Noniin nyt on taas varasto täynnä pölttopuita. :-)
Mies tilasi yksityiseltä pari kuutiota polttopuita. Saatiin ne äsken pinottua ulkovarastoon.
Nyt saa taas hyvillä mielin lämmitellä takkaa ja ulkosaunaa läpi talven. :-)
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:19"]
Meillä eletään ostettujen puiden varassa. Talo kun maalta ostettiin niin metsää ei tullut mukana ja vielä ei ole varat riittäny oman mettäpläntin ostamiseen. Naapuri tekee huippukoneilla klapuja työkseen ja myy niitä "naapurihinnalla", joten mikäs tässä niin erityisen tyhmää on? Lämmittää kuitenkin on pakko joka talvi ja sähköpattereilla vasta se konkurssi nopiasti tuliskin.
[/quote]
Ei ollut talon osto loppuun mietitty? Mitäs sitten, kun naapurihintaan ei enää saa?
[/quote]
Millä perusteella ei ollut loppuun asti mietitty? Hyvä tupa sopivalla paikalla, niin ei se maailma oman metsän puutteeseeseen kaadu. Sitte kun naapuri lopettaa klapien myynnin niin toivottavasti on omaa metsää saatu hommattua, ja jos ei niin sitten ostetaan toisilta isänniltä ne klapit, vaikka vähän kalliimmalla, ei nuo klapien tekijät maakunnasta ainakaan kesken lopu.
Aika harva öljylämmittäjäkään pumppaa öljynsä itse sieltä maan sisältä....
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 20:11"]Jaa ootkohan mun naapuri, eilen saivat polttopuut punasinisellä rekalla ja tänään näyttäsi puut olevan tallissa.. :D
[/quote]
Voipi olla, voipi olla että ei. Reilu 50€/ kuutio. Kyllä me tällä määrällä pärjäillään. Sauna lämpiää kerran viikossa eikä varaavaan takkaan tarvitse niin montaa klapia heittää. Ap
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:15"]Oliko heitto- vai pinokuutioita? 32 senttistä klapia? Koivua vai sekapuuta, kuusivoittoista? Koska nuohottu viimeksi? Paljon muuten oli kuution hinta, verolla vai pimeenä ja kuuluuko kuljetus hintaan? Onko muuten kuivaa muttei ylikuivaa klapia?
[/quote]
32 senttistä koivuklapia. Ap
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:15"]Oliko heitto- vai pinokuutioita? 32 senttistä klapia? Koivua vai sekapuuta, kuusivoittoista? Koska nuohottu viimeksi? Paljon muuten oli kuution hinta, verolla vai pimeenä ja kuuluuko kuljetus hintaan? Onko muuten kuivaa muttei ylikuivaa klapia?
[/quote]
32 senttistä koivuklapia. Ap
[/quote]
Niin ja kuljetus kotipihaan kuului hintaan. Kuivaa klapia oli, oli ollut myyjällä ollut varastossa. Ap
Kyllä minäkin pinoaisin ilomielin talven puut, jos olisi tulisija, missä polttaa. :)
t.Viluinen kerrostalon asukki
Meillä niistä suurin osa on vielä metsässä. Onhan se elämysmatkailua sekin, hankkia polttopuita talven kylmimpään, pimeimpään ja lumisimpaan aikaan.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 16:52"]
Mies tilasi yksityiseltä pari kuutiota polttopuita. Saatiin ne äsken pinottua ulkovarastoon. Nyt saa taas hyvillä mielin lämmitellä takkaa ja ulkosaunaa läpi talven. :-)
[/quote]
No hurraa, haluatko aplodit vai keksin?
Jostain syystä hajosin totaalisesti otsikon kirjotusvirheelle :DD
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:49"]Jostain syystä hajosin totaalisesti otsikon kirjotusvirheelle :DD
[/quote] Ilmeisesti et ole elämääsi tyytyväinen.No lohdutan Sinua, kun kasvat Aikuiseksi niin et pienistä virheistä välitä.Kovasti Tsemppiä!
Mä olen aina miettinyt, että minkälainen ihminen tilaa valmiiksi hakattuja polttopuita. Mun mielestä se on naurettavan tyhmää.
Kivastippa kaivelee tuolla hampaankolossa...
Mulla sama. Mutta tammikuussa tarvitaan jo lisää. Kauhea kulutus kun joka päivä lämmitetään kylmällä.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:23"]Kivastippa kaivelee tuolla hampaankolossa...
[/quote]Mikähän siellä on?
Kuinka pitkään teillä 2 kuutiota kestää? Eihän toi määrä ole mitään!
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:23"]Kivastippa kaivelee tuolla hampaankolossa...
[/quote]Mikähän siellä on?
[/quote]No olisko se jotakin kateutta?
Joo epäreilua toisilla on isompi ja parempi talo. Pienemmät kulut.
Ihana toi pari kuutiota. Jotenkin herttaista. Meillä on iso puutalo, 3 pönttöuunia, puuhella ja puukiuas (ja 2 lämpöpumppua sekä lukematon määrä sähköpattereita) ja vähintään 10 mottia tarvitaan joka talvi, joskus tarvitaan keväällä lisääkin.
Kateuttapa hyvinkin 2 kuutiosta puita, jotka joku toinen on kaatanut, halkonut ja kuivattanut.
Mua lähinnä säälittää tuollainen ja toisaalta olen tyytyväinen, kun tyhmät ostaa ja toiset tienaa.
Vaatimattomuus kannattaa joka asiassa. Ei mene rahaa liikaa lainakorkoihin ku käyttää JÄRKEÄ, EIKÄ YRITÄ olla samanlainen ku muut.
Meillä on klapia omasta takaa niin maan pirusti mutta ei tulisijoja. Milläs hinnalla kannattaisi alkaa myymään?