Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko koiran ulkoilutus harrastus vai kotityö?

Vierailija
29.05.2023 |

Puoliso on nyt sitä mieltä että koiran ulkoilutus on laskettava hänen tekemäkseen kotityöksi. Minä olen sitä mieltä että koira on hänen harrastuksensa ja tasapuolisuuden nimissä minun pitää saada vastaava määrä omaa aikaa. Puoliso alun perin halusi ja hankki koiran. Kumpi on oikeassa ja miten tämä nyt ratkaistaisiin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on harrastus.

Vierailija
2/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityö, pakkohan se on ulkoiluttaa. Mutta jos koira on miehen niin ei hän sen varjolla voi luistaa muista kotitöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle koira on harrastus, kun otin sen nimenomaan lenkkeilykaveriksi. Kotityöt on sitten muuta hommaa. 

Vierailija
4/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on harrastus. Täysin vapaaehtoinen tapa kuluttaa omaa aikaansa. Jos ei halua touhuta koiran kanssa vapaa-ajallaan niin ei hanki koiraa.

Vierailija
5/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin harrastus, jos hän sen itse on halunnut ottaa, niin totta kai hän siitä sitten myös huolehtii. 

Vierailija
6/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kotityö. Ihan myös se koiran kaikkiainen hoito, rokotusten varaaminen ja niissä käyttäminen yms. on kotitöitä.

Siihen koiraan kun menee väkisinkin minimissään tunti joka päivä.

t. kahden koiran omistaja, perheenäiti

Vierailija
7/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sekä että. Me käydään monesti yhdessä kävelyttämässä koiraa koska ulkoilu ja liikunta nyt tekee ihan vaan hyvää meille kaikille. Mutta kyllä me joskus tehdään niinkin jos viikolla on aikaa rajallisemmin käytössä niin toinen käy koiran kanssa ulkona ja toinen tekee vaikka ruuan sillä aikaa.

Voisitko sä käyttää koiran välillä ulkona? Saisit siinä tauon varsinaisista kotitöistä ja vähän rentouttavaa ulkoilua (ellei koiran hihnakäytön nyt ole ihan mahdotonta). Itse monesti kuuntelen lenkillä podcastia tai äänikirjaa siinä samalla.

Vierailija
8/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on hyvin sitova ja vaatii paljon. Jos yhdessä on koira hankittu, niin yhdessä sitä hoidetaan ja sen hyvinvoinnista otetaan vastuu. Ei se ole harrastus eikä kotityö. Ei lapsetkaan ole harrastus tai kotityö ja aikuinen on niistä vastuussa.

Vierailija
9/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on kotityö. Ihan myös se koiran kaikkiainen hoito, rokotusten varaaminen ja niissä käyttäminen yms. on kotitöitä.

Onko koira yhteistuumin hankittu perheeseen? Se on nimittäin sitten eri asia. Halusin koiran ja puoliso sanoi suoraan, ettei hän halua osallistua sen lenkittämiseen ja hoitamiseen, koska koira tulee mulle. Tietysti hän auttaa, kun olen sairaana, mutta muuten minä hoidan kaiken koiraan liittyvän. Se on minun harrastukseni. 

Vierailija
10/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen koiran ulkoilutus on kotityö.

Jos harrastukseni on vaikkapa juoksu, voiko vaimo juosta puolestani, jos en itse ehdi?

Vierailija
11/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla mene tuntia päivässä koiran hoitoon. Tarkalleen ottaen ei mene sekuntiakaan. Joten mikään pakolinen asia se ei voi olla.

Vierailija
12/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuoikeushan se on ja ilo ja harrastus. Ei ole kotityö

Vierailija
13/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla mene tuntia päivässä koiran hoitoon. Tarkalleen ottaen ei mene sekuntiakaan. Joten mikään pakolinen asia se ei voi olla.

Kuka sitä sitten ulkoiluttaa ja ruokkii? Putsaa kuraisella säällä? harjaa? Pesee hampaat?

Vierailija
14/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran voi lahjoittaa pois tai viedä piikille milloin tahansa. Totta kai se on harrastus. Kotityöt on sellaisia, joista ei käytännössä ole mahdollista päästä eroon.

Vierailija
15/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee siihen, jos se koira on otettu. Menee paljon enemmänkin, jos sen haluaa hoitaa hyvin.

Vierailija
16/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä sitten ulkoiluttaa ja ruokkii? Putsaa kuraisella säällä? harjaa? Pesee hampaat?

Ei kukaan.

Vierailija
17/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni perheeseen, jossa toinen vastustaa koiraa ei pitäisi koiraa hankkia.

Silloin siitä tulee juuri tuollainen kiistakapula ja vallan käytön väline.

Vierailija
18/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on minulle harrastus mutta miehelle ehkä kotityö jos olen estynyt ulkoiluttamasta koiraa. Koirat ovat minun mutta ei miehellä mitään niitä vastaan ole. Hän ei vaan itselleen hankkisi koiraa jos olisi sinkku.

Vierailija
19/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää teillä on...?

Parisuhde ei perustu oman ajan varastamiseen toiselta. Parisuhde perustuu toisen huomioimiseen, kunnioittamiseen ja myös yhdessä tekemiseen.

Kotitöitä on mielestäni typerää jakaa. Kumpikin tekee toista helpottaakseen ja välillä yhdessä. Näin ei ole niitä kotitöitä, vaan toisen huomioimista.

Jos koirankusetus on ainut, mikä suhteessa kiristää, niin käyttäkää koira yhdessä lenkillä. Pidätte kädestä toisianne, puhutte päivän aiheet, pussaatte jossain puiden alla ja nautitte ulkoilusta. Näin ei tarvitse sekuntikellosta tiirata, kumpi liikkuu enemmän...

Vierailija
20/31 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei ole kumpaakaan vaan elävä olento ja perheenjäsen, joka on pakko hoitaa siinä kuin lapsetkin. Tiskit voi jättää tiskaamatta, mutta koira pitää viedä ulos ja ruokkia sekä hoitaa muutenkin säännöllisesti. On kohtuullista, että puoliso auttaa koiran hoidossa, jos omistaja on syystä tai toisesta kiireisempi töiden tai lasten vuoksi tai sairastunut.