Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko mä ainoa nainen maailmassa, jota ei kiinnosta sisustus, astiat, kodintekstiilit ja viherkasvit?

Vierailija
25.09.2021 |

Siltä ainakin tuntuu. Joka työpaikan kahvihuoneessa puhutaan näistä aiheista! Jos joskus luulen saaneeni ystävän, jota ei kiinnosta em. teemat, niin petyn aina. Jossain vaiheessa alkaa kuitenkin keskustelu muumimukeista, perennoista tms ja jään taas yksin.
Enkä siis ylenkatso muita ihmisiä ja heidän kiinnostuksen kohteita, mutta kaipaisin samanhenkistä seuraa..

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tosissasi? Ei minuakaan kiinnosta mainitsemasi aiheet, mutta kahvihuonekeskusteluna menevät oikein hyvin. Pystyn keskustelemaan myös itseäni kiinnostamattomista aiheista tilanteen mukaan. Ihmissuhteistani ym. en halua puhua työpaikan kahvihuoneessa, muutamalle läheisemmälle työkaverilleni kyllä. 

Eniten meillä kahvihuoneessa tosin puhutaan työasioista ja alaa koskettavista ilmiöistä ym. Mutta nuo luettelemasi aiheet nyt vaan ovat sellaista kevyttä, yleispätevää small-talk -materiaalia, josta on helppo kehittää jutun juurta isommallakin porukalla.  Samaan kastiin menee autoista puhuminen (minun työpaikallani naiset puhuvat paljon myös autoista), tai vaikka uutisista tai politiikasta yleisellä tasolla. 

Vierailija
22/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Kyse on nk. small talkista jonka aiheet eivät kiinnosta ketään. Mitä sisältöä itse tarjoat keskusteluihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta sisustus, ei puutarha eikä ruoka mutta autot ja muoti kiinnostavat, samoin ulkomaan matkat. Noista aiheista ei kuitenkaan työpaikalla keskustella, joten puhutaan viherkasveista ja lapsista.

Vierailija
24/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, mutta en minä niistä juttele työpaikan kahvipöydässä. 

Vierailija
25/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut hakeutua kahville miesten seuraan enemmän töissä. Ei siksi, että olisin pick me girl vaan koska naispuoliset työkaverini puhuvat autoista ihan liikaa. Meillä ei edes ole sellaista, mutta useampi työkaveri on vaihtanut tai vaihtamassa autoa ja lisäksi menetimme firman tarjoamat autopaikat. En jaksa kuunnella siitä joka tauolla.

Vierailija
26/48 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan uniikki lumihiutale.

Vierailija
27/48 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää, että valtaosa naisista on naisia ja pitää värikkäistä vaatteista, muumimukeista, ruuasta ja titanic elokuvasta. Itkee elämästään vuoden verran jne.

mies53v

Vierailija
28/48 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on aika yleisiä kahvipöytäkeskusteluaiheita. Syvälliset pohdinnat sitten pohditaan muualla kuin töissä.

Vierailija
29/48 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista neutraalia smalltalkia, vaikka tuskin kiinnostaa läheskään kaikkia kahvipöydässä istujia.

Vierailija
30/48 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää, että valtaosa naisista on naisia ja pitää värikkäistä vaatteista, muumimukeista, ruuasta ja titanic elokuvasta. Itkee elämästään vuoden verran jne.

mies53v

Voisiko johtua siitä, että sinä et osaa keskustella naisten kanssa mistään muusta kuin värikkäistä vaatteista, muumimukeista, ruuasta ja Titanic-elokuvasta?

Vierailija
31/48 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta listasta puuttuu:

Ruoanlaitto 👎No thanks

Vierailija
32/48 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa minuutissa ei kovin kummoisia aiheita voi viritellä.  Jotain ettei luulla suuttuneeksi. 

Vierailija
33/48 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olet. Typerä kysymys.

Vierailija
34/48 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ei kyllä noista keskustella, mutta eipä mulla kavereissakaan ole oikeastaan kuin yksi viherkasveista kiinnostunut henkilö. Sisustuksesta puhuttiin viikonloppuna kälyn kanssa, kun olivat saaneet uuden lampun.

Olen töissä miesvaltaisella alalla, tauoilla puhutaan autoista, urheilusta, kalastuksesta, nuuskasta, lapsista, mökkeilystä, opiskelusta, paikallispolitiikasta, taivastellaan asiakkaan tai poissaolevien työkavereiden tempauksia, tai muuten vaan töistä.

Vierailija
35/48 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ihan normi suomimuija

Vierailija
36/48 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuosta aloittajan kanssa samaa mieltä.Olen kyllä kiinnostunut myös edellä kerrotuista "inhokeista",mutta en niin,että niistä koko ajan puhutaan.

Työkavereina oli mulla muutama nainen,joiden kanssa aina poristiin kun aamulla tai millä vuorolla hyvänsä töihin,tehtiin vuorotyötä.

Otti kumminkin päähän,kun aina samat,minkälaisia verhoja kelläkin,ootko ostanut mitä vaatteita,ootko istuttanu/ostanu mitä kasveja/kukkia.

Vaikkapa aamulla oli uutisissa joku oman maan tai ulkomaan tapahtuma tai sitten isompi urheilutapahtuma,jonka olisi halunnut jakaa toisten kanssa,mutta näiden naisten jutut oli aina samat.

Oli tulossa esim.vaalit,teki mieli vaihtaa ajatuksia,ei mitään vastakaikua.

Mukavia ihmisiä,mutta tämä ärsytti.

Oli poikkeuskin,eräs nuori nainen ei tajunnut mitään ompelukoneesta,siis ompelemisesta,koneen rakenteesta varmaankin.Hän osasi vetää sähköt hevosensa kuljetusvaunuun,vaihtaa renkaat autoon ja nikkaroida ja korjata autoaan.Virkistävä poikkeus.

Vierailija
37/48 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukseni on päinvastainen: mua olisi kiinnostanut perennat ja sisustus, mutta ketään muuta ei. Mun jutuille lähinnä naureskeltiin kun ne oli niin tylsiä.

Vierailija
38/48 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on neutraaleja aiheita, joista voi puhua vaikka tuskin ne kovin monelle ihan hirveän tärkeitä juttuja on.

Missään tapauksessa en puhu työpaikalla varsinkaan uutisista, päivänpolitiikasta tms. sillä silloin tulee riitaa helposti.

Vierailija
39/48 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiskin naimisiin semmosen naisen kanssa joka ois miehkäs eikä sitä kiinnostais sisustus yms. jutskat <3 =)

Vierailija
40/48 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parissa minuutissa ei kovin kummoisia aiheita voi viritellä.  Jotain ettei luulla suuttuneeksi. 

Jotain ettei luulla suuttuneeksi? Mitä vit... ?