Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noniin nyt on taas varasto täynnä pölttopuita. :-)

Vierailija
11.11.2014 |

Mies tilasi yksityiseltä pari kuutiota polttopuita. Saatiin ne äsken pinottua ulkovarastoon.

Nyt saa taas hyvillä mielin lämmitellä takkaa ja ulkosaunaa läpi talven. :-)

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:15"]

Mä olen aina miettinyt, että minkälainen ihminen tilaa valmiiksi hakattuja polttopuita. Mun mielestä se on naurettavan tyhmää.

[/quote]

Yhtä naurettavan tyhmää kuin jauhelihan ostaminen.

[/quote]

Ylipäänsä minkään lihan ostaminen on tyhmää. Kyllä meillä on oma lehmä ja se sitten itse omin käsin teurastetaan ja pistetään lihoiks talven varalle! 

Vierailija
62/62 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:12"]

Minkä ihmeen tunnelmat saat aikaiseksi keskusämmityskattilan lataamisesta? Taitaa siinä mennä vähän enemmän kuin viisiminuuttia, pitäähän niitä puita vähän käsitellä että ne saa varastoitua ja siirrettyä kattilan luo.

[/quote]

No minulle ainakin puulämmitys on elämäntapa. Erittäin edullista lähienergiaa, jolla päästöt on nollassa. Katsoin kelloa äsken, kun kävin lataamassa. Heilutin hormiputkien jousia viiteen kertaan, puut meni reilussa minuutissa kattilaan, sellainen muutamakymmenen. 20 sekuntia kesti toholla saada tuli. Luukku kiinni ja automatiikka hoisi loput. Seurasin vielä kaksi minuuttia, tehot näytön mukaan nousi ja lämpö lähti kohoamaan. Ei ollut viittä minuuttia mennyt, kun olin jo menossa keittiöön.

Jos olisin siirtänyt uuden lavan puita kattilan lähelle, olisi siinä voinut mennä pari minuuttia kauemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan