Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

testi: vain yksi puuttui naisen pahoinpitelyyn hississä

Vierailija
13.11.2014 |

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/74157-piilokamera-53-ruotsalaista-joutui-kauheaan-tilanteeseen-vain-1-lapaisi-hissitestin

Tuli tosi paha olo tosta videosta. Mulle ei tulis MIELEENKÄÄN olla hiljaa jos näkisin tollasta tapahtuvan, varsinkin ihan vieressä ja noin pienessä tilassa

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneks en osunu samaan hissiin, ei meinaan toi kaveri näyttelis hetkeen. Onko ihmisistä tullut niin raukkoja että toista ei puolusteta kun pelätään turpiin saamista?

Vierailija
42/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset voi olla noin välinpitämättömiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan monille käynyt niin että nähnyt pariskunnan tappelevan, on menty väliin mutta pariskunta kääntänyt koko homman niin että tämä ulkopuolinen on muka käynytkin heidän kimppuun ja ovat vaatineet korvauksia kun viranomaiset tulleet paikalle.

Että semmoista. Ei kannata aina olla niin hyväuskoinen ja sekaantua joka asiaan.

Vierailija
44/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa sitä mieltä,että helppo sieltä koneen ääreltä huudella. Tänä päivänä on niin sekopäisiä ihmisiä liikkeessä että tuollaisessa tilanteessa sitä joutuisi kaksi kertaa miettimään mitä nyt teen. J7nkinlainen itsesuojeluvaisto kun meillä on kaikilla. Miettikääpä vaikka sitä tapausta missä se kokoomusnuori tappoi naisen koska puuttui miehen koirien kohteluun.

Vierailija
45/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:22"]

Onhan monille käynyt niin että nähnyt pariskunnan tappelevan, on menty väliin mutta pariskunta kääntänyt koko homman niin että tämä ulkopuolinen on muka käynytkin heidän kimppuun ja ovat vaatineet korvauksia kun viranomaiset tulleet paikalle.

Että semmoista. Ei kannata aina olla niin hyväuskoinen ja sekaantua joka asiaan.

[/quote]

Minulle on käynyt juurikin näin ja silti tulen aina puuttumaan em. tapauksiin. Oma oikesustajuni ei vaan anna periksi olla puuttumatta.

T : 4

Vierailija
46/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:11"]No onneks en osunu samaan hissiin, ei meinaan toi kaveri näyttelis hetkeen. Onko ihmisistä tullut niin raukkoja että toista ei puolusteta kun pelätään turpiin saamista?
[/quote]

Entäs josnei olisikaan ollut näytteliä ja tuyppinolisi vetäissyt puukon esiin jantuikkinut sinua sillä muutamaannotteeseen?

Vierailija
47/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan varma siitä että jos menen sanomaan jollekin agressiiviselle miehelle jotain niin kohta hänen taskusta tai takin sisältä heilahtaa puukko tai kirves!

Enkä ihmettele yhtään tuota että ruotsalaiset välttelevät väliinmenoa, koska jos kyseessä olisi sikäläinen mamumies niin ne tulee ihan varmasti isolla mafialla tai joukolla kostamaan aseineen kaikkineen! Hakkaavat miehen ja joukkoraiskaavat naisensa hänen silmiensä edessä ja muuta sairasta!

Vierailija
48/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein tuommoiseen puuttuu vain sellainen joka on itse kokenut samaa. Tällöin on niin vahva tunnelataus ja ymmärrys uhria kohtaan, että siinä ei haittaa vaikka olisi kuinka pienikokoinen tai siro.

Vierailija
49/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:24"]

Miettikääpä vaikka sitä tapausta missä se kokoomusnuori tappoi naisen koska puuttui miehen koirien kohteluun.

[/quote]

Juuri näin. Hyvin tuore esimerkki, sitä paitsi.

Vierailija
50/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky-yhteiskunnassa puuttuminen tai puuttumatta jättäminen on mitä todennäkoisemmin lose-lose tilanne, varsinkin miehille. Luulisin, että tämä on Ruotsissa vielä korostuneempaa. Se on vain pienempi "lose", jos ei tee mitään ennen kuin tilanne kärjistyy niin pahaksi, että siihen on pakko jollain tavalla puuttua.

Sitäpaitsi jos julkisella paikalla olisi tuollaista, niin ei varmasti ole ensimmäinen kerta. Ei kenenkään naisen ole pakko olla väkivaltaisessa suhteessa, vakka kantensa valitsee.

Tilanne muuttuisi vielä radikaalimmin, jos kyseessä olisi esim. muslimipariskunta. Silloin kynnys puuttumiseen nousisi vielä radikaalimmin, koska syytehän siitä "razistille" napsahtaisi....

Vierailija
51/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea tuo kohtaus kun tyttö pyysi apua, ja hississä ollut henkilö vain poistui.
Ja sekin vielä, että henkilö joka puuttui asiaan, ei ollut edes ruotsinkielinen.. Monet muut varmasti vielä ymmärsivät mitä tyttö ja poika puhuivat, mutta eivät silti puuttuneet.

Vierailija
52/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:11"]No onneks en osunu samaan hissiin, ei meinaan toi kaveri näyttelis hetkeen. Onko ihmisistä tullut niin raukkoja että toista ei puolusteta kun pelätään turpiin saamista? [/quote] Entäs josnei olisikaan ollut näytteliä ja tuyppinolisi vetäissyt puukon esiin jantuikkinut sinua sillä muutamaannotteeseen?

Mua on puukotettu pari kertaa ja vielä hengissä ollaan.

[/quote]

Vierailija
53/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saisin pahoinpitelysyytteen jos menisin väliin ja sillä varjolla poliisi veisi saman tien aselupani ja aseeni myös.

Tätä te olette halunneet ja nyt nautitte siitä -minä en mene väliin jos ei todellakin ole elämästä ja kuolemasta kysymys. Eli veren pitää vuotaa ja luita katketa ennenkuin mitään teen.

Vierailija
54/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua on myös pahoinpidelty kadulla, tekijänä exäni. Ei hän mikään järkäle ole. Ohikulkijat kääntyivät katsomaan, yksikin pariskunta vain naureskeli, kun exäni tarttui käsivarteeni ja miltei kaatoin pyöränpäältä samalla huutaen jotain.Että näin! En ymmärrä. Itse olen puuttunut esim tilanteeseen jossa humalainen nainen menee neljän miehen auton kyytiin.Menin paikalle, ja pidättelin autoa niin kauan että varmistui että nainen oli mukana seurueessa.Ja olen keskivertoa hoikempi ja hintelä nainen. Lisäksi olen baarissa monesti sanonut miehille jotka ovat ilkeästi sanoneet jollekin naiselle, vaikken ole tuntenutkaan, vastaan ja vaatinut pyytämään anteeksi.Mulle on ihan sama mitä joku minusta ajattelee.Tiedän toimivani oikein, ja näin myös teen.ja tulen tekemään.

Vierailija
55/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni näytti olevan yksin liikenteessä olevia naisia. En itsekään missään olosuhteissa puuttuisi väkivaltaisen miehen toimintaan ollessani liikenteessä yksin ja suljetussa tilassa vailla erityisiä itsepuolustustaitoja. Hissimatka ei ole yleensä kamalan pitkä, ja julkisessa tilassa pahoinpidellyllä on mahdollisuus pyytää tarvittaessa apua ja olla siirtymättä enää suljettuun tilaan pahoinpitelijänsä kanssa. Vaikka pelosta ja sen lamaannuttavasta vaikutuksesta puhutaan paljon perheväkivallan yhteydessä, toivoisin näkeväni enemmän kampajoita, joissa voimaistetaan naisia (ja miehiä!) lähtemään väkivaltaisista suhteista HETI. Vaikka väkivalta on väärin, on uhrillakin vastuu siitä, antautuuko hän uhriksi myös jatkossa. Tällä kirjoituksella en halua syyllistää väkivallan uhreja. Haluan vain kysyä miksi sellaisissa suhteissa on pakko jatkaa?

Vierailija
56/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut tilanteeseen, jossa eräs mies löi avokämmenellä poikaansa, retuutti tätä väkivaltaisesti niskasta ja puhui karjuen todella inhottavia. Tämä tapahtui heinäkuussa keskellä vilkasta satamalaituria. Ihmisiä oli kymmeniä ellei jopa satoja ja niin vain ne kaikki marssi ohi eikä kukaan tehnyt mitään. Itse olin ihan raivona ja lähdin jo kävelemään miestä kohti, että hei lopeta kunnes oma mieheni tarttui muhun kiinni ja sanoi, että ei ole mun asiani. Ja mitäpä se olisi oikeastaan edes auttanut? Mies oli todella uhkaava, olisi vain haukkunut mut pystyyn ja kotona kostanut lapselleen. Tuntui tosi pahalle. Itketti pitkään sen jälkeen. 

Pointti on se, että jos joku käyttäytyy tosi uhkaavasti ja väkivaltaisesti, se on niin pelottavaa, että siihen on vaikea puuttua. Ei siinä oikeaseti edes voi tehdä mitään.

Vierailija
57/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä oonko jotenkin sinisilmäinen, mutta autan aina. Oon auttanut juoppoja puskista ja soittanut apua, oon puuttunut baarissa tilanteeseen, jossa mies ahdisteli naista ja yritti saada väkisin mukaansa. Oon auttanut kännisiä teinityttöjä kotiinsa ja maksanut niiden bussimatkoja.. Olen 22v normaalikokoinen nainen.
Mulle ei ole sattunut ikinä mitään vakavampaa, mutta haluaisin, että minua autetaan jos joskus olen tilanteessa, jossa tarvitsen apua.

Vierailija
58/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:39"]

En tiiä oonko jotenkin sinisilmäinen, mutta autan aina. Oon auttanut juoppoja puskista ja soittanut apua, oon puuttunut baarissa tilanteeseen, jossa mies ahdisteli naista ja yritti saada väkisin mukaansa. Oon auttanut kännisiä teinityttöjä kotiinsa ja maksanut niiden bussimatkoja.. Olen 22v normaalikokoinen nainen. Mulle ei ole sattunut ikinä mitään vakavampaa, mutta haluaisin, että minua autetaan jos joskus olen tilanteessa, jossa tarvitsen apua.

[/quote]Hyvä.Olen samanlainen. meitä tarvitaan!

Vierailija
59/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni joutui syytetyksi väärin perustein, kun meni puhuttelemaan tyttöystäväänsä pahoipitelevää miestä. Mies ja sen kaverit tekivät puhuttelijasta syyllisen, todistivat toistensa puolesta. Näinkin voi käydä.

Vierailija
60/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:11"]No onneks en osunu samaan hissiin, ei meinaan toi kaveri näyttelis hetkeen. Onko ihmisistä tullut niin raukkoja että toista ei puolusteta kun pelätään turpiin saamista? [/quote] Entäs josnei olisikaan ollut näytteliä ja tuyppinolisi vetäissyt puukon esiin jantuikkinut sinua sillä muutamaannotteeseen?

Mua on puukotettu pari kertaa ja vielä hengissä ollaan.

[/quote]

[/quote]

Ja mieluummin otan muutenkin puukosta kuin muutun noin välinpitämättömäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan