Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko mä ainoa nainen maailmassa, jota ei kiinnosta sisustus, astiat, kodintekstiilit ja viherkasvit?

Vierailija
25.09.2021 |

Siltä ainakin tuntuu. Joka työpaikan kahvihuoneessa puhutaan näistä aiheista! Jos joskus luulen saaneeni ystävän, jota ei kiinnosta em. teemat, niin petyn aina. Jossain vaiheessa alkaa kuitenkin keskustelu muumimukeista, perennoista tms ja jään taas yksin.
Enkä siis ylenkatso muita ihmisiä ja heidän kiinnostuksen kohteita, mutta kaipaisin samanhenkistä seuraa..

Kommentit (48)

1/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et 😃

Vierailija
2/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et. Ja tuskin niitä kaikkia muitakaan aina ihan kauheasti kiinnostaa, nuo ovat vaan sellaisia neutraaleja jäänsärkijäaiheita kahvitauoilla.

T 100 erikoissairaanhoidon kahvihuoneen kokemuksella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, maailmassa on n. 4 miljardia naista, mutta sinä olet ainoa, joita nämä asiat eivät kiinnosta.

Vierailija
4/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä, mikä on perenna. Kaikista mainitsemistasi aiheista kiinnostavat tietyt rajatunlaiset viherkasvit ja yrtit, nekin vasta nyt keski-iässä.

Vierailija
5/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherkasvit kiinnostaa jonkin verran, mikään muu noista ei ollenkaan. Ei kiinnosta myöskään ruuanlaitosta, vaatteista, meikeistä tai lapsista puhuminen. Ajankohtaisista uutisaiheista yritän viritellä keskustelua.

Vierailija
6/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan kiinnosta. Joskus niistä puhun kohteliaisuuttani. Puheenaiheena voittaa lapsista ja koirista puhumisen. Ymmärrän kyllä nämä aihevalinnat, kun jutustelu halutaan pitää kevyenä. Jotain irtaimistoa on kaikilla kotona. Eivätkä työpaikan miestenkään jutut kovin kummoisia ole.

Vierailija
7/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustus kyllä kiinnostaa niin vähän, ettei ole tosikaan. Kaunis ympäristö kiinnostaa, mutta en viitsi etsiä ja selvittää, miten sellaiseen voisi päästä. Ostan siis vaikka sohvan, jos sellaisen tarvitsen ja maton, jos tarvitsen.

Vierailija
8/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Ei kiinnosta myöskään muoti ja shoppailu.

Vierailija
9/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sä oot juuri se uniikki lumihiutale ❄️

Vierailija
10/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en pyrikään tekemään tästä sukupuolikysymystä, niin mielenkiinnosta kysyn: mitä puhutaan yleenä miesten työpaikan kahvihuoneessa? Mulla ei kokemusta.

Vierailija
11/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sinun ystävälläsi olla täysin samat kiinnostuksen kohteet kuin sinulla?

Miksi juuri sisustus on sellainen aihe, mikä tekee ihmisestä eri henkisen? Jos samojakin kiinnostuksen kohteita löytyy?

Sisustus ja muut nyt tulee tietyissä tilanteissa puheeksi ihmisten kanssa. Esim taloa ostaessa. Vaikkei kiinnostaisi sen enempää.

Vierailija
12/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et. Ja tuskin niitä kaikkia muitakaan aina ihan kauheasti kiinnostaa, nuo ovat vaan sellaisia neutraaleja jäänsärkijäaiheita kahvitauoilla.

Nuo on vähän kuten naisten versio autoista, asuntolainoista ja vironreissuista, josta röi_ukkojen kesken loputtomasti jauhettiin.

Vierailija
13/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ei kiinnosta sisustus eikä viherkasvit, mutta ei myöskään vaatteet ja muoti 🙈🙉 Oon täysi outolintu siis. Ilmeisesti.

Vierailija
14/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en pyrikään tekemään tästä sukupuolikysymystä, niin mielenkiinnosta kysyn: mitä puhutaan yleenä miesten työpaikan kahvihuoneessa? Mulla ei kokemusta.

Töistä, urheilusta, peleistä, perheistä, kodeista, matkoista, ruuasta, remonteista, sisustuksesta...

Kaikesta?

Vierailija
15/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella olet elänyt pussi päässä, kun tuollaista joudut kysymään.

Vierailija
16/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvit kyllä kiinnostaa, sekä hyötykasvit että viherkasvit. Mielelläni juttelen toisten kotipuutarhuroivien työkavereiden kanssa kurpitsoista, maatiaislajikkeista ja daalioista, mutta tiiän ketä nää kiinnostaa ja ketä ei, eli kenen kanssa näistä voi juttua viritellä.

Sisutus joo ehkä kiinnostaa, mutta mulla on niin outo ja erikoinen maku, että minun on vähän turha koettaa siitä kenenkään kanssa keskustella, hoidan keskustelut kotona puolison kanssa. Astiat ei kiinnosta eikä kodintekstiilit.

Mutta siis ei meillä töissä kyllä tunnu kukaan juttelevan astioista, kodintekstiileistä ja sisustuksesta. Ainoo jos joku tekee remppaa, niin sitten siitä keskustellaan, mutta sekin on yleensä sitä, että keskustellaan hinnoista, ei kauppojen palvelutasosta, teknisestä toteutuksesta jne. Harvemmin siis siitä, että millainen sohva olisi kiva.

En siis pidä AP:ta outona. Hyvin sopisit meidän kahvihuoneeseen :)

Vierailija
17/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
18/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on vähän kuten naisten versio autoista, asuntolainoista ja vironreissuista, josta röi_ukkojen kesken loputtomasti jauhettiin.

Ehkä. Viimeisinä 3 päivänä olen puhunut ainakin nuoruudesta, fetisseistä (Nygårdin ja japanilaisten), bensan hinnasta, psykedeeleistä, (muusta) sienestämisestä,  Kokemäestä (ei olla siellä päinkään) ja bussilinjoista. Varmaan jostain muustakin. En muista koska viimeksi olisin törmännyt muumimukikeskusteluun.

Vierailija
19/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut työpaikalla, missä olisi vain miehiä, mutta omalla työpaikallani töistä, lomasuunnitelmista, matkoista, harrastuksista, asumiseen liittyvistä asioista (remontit, rakentaminen, talotekniikka jne), ostokset, lapset, lemmikit, uutiset ja ajankohtaiset aiheet. Näistä siis puhuvat silloinkin kun ovat keskenään ilmeisesti sivusta kuulemani perusteella. Mieheni mukaan lounailla ym. työpaikan ulkopuolella puhutaan myös parisuhteesta ja naisista.

Eli en nyt oikein ymmärrä, mikä miesten puheenaiheissa on paljon ylevämpää kuin naisten. Samanlaisia keskiluokan juttuja. Oman puolison kanssa sitten syvällisempää ja spesifejä yhteisiä kiinnostuksenkohteita. Ei sellaisia viitsi isommassa seurueessa puhua.

Vierailija
20/48 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan ovat puolueettomia ja neuraaleja asioita, joista on helppo jutella.

Suurin piirtein kaikkia kiinnostaa oma koti ja oma lähin elinympäristö.