Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

testi: vain yksi puuttui naisen pahoinpitelyyn hississä

Vierailija
13.11.2014 |

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/74157-piilokamera-53-ruotsalaista-joutui-kauheaan-tilanteeseen-vain-1-lapaisi-hissitestin

Tuli tosi paha olo tosta videosta. Mulle ei tulis MIELEENKÄÄN olla hiljaa jos näkisin tollasta tapahtuvan, varsinkin ihan vieressä ja noin pienessä tilassa

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan todistanut varsinaista väkivaltaista tilannetta, mutta sairastapauskia useampia ja niissä toimin hyvin automaattisesti eli lähden aina auttamaan, oli kyseessä spurgu tai ihan kuka tahansa muu. En tiedä mitä olisim thenyt kyseisessä tilanteessa, hissi kun on pieni ja suljettu tila ja koskaan et tiedä, onko tyypillä mukana kättä pidempää. Olisin varmaan odottanut siihen, kun hissin ovet aukeavat ja ruvennut ehkä siinä sanomaan jotain. Täytynee tosiaan ruveta käymään siellä judossa, niin saattaisin osata tehdä edes jotain itseni puolustamiseksi...

Vierailija
62/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kokemusta!
Mieheni kuristi minua keskisuuren kaupungin keskustassa aamuyöllä, tapahtui hyvin näköisällä paikalla. Useita ohikulkijoita joilta huutaen pyysin apua, kukaan ei auttanut!!! Meni usko ihmisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:22"]

Onhan monille käynyt niin että nähnyt pariskunnan tappelevan, on menty väliin mutta pariskunta kääntänyt koko homman niin että tämä ulkopuolinen on muka käynytkin heidän kimppuun ja ovat vaatineet korvauksia kun viranomaiset tulleet paikalle.

Että semmoista. Ei kannata aina olla niin hyväuskoinen ja sekaantua joka asiaan.

[/quote] Sinun mielestäsi videolla "pariskunta tappeli"? Taidettiin katsoa eri video.

Vierailija
64/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
65/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:22"]

Onhan monille käynyt niin että nähnyt pariskunnan tappelevan, on menty väliin mutta pariskunta kääntänyt koko homman niin että tämä ulkopuolinen on muka käynytkin heidän kimppuun ja ovat vaatineet korvauksia kun viranomaiset tulleet paikalle.

Että semmoista. Ei kannata aina olla niin hyväuskoinen ja sekaantua joka asiaan.

[/quote] Sinun mielestäsi videolla "pariskunta tappeli"? Taidettiin katsoa eri video.

[/quote]

Etkö saatana osaa lukea?

Kyse oli siitä että pariskunnan käytös muuttuu väliinmenon jälkeen.

Vierailija
66/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen puuttunut tilanteeseen, jossa minulle entuudestaan tuntematon mies ravisteli vaimoaan(?) hiuksista ja uhkasi tappavansa tämän. Irrottaessani miehen kädet naisesta löi nainen minua niin, että vasemmasta silmästäni lähti näkö osittain (naisen sormus osui silmääni). Enää en puutu toisten tappeluihin muuten kuin virkavallan hälyttämällä.

Vierailija
67/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus puuttunut sanallisesti kadulla tilanteeseen missä nuori mies räyhäsi ja töniskeli naista ja paiskasi vielä naisen kännykän siinä täysillä seinään. Alkoholilla oli osuutta asiaan. Ette ehkä usko mutta se mies oli loppujen lopuksi kiitollinen että joku pysäytti tilanteen. 

Vierailija
68/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:36"]Olen joutunut tilanteeseen, jossa eräs mies löi avokämmenellä poikaansa, retuutti tätä väkivaltaisesti niskasta ja puhui karjuen todella inhottavia. Tämä tapahtui heinäkuussa keskellä vilkasta satamalaituria. Ihmisiä oli kymmeniä ellei jopa satoja ja niin vain ne kaikki marssi ohi eikä kukaan tehnyt mitään. Itse olin ihan raivona ja lähdin jo kävelemään miestä kohti, että hei lopeta kunnes oma mieheni tarttui muhun kiinni ja sanoi, että ei ole mun asiani. Ja mitäpä se olisi oikeastaan edes auttanut? Mies oli todella uhkaava, olisi vain haukkunut mut pystyyn ja kotona kostanut lapselleen. Tuntui tosi pahalle. Itketti pitkään sen jälkeen. 

Pointti on se, että jos joku käyttäytyy tosi uhkaavasti ja väkivaltaisesti, se on niin pelottavaa, että siihen on vaikea puuttua. Ei siinä oikeaseti edes voi tehdä mitään.
[/quote]
Minä en kyllä tollasen jänishousumiehen kanssa olis! Jos mun mies ikinä tekisi noin niin kyllä itsenk riuhtaisisin irti ja jatkaisin matkaa, mutta hän onneksi ei ole tuollainen vaan tajuaa puuttua vieraidenkin ihmisten tilanteisiin edes sitten soittamalla poliisille. Olisihan tuossanin ollut vaikka kuinka silminnäkijöitä kun olisitte soittanut poliisit.

Vierailija
69/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen topakasti uhannut soittaa poliisit, jos väkivalta ei lopu siihen paikkaan. Olen karjunut kuin emoleijona nähdessäni kaksi eri kertaa aikuisen miehen alistavan pientä poikaa maahan pojan itkiessä. Toinen oli oma poikani, toinen muu tapaus. En siedä pätkääkään lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa, enkä kehenkään muuhunkaan. Itse olen kokenut parisuhdeväkivaltaa ja havainnut, että poliisien kutsuminen saattaa vain pahentaa tilannetta, mutta jokin auktoriteetti on väkivaltaisellekin oltava, joka laittaa hänet ruotuun! Monet nuoret miespoliisit ovat tosin nykyisin niin lepsuja, että hyvä, ettei pahoinpitelyn ja uhkailujen kohteeksi joutunut nainen joudu itse poliisien viemäksi, vaikka ei olisi tehnyt muuta kuin huutanut miehelle, että lopeta repiminen! Vanhemmat poliisit vielä tajuavat, mikä on todellisuus naisiin kohdistuvassa väkivallassa, vaikka sitä monien miesasiatahojen toimesta yritetään kääntää siten, että naiset ovat väkivaltaisempia!

Filmi järkyttää. Tulisiko tuossa tilanteessa mieleen, että sillä voi olla puukko, vai olisiko ensimmäinen reaktio, etten puutu, jos ei pahemmaksi tuon hissimatkani aikana muutu, vai olisiko ensireaktio heti sanoa topakasti, että lopeta, ellet halua poliisien mukaan? Tilanne on nopea, reaktioaikaa ehkä vain muutamia sekunteja. Ihmisillä on itsesuojeluvaisto, joka saattaa kytkeytyä päälle. Todennäköosesti olisin sanonut miehelle, että nyt loppuu tuo, et itsekään haluaisi, että sinua revittäisiin ja sinulle raivottaisiin, ja että fiksu ihminen kykeee selvittämään asiat puhuen,ei toista väkivalloin alistaen.

Vierailija
70/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:11"]

No onneks en osunu samaan hissiin, ei meinaan toi kaveri näyttelis hetkeen. Onko ihmisistä tullut niin raukkoja että toista ei puolusteta kun pelätään turpiin saamista?

[/quote]

Mitä sitten jos miehellä on puukko jemmassa? Mihin lähdet karkuun hississä...voi teitä tyttöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi