Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: "Suomi on naisille Euroopan väkivaltaisimpia maita"

Vierailija
24.09.2021 |

Lähde: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008265201.html

Tämä on kyllä meiltä aikamoinen saavutus, kun vertailukohtana on mm. Valko-Venäjä, Romania, Bulgaria, Latvia, Serbia, Albania...

Kommentit (867)

Vierailija
361/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua nämä tilastot eivät yllätä. Olen tänään vapaapäivänäni viettänyt jonkin verran aikaa tällä palstalla. Olen ihan järkyttynyt mitä ilmeisimmin pääosin miesten näppäimistöltä tulevista v*kivaltafantasioiden määristä. Ne ovat kohdistuneet ainakin geneerisesti naisiin, mieltään ilmastoasioista osoittavaan nuorisoon ja naispoliitikkoihin. Täytyy ihmetellä, mikä miehiä vaivaa.     

Kysyn nyt sinulta yhden kysymyksen. Ole rehellinen. Mitä luulisit miesten sanovan maansa naisista internetissä vaikkapa jossain Irakissa jos siellä naiset äänestäisivät sinne ulkomailta jotain räiskäri- ja väkivaltamiehiä?

Meillä täällä Suomessa on sellainen tilanne, että vain 35% naisista vastustaa kiintiön nostoa.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.1530462

Minua ei sanottavammin kiinnosta vastata, koska sinun perimmäiset tarkoituksesi kysymyksesi takana ovat niin selvät. Minua kiinnostaa se, mikä saa suomalaisen miehen uhoamaan pitkin nettipalstoja naisten, naispoliitikkojen ja nuorison pahoinpitelyllä, jos näiden mielipiteet eroavat heidän omistaan.

Vttuuntuminen siitä, että tänne lennätetään erikoisjoukkojen voimin Afganistanista väkivaltaisia seksuaalirikollisia? Vttuuntuminen siitä, että tänne lennätetään Al-Holista terrroristeja? Vttuuntuminen siitä, että rikotaan lakia (Haaviston esim. todettiin rikkoneen kahta lakia ja hän on edelleen ministerinä) ja sääntöjä (EU:n omia sääntöjä rikotaan elvytyspaketin suhteen) ja valitetaan siitä kun tavalliset kansalaiset vttuuntuvat tästä internetissä? Armeijassa jos johtaja alkaa härväilemään, niin silloin alkavat alaisetkin härväilemään.

Yhdelläkään naisella ei ole velvollisuutta olla sun kanssa samaa poliittista mieltä yhtään mistään asiasta. Vaikka sua kuinka vituttaisi se, niin se ei oikeuta sua uhkailemaan ja käyttäytymään luokattoman huonosti tuntemattomia ihmisiä tai poliitikkoja kohtaan verkossa. Et sä ole maailman napa, jonka mieleipiteen mukaan muun maailman tulee kääntyä.

Se on silti todellisuutta. Olet kyllä todella vieraantunut todellisuudesta jos et tätä ymmärrä. Minä olen tässä ollut nyt todella asiallinen ja jopa vastasin kysymykseen vaikka minun kysymykseeni ei vastattu vaikka olin esittänyt kysymykseni ensin. Saisiko nyt vastauksen siihen kysymykseen jonka kysyin?

Voit muuten mennä tähän ketjuun katsomaan naisten oikeutuksia ja selittelyitä lapsen tapolle. Jotkut pikselit vauvapalstalla ovat todella pientä lapsen tappoon verrattuna.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4167387/tampereella-loytynyt-lapsi-ja-a…

En vastaa kysymykseesi, koska se ei liity asiaan yhtään millään tavalla eikä minulla ole siihen yhtään mitään sanottavaa. Ja pidän edelleen vastaustasi omaan kysymykseeni täysin älyttömänä. Ihan kuin minä olisin voinut suu vaahdossa uhkailla kaikkia miehiä ja huudella väkivaltafantasioitani heitä kohtaan miesvaltaisen perskeko-hallituksen aikana vain, koska en pitänyt sen politiikasta. Järjetön ajatuskin.

Älä sitten itse kysy, että mikä miehiä vaivaa niin kuin tuossa aikaisemmin kysyit...............

Vierailija
362/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ihme, että väkivallasta ei voi puhua asiallisesti. Se, että kantasuomalainen mies tekee väkivaltaa kantasuomalaisia naisia kohtaan on ongelma. Se ei tarkoita, että sellainen mies, joka ei ole väkivaltainen joutuisi toisten tekemisiä pyytämään anteeksi. Mistä ihmeestä moinen idioottimainen idea? Se ei tarkoita myöskään sitä, että olisi ok olla suomalainen mies ja olla tuomitsematta väkivaltaisten miesten teot. Lähtökohtaisesti laittomat teot ovat tuomittavia ja sitä väkivaltakin on. Itse haluaisin keskustella siitä miksi suomalaisissa miehissä on enemmän väkivaltaisia miehiä kuin monien muiden kulttuurien miehissä? Onko se kasvatus, onko väkivalta joissain piireissä hyväksytympää, ovatko tuomiot jotenkin liian lepsut jne?

Ehä siinä on jotain riittämättömyyden tunnetta, jota kompensoidaan henkisellä tai fyysisellä väkivallalla.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää mielialan myrkytystä ja perätöntä miesten maineen mustamaalaamista. Kansanosan törkeää syrjintää ja solvausta, joka on omiaan vaikuttamaan yleiseen mielipiteeseen Suomalaisista miehistä yleensä. Eikö tuollainen jatkuva solvaaminen täytä jo rikoksen tunnusmerkit?

Vierailija
364/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman "onnellisimman" maan ihmiset osoittavat onnellisuuttaan hakkaamalla naisia. Ihan selvä asua, että onnelliset hakkaa. Tai sit pahoinvoivat.

Vierailija
365/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
366/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin hyvä, että tämä tilasto julkaistiin NYT.

Kun se tehdään muutaman vuoden päästä uudestaan otsikoihin. Nähdään valtava piikki naisten kokeman väkivallan kasvua. Uusi kulttuuri rantautunut Suomeen.

On mitä vertailla, kun pohditaan uutta poliittista suuntaa.

Vierailija
367/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tämä tilasto vääristää räikeästi sen takia, että Suomessa nimen omaan ilmoitetaan asiasta viranomaisille huomattavasti useammin kun muissa maissa. Esim. Venäjällä kulttuurin suorastaan kuuluu, että vaimo saa päivittäin pataan niin että tukka lähtee, mutta eihän tätä nyt eteenpäin viedä. Ja jos viedään niin patriarkaattisen maan miespoliisit vain nauravat.

Suomi ei todellakaan ole pahimmasta päästä senkään takia, että täällä pahoinpitelystä ilmoittaminen otetaan vakavasti ja kirjataan ylös.

Esim. Keski- ja Etelä-Euroopan maissa on tuiki tavallista läpsiä puolisoa ympäri korvia. Kuuluu sikäläiseen parisuhde-kulttuuriin.

Ei niitä edes pidetä minään väkivaltana, eikä kirjata tilastoihin.

Lapsiakin saa kurittaa, vaikka se laissa onkin ”kiellettyä”.

JA SIINÄ _EI _ OLE_ MITÄÄN VÄÄRÄÄ!!!

Se on JUURI NIIN, kuin sen luontaisesti kuuluukin olla! Jos luontaisesti kuuluisi että mies ei olisi luonnon ja biologian mukaan kykenevä JA OIKEUTETTU pitämään naarastaan kurissa, te naarakset olisitte yhtä fyysisesti vahvoja kuin miehet, ja silloin olisi jotenkin järkeen käyvää alkaa se tasa-arvo ulina, mutta oletteko?!!! NO ETTEHÄN TE OLE!!! Ja siihen on luonnolla omat syynsä miksi näin on ja se on luonnonmukainen järjestys.

Toivottavasti kukaan nainen ei erehdy lähtemään sun matkaan.

Vierailija
368/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen lattareita eikä heistä ole oikein läpsiä huvikseen muita ihmisiä. Suomalainen on ihmeellinen kun se alentaa muita heikon itsetuntonsa takia. 

Vierailija
369/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ihme, että väkivallasta ei voi puhua asiallisesti. Se, että kantasuomalainen mies tekee väkivaltaa kantasuomalaisia naisia kohtaan on ongelma. Se ei tarkoita, että sellainen mies, joka ei ole väkivaltainen joutuisi toisten tekemisiä pyytämään anteeksi. Mistä ihmeestä moinen idioottimainen idea? Se ei tarkoita myöskään sitä, että olisi ok olla suomalainen mies ja olla tuomitsematta väkivaltaisten miesten teot. Lähtökohtaisesti laittomat teot ovat tuomittavia ja sitä väkivaltakin on. Itse haluaisin keskustella siitä miksi suomalaisissa miehissä on enemmän väkivaltaisia miehiä kuin monien muiden kulttuurien miehissä? Onko se kasvatus, onko väkivalta joissain piireissä hyväksytympää, ovatko tuomiot jotenkin liian lepsut jne?

Siinäpä on hyvä kysymys. Miksi Pohjoismaat (Tanska Suomi, Ruotsi, (Norjaa ei ole näissä tilastoissa)) ovat väkivaltaisimpia? Puola turvallisin.

LÄHDE: https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/naiset-joutuvat-useimmin-vakiv…

Feministit kasvattavat täällä pohjoisessa vähän kieroon noita poikalabsia ja saavat sitten turpaansa näiltä myöhemmin?

Vierailija
370/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua nämä tilastot eivät yllätä. Olen tänään vapaapäivänäni viettänyt jonkin verran aikaa tällä palstalla. Olen ihan järkyttynyt mitä ilmeisimmin pääosin miesten näppäimistöltä tulevista v*kivaltafantasioiden määristä. Ne ovat kohdistuneet ainakin geneerisesti naisiin, mieltään ilmastoasioista osoittavaan nuorisoon ja naispoliitikkoihin. Täytyy ihmetellä, mikä miehiä vaivaa.     

Kysyn nyt sinulta yhden kysymyksen. Ole rehellinen. Mitä luulisit miesten sanovan maansa naisista internetissä vaikkapa jossain Irakissa jos siellä naiset äänestäisivät sinne ulkomailta jotain räiskäri- ja väkivaltamiehiä?

Meillä täällä Suomessa on sellainen tilanne, että vain 35% naisista vastustaa kiintiön nostoa.

Minua ei sanottavammin kiinnosta vastata, koska sinun perimmäiset tarkoituksesi kysymyksesi takana ovat niin selvät. Minua kiinnostaa se, mikä saa suomalaisen miehen uhoamaan pitkin nettipalstoja naisten, naispoliitikkojen ja nuorison pahoinpitelyllä, jos näiden mielipiteet eroavat heidän omistaan.

Vttuuntuminen siitä, että tänne lennätetään erikoisjoukkojen voimin Afganistanista väkivaltaisia seksuaalirikollisia? Vttuuntuminen siitä, että tänne lennätetään Al-Holista terrroristeja? Vttuuntuminen siitä, että rikotaan lakia (Haaviston esim. todettiin rikkoneen kahta lakia ja hän on edelleen ministerinä) ja sääntöjä (EU:n omia sääntöjä rikotaan elvytyspaketin suhteen) ja valitetaan siitä kun tavalliset kansalaiset vttuuntuvat tästä internetissä? Armeijassa jos johtaja alkaa härväilemään, niin silloin alkavat alaisetkin härväilemään.

Yhdelläkään naisella ei ole velvollisuutta olla sun kanssa samaa poliittista mieltä yhtään mistään asiasta. Vaikka sua kuinka vituttaisi se, niin se ei oikeuta sua uhkailemaan ja käyttäytymään luokattoman huonosti tuntemattomia ihmisiä tai poliitikkoja kohtaan verkossa. Et sä ole maailman napa, jonka mieleipiteen mukaan muun maailman tulee kääntyä.

Se on silti todellisuutta. Olet kyllä todella vieraantunut todellisuudesta jos et tätä ymmärrä. Minä olen tässä ollut nyt todella asiallinen ja jopa vastasin kysymykseen vaikka minun kysymykseeni ei vastattu vaikka olin esittänyt kysymykseni ensin. Saisiko nyt vastauksen siihen kysymykseen jonka kysyin?

Voit muuten mennä tähän ketjuun katsomaan naisten oikeutuksia ja selittelyitä lapsen tapolle. Jotkut pikselit vauvapalstalla ovat todella pientä lapsen tappoon verrattuna.

En vastaa kysymykseesi, koska se ei liity asiaan yhtään millään tavalla eikä minulla ole siihen yhtään mitään sanottavaa. Ja pidän edelleen vastaustasi omaan kysymykseeni täysin älyttömänä. Ihan kuin minä olisin voinut suu vaahdossa uhkailla kaikkia miehiä ja huudella väkivaltafantasioitani heitä kohtaan miesvaltaisen perskeko-hallituksen aikana vain, koska en pitänyt sen politiikasta. Järjetön ajatuskin.

Älä sitten itse kysy, että mikä miehiä vaivaa niin kuin tuossa aikaisemmin kysyit...............

No jos haluat että vastaan, niin voinhan minä sanoa, että varmaan teksti olisi ainakin lähes yhtä lukukelvotonta kuin täälläkin. Saat ilmeisesti jotain lohtua siitä ajatuksesta, että kaikkialla maailmassa miehet ovat aggressiivisia ja heiltä puuttuu usein alkeellisinkin itsehillintä sen suhteen, jos etenkin nainen kehtaa olla heidän kanssaan eri mieltä. Ole hyvä.

Vierailija
371/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, että kun ekat merkit näkyy, tulee nostaa kytkintä (sukupuoleen katsomatta). Suhteessa ei pidä yksinkertaisesti olla, jos siinä on väkivaltaa, uhkailua, alkoholismia. Olipa lapsia tai ei. 

Vuosikymmen on tulossa täyteen, enkä ole vielä koskaan nähnyt puolisoa humalassa. Eikä ole mikään täydellinen absolutisti tai muutenkaan fundamentalistisesti mihinkään asiaan suhtautuva.

Vierailija
372/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen lattareita eikä heistä ole oikein läpsiä huvikseen muita ihmisiä. Suomalainen on ihmeellinen kun se alentaa muita heikon itsetuntonsa takia. 

Anekdootti, ellet tunne siis joku vajaa miljardi ihmistä

Vierailija
373/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, että Suomessa 47% naisista ilmoittaa joutuneensa seksuaalisen tai fyysisen väkivallan tai häirinnän kohteeksi. YK:n arvion mukaan vastaava lukema on koko maailmassa n 30%. 

Tämä on aivan kamala maa naiselle! Nainen joutuu puolitoista kertaa todennäköisemmin kohdelluksi kaltoin Suomessa kuin maailmalla, ja valtaosa maailman naisista elää kuitenkin kehittymättömissä maissa!

Miehistä on kokenu fyysistä väkivaltaa joskus varmaan 95%. On tää kamala maa miehelle!

Omalta puolisoltaan? Lähisuhdeväkivallastahan tässä puhutaan.

Ei ainakaan tuossa alkuperäisessä lainauksessa tässä meidän viestiketjussa puhuttu lähisuhdeväkivallasta.

"Ajatelkaa, että Suomessa 47% naisista ilmoittaa joutuneensa seksuaalisen tai fyysisen väkivallan tai häirinnän kohteeksi. YK:n arvion mukaan vastaava lukema on koko maailmassa n 30%. "

Ei tuossa kyllä puhuta lähisuhdeväkivallasta mutta voin kyllä olla väärässä...

Lisäksi miehet kohtaavat naisia enemmän törkeää lähisuhdeväkivaltaa ainakin Suomessa.

LÄHDE: https://yle.fi/uutiset/3-5487134

ohis

No kaikki ei ymmärrä sarkasmia. Eiköhän tuossa ajettu takaa sitä, että ei kai kukaan nyt vakavalla naamalla esitä, että maassa, jossa nainen ei ole taloudellisesti tai oikeudellisesti riippuvainen miehestään tai isästään, olisi naisen asema puolitoista kertaa heikompi väkivallan ja häirinnän suhteen kuin maailmassa keskimäärin.

Itse työskentelen työturvallisuuden parissa ja esim Puolassa tehtaallamme on pitkään ollut ongelma, ettei vaaratilanteista ilmoiteta koska pelätään siitä aiheutuvan seurauksia /rangaistuksia.

No, siellähän on 0 vaaratilannetta vuodessa samaan aikaan kun Suomalaisella tehtaalla niitä on 5-10. Kuolemaan johtaneita tapaturmia onkin sitten Suomessa 0 10 vuodessa kun Puolassa samaan aikaan 4. Mitä tämä kertoo siis suomalaisesta vs puolalaisesta työturvallisuuskulttuurista. Vastatkaa oi viisaat tilsstonikkarit!

Vierailija
374/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehä siinä on jotain riittämättömyyden tunnetta, jota kompensoidaan henkisellä tai fyysisellä väkivallalla.  

Naiset käyttää henkistä väkivaltaa miestä vastaan. Se on laillista eikä näy tilastoissa.

MIEHET KÄYTTÄÄ HENKISTÄ VÄKIVALTAA NAISIA KOHTAAN. Se on laillista eikä näy tilastoissa.

Vierailija
375/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman "onnellisimman" maan ihmiset osoittavat onnellisuuttaan hakkaamalla naisia. Ihan selvä asua, että onnelliset hakkaa. Tai sit pahoinvoivat.

Yhdellä pahoinvoivalla pahoinpitelijällä voi olla myös pitkä sarja uhreja. Suomessa, kun koskemattomuus ei ole arvoasteikossa oikeuslaitoksen silmissä kovinkaan tärkeää, eikä pasifistisuus salainen ase tinderissä.

Vierailija
376/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten sit todella vaarallista kääntää katseet tulijoihin.

Kun kerron että mun poikaystävä teki mulle väkivaltaa, niin alkaa olemaan jo joillain se oletus, että olen ollut jonkun tulijan kanssa jolla on tän tyypin kulttuuri. Mutta kyseessä oli parikymppinen työssäkäyvä kantasuomalainen, jonka juuret on niinkin kaukana kuin Itä-Suomessa.

Älkää tulko sokeaksi tälle mitä tapahtuu ihan kaikkien toimesta. Kodeissa tapahtuvan väkivallan ilmoittamisen kynnys on ihan järkyttävän korkealla.

Vierailija
377/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saakeli noita naisten selittelyjä tuossa ketjussa mitä ihmettä minun silmäni näkevät? xD

Vierailija
378/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu vaan siitä, että Suomessa raportoimiskynnys ja kirjauskynnys on matalampi kuin monissa muissa maissa. Samasta syystä Suomessa miehet kokevat myös enemmän väkivaltaa parisuhteessa kuin muissa maissa.

Vierailija
379/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tämä tilasto vääristää räikeästi sen takia, että Suomessa nimen omaan ilmoitetaan asiasta viranomaisille huomattavasti useammin kun muissa maissa. Esim. Venäjällä kulttuurin suorastaan kuuluu, että vaimo saa päivittäin pataan niin että tukka lähtee, mutta eihän tätä nyt eteenpäin viedä. Ja jos viedään niin patriarkaattisen maan miespoliisit vain nauravat.

Suomi ei todellakaan ole pahimmasta päästä senkään takia, että täällä pahoinpitelystä ilmoittaminen otetaan vakavasti ja kirjataan ylös.

Esim. Keski- ja Etelä-Euroopan maissa on tuiki tavallista läpsiä puolisoa ympäri korvia. Kuuluu sikäläiseen parisuhde-kulttuuriin.

Ei niitä edes pidetä minään väkivaltana, eikä kirjata tilastoihin.

Lapsiakin saa kurittaa, vaikka se laissa onkin ”kiellettyä”.

JA SIINÄ _EI _ OLE_ MITÄÄN VÄÄRÄÄ!!!

Se on JUURI NIIN, kuin sen luontaisesti kuuluukin olla! Jos luontaisesti kuuluisi että mies ei olisi luonnon ja biologian mukaan kykenevä JA OIKEUTETTU pitämään naarastaan kurissa, te naarakset olisitte yhtä fyysisesti vahvoja kuin miehet, ja silloin olisi jotenkin järkeen käyvää alkaa se tasa-arvo ulina, mutta oletteko?!!! NO ETTEHÄN TE OLE!!! Ja siihen on luonnolla omat syynsä miksi näin on ja se on luonnonmukainen järjestys.

Luonnonlait myös määräävät tällaisille urosapinoille Darwin-palkintoja herkästi jo nuorella iällä. Joten lopettakaa tuo ulinanne asevelvollisuudesta.

Vierailija
380/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota, kunnes brasilialainen mafia ottaa vallan. He tuhoavat jo perheitä Suomessa ...