Ahdistaako lasu?
Ahdistaako teitä jos joku on tehnyt lasun teistä?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Olispa ilmoittajan pakko jättää sossulle yhteystietonsa. Eli siis vaikka ei kerrottaisi kohteelle, niin sossu tietäisi. Voisi sitten ap:n kaltaisiin ilmoittajiin suhtautua tarvittavalla vakavuudella ja säästää resursseja oikeisiin tapauksiin.
Sossu saa tarkastaa soittajan numerolla samantien kuka soittaa ja jos on omia lapsia soittajalla niin samalla tsekkaa senkin perheen tiedot. Tiedän tämän. Siksi kiusantekijä ei paskaa omaa pesäänsä vaan kääntyy jonkun muun hölmön puoleen joka soittaa.
Vain viranomaisen tekemää lasia et saa selville kuka tehnyt, vaikka hyviin tapoihin se toki kuuluu ja soittavat varmasti lisätietoja. Ei kannata valehdella jos sattuu tuntemaan mistä kyse, silloin pilkka sattuu omaan nilkkaan.
Ei ahdista.
Meidän perheestä tehtiin lasu ihan aiheesta, kun mies sairastui ja teki jotain, jonka johdosta meille tuli poliisit ja tietty tästä käynnistä tehtiin automaattinen lastensuojeluilmoitus, vaikka mitään ei lapselle tapahtunutkaan. Käytiin puhumassa eri paikoissa, mies sai apua ja asiakkuus purettiin. Edes lapsen koululle ei mennyt ilmoitusta, vaikka kuulemma yleensä menee. Oman kokemukseni perusteella suhtaudun hyvin epäilevästi perheisiin, joista lapset viedään "noin vain pois".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasun pitääkin ahdistaa, silloin olet tehnyt jotain sellaista joka vaarantaa lapsesi turvallisuuden ja kehityksen.
Mistä niin päättelet? Kuka tahansa voi tehdä lasun kenestä tahansa milloin tahansa, ei siihen vaadita muuta kuin että ”huoli” herää.
Mutta se ei johda mihinkään kun tarkistus tehdän ja huomataan on aiheeton! Ei tule silloin mihinkään merkintäkään.Joten jolla kaikki hyvin,on puhdas omatunto ja ei ole ahdistunut ei hulisaan,aihetomasta ilmoituksesta!
Jos on vaikka tehty perätön ilmoitus väkivallasta, niin mitenkäs luulet, että perhe pystyy todistamaan sen olevan perätön, ja sossun heti näkevän, että ilmoitus on aiheeton? Todistustaakka on vanhemmilla, eikä todisteeksi riitä se, että lapsella ei ole mustelmia, tai lapsi itse sanoo, ettei väkivaltaa ole. Ei valitettavasti ole niin helppoa, plus lapsi voidaan tuollaisesta ilmoituksesta viedä kiireelliseen sijoitukseen, mikä on omiaan traumatisoimaan lapsi. Ja merkinnät muuten säilyvät kyllä, vaikka olisi todettu aiheettomaksi. Ja sitten kun tulee uusi ilmoitus samalta kiusantekijältä, niin perhe l on heikoilla, kun sossu katsoo, että ahaa, täällähän onkin näitä aiempia ilmoituksia.
🤦🏻
Höpö höpö. Mitään todistustaakka ei vanhemmilla ole vaan väkivallasta tehdään aina myös uuden alun mukaan rikosilmoitus poliisille joka tulee ovelle heti, kirjaa ilmoituksen ja vie lapsen samantien tutkimuksiin erikoissairaanhoidon puolelle tai päivystykseen. Sitten sossut tulee paikalle ja selvitetään tilannetta. Jos on väkivaltaa, siitä ilmoitetaan aina POLIISILLE NYKYÄÄN. joten älä jaa valheellisia tietoja.
Jos asia etenee, lapselle hankitaan edunvalvoja ja lisää tutkimuksia tehdään joko poliisissa tai oikeuspsykiatrisen puolella.
Toki jos heti selviää että lapsi on mustelmilla hän jää siltä sijoiltaan kiireellisen sijoitukseen. Huostaanotto on tarvitaan pari jatkettua sijoituspätkää ja hakemus. Huostaanotto on sitten jo vakavampi ja usein sossun korjaukset menee läpi oikeudessa kuin vettä vaan.
Tuskin mistään pikku mustelmasta lapsi sijoitukseen lähtee. Useissa perheissä voi olla ongelmia joita seurataan pitkään. Mutta jos vanhemmat kännissä tai aineissa, ei toki lapsi sinne voi jäädä edes avohuollon tukemana.
Tietoa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasun pitääkin ahdistaa, silloin olet tehnyt jotain sellaista joka vaarantaa lapsesi turvallisuuden ja kehityksen.
Mistä niin päättelet? Kuka tahansa voi tehdä lasun kenestä tahansa milloin tahansa, ei siihen vaadita muuta kuin että ”huoli” herää.
Mutta se ei johda mihinkään kun tarkistus tehdän ja huomataan on aiheeton! Ei tule silloin mihinkään merkintäkään.Joten jolla kaikki hyvin,on puhdas omatunto ja ei ole ahdistunut ei hulisaan,aihetomasta ilmoituksesta!
Jos on vaikka tehty perätön ilmoitus väkivallasta, niin mitenkäs luulet, että perhe pystyy todistamaan sen olevan perätön, ja sossun heti näkevän, että ilmoitus on aiheeton? Todistustaakka on vanhemmilla, eikä todisteeksi riitä se, että lapsella ei ole mustelmia, tai lapsi itse sanoo, ettei väkivaltaa ole. Ei valitettavasti ole niin helppoa, plus lapsi voidaan tuollaisesta ilmoituksesta viedä kiireelliseen sijoitukseen, mikä on omiaan traumatisoimaan lapsi. Ja merkinnät muuten säilyvät kyllä, vaikka olisi todettu aiheettomaksi. Ja sitten kun tulee uusi ilmoitus samalta kiusantekijältä, niin perhe l on heikoilla, kun sossu katsoo, että ahaa, täällähän onkin näitä aiempia ilmoituksia.
🤦🏻
Höpö höpö. Mitään todistustaakka ei vanhemmilla ole vaan väkivallasta tehdään aina myös uuden alun mukaan rikosilmoitus poliisille joka tulee ovelle heti, kirjaa ilmoituksen ja vie lapsen samantien tutkimuksiin erikoissairaanhoidon puolelle tai päivystykseen. Sitten sossut tulee paikalle ja selvitetään tilannetta. Jos on väkivaltaa, siitä ilmoitetaan aina POLIISILLE NYKYÄÄN. joten älä jaa valheellisia tietoja.
Jos asia etenee, lapselle hankitaan edunvalvoja ja lisää tutkimuksia tehdään joko poliisissa tai oikeuspsykiatrisen puolella.
Toki jos heti selviää että lapsi on mustelmilla hän jää siltä sijoiltaan kiireellisen sijoitukseen. Huostaanotto on tarvitaan pari jatkettua sijoituspätkää ja hakemus. Huostaanotto on sitten jo vakavampi ja usein sossun korjaukset menee läpi oikeudessa kuin vettä vaan.
Tuskin mistään pikku mustelmasta lapsi sijoitukseen lähtee. Useissa perheissä voi olla ongelmia joita seurataan pitkään. Mutta jos vanhemmat kännissä tai aineissa, ei toki lapsi sinne voi jäädä edes avohuollon tukemana.
Kyllä vain, vanhemmilla on todistustaakka - nimenomaan lastensuojelun suuntaan. Poliisitutkinta on asia erikseen. Harvoinhan mitään näyttöä väkivallasta löytyy, mutta kun lapset on viety, niin yleensä myös pysyvät.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole tuhonnut kenenkään elämää, joskin joku näin haluaa asian esittää.
Pelastin pari. ❤️
En siedä tiettyjä juttuja.
Kiitos hankaloituksesta.
Siperia Opettaa.
Et pelastanut mitään koska olin feikki...
Mä voin tehdä sun elämästä lähes mahdottoman, todella hankalan jos haluan, vaikkei mulla ole sun yhteystietoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perättömien lastensuojeluilmoitusten ja syyttömänä lastensuojelun vainon kohteeksi joutuneet perheet: muistakaa, että lastensuojelun asiakkuus lakkaa heti kun muutatte pois Suomesta, kunhan muutto tapahtuu laillisesti, eli laitonta huostaanottoa ei vielä ole tehty. Harkitkaa siis maastamuuttoa vaihtoehtona. Muissa maissa ei laittomia huostaanottoja tapahdu samassa määrin kuin Suomessa. Älkää muuttako kuitenkaan Pohjoismaihin, koska kaikki Pohjoismaat tekevät laittomia huostaanottoja.
Lastensuojelun asiakkuus ei ala automaattisesti ilmoituksesta. Lue ihan ajatuksen kanssa vaikka lastensuojelun käsikirjaa ja lastensuojelulaki. Löytyy netistä.
No ei alakaan, kuka sellaista on väittänyt? Ei se silti tarkoita sitä etteikö asiakkuuksia aloitettaisiin mielivaltaisista syistä, minkä tuloksena voidaan pahimmillaan nähdä laittomia huostaanottoja.
Näkee numerosta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa ilmoittajan pakko jättää sossulle yhteystietonsa. Eli siis vaikka ei kerrottaisi kohteelle, niin sossu tietäisi. Voisi sitten ap:n kaltaisiin ilmoittajiin suhtautua tarvittavalla vakavuudella ja säästää resursseja oikeisiin tapauksiin.
Sossu saa tarkastaa soittajan numerolla samantien kuka soittaa ja jos on omia lapsia soittajalla niin samalla tsekkaa senkin perheen tiedot. Tiedän tämän. Siksi kiusantekijä ei paskaa omaa pesäänsä vaan kääntyy jonkun muun hölmön puoleen joka soittaa.
Vain viranomaisen tekemää lasia et saa selville kuka tehnyt, vaikka hyviin tapoihin se toki kuuluu ja soittavat varmasti lisätietoja. Ei kannata valehdella jos sattuu tuntemaan mistä kyse, silloin pilkka sattuu omaan nilkkaan.
Kun on ovela ja tekee sen prebaid liittymällä, sekä kohteen läheltä eikä tee laitteella mitään muuta, niin poliisi on ihmeissään... Moni tilanne on nopeasti ohi, joten helppo tehdä ja viranomaisten tultua paikalle ei näy jälkiä, mutta asiaan on suhtauduttava vakavasti aina.
Kyllä mä sanon että Kainuun suunnalla vielä mietitään monesti oliko lasun arvoista... Iskäx3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastin pari. ❤️
Kiitos hankaloituksesta.
Siperia Opettaa.
Mä voin tehdä sun elämästä lähes mahdottoman, todella hankalan jos haluan, vaikkei mulla ole sun yhteystietoja...
Niin. Harmi juttu etten ole sillee tavoitettavissa. Kiitos kun avauduit...
Samaa tasoa on juttusi nytkin kuin se minkä lähetit messengerissä. 👍
Älä siis uhkaile.
Minua ahdistaa Klasu Järvisen kuolema, lisäksi seuraava:
Pulleat mänboobsit, meidän paikkakunnan kovimmat selkä- ja perskarvat, jopa pizzerian pitäjät ovat kateellisia (Kemi on kotipaikkani) Hoikka olen myös, lihaksikkaat ranteet (johtuvat toki Yrjönkadun videoiden katsomisesta), kerroinko jo selkäkarvoistani? Poikien päät kääntyvät täällä 24/7 (Pieksämäki, kotipaikkani) ja työtä tehdään poikien kans täällä kovasti, paljon se on vaatinut!
Kuulemma mittaustulokseni on seuraava: kovasti karvoja, mutta aivoni on noin sadasosa kikherneestä. Kovasti silti tehdään työtä senkin eteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastin pari. ❤️
Kiitos hankaloituksesta.
Siperia Opettaa.
Lääkkeet!!!
Se kosto nyt ei vaan kannata. Te hujan hajan ihmiset...
Sotansa kantsii valita.
Moni päihde- ja mielisairaus-ongelmainen on tullut minulle, tavikselle, uhoamaan.
Öyhöttäjät.
Kertoo teistä ja päänsisäisistänne ihan kaiken.
Harmi toki, että joku umpityhmä joskus hallusinaatioitanne uskoo ja jännästi menee tähän jaettuun psykoosiin mukaan.
Itseäni ahdistaa kofeiini. Siksi juon kylmää vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastin pari. ❤️
Kiitos hankaloituksesta.
Siperia Opettaa.
Mä voin tehdä sun elämästä lähes mahdottoman, todella hankalan jos haluan, vaikkei mulla ole sun yhteystietoja...Niin. Harmi juttu etten ole sillee tavoitettavissa. Kiitos kun avauduit...
Samaa tasoa on juttusi nytkin kuin se minkä lähetit messengerissä. 👍
Älä siis uhkaile.
Mä olen jo yhden lasun tehnyt susta ja lisää tulee ja kunnolla. Sun sen n. 10v tytön nimi alkaa M:llä ja päättyy U:hun ja se pieni poika, Ai että, hänhän on siinä samassa hoidossa missä sä töissä. Ei kannata olla kovin humalassa viikonloppu iltaisin jos se rosvotaksi sattuu paikalle.
Ei ole kyllä multa pois, saan jopa nautintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon ihmisestä joka tekee nimettömän lasun.
Tiedän tapauksen jossa kohde pystyi erään asian kautta päättelemään kuka oli tehnyt lasun.Vaikka tietäisi kuka on tehnyt. Jos se on nimetön niin mitäpä voit asialle tehä?
Rikosilmoituksen, koska aiheeton lasu.
Ei ahdista. Ei ole mitään salattavaa. Kaikesta tekemisestämme voin keskustella.
Jos lasuun olisi aihetta, sitten ehkä saisi jotain apua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ahdista. Ei ole mitään salattavaa. Kaikesta tekemisestämme voin keskustella.
Jos lasuun olisi aihetta, sitten ehkä saisi jotain apua.
Entä ahdistaako siinä vaiheessa kun sossu tuppaa kylään muutaman kerran viikossa, mikä häiritsee omaa työssäkäymistäsi ja lasteni koulunkäyntiä? Ahdistaako sitten kun sossu ei usko sinua, vaan perättömän ilmoituksen tekijää?
Ahdistaisiko sinua mennä lentokentällä oikein kunnon turvatarkastukseen, jossa tarkastetaan joka aukko kehossasi? Ei varmaan, eihän sinulla ole mitään salattavaa? Ahdistaako, jos poliisi tarkistaa kaikki puhelimesi viestit, tiedot ja selaushistoriat? Ei varmaan, eihän sinulla ole mitään salattavaa?
Kyllä se voi ss olla vielä ihmeissään kun se rosvotaksi ajaa paikalle. Ja kun näin miten sä tukistit sitä Minttua ja se itki...🤣
🤦🏻