Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Takana loistava tulevaisuus" Tunnetko näitä?

Vierailija
12.11.2014 |

Tuli mieleen kun luin tuota Jari Aarnion haastattelua. Muutama vuosikymmen nopeaa uraa, päällikön suosikiksi heti tullessaan, kova kunnianhimo ja nopea eteneminen. Samalla tuli kait vauhtisokeaksi ja kun pitkämuistisista ja -vihaisista virkamiehistä on kysymys, niin sitten tulikin crah and burn-vuodeksi eristykseen pelkästään tutkinan ajaksi.

Mihin hautautui se presidentin korkea-arvoinen avustaja, oikeustieteilijä, jonka elämän suurin virhe oli olla kepulainen ja joka vuosi Halosen tietoja sivukaupualla Jäätteenmäelle? Faxit tuli yllättäen ja ihan pyytämättä, kymmeniä sivuja. Ehkä kepulaiset on pelastaneet sen jonnekin kepukuntaan kunnanjohtajaksi arpomaan, että kuinka monta miljoonaa miinukselle menee budjetti tänä vuonna ja joko vanhainkoti pannaan pimeäksi ja mummut 200km päähän "keskitetysti".

Työelämässä näitä näkyy, ikätovereissani eli 50+ v. Aika karua katseltavaa, kun muinoinen 80-luvun yleisessä nousuhuumassa ollut ura lässähtää täysin ja ilman kunnon tutkintoa ja väärin valitun verkoston takia jääkin ihan out. Siinäpä sitten pakertaa meidän muiden kanssa perustasolla eikä ajat entiset enää palaa. Katkera pala.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ehkä olen sellainen. Menin 6 vee kouluun, aina keskiarvo kiitettävä, luokio meni loistavasti, hain yliopistoon kauppakorkeaan mutten päässyt. Menin sensijaan lukemaan jotain diipadaapa yliopistolle, josta se alamäki sitten alkoikin. Ko. aineesta ei oikein miksikään valmistu, ellei ole suhteita ja niitähän mulla ei ollut.

Nousukaudella sai töitä kun vaan käveli jostakin ovesta sisälle. Kävelin siis ravintolaan, ja sitä ei olisi pitänyt tehdä.

Olen nyt keski-ikäinen, semi-juoppo, pätkätyöläinen. Luottikset meni kans siinä nousukauden huumassa kun otettiin lainaa ja varsinkin kun takasin lainaa kavereille. Kukaan ei niitä pankille maksanut joten sinne jäi. Samalla jäti sitten opintolainantakin maksamatta kun muutenkin oli jo luotot menny.

Ehkä olisin voinut lukea itseni vaikka opettajaksi, helppoa hommaa jossai maalaiskoulussa ja lyhyet työpäivät. Siltä varalta, että olisin juopahtanut vaikka olisin valmistunutkin ja päässyt vakitöihin siis...

Se on varmaa että tällä iällä ja tämän hetkisessä yhteiskunnan tilassa minusta ei enää ikinä tule mitään sen kummempaa. Yritän tietysti esittää että haluan harrastaa ja matkustella ja siksi teen vaan pätkittäin töitä. Totuus ei enää vuosikymmeneen ole ollut niin.  En näe mitään erikoista hyvää taikka uutta tulevaisuudessa. Näin vaan kävi.

Ai niin, olin aika hyvännäköinen nuorena, aika rock ja iloinen persoona. Senkin on vuodet hioneet aika huoella pois. 

No niin, otetaans taas...

Tämä on aika karua luettavaa.

Vierailija
82/83 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp. Onko meitä lisää? Onhan kyllä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tällä hetkellä Zedu de Luca, ravintolamoguli ja yökerhokuningas.

Ja toinen moguli on Weinstein joka ei edes tajua miksi sille ropisee tuomioita Nykistä ja Losista!