Ystäväni haukkuivat tapailemani miehen päin naamaa..
Olen tapaillut erästä miestä nyt parin kuukauden ajan. Olin kertonyt hänestä parille ystävälleni. Lähinnä perustiedot (mielestäni ihana, luotettava, huumonrintajuinen..on juuri valmistunut KTM, harrastaa lenkkeilyä ja purjehdusta) ja kuvaillut ulkonäköä. Ystäväni olivat suhtautuivat jo tällöin jotenkin hieman nihkeästi mieheen, eivät esimerkiksi onnitelleet tms., mutta en välittänyt siitä. Käskivät vaan suhtautumaan varauksella ja epäilivät kertomani perusteella pelimieheksi.
Eilen törmäsin yliopistolla ystäviini kun olin menossa kahville mieheni kanssa. Esiteltyäni hänet kasvotusten ystävilleni, alkoi heti naljailu ja tenttaus. Ystäväni esimerkiksi kysyivät kuinkas nyt jo "oikein KTM" tulee yliopistolle vielä kahville, eikö ole liian raavasta. Antoivat myös ymmärtää, ettei "kermaperseitä" katsota heidän tiedekunnassaan hyvällä. Minua hävetti ja mieskin oli vaikeani. Saimme onneksi liuettua tilanteesta nopeasti..
Jälkeenpäin mies ihmetteli ystävieni käytöstä ja kysyi loukkasiko heitä jotenkin. Itsekään en ymmärrä, miksi heidän reaktio asiaan oli tuo? Voisiko taustalla olla kateutta vai jotain muuta? Olen tuntenut ystäväni jo useamman vuoden ajan eikä tällaista ole koskaan ollut. He opiskelevat luokanopettajiksi ja minä kauppakorkeassa, mutta koskaan ennen en ole kuullut heidän haukkuvan ketään kermaperseeksi tms. vain koulutuksen takia. Vai voiko olla, että he vaistoavat miehessä jotain mitä minä en?
Mitä tässä voi oikein tehdä?
Kommentit (47)
Onpa törkeää! Ota asia ihan suoraan puheeksi kavereittesi kanssa ja kysy, miksi he käyttäytyivät tuolla tavalla. Jos välit menevät, niin sitten menevät.
Kateus. Jos he oikeasti olisivat nähneet että mies on huono, olisivat he sanoneet siitä kahden kesken. On tietysti mahdollista että testasivat miestä, miten reagoi ilkeilyyn, alkavatko nyrkit viuhua.
Miksi helvetissä puhutte 'miehestä' jos on pari kuukautta tapailtu. Poikakaveri se on, eikä mikään mies.
Olet nyt elämässäsi risteysvaiheessa. Ota mies ja hylkää kaverit jos ne eivät pysy vauhdissa mukana... Kavereiden kanssa sulla on vielä 1-2 vuotta hauskaa yhteiseloa, sitten ne löytää omat miehet ja hylkäävät sut, mutta ikinä et pääse elämässäsi seuraavaan vaiheeseen eli perheenperustamiseen ja asuntolainaan kavereidesi kanssa.
Jos nyt hylkäät miehen kavereidesi takia, olet muutaman vuoden päästä täällä itkemässä miten kaverit on mammautuneet eivätkä ne enää lähde kanssasi baariin!
Voihan se olla kateutta, mutta voi myös olla testaamista. Että jos ovat huolissaan joko sinun arvostelukyvystäsi tai kandidaatti vaikuttaa epäilyttävältä, niin tekevät tiettäväksi, että miehen on läpäistävä heidän seulansa saadakseen heidän tukensa. Minusta sitä ei voi pitää varsinaisesti pahana asiana. Kun ystävät antavat tällä tapaa ymmärtää vahtivansa tulokkaan touhuja, se on ehkä paras konsti karkoittaa hyväksikäyttäjät alkuunsa. En ärhentelisi asiasta ystäville, vaan osoittaisin arvostavani, vaikka sitten ehkä pitäisikin vähän moittia jos homma menisi överiksi.
Itselleni on tehty niin, että tunti pari istuttiin ystävän perheen olohuoneessa, eikä tämä herra sanonut minulle sanaakaan eikä näyttänyt katsovan päinkään. Nieleskelin raivoa ja ahdistusta, koska arvelin, ettei minua tulla hyväksymään missään vaiheessa myöhemminkään ja olisin sen tuen ulkomaalaisena tarvinnut miehen läheisimmältä ystävältä. Jälkikäteen sitten ymmärsin tämän ystävän esittämästä luonnearviostani, että minua oli vahdittu tuhannen tarkkaan ja haluttu nähdä reaktiotapani. Mutta oli siinä vastaanotossa jotain vihamielisyyttä, joka ei selittynyt oikein millään, kunnes päättelin, että suomi ja baltianmaat olivat herran päässä suloisena sekasotkuna, ja minut katsottiin onnenonkijaksi jostain köyhästä itämaasta. En päässyt koskaan kysymään, koska suhde kaatui yleiseen mahdottomuuteensa, ja mm. siihen, miten avuton mies oli käsittelemään tuotakin tilannetta. Eli liian pitkälle ystävien ei ehkä kuitenkaan kannattaisi testaamistaan viedä. Jos tuntee joutuneensa vainoharhaisen klikin yhteistenttiin, ei ehkä omakaan luottamus suhteen tulevaisuuteen siitä kehity.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:10"]
Miksi helvetissä puhutte 'miehestä' jos on pari kuukautta tapailtu. Poikakaveri se on, eikä mikään mies.
[/quote]
Kurjaa jos todellakin joutuu kavereiden ja miehen välillä valinnan tekemään. Olen seurustellut ennenkin ja pitänyt aika tiiviisti yhteyttä myös kavereihini tänä aikana.
Mietityttää, jos ystäväni ovatkin oikeassa ja näkevät miehen "läpi".. Tämä on nimittäin ainoa kerta kun näin on tapahtunut. Toisaalta jos kyseessä olisi vain kateus, luulisi heidän sitten joskus edes naljailleen minullekin uravalinnastani? (Joka ei mielestäni määritä persoonallisuutta sen enempää kuin kengänkokokaan, kertoo lähinnä mielenkiinnon kohteista).
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:19"]
[/quote]
Kurjaa jos todellakin joutuu kavereiden ja miehen välillä valinnan tekemään. Olen seurustellut ennenkin ja pitänyt aika tiiviisti yhteyttä myös kavereihini tänä aikana.
Mietityttää, jos ystäväni ovatkin oikeassa ja näkevät miehen "läpi".. Tämä on nimittäin ainoa kerta kun näin on tapahtunut. Toisaalta jos kyseessä olisi vain kateus, luulisi heidän sitten joskus edes naljailleen minullekin uravalinnastani? (Joka ei mielestäni määritä persoonallisuutta sen enempää kuin kengänkokokaan, kertoo lähinnä mielenkiinnon kohteista).
[/quote]
Teillä on nyt enemmän ikää kuin silloin aiemmissa suhteissa. Asunnonostamiset ja vauvamasut eivät ole pelkkiä haaveita enää vaan todellisuutta jo ensi keväänä tai vuoden päästä jouluna. Usko pois, vaatimattomampiakin alkaa raha kiinnostaa tuossa 25-30-vuotiaana kun pitäisi saada omaa asuntoa alle, omaa autoa, lomamatkoja,... elämä muuttuu todella nopeasti kunhan valmistutte ja siirrytte työelämään!
Ehkä olet hehkuttanut hänen koulutustaan ym. heille ja he ovat siihen kyllästyneitä? Siksi kommentit, kuten että oikein ktm tulee yliopistolle kahville.
Mä kyllä ihmettelen ehkä sitä, että miksi se miehen koulutus on nyt niin iso juttu, jos sinunkaan koulutus ei ole ollut? Tuli siis mieleen, että oletko esim tietämättäsi korostanut turhan paljon miehen koulutusta tms, ja ystävät siitä jotenkin loukkaantuneet? Muutenhan toi ois selvä kateus tilanne, mutta kumma että eivät kuitenkaan sulle ole ikinä olleet kateellisia koulutuksestasi.
Ehkä he tietävät juuri tästä miehestä jotain, mitä sinä et tiedä. Kannattaa kysyä.
[/quote]
"Mies" oli aloituksessa selkeästi nykymuodin mukainen ilmaisu sanalle "hän".
On melko tavallista, että ystävyyssuhteita katkeaa seurustelun vuoksi. Äitini menetti aikanaan parhaan ystävänsä kun aloitti seurustelemaan isäni kanssa. Kummatkin olivat ilmeisesti olleet ihastuneita samaan mieheen eli isääni. Äitini kaveri sitten veti herneen nenään kun isäni alkoi seurustelemaan äitini kanssa. Kateellisuus on hyvin tavallista.
Toisiin naisiin ei koskaan kannata luottaa miesvalinnoissa. Suosittelisin jatkamaan seurustelua jos mies on omaan mieleen ja etsimään uusia ystäviä. On hyvin todennäköistä ettei kavereillasi ole sinun etusi mielessä asiassa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:02"]
Ehkä he tietävät juuri tästä miehestä jotain, mitä sinä et tiedä. Kannattaa kysyä.
[/quote]
Tuskinpa nekään joka munaa on ronkkineet:)!
En ymmärrä koko juttua. Eihän KTM ole yhtään sen ihmeellisempää kuin opettaja. Enkä oikein jaksa uskoa, että kaverisi käyttäisivät sanaa "kermaperse".
Oletteko te edes oikeita ystäviä? Kuulostaa siltä, että tuollaisen kevyen kaveruuden ylle nousee usein miehistä, elämänvalinnoista sun muista tuollaisia ongelmia. Arjessa ei huomaa, ongelmat kulminoituvat erityishetkillä.
Kyllä tuo kateudelta kuulostaa. Olet löytänyt hyvän miehen ja kaverisi ovat siitä kateellisia ja tiedostavat senkin että te KTM:ät tulette tienaamaan paremmin kuin he luokanopettajina.