Ollaan mökillä ja voi luoja täällä on tylsää
Lähden kyllä huomenna kotiin vaikka loma jatkuisi vielä. Ei ole mitään tekemistä, olen maannut sohvalla koko päivän. Eilen tissuttelin tylsyyksissäni liikaa terästettyä glögiä. Mitä muut tekee talvisin kesämökeillään?
Kommentit (16)
Me syödään yleensä mökillä, lapset menee pulkalla mäkeä alas. Käydään kävelemässä ja tutkitaan lumessa olevia eläimen jälkiä ja arvuutellaan mikä eläin voisi olla. Poltetaan takkaa.Kun jää tarpeeksi paksua, käydään pilkkimässä.
Pääsen harvoin mökille talvella, mutta jos nyt pääsisin, niin menisin kävelemään tai potkukelkkailemaan järven jäälle.
Ei käydä kesämökillä talvisin. Joskus huhtikuussa aloitetaan mökkeily.
Mökillä viihtyy sen aikaa kun päihteitä riittää.
Minustakaan mökillä ei ole oikein tarpeeksi tekemistä talvella. Liikaa lunta. Lumettomana vuodenaikana riittää aina puuhaa. Eli en käy talvisin, vaan mökki on kylmillään.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä viihtyy sen aikaa kun päihteitä riittää.
Siltä tuo vaikuttaisi. Kohta lämmitän taas sitä glögiä, vielä jäi tilkka eilisestä😄
En ole mökillä koska siellä on tylsää ja kylmää. Menen sinne vasta keväällä ja kesällä asun siellä 3 kuukautta. Olen kaikki remontit myös tehnyt joten ei olisi mitään tekemistä.
Mies46 kirjoitti:
En ole mökillä koska siellä on tylsää ja kylmää. Menen sinne vasta keväällä ja kesällä asun siellä 3 kuukautta. Olen kaikki remontit myös tehnyt joten ei olisi mitään tekemistä.
No meillä olisi remonttia vaikka millä mitalla mutta kuka hullu tuolla kylmässä yhtään mitään tekee.
Minä voisin tällä hetkellä mennä vallan mainiosti viikoksi sähköttömälle, kantoveden varassa olevalle mökille jonne netti ei kuulu. Ensimmäiset päivät en tekisi mitään muuta kuin nukkuisin, heräisin välillä syömään ja sanoisin. Ehkä viiden päivän päästä voisi tulla jo sellainen olo että voisi jo käydä ulkona hiihtämässä.
En minäkään tiedä mitä mökillä voisi tehdä talvella. Lumitöitä. Yhden päivän ajan seurapelejä, ruoanlaittoa ja saunomista. Ja äkkiä pois.
Tosin mökkijoulu on ihan paras, niin ei tarvitse sekoittaa kotia joululla. Mökille takkatuli, muutama kynttilä, pari ulkovaloa ja sitten ne edellämainitut seurapelit, ruoka ja sauna.
No mitä sinä kotona teet, jos siellä ei ole tylsää?
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tiedä mitä mökillä voisi tehdä talvella. Lumitöitä. Yhden päivän ajan seurapelejä, ruoanlaittoa ja saunomista. Ja äkkiä pois.
Tosin mökkijoulu on ihan paras, niin ei tarvitse sekoittaa kotia joululla. Mökille takkatuli, muutama kynttilä, pari ulkovaloa ja sitten ne edellämainitut seurapelit, ruoka ja sauna.
Meillä ainakin saunotaan, paljuillaa, ajellaan moottorikelkoilla, osa käy pilkillä, grillaillaan nuotiolla...
Lumityöt hoituu poikien toimesta mönkijällä.
Minusta mökillä on mukavaa ulkoilla, saunoa, leipoa, lukea, jutella ja vaan viettää kiireetöntä aikaa läheisten kanssa.
Mökille pitää pakata mukaan takakonttiin kahvakuula ja litratolkulla viiniä.
Mene ulos!
Mökillä kävellään kymmeniä kilometrejä päivässä, kuka hullu kököttää jossain sisällä?!