Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

testi: vain yksi puuttui naisen pahoinpitelyyn hississä

Vierailija
13.11.2014 |

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/74157-piilokamera-53-ruotsalaista-joutui-kauheaan-tilanteeseen-vain-1-lapaisi-hissitestin

Tuli tosi paha olo tosta videosta. Mulle ei tulis MIELEENKÄÄN olla hiljaa jos näkisin tollasta tapahtuvan, varsinkin ihan vieressä ja noin pienessä tilassa

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:36"]Olen joutunut tilanteeseen, jossa eräs mies löi avokämmenellä poikaansa, retuutti tätä väkivaltaisesti niskasta ja puhui karjuen todella inhottavia. Tämä tapahtui heinäkuussa keskellä vilkasta satamalaituria. Ihmisiä oli kymmeniä ellei jopa satoja ja niin vain ne kaikki marssi ohi eikä kukaan tehnyt mitään. Itse olin ihan raivona ja lähdin jo kävelemään miestä kohti, että hei lopeta kunnes oma mieheni tarttui muhun kiinni ja sanoi, että ei ole mun asiani. Ja mitäpä se olisi oikeastaan edes auttanut? Mies oli todella uhkaava, olisi vain haukkunut mut pystyyn ja kotona kostanut lapselleen. Tuntui tosi pahalle. Itketti pitkään sen jälkeen.  Pointti on se, että jos joku käyttäytyy tosi uhkaavasti ja väkivaltaisesti, se on niin pelottavaa, että siihen on vaikea puuttua. Ei siinä oikeaseti edes voi tehdä mitään. [/quote] Minä en kyllä tollasen jänishousumiehen kanssa olis! Jos mun mies ikinä tekisi noin niin kyllä itsenk riuhtaisisin irti ja jatkaisin matkaa, mutta hän onneksi ei ole tuollainen vaan tajuaa puuttua vieraidenkin ihmisten tilanteisiin edes sitten soittamalla poliisille. Olisihan tuossanin ollut vaikka kuinka silminnäkijöitä kun olisitte soittanut poliisit.

[/quote]

Ei poliisi tuollaiseen tule. Poliisi päsee tuollaisiin tunnin tai kahden kuluttua. Jos et tunne henkilöitä niin poliisi ei edes tutki asiaa. Täyttä ajan haaskausta.

Turha tulla valittamaan kun itse saat turpaan. Jos menet leikkimään sinne sankaria niin älä sitten valita apua muilta

Vierailija
22/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:11"]

No onneks en osunu samaan hissiin, ei meinaan toi kaveri näyttelis hetkeen. Onko ihmisistä tullut niin raukkoja että toista ei puolusteta kun pelätään turpiin saamista?

[/quote]

Mitä sitten jos miehellä on puukko jemmassa? Mihin lähdet karkuun hississä...voi teitä tyttöjä.

[/quote]

no ihan aikuinen mies olen ja kaksi kertaa saanut morasta ja vielä hengissä, you do the math.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:43"]

Kaksi kertaa olen topakasti uhannut soittaa poliisit, jos väkivalta ei lopu siihen paikkaan. Olen karjunut kuin emoleijona nähdessäni kaksi eri kertaa aikuisen miehen alistavan pientä poikaa maahan pojan itkiessä. Toinen oli oma poikani, toinen muu tapaus. En siedä pätkääkään lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa, enkä kehenkään muuhunkaan. Itse olen kokenut parisuhdeväkivaltaa ja havainnut, että poliisien kutsuminen saattaa vain pahentaa tilannetta, mutta jokin auktoriteetti on väkivaltaisellekin oltava, joka laittaa hänet ruotuun! Monet nuoret miespoliisit ovat tosin nykyisin niin lepsuja, että hyvä, ettei pahoinpitelyn ja uhkailujen kohteeksi joutunut nainen joudu itse poliisien viemäksi, vaikka ei olisi tehnyt muuta kuin huutanut miehelle, että lopeta repiminen! Vanhemmat poliisit vielä tajuavat, mikä on todellisuus naisiin kohdistuvassa väkivallassa, vaikka sitä monien miesasiatahojen toimesta yritetään kääntää siten, että naiset ovat väkivaltaisempia!

Filmi järkyttää. Tulisiko tuossa tilanteessa mieleen, että sillä voi olla puukko, vai olisiko ensimmäinen reaktio, etten puutu, jos ei pahemmaksi tuon hissimatkani aikana muutu, vai olisiko ensireaktio heti sanoa topakasti, että lopeta, ellet halua poliisien mukaan? Tilanne on nopea, reaktioaikaa ehkä vain muutamia sekunteja. Ihmisillä on itsesuojeluvaisto, joka saattaa kytkeytyä päälle. Todennäköosesti olisin sanonut miehelle, että nyt loppuu tuo, et itsekään haluaisi, että sinua revittäisiin ja sinulle raivottaisiin, ja että fiksu ihminen kykeee selvittämään asiat puhuen,ei toista väkivalloin alistaen.

[/quote]

Naiset ovat ihan yhtä väkivaltaisia kuin miehet. Itseasiassa miehet kokevat vakavaa parisuhdeväkivaltaa naisia enemmän

Vierailija
24/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuohon pitäisi puuttua mitenkään. Videon miehet pärjää tosi hyvin ilman apujoukkoa ruotsalaiseksi mieheksi,

Vierailija
25/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:51"]

Minulla kokemusta! Mieheni kuristi minua keskisuuren kaupungin keskustassa aamuyöllä, tapahtui hyvin näköisällä paikalla. Useita ohikulkijoita joilta huutaen pyysin apua, kukaan ei auttanut!!! Meni usko ihmisiin

[/quote]

Tämä järkyttää minua, filmin ohella. Ihmisen voisi vaikka tappaa toisten silmien edessä, eikä kukaan reagoisi? Kutsukaa edes poliisi, te sivulliset! Selittäkää poliisille, mitä näitte. Väkivallan ei pidä antaa jatkua!  

[/quote]

Poliisi ei edes tule paikalle. Eikä se asiaa tutki. Tiedätkö että poliisi ei tutki rikoksia missä ei ole joko videokuvaa tai silminnäkijät eivät tunne tekijää. Heillä ei ole resursseja tutkia asiaa

Vierailija
26/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:40"]

Jos ette olisi tuossa puuttunut tilanteeseen, olette RAUKKIKSIA. Hävettää lukea osaa näistä kommenteista.

[/quote]

Mitä puuttumista tuossa on? Yksikään syyttäjä ei nostaisi tuosta syytettä. Poliisi nauraisi jos soittaisit poliisille.

Vierailija
27/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:48"]

Itse olen useampaan kertaan baarissa puuttunut tilanteisiin, joissa mies retuuttaa naista käsivarresta tai esim. tuuppii ympäriinsä. Ihan rauhallisesti olen sanonut, että josko lopettaisit tai soitan sinusta poliisille. Aina on tilanne rauhoittunut edes hetkeksi, silti olen kuitenkin aina käynyt sanomassa portsarille. Ja täälläpäin onneksi portsarit puuttuu ilman sanomistakin nopeaa tuollaisiin tilanteisiin (tai ainakin juuri niinä iltoina, kun itse olen ollut baarissa). Muutaman kerran olen saattanut juuri ja juuri täysi-ikäisiä tyttöjä taksitolpalle, ja katsonut, että pääsevät taksiin ja saavat osoitteen sanottua. Kerran jouduin soittamaan ambulanssin, joskus ehkä 12 aikaan illalla joku todella nuoren näköinen poika makasi keskustassa omassa oksennuksessaan, eikä kukaan pysähtynyt paikalle, eikä siitä nyt kauheasti väkeä siihen aikaan kävellytkään. Minä soitin sitten ambulanssia ja odottelin siinä pojan kanssa, yritin herätellä ja kysyä nimeä ja vanhempien numeroa. Sai sitten äitinsä nimen sanottua, etsin Fonectasta numeron ja sieltä hieman pöllymystynyt naisihminen vastasi. Yritin siinä sitten kysellä, olikohan poika lähtenyt keskustaan tänään, tällaisen ja tällaisen näköinen, soittelin sille juuri ambulanssia. Oli oikea äiti. Aamulla sain samasta numerosta kiitos-tekstarin. Lämmitti pitkään mieltä, poikaa ei tosin varmaan naurattanut... 

Voi olla, että joku päivä tää hyväuskoisuus kostautuu mulle, mutta voinpa sanoa, että 99 prosenttia tilanteista kuitenkin päättyi hyvin ja pystyin olemaan jollekin avuksi. Ja haluan uskoa siihen, että joskus itsekin saisin apua täpärässä tilanteessa. 

[/quote]

Mutta muista että älä sitten valita kun saat näpeillesi

Vierailija
28/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:11"]

No onneks en osunu samaan hissiin, ei meinaan toi kaveri näyttelis hetkeen. Onko ihmisistä tullut niin raukkoja että toista ei puolusteta kun pelätään turpiin saamista?

[/quote]

Sinäkö sitä turpaan vetäisisit? Älä naurata! Menisit pillittämään jonnekkin nurkaan ja vaatimaan muita puuttumaan asiaan

[/quote]

voisin melko varmasti väittää että näin ei tulisi käymään.

Vierailija
29/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa teistä on surullisen itsekeskeisiä ihmisinä. Niin monet väkivallan uhrit, niin naiset kuin miehet tarvitsee apua ja kaltaistenne en-puutu-ei-kuulu-mulle takia uhrit jää yksin jo valmiiksi vaikeaan tilanteeseen.

Hävettää puolestanne, monet teistä vielä on äitejäkin huhhuh. Olen itse puuttunut ja saanut turpaani mutta en voinut jäädä katsomaan vierestä toisen ihmisen lyömistä. Puutun varmasti jatkossakin jos näen ja vähintä mitä on tehdä on soittaa POLIISI. Väkivallan kohteena olemisen kokeneena tietää mikä helvetti se on kun kukaan ei auta vaikka pyytää apua.

Osalla teistä mieli vielä muuttuu kun uhrin asema vielä napsahtaa omalle kohdallenne tai lapsenne jos ei mikään muu tuo ymmärrystä tai empatiaa.

Vierailija
30/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:34"]

Eli olet pelkuri? Muiden pitäisi puuttua tilanteeseen sinun puolestasi vai? Miksi kenenkään pitäisi sinua auttaa kun sinäkään et auta niitä?

[/quote]

Terveestä itsesuojeluvaistostakin puhutaan, mutta minun suhtautumiseni on kyllä enimmäkseen juuri pelkoa, juuri niin kuin asian esitit. Tosin itsesuojeluvaisto taitaa toimia juuri pelon kautta, joten asia on nähdäkseni sama. Persoonani ei herätä kunnioitusta, olen pieni ja piipittävä nainen, joten ei minulla ole rohkeutta puuttua hississä tilanteeseen, jossa ei edes ole silmitöntä väkivaltaa, vaan enemmänkin uhkaavuutta. Hissimatka ei ole pitkä ja uhri voi sen jälkeen poistua kyseisen henkilön seurasta.

Jos on kysymys tilanteesta, jossa tarvitaan oikeasti ja akuutisti apua, hankin sitä ehdottomasti ja välittömästi. Mutta jos ketään ei ole vielä edes lyöty, miksi soittaisin paikalle ambulanssin ja poliisin? Ei tässä ole kysymys empatian puutteesta, vaan halusta muuttaa väkivaltaan alistuvien omaa suhtautumista. Etenkin länsimaisella ihmisellä ON vaihtoehtoja, ja haluaisin, että jokin järjestö alkaisi nostaa sitä vaihtoehtoa enemmän esille. Arvioni tosin on, että uhrin vastuun (kyllä, sitä on, mutta usein uhri on henkisesti niin heikoilla, ettei uskalla sitä vastuuta ottaa) nostaminen esille jossakin perheväkivaltakampanjassa nostattaisi niskakarvoja pystyyn niin monella taholla, ettei kukaan halua sitä kampanjaa alkaa käydä.

Koska tässä ollaan melko varmasti nostamassa lokamyrskyä minua vastaan, niin kerron taustatietoina vielä sen, että kohdatessani oikeasti hädänalaisia ihmisiä autan kyllä, ja nähdessäni lievää väkivaltaa seuraan kyllä tilannetta ja soitan tarvittaessa paikalle apua. Itse en kuitenkaan ole fyysisesti väliin menossa, ellei tilanne ole todella akuutti ja poikkeuksellinen. Hankeen sammuneet alkoholistit eivät ole minulle välitön, merkittävä uhka ja käyn kyllä tökkimässä hereille varovasti tai soitan paikalle virkavallan. Autan lapsia ja vanhuksia, jos sitä tarvitsevat, ja saatan tarjota apua pyytämättäkin, jos arvelen siitä olevan hyötyä. Mutta en mene itse fyysisesti väliin, jos yksikään mies uhkaa minua. Olen koemielessä vääntänyt kättä ja mitellyt voimiani 14-vuotiaan sukulaispoikani kanssa, ja päätä lyhyempänä hän oli selkeästi vahvempi. Miksi joku täysikasvuinen hernekeppi mies ei olisi?

Muuten, mitä olisin sanonut hätäkeskukseen soittaessani, jos olisin ollut aloittajan linkkaaman videon kaltaisessa tilanteessa? "Näen kahden minulle tuntemattoman nahistelevan hississä? Kyllä, ovat aikuisia. Ei, kukaan ei ole lyönyt. Kyllä, suusanallista uhkailua on. Ei, välitöntä vaaraa hengelle tai terveydelle ei näytä olevan. Kyllä, toinen heistä voisi poistua niin halutessaan." Tulisiko poliisi todella paikalle noilla tiedoin vai käskettäisiinkö minun seurata tilannetta edelleen? Sen voin kyllä tehdä hätäkeskukseen soittamattakin.

Vierailija
31/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 17:26"]

Jos on kysymys tilanteesta, jossa tarvitaan oikeasti ja akuutisti apua, hankin sitä ehdottomasti ja välittömästi. Mutta jos ketään ei ole vielä edes lyöty, miksi soittaisin paikalle ambulanssin ja poliisin? Ei tässä ole kysymys empatian puutteesta, vaan halusta muuttaa väkivaltaan alistuvien omaa suhtautumista. Etenkin länsimaisella ihmisellä ON vaihtoehtoja, ja haluaisin, että jokin järjestö alkaisi nostaa sitä vaihtoehtoa enemmän esille. [/quote]

Tosi hyvä viesti sulla, ja olen ihan samaa mieltä.

Kerron omasta taustastani sen verran, että olen kasvanut perheessä, jossa oli päihdeongelmia, katsoin vierestä, kun isäni hakkasi äitiäni, ja isäni hakkasi myös meitä lapsia.

Oma äitini jäi hakattavaksi, eikä edes suojellut lapsiaan, olisiko vieraiden ihmisten pitänyt vaarantaa itsensä, jotta äitini pääsisi taas pelaamaan pelejään? Kyseinen henkilö valitsi itse väkivaltaisen miehen, ei suojellut edes lapsiaan, ja jollakin tasolla varmasti tykkäsi siitä väkivallasta, koska jäi siihen suhteeseen.

Naisilla on meidän yhteiskunnassa todella paljon apua ja tukea, jos he haluavat lähteä, ei vieraiden ihmisten kuulu vaarantaa itseään häiriintyneen pariskunnan sekoilujen takia. Ja kyllä, tuossa tilanteessa myös se väkivaltaiseen suhteeseen jäävä nainen on häiriintynyt.

Itsekin olen useasti soittanut ambulanssin paikalle, kun sitä on tarvittu, mutta en ikinä menisi väkivaltaisen pariskunnan väliin.

Ja olen myös samaa mieltä siitä miten heikkoja naiset on oikeasti fyysisesti, senkin takia kannattaa miettiä kaksi kertaa meneekö väliin. Naiset oikeasti uskovat jostakin syystä ettei niitä lyödä, että ne pärjäävät miehille fyysisesti, voin kertoa, että väkivaltainen hullu ei välitä oletteko naisia, eikä naiset pärjää miehille fyysisesti, sen ymmärtää sitten tilanteen ollessa päällä.

Vierailija
32/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uh huh

Vierailija
33/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku retuuttaa lastaan tai lemmikkiään, niin nähty on monesti että väliin menijä on saanut aika komeasti turpaansa. Monesti heikomman pahoinpitelijät on psykopaatteja.

Vierailija
34/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:51"]

Minulla kokemusta! Mieheni kuristi minua keskisuuren kaupungin keskustassa aamuyöllä, tapahtui hyvin näköisällä paikalla. Useita ohikulkijoita joilta huutaen pyysin apua, kukaan ei auttanut!!! Meni usko ihmisiin

[/quote]

Tämä järkyttää minua, filmin ohella. Ihmisen voisi vaikka tappaa toisten silmien edessä, eikä kukaan reagoisi? Kutsukaa edes poliisi, te sivulliset! Selittäkää poliisille, mitä näitte. Väkivallan ei pidä antaa jatkua!  

[/quote]

Poliisi ei edes tule paikalle. Eikä se asiaa tutki. Tiedätkö että poliisi ei tutki rikoksia missä ei ole joko videokuvaa tai silminnäkijät eivät tunne tekijää. Heillä ei ole resursseja tutkia asiaa

[/quote]

Ja paskat. Aina kun olen nähnyt väkivaltaa ja soittanut siitä hätäkeskuskeen, poliisit ovat tulleet paikalle. Yleensä hyvin nopeaan. Ja siis asun Helsingissä ja valitettavasti aika useita kertoja vuodessa olen joutunut näkemään väkivaltaa, viikonloppuiltaisin. Aina olen soittanut hätäkeskukseen ja ainaa on asiallisesti puheluni otettu vaastaa ja poliisi saapunut paikalle. 

Vierailija
35/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:46"]

Jos joku retuuttaa lastaan tai lemmikkiään, niin nähty on monesti että väliin menijä on saanut aika komeasti turpaansa. Monesti heikomman pahoinpitelijät on psykopaatteja.

[/quote]

Jos et uskalla mennä väliin, soita se poliisi. Poliisila on lain velvollisuus tulla paikalle tarkastamaan tilanne.

Vierailija
36/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivallan uhreja syyllistävät, te jotka ette ymmärrä, miksi pahoinpidelty ei vain lähde suhteesta, lukekaa tämä: http://www.image.fi/image-lehti/aivan-tavallinen-perhe

Vierailija
37/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:10"]

Väkivallan uhreja syyllistävät, te jotka ette ymmärrä, miksi pahoinpidelty ei vain lähde suhteesta, lukekaa tämä: http://www.image.fi/image-lehti/aivan-tavallinen-perhe

[/quote]

Silmäilin läpi. Tuo ei ainakaan kannusta puuttumaan parisuhdeväkivaltaan julkisella paikalla. Hittoako siinä on tehtävissä, jos tilanne jatkuu vuosia uhrin ollessa kyvytön lähtemään.

Siteeraan omaa aikaisempaa viestiäni:

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:34"]

Etenkin länsimaisella ihmisellä ON vaihtoehtoja, ja haluaisin, että jokin järjestö alkaisi nostaa sitä vaihtoehtoa enemmän esille. Arvioni tosin on, että uhrin vastuun (kyllä, sitä on, mutta usein uhri on henkisesti niin heikoilla, ettei uskalla sitä vastuuta ottaa) nostaminen esille jossakin perheväkivaltakampanjassa nostattaisi niskakarvoja pystyyn niin monella taholla, ettei kukaan halua sitä kampanjaa alkaa käydä.

[/quote]

Juttu oli kyllä esimerkkien kautta tyypillistä lähisuhdeväkivaltaa hyvin kuvaava. Se ei kuitenkaan kumoa perimmäistä ongelmaa: Koska väkivalta ja uhkailu tehoaa, se saa jatkua. Se ei tee tehottomaksi sitä, että suhteesta lähtemällä HETI kun se käy omituiseksi olisi ratkaisu ongelmaan.

Miten se syyllistää uhria, jos häntä kannustetaan lähtemään suhteesta kaikesta uskomattomastakin uhkailusta huolimatta? Lapset ovat toki yksi merkittävä syy jatkaa parisuhteessa, mutta pitkällä aikajänteellä esimerkiksi taloudellisen talutusnuoran muodostuminen miehen kanssa pitäisi estää kokonaan. Sitä ei saisi olla, koskaan.

Vastuunkanto ja syyllisyys ovat eri asioita, eikä niitä pitäisi sotkea toisiinsa. Tukea pitää olla saatavilla ja se on tehtävä selväksi, että syytä häpeään ei ole. Mutta vastuu lähtemisestä ja avun hankkimisesta on itsellä. Vastuu siitä, ettei missään oloissa aleta tilanteeseen, jossa toinen on niskan päällä liian voimakkaasti. Väitän, että merkit ovat yleensä nähtävissä ennen lastenhankintaa, ja jos lapsia ei ole, mitään liian sitovaa syytä jäämiselle ei voi olla.

Sitä mikä olisi ratkaisu mustasukkaisten, väkivaltaisten ja vihanhallintaongelmaisten miesten suhteen, en ala edes miettiä.

Vierailija
38/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:29"]

usein tuommoiseen puuttuu vain sellainen joka on itse kokenut samaa. Tällöin on niin vahva tunnelataus ja ymmärrys uhria kohtaan, että siinä ei haittaa vaikka olisi kuinka pienikokoinen tai siro.

[/quote]

Totta. Kukaan ei koskaan puuttunut kaupungilla, kaupassa, kun minua kohtaan ex oli väkivaltainen.

Kaikki vain juoksivat karkuun. Arvatkaapa pelottiko mua vieläkin enemmän?

Ehkä juuri tuon takia uskalsin hakea apua vasta todella myöhään, silloin kun tuli tunne, että sekoan itse.

Siinä oli vain uskallettava luottaa ihmisten antavan apua, vaikka olin koko elämäni nähnyt toista.

Vierailija
39/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:01"]

Tuli tosi paha olo tosta videosta. Mulle ei tulis MIELEENKÄÄN olla hiljaa jos näkisin tollasta tapahtuvan, varsinkin ihan vieressä ja noin pienessä tilassa

[/quote]

Noin varmaan jokainen noista 52 reputtaneesta sanoisi rauhallisessa ympäristössä tietokoneen ääressä istuessaan, kun tilanne esitetään selvänä artikkelina. Tosipaikan tullen juttu on toinen, ja omaa reagointia on melkeinpä mahdoton ennakoida.

Vierailija
40/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä ottaisin mahdollisesti turpaani tuossa tilanteessa? Tai syytteet niskaan, jos joutuisinkin puolustautumaan itse? Mahdollisesti kumpikin kävisi kimppuun vielä. Sitten jos naisen mättäminen alkaisi, niin sitten voisin puuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan