Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jeee! homoliittolaki ei mene läpi!

Vierailija
14.11.2014 |

Eduskunnan enemmistö vastustaa. Kerrankin voi kehua poliitikkoja :)

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden päästä kukaan ei enää kehtaa myöntää joskus vastustaneensa homojen oikeutta avioliittoon.

Vierailija
42/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:02"]

Jos se ei mene läpi, niin kirkosta tulee eroamaan "vähän" porukkaa. Taitaa tulla historian suurin piikki erotilastoon.

[/quote]

Juuri näin! 

Itse odotan ihan homona (olen siis itsekin homoseksuaali) tulevaa äänestystä, sillä vaikka minulle toki homojen avioliitto-oikeus onkin tärkeä asia, niin kirkon erottaminen valtiosta on minulle vieläkin tärkeämpi juttu. Mitä enemmän kirkosta erotaan, sen nopeammin pääsemme valtionkirkosta eroon, tämä on fakta.

Homojen oikeus avioliittoon tulee joka tapauksessa, se on täysin idioottivarmaa. Jos nyt hihhulit pystyvät lakialoitteen torppaamaan, niin uutta aloitetta pukkaa heti uuden, entistä nuoremman ja homomyönteisemmän eduskunnan aloittaessa muutaman kuukauden päästä. Minä kyllä jaksan odottaa vielä vuoden pari tasa-arvoista avioliittolakia, varsinkin kun tiedän että jos se nyt torpataan, niin luvassa on VALTAVA eromisten ryöppy, jossa kaikki vanhat ennätykset murskataan mennen tullen!!!

Tsemppiä hihhulit :D

[/quote]

No just. Olisiko sinulla hyvä ystävä, hiukan väärä osoite. Kuinka moni muu ammattiryhmä kuin papit, on julkaissut yhteisen homoliitolakia kannattavan videon omilla kasvoillaan? Tehkää perässä!

yst terv, Pappi ev.lut.

Ps. Ei kannata sahata kirkon jalkaa ettei myöhemmin tule huomanneeksi sahanneensa samalla myös omaansa.

[/quote]

Minulle on aivan yksi lysti mitä te papit olette julkaisseet. Tottahan te hädän hetkellä tartutte epätoivoisesti viimeiseen hentoon oljenkorteen, kun pelkäätte työpaikkojenne puolesta Totuus nyt vain on se, että Suomi on viimeisiä länsimaisia sivistysvaltioita, jossa yhä kirkko on osana valtiota. Valtionkirkko ei todellakaan kuulu sivistysvaltioon. Eikö se teille papeillekin olisi helpompi, että päästäisitte tuskaisen otteenne  irti valtiosta ja lakkaisitte roikkumassa löysässä hirressä?

Sen jälkeen, kun valtio ja kirkko on erotettu toisistaan, minulle on täysin yhdentekevää, mitä te siellä kirkossa keskenänne touhuilette, mutta siihen asti tulen tekemään kaikkeni, että pääsemme valtionkirkosta mahdollisimman nopeasti eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:02"]

10 vuoden päästä kukaan ei enää kehtaa myöntää joskus vastustaneensa homojen oikeutta avioliittoon.

[/quote]

10 vuoden päästä kukaan tervejärkinen kehtaa myöntää kuuluneensa koko kirkkoon täysiän jälkeen.

Sama tuo on mitä tekevät EVVVK...

Vierailija
44/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska äänestetään ap:n kaltaisten oikeudesta lisääntymiseen? Äänestäisin EI.

Vierailija
45/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:04"]

Räsänen=kirkon tuho

[/quote]

Pötyä. Kansankirkon tuho oli alkanut paljon ennen. Uskovaisia virtaa todellisiin kristittyihin liikkeisiin valtoimenaan. Valtionkirkko ei aja Raamatun asiaa. Hyvä että loppuisi. Homoutta ei Raamatussa hyväksytä, kuten ei muitakaan syntejä.

[/quote]

Homot on oikeasti olemassa, jumala ei...

Vierailija
46/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:05"]

Homot ovat sairaita.

[/quote]

Ei ole. Ja jos olisivat "sairaita" niin oikeuttaisiko se syrjimiseen? Syrjitkö myös syöpää tai diabetesta sairastavia?

Vierailija
47/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:09"]Miksi niin moni puhuu tässä ketjussa kirkosta? Tai että kirkosta eroaminen olis jotenkin protesti homoavioliiton vastustajia vastaan? Eduskunnassa päätetään nyt avioliittoLAISTA, eli saavatko homot mennä naimisiin maistraatissa. Kirkossa vihkiminen ei liity tähän tulevaan päätökseen.
[/quote]

Varmaan siksi kun homoliittojen vastustamista perustellaan sillä "valtionuskonnolla". Häpeällistä.

Vierailija
48/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakastakaa toisianne, sillä rakkaus on Jumalasta."

Yst terv. Pappi

(ks. edelliset viestit)

Vierailija
49/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.adressit.com/tasa-arvoinen_sananvapauslaki_suomeen

Mutta menisikö tasa-arvoinen sananvapauslaki?

Vierailija
50/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on Suomen kansallinen itsetunto heikko, kun homoja vieläkin pelätään.

Vierailija
51/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:21"]"Rakastakaa toisianne, sillä rakkaus on Jumalasta."

Yst terv. Pappi

(ks. edelliset viestit)
[/quote]

Sanoo väärä pappi.

Vierailija
52/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:41"]On se niin väärin, maailmalla lapset pakotetaan naimisiin ja sitten toisessa maassa samaa sukupuolta olevat eivät saa mennä naimisiin..
[/quote] Häh? Se että lapsia pakotetaan naimisiin jossain Iranissa ja että se on väärin ei tarkoita että homoliitot olisivat oikein. Homoseksuaalisuus on luonnonvastaista samoin kuin lapsiavioliitotkin!

Vierailija
53/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi homot haluavat avioitua? Omaisuuden takia vai lisääntymisen takia?

Vierailija
54/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:42"]

Homoseksuaalisuus on luonnonvastaista samoin kuin lapsiavioliitotkin!

[/quote]

Homoseksuaalisuutta kylläkin esiintyy luonnossa todella paljon. Miten se voi muka olla luonnonvastaista?

Avioliitot puolestaan on luonnonvastaisia, niitä ei esiinny luonnossa. Uskonto on vieläkin luonnonvastaisempaa.

Vierailija
55/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:02"]Jos se ei mene läpi, niin kirkosta tulee eroamaan "vähän" porukkaa. Taitaa tulla historian suurin piikki erotilastoon.
[/quote] Myös läpimeno johtaisi hyvin pian siihen että kirkon pitäisi vihkiä homoja ja sitten sitä porukkaa vasta lähtisikin. Ja silloin lähte porukka olisi kirkolle ihan oikeasti merkityksellistä sillä juuri konservatiiviset herätysliikkeiden jäsenet ovat aktiivisesti mukana kirkon toiminnassa toisin kuin liberaalit ei-uskovat rivijäsenet.

Itse erosin liian liberaalin linjan takia ja siksi että vaihdoin uskontokuntaa. Olisin siis eronnut ilman uuteenkiin uskontokuntaan liittymistäkin sillä uskon vakaasti että Jumala ei haluaisi minun kuuluvan ev.lut kirkkoon ja tukevan sen homostelua verorahoillani.

Vierailija
56/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä miksi tämä asia laitetaan pelkästään uskisten syyksi? Tietty uskikset vastustaa, mutta niin vastustaa moni muukin.

Esimerkiksi appeni, joka ei kuulu kirkkoon ja raha on sen jumala, vastustaa tätä lakia.

Samoin monet työkavereistani jotka eivät ainakaan julista uskoaan, vastustavat lakia. En tiedä syytä kun se ei minua kiinnosta.

Vierailija
57/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:42"]

Homoseksuaalisuus on luonnonvastaista samoin kuin lapsiavioliitotkin!

[/quote]

Homoseksuaalisuutta kylläkin esiintyy luonnossa todella paljon. Miten se voi muka olla luonnonvastaista?

Avioliitot puolestaan on luonnonvastaisia, niitä ei esiinny luonnossa. Uskonto on vieläkin luonnonvastaisempaa.
[/quote] Avioliitot ovat vain ihmisten juttu mutta silti monilla eläinlajeillakin esim. joutsenilla on tapana sitoutua kumppaniinsa koko loppuiäksi. Uskontokin on ihmisten juttu mutta se kuuluu avioliiton tapaan ihmisyyteen koska aina ja kaikissa kulttuureissa on esiintynyt uskontoa tai uskonnon kaltaista toimintaa (esim. Pohjois-Korean johtajanpalvonta).

Se että jotain asiaa esiintyy luonnossa ei tarkoita sen olevan moraalista sillä monet eläimet esim. hylkäävät tai jopa syövät omat poikasensa.

Sanoisinkin siis että luonnonvastaisuuden sijaan homoseksuaalinen käytös on ihmisluonnon vastaista.

Vierailija
58/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:42"]Miksi homot haluavat avioitua? Omaisuuden takia vai lisääntymisen takia?
[/quote]

Mikähän konservatiivinen pelle sinäkin olet? Ennenvanhaan ehkä avioiduttiin noista syistä, nykyisin syynä avioliittoon on rakkaus. Olen itse sitä mieltä, että jokainen täysi-ikäinen nainen tai mies, saa olla sen täysi-ikäisen naisen tai miehen kanssa joka tekee tämän onnelliseksi (nuo painotteet siksi, ettei joku välkky taas vedä jotain ihan omia rivien välistä lukemisia)
Rakastan avomiestäni todella paljon, ja haluaisin naimisiin, mutta en mene, ennenkuin se on sallittua jokaiselle. Paras ystäväni on samaa sukupuolta olevien kanssa avoliitossa, enkä tajua miten minun ja mieheni onni menisi heidän onnen edelle!

Vierailija
59/59 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaapa nyt siinä pyhässä kiihkossanne ja vastustuksessanne muistaa, että tässä päätetään vain LAISTA, ei siitä mitä KIRKKO joutuisi tekemään. Lain mennessä läpi et edelleenkään joudu näkemään vastenmielisiä homokirkkohäitä, ellei kirkko itse päätä sellaiseen myöntyä. Kyse on vain tasavertaisuudesta lain edessä. Kuvittele, että sinun avioliittosi ei olisi muiden kanssa sama, koska olet tummatukkainen/vasenkätinen/ärrävikainen. Toteutuisiko perustuslaissa seisova "jokainen kansalainen on lain edessä yhdenvertainen"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän