Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni haukkuivat tapailemani miehen päin naamaa..

Vierailija
13.11.2014 |

Olen tapaillut erästä miestä nyt parin kuukauden ajan. Olin kertonyt hänestä parille ystävälleni. Lähinnä perustiedot (mielestäni ihana, luotettava, huumonrintajuinen..on juuri valmistunut KTM,  harrastaa lenkkeilyä ja purjehdusta) ja kuvaillut ulkonäköä. Ystäväni olivat suhtautuivat jo tällöin jotenkin hieman nihkeästi mieheen, eivät esimerkiksi onnitelleet tms., mutta en välittänyt siitä. Käskivät vaan suhtautumaan varauksella ja epäilivät kertomani perusteella pelimieheksi.

Eilen törmäsin yliopistolla ystäviini kun olin menossa kahville mieheni kanssa. Esiteltyäni hänet kasvotusten ystävilleni, alkoi heti naljailu ja tenttaus. Ystäväni esimerkiksi kysyivät kuinkas nyt jo "oikein KTM" tulee yliopistolle vielä kahville, eikö ole liian raavasta. Antoivat myös ymmärtää, ettei "kermaperseitä" katsota heidän tiedekunnassaan hyvällä. Minua hävetti ja mieskin oli vaikeani. Saimme onneksi liuettua tilanteesta nopeasti..

Jälkeenpäin mies ihmetteli ystävieni käytöstä ja kysyi loukkasiko heitä jotenkin. Itsekään en ymmärrä, miksi heidän reaktio asiaan oli tuo? Voisiko taustalla olla kateutta vai jotain muuta? Olen tuntenut ystäväni jo useamman vuoden ajan eikä tällaista ole koskaan ollut. He opiskelevat luokanopettajiksi ja minä kauppakorkeassa, mutta koskaan ennen en ole kuullut heidän haukkuvan ketään kermaperseeksi tms. vain koulutuksen takia. Vai voiko olla, että he vaistoavat miehessä jotain mitä minä en? 

Mitä tässä voi oikein tehdä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse opiskelen opettajaksi, eikä meidän tiedekunnassa kyllä katsota hyvällä tai pahalla ketään pelkästään sen hänen koulutuksensa takia.

Paikkakunnalla, jossa minä opiskelen, ei ole lääkistä eikä oikista, joten täällä kauppislaiset kai kuvittelevat sitten olevansa yliopiston kermaa. Heidän käytöksensä on oikeasti todella ylimielistä ja esim kuvittelevat kaikkiin bileisiin pääsevänsä ilmaiseksi ja jonon ohi, ihan vaan siksi koska ovat kauppiksessa (joka on aika huvittavaa etteivät sitä kolmea euroa voi maksaa sisään, mutta samalla esitetään niin rikkaita biesnesmiehiä). Voisiko siis olla, että yliopistossanne kauppislaiset käyttäytyy typerästi, joten heillä on kuvitelma, että kaikki kauppislaiset ja sen käyneet ovat samanlaisia? Sinut kun tuntevat, niin eivät sinulle jaksa kuittailla. Mutta tosi typerää käytöstä kuitenkin, nolaavat vaan itsensä.

Vierailija
22/47 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni otti miehekseen ktm:n aikoinaan eivätkä luonnontieteen opiskelijat kelvanneet enää ystäviksi sen jälkeen. Kertoi, että mies oli kieltänyt ottamasta enää yhteyttä. Siihen se sitten jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki parempia kavereita.

Vierailija
24/47 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkerilla kavereilla ei tee yhtään mitään, hehän vain estävät sinua näkemästä, mitä itse haluat valita, mm. ryhmäpainetta käyttämällä, etenkin jos olet jotenkin naisten mielipiteistä riippuvainen (monet kai ovat). Sulla on kiva mies näpeissäsi, ja joukko tuolla menolla tulevia vanhoja piikoja sai lapselliset raivarit, kun pihlajanmarjat ovat niin happamia. Naisista noin yksi miljoonasta sopii ystäväksi. Sekin voi olla liioittelua. Sanoisin, että on. On parempi olla oman tiensä kulkija, ja suhtautua naisena aina varauksella naiseen. En tajua, miksi jotkut oikein ylläpitävät noin latistavia naiskaverisuhteita, mutta olen sivusta seurannut useampaakin tällaista kuviota nuorempana.

Vierailija
25/47 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisiin naisiin törmää, jotkut on niin kateellisia ja katkeria että eivät pysty pitämään mölyjä mahassa.

Vierailija
26/47 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:09"]

Katkerilla kavereilla ei tee yhtään mitään, hehän vain estävät sinua näkemästä, mitä itse haluat valita, mm. ryhmäpainetta käyttämällä, etenkin jos olet jotenkin naisten mielipiteistä riippuvainen (monet kai ovat). Sulla on kiva mies näpeissäsi, ja joukko tuolla menolla tulevia vanhoja piikoja sai lapselliset raivarit, kun pihlajanmarjat ovat niin happamia. Naisista noin yksi miljoonasta sopii ystäväksi. Sekin voi olla liioittelua. Sanoisin, että on. On parempi olla oman tiensä kulkija, ja suhtautua naisena aina varauksella naiseen. En tajua, miksi jotkut oikein ylläpitävät noin latistavia naiskaverisuhteita, mutta olen sivusta seurannut useampaakin tällaista kuviota nuorempana.

[/quote]

Miksi suhtaudut naisena noin kammottavalla tavalla toisiin naisiin? Kyllä naiset osaa luoda oikeasti erittäin hyviä ja sydämellisiä ystävyyssuhteita - aivan kuten miehetkin. 

Vierailija
27/47 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap vaan kateellisten ja katkerien ystävien ympäröimä! 

Aivan samanlailla kävi itselleni aikoinaan. Biletimme tyttöporukassa ja aina ennen uloslähtöä dokailtiin ja tälläydyttiin jonkun kotona. Siellä sitten puhuttiin menneet panot ja tulevat unelmien prinssit.

Olin ainoa porukasta jolla ei ollut tarkkoja vaatimuksia tulevan miehen suhteen. Muilla kyllä tuntui olevan hyvinkin selvät sävelet. Vuositulot, ulkonäkö ja luonne + kaikkea muuta taivaan ja maan väliltä oli vaatimuslistalla.

Minä sitten tapasin komean, urheilullisen hyvätuloisen, kohteliaan unelmamiehen. Alussa tietysti hehkutin tätä unelmieni prinssiä joka käänteessä. Ihan liikaa ilmeisesti, sillä vastaanotto ns. ystävieni puolelta oli jäätävä.

Kommentit olivat juuri tätä osastoa mitä ap sai. Ensiksikin piikittely hänen tittelistään. Sitten minun kesken olleen koulutukseni mollaaminen ja epäily, etten koskaan valmistu "nyt kun olen löytänyt rikkaan miehen joka elättää" ja kaikkea muuta inhottavaa.

Se tuli aivan puun takaa. Minä olin naivi maalaistyttö, joka pahoitti mielensä. Onneksi poikaystävä oli vähän kokeneempi näissä asioissa.

Mutta olihan se noloa, että kaverit olivat selvästi perillä suhteemme intiimeistäkin yksityiskohdista. Ja mikä ikävintä kaksi kaveria yritti myöhemmin iskeä tätä kovasti mollaamaansa miestä -siis vaikka seurustelimme.

Meistä ei parin vuoden seurustelun jälkeen kuitenkaan paria tullut.

Minä loppujen lopuksi rakastuin yhteen kaverin dumppaamaan nuoreen mieheen. Kaverille hän ei kelvannut huonon rahatilanteensa vuoksi. Kaveri oli sitä mieltä, että miehen on osteltava hänelle lahjoja ja vietävä lomille ulkomaille. Se, mitä kaverini ei tiennyt oli, että nuorimies oli päättänyt pärjätä omillaan vaikka vanhemmilla on mittavat omaisuudet. Hän on ainoa lapsi. Olemme naimisissa ja esikoinen syntyy muutaman kuukauden päästä.

Mieheni ex on edelleen sinkku ja esiintyy meidän avioliittomme "kummina" vaikka he olivat eronneet paljon ennen meidän seurustelumme alkua. Hänellä tuntuu olevan kovasti halua "pitää yhteyttä", vaikka (onneksi) asumme eri paikkakunnilla nykyään. Kaverini kuvittelee, että hänestä tulee lapsemme kummi.

Ei muuten tule.....

Vierailija
28/47 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät ovat hyvä mittari, kun vien kumppanin heille näytille. He vaistoavat ja huomaavat asioita, joita esimerkiksi nyt vaikka apltä jää huomaamatta sen pinkin pilven takaa, kun ollaan ihastuneena ja mies on vaan niiiin täydellinen.

Kannattaa tarkkailla tilannetta ihastumisen takaa ja vähän tentata ystäviä. Voivat tietty kateellisiakin olla, mutta tuskin nyt useampi ystävä samaan aikaan samasta äijästä olisi kateellinen.

Vierailija
29/47 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:06"]

Kateus. Jos he oikeasti olisivat nähneet että mies on huono, olisivat he sanoneet siitä kahden kesken. On tietysti mahdollista että testasivat miestä, miten reagoi ilkeilyyn, alkavatko nyrkit viuhua.

[/quote]

Jos tuolla tavalla ihmisiä testailee, niin ei voi kun toivottaa yksinäistä loppuelämään jossain wt-piireissä, missä dokataan keskellä viikkoa. Itse heivaisin tuollaisen ystävän. Paljasti tuossa todellisen värinsä.

Vierailija
30/47 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:20"]

Ystävät ovat hyvä mittari, kun vien kumppanin heille näytille. He vaistoavat ja huomaavat asioita, joita esimerkiksi nyt vaikka apltä jää huomaamatta sen pinkin pilven takaa, kun ollaan ihastuneena ja mies on vaan niiiin täydellinen. Kannattaa tarkkailla tilannetta ihastumisen takaa ja vähän tentata ystäviä. Voivat tietty kateellisiakin olla, mutta tuskin nyt useampi ystävä samaan aikaan samasta äijästä olisi kateellinen.

[/quote]

Juu, en kyllä sitten ymmärrä tätäkään, miten helposti naiset ovat heivaamassa kavereitaan. Herrajumala, saahan sitä kateellinen olla. Sitten se myönnetään ja päästään asiasta yli, jos siitä on kysymys. Ettekö te muut anna mitään arvoa ystävyydelle? Vai onko ystävän asema teille niin tuulinen, että jos kerran esittää kritiikkiä tai tuntee jotain negatiiviselta vivahtavaakaan, se on moro? Ja minä kun olen luullut olevani jotenkin nopea suuttumaan ja pitkävihainen, mutta minullahan on lehmän hermot ja koiran uskollisuus.

Jos miestä kritisoidaan kateudesta, silloin se on ystävien mielestä mahtisaalis, ja sellaisesta sopii olla leuhka.

Jos ystävät epäilevät miestä koska tästä tiedetään jotain ikävää tai heille tulee vaikutelma jolle ihastunut ap on sokea, silloin ystävät ovat aapeen ainoa turva tilanteessa.

Mikä siis olisi peruste ystävien hylkäämiseen? Muu kuin se, että he ovat oikeasti vain asuste ja lemmikki, jonka tehtävä on koristaa täydellistä elämääni?

Vierailija
31/47 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:20"]

Ystävät ovat hyvä mittari, kun vien kumppanin heille näytille. He vaistoavat ja huomaavat asioita, joita esimerkiksi nyt vaikka apltä jää huomaamatta sen pinkin pilven takaa, kun ollaan ihastuneena ja mies on vaan niiiin täydellinen. Kannattaa tarkkailla tilannetta ihastumisen takaa ja vähän tentata ystäviä. Voivat tietty kateellisiakin olla, mutta tuskin nyt useampi ystävä samaan aikaan samasta äijästä olisi kateellinen.

[/quote]

Juu, en kyllä sitten ymmärrä tätäkään, miten helposti naiset ovat heivaamassa kavereitaan. Herrajumala, saahan sitä kateellinen olla. Sitten se myönnetään ja päästään asiasta yli, jos siitä on kysymys. Ettekö te muut anna mitään arvoa ystävyydelle? Vai onko ystävän asema teille niin tuulinen, että jos kerran esittää kritiikkiä tai tuntee jotain negatiiviselta vivahtavaakaan, se on moro? Ja minä kun olen luullut olevani jotenkin nopea suuttumaan ja pitkävihainen, mutta minullahan on lehmän hermot ja koiran uskollisuus.

Jos miestä kritisoidaan kateudesta, silloin se on ystävien mielestä mahtisaalis, ja sellaisesta sopii olla leuhka.

Jos ystävät epäilevät miestä koska tästä tiedetään jotain ikävää tai heille tulee vaikutelma jolle ihastunut ap on sokea, silloin ystävät ovat aapeen ainoa turva tilanteessa.

Mikä siis olisi peruste ystävien hylkäämiseen? Muu kuin se, että he ovat oikeasti vain asuste ja lemmikki, jonka tehtävä on koristaa täydellistä elämääni?
[/quote]

En kyllä ehdottanut ystävien hylkäämistä -29

Vierailija
32/47 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme "kavereita". Sanotaan nyt vaikka näin, että heidän käytöksensä ei ole sivistynyttä. Joo tiedän, että yliopistollakin voi olla kaikenlaista hiihtäjää, mutta ihme kuvan antavat itsestään, jos mies on käyttäytynyt asiallisesti.

Joo voihan se olla jotain epävarmuuttakin ainakin näennäisesti toisenlaisesta arvoilmapiiristä tulevan ihmisen edessä.

Mutta ei tuo mitään oikean ystävän käytöstä ole. Tiedän kyllä että on olemassa just tuollaisia tyypillisesti olevinaan "älykkäitä" naisia jotka eivät tajua että useimmille esim. oma rakas, lapset ja muut perheenjäsenet sekä koti ja oma ulkonäkö ovat varsin henkilökohtaisia ja herkkiä asioita arvosteltavaksi. Jos toisen näitä asioita ei pysty kohtelemaan kunnioittavasti vaikkei kaikesta niin pitisikään, ystävyys on pian entinen.

Vierailija
33/47 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia!! Ärsyttää sun puolestas. Kaveri ei kestä että oot löytänyt aarteen. Varo ettei iske sitä.

Vierailija
34/47 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeastiko jotkut naiset kuvittelee, että testaamisen varjolla on lupa käyttäytyä kuin idiootti? Jos olisin ap:n mies, välttelisin noita "ystäviä" kuin ruttoa tuollaisen jälkeen. Siinäpähän testailevat jotain muuta.

Vierailija
35/47 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:20"] Ystävät ovat hyvä mittari, kun vien kumppanin heille näytille. He vaistoavat ja huomaavat asioita, joita esimerkiksi nyt vaikka apltä jää huomaamatta sen pinkin pilven takaa, kun ollaan ihastuneena ja mies on vaan niiiin täydellinen. Kannattaa tarkkailla tilannetta ihastumisen takaa ja vähän tentata ystäviä. Voivat tietty kateellisiakin olla, mutta tuskin nyt useampi ystävä samaan aikaan samasta äijästä olisi kateellinen. [/quote] Juu, en kyllä sitten ymmärrä tätäkään, miten helposti naiset ovat heivaamassa kavereitaan. Herrajumala, saahan sitä kateellinen olla. Sitten se myönnetään ja päästään asiasta yli, jos siitä on kysymys. Ettekö te muut anna mitään arvoa ystävyydelle? Vai onko ystävän asema teille niin tuulinen, että jos kerran esittää kritiikkiä tai tuntee jotain negatiiviselta vivahtavaakaan, se on moro? Ja minä kun olen luullut olevani jotenkin nopea suuttumaan ja pitkävihainen, mutta minullahan on lehmän hermot ja koiran uskollisuus. Jos miestä kritisoidaan kateudesta, silloin se on ystävien mielestä mahtisaalis, ja sellaisesta sopii olla leuhka. Jos ystävät epäilevät miestä koska tästä tiedetään jotain ikävää tai heille tulee vaikutelma jolle ihastunut ap on sokea, silloin ystävät ovat aapeen ainoa turva tilanteessa. Mikä siis olisi peruste ystävien hylkäämiseen? Muu kuin se, että he ovat oikeasti vain asuste ja lemmikki, jonka tehtävä on koristaa täydellistä elämääni? [/quote] En kyllä ehdottanut ystävien hylkäämistä -29

[/quote]

Tosi moni vain näkyy ehdottavan, ja vielä raivokkaasti. Siinä haiskahtaa jokin sisaruskauna, joka heijastetaan ystäviinkin. Vai kirjoittaako täällä tähän aikaan vain kiusaamisesta traumatisoituneet erakot, joilla menee maha vuodeksi sekaisin, jos kukaan vilkaisee liian pitkään tai sanoo mitään, minkä mitenkäänpäin kääntäen saattaa onnistua kääntämään negatiiviseksi, etenkin kun ei voi kysyä, mitä toinen on tarkoittanut?

Täytyypä alkaa ottaa välimatkaa tähän palstaan. Ahdistuksenhan täältä saa.

Vierailija
36/47 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:56"]

Ihme "kavereita". Sanotaan nyt vaikka näin, että heidän käytöksensä ei ole sivistynyttä. Joo tiedän, että yliopistollakin voi olla kaikenlaista hiihtäjää, mutta ihme kuvan antavat itsestään, jos mies on käyttäytynyt asiallisesti.

Joo voihan se olla jotain epävarmuuttakin ainakin näennäisesti toisenlaisesta arvoilmapiiristä tulevan ihmisen edessä.

Mutta ei tuo mitään oikean ystävän käytöstä ole. Tiedän kyllä että on olemassa just tuollaisia tyypillisesti olevinaan "älykkäitä" naisia jotka eivät tajua että useimmille esim. oma rakas, lapset ja muut perheenjäsenet sekä koti ja oma ulkonäkö ovat varsin henkilökohtaisia ja herkkiä asioita arvosteltavaksi. Jos toisen näitä asioita ei pysty kohtelemaan kunnioittavasti vaikkei kaikesta niin pitisikään, ystävyys on pian entinen.

[/quote]

Oma rakas? Muutaman viikon jälkeen, ensiesittelyssä? Eihän tuo lista lopu koskaan. Toisen harrastukset, työ, lempiohjelmat, henkilökohtaiset arvot, makuasiat, uskonnollinen tai poliittinen näkemys. Mistä sitten enää voidaan puhua? Teen nyt tulkinnan, että kunnioittavuus tähän keskusteluun osallistuneille tarkoittaa sitä, että eriäviä mielilpiteitä ei saa oikeastaan edes olla, saati että niitä saisi mainita. Mihin sellaista ystävää sitten tarvitaan - olemaan samaa mieltä kaikesta? Ei se ole ystävyyttä, vaan supportiivista terapiaa. Ehkä tässä maassa sitten mielenterveyden taso on niin kurja, että muuhun ei ole kykyjä. Olen aika järkyttynyt. Olen halunnut jäädä kotimaahani, mutta ehkä asiaa pitää miettiä vielä uudelleen. En halua lapseni kasvavan näin laihassa henkisessä ilmapiirissä.

Vierailija
37/47 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 02:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:56"]

[/quote]

Oma rakas? Muutaman viikon jälkeen, ensiesittelyssä? Eihän tuo lista lopu koskaan. Toisen harrastukset, työ, lempiohjelmat, henkilökohtaiset arvot, makuasiat, uskonnollinen tai poliittinen näkemys. Mistä sitten enää voidaan puhua? Teen nyt tulkinnan, että kunnioittavuus tähän keskusteluun osallistuneille tarkoittaa sitä, että eriäviä mielilpiteitä ei saa oikeastaan edes olla, saati että niitä saisi mainita. Mihin sellaista ystävää sitten tarvitaan - olemaan samaa mieltä kaikesta? Ei se ole ystävyyttä, vaan supportiivista terapiaa. Ehkä tässä maassa sitten mielenterveyden taso on niin kurja, että muuhun ei ole kykyjä. Olen aika järkyttynyt. Olen halunnut jäädä kotimaahani, mutta ehkä asiaa pitää miettiä vielä uudelleen. En halua lapseni kasvavan näin laihassa henkisessä ilmapiirissä.

[/quote]

Usein nämä ihmiset jotka reagoivat noin (muut muka "liian herkkiä") eivät edes tajua että ovat oikeasti narsistisia mulkkuja. Joilla on tapana itsekritiikittömästi arvostella toisten kaikki asiat. Eivät huomaa, että itse asiassa heiltä onkin siedetty todella paljon. Mutta ei ihan mitä tahansa.

Juu, toki vika on siinä toisessa - niinhän se aina menee tällä ihmistyypillä, jolla on korostunut tämä N-tekijä. Että tervemenoa vaan vaikka Italiaan möläyttelemään naapurin rouvalle (uusille kavereille), että voisit vähän treenata peppua tolla pizzansyönnillä, kato sillai mies pidetään) - Suomihan onkin teille aivan liian pieni maa.

Vierailija
38/47 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menettänyt parhaan ystäväni narsistityyppiselle miehelle.

Mies on nyt eristänyt ystäväni koko suvustaan, on mustamaalannut meidät ystävälleni ja ystäväni rakkaudenhuuruissaan uskoo miestä sinisilmäisesti. Yritimme puhua ystävälleni järkeä suhteen alussa että ei hylkäisi koko elämäänsä, itseään, harrastuksiaan, lapsiaan, lemmikkejään ym. miehen vuoksi mutta turhaan, siitä mies sai vain vettä myllyynsä eli todisteen ystävälleni miten vahingollisia olemme hänen elämälleen kun yritämme estää ystäväni onnen. 

Surullista. Jos mies todella paljastuu narsistiksi, ystäväni on silloin täysin yksin hänen uhrinaan kun sillat on poltettu kaikkiin läheisiin.

Vierailija
39/47 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:36"]

Ystäväni otti miehekseen ktm:n aikoinaan eivätkä luonnontieteen opiskelijat kelvanneet enää ystäviksi sen jälkeen. Kertoi, että mies oli kieltänyt ottamasta enää yhteyttä. Siihen se sitten jäi.

[/quote]

Maailmanhistorian pienin otanta: 1 kpl. Et tietenkään yleistä tuon pohjalta mitään, hyvä!

Vierailija
40/47 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2