XXL Tampere urheilu naismyyjät
Kävin XXL Tampere urheiluliikkeessä katsomassa tarjouksia.Ihmetytti suuresti urheiluliikkeen naismyyjien vaatetus?!Juoksukenkä osastolla esim.oli kaksi vaaleaa blondia myyjänä,todella kauniin näköisiä,mutta heidän työvaatteensa :( Päällä heillä oli XXL t-paita ja jalassa tiukat ja ihonmyötäiset juoksutrikoot/jumppatrikoot??!! Molemmilla tytöillä oli hyvin treenattu peppu ja kun vielä oli tiukat trikoot jalassa,niin ne toi vielä paremmin esille peppua.Ei jääny kyllä arvailujen varaan mitkä alushousut oli alla toisella,kun trikoot oli törkeesti peppuvaossa(stringit).Mitä mahtaa vähän vanhemmat ihmiset ajatella 50v-> tyttöjen työpukeutumisesta etenkin naiset.Miehille kyllä on silmanruokaa katsottavaksi.....
Kommentit (166)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:47"]
Olen töissä xxl:ssä ja työnantajan puolesta ei ole kyllä annettu mitään määräyksiä housujen tiukkuudesta. Ihan omat, vapaavalintaiset housut on jalassa töissä.
Mielestäni on hienoa että saan käyttää töissä urheilullisempaa vaateusta -työhön kuuluu paljon liikkumista, tavaroiden kantamista ja kyykistelyä, joten kyllä ne trikoot ihan palvelevat tarkoitustaan.
Niin ja mitkä ovat ne "normaalit urheiluhousut" joita täällä myyjille kaivattiin? Eivätkö trikoot ole sellaiset?
[/quote]
Ei jotkut halua nyt ymmärtää tätä asiaa, turha kai tästä on jankuttaa. Sanonpa nyt vielä kerran, että jos on vapaavalinta, missä ongelma? En näe tässä mitään ongelmaa.
Sanokaa mitä sanotte ja antakaa vaikka miljoona alapeukkua, olen ihan varma että ongelma on siinä, että nämä naiset on liian hyvässä kunnossa ja luultavasti vielä nättejä, sitä ei jotkut vain kestä, ei sitten millään.
Olen töissä xxl:ssä ja työnantajan puolesta ei ole kyllä annettu mitään määräyksiä housujen tiukkuudesta. Ihan omat, vapaavalintaiset housut on jalassa töissä.
Mielestäni on hienoa että saan käyttää töissä urheilullisempaa vaateusta -työhön kuuluu paljon liikkumista, tavaroiden kantamista ja kyykistelyä, joten kyllä ne trikoot ihan palvelevat tarkoitustaan.
Niin ja mitkä ovat ne "normaalit urheiluhousut" joita täällä myyjille kaivattiin? Eivätkö trikoot ole sellaiset?
[/quote]
Olen vilpittömästi iloinen, että saatte valita itse housunne, eikä työpaikkanne "määrää". Olen toisaalta myös hyvin surullinen, että teidät tunnetaan paremmin "kivasta timmistä pepusta" kuin asiakaspalvelusta. En ole käynyt kaupassanne, mutta kai sielläkin on muunlaisia urheiluhousuja kuin trikoita? Jos ei ole, niin tuosta löytyy jonkin verran löysempiä malleja http://www.halens.fi/naiset-urheiluvaatteet-alaosat-589
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:02"]
[/quote]
Olen vilpittömästi iloinen, että saatte valita itse housunne, eikä työpaikkanne "määrää". Olen toisaalta myös hyvin surullinen, että teidät tunnetaan paremmin "kivasta timmistä pepusta" kuin asiakaspalvelusta. En ole käynyt kaupassanne, mutta kai sielläkin on muunlaisia urheiluhousuja kuin trikoita? Jos ei ole, niin tuosta löytyy jonkin verran löysempiä malleja http://www.halens.fi/naiset-urheiluvaatteet-alaosat-589
[/quote]
Miksi et voi antaa heidän pitää mitä housuja he haluavat, ottaako tosiaan noin koville. Yritä jaksaa.
Tällä palstalla mainittiin myös useasti hyvä asiakaspalvelu, taitaa olla vain tietyt mammat jotka ei unohda niitä kivoja timmejä peppuja.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:06"]
Tällä palstalla mainittiin myös useasti hyvä asiakaspalvelu, taitaa olla vain tietyt mammat jotka ei unohda niitä kivoja timmejä peppuja.
[/quote]
Voi olla, että joillekin tuli paha mieli kun ei itellä ole yhtä timmiä peppua. Ymmärtäähän sen, joskus tuollaiset asiat voi ottaa koville.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:00"]Sanonpa nyt vielä kerran, että jos on vapaavalinta, missä ongelma? En näe tässä mitään ongelmaa.[/quote]
Onko sillä väliä, missä ongelma on, jos myyjien pukeutuminen joitakin asiakkaita ärsyttää? Liikehän siinä häviää, kun asiakas ei tule takaisin, johtuipa se siitä että myyjä oli liian nätti, liian tyly tai haisi pahalle.
Useassa ammatissa voisi perustella jumppatrikoita työasuna sillä, että työasussa täytyy pystyä liikkumaan ja olemaan mukavasti. Kuitenkaan usemmissa työpaikoissa ei mitään trikoita tai kalsareita hyväksyttäisi, vaan niihin pukeutuva työntekijä saisi aika nopeasti palautetta ja kehoituksen hankkia itselleen äkkiä housut jalkaan - todennäköisesti ei siksi, että ne pöksyt johdon silmiä kirvelisi, vaan koska halutaan huolehtia, että työntekijöiden pukeutuminen ei provosoi, ärsytä tai vaivaannuta asiakkaita.
Ainakaan itse yrittäjänä en halua ärsyttää edes niitä "huonoitsetuntoisia, lihavia mammoja" joille tässä ketjussa naureskellaan, vaan haluan heidänkin nauttivan palvelustamme, jotta tuovat mulle rahaa jatkossakin :)
tuskin ovat tamperelaisia, Tampereella kun naiset on persjalkaisia, rumia ja sellua on kaikki paikat täynnä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:00"]Sanonpa nyt vielä kerran, että jos on vapaavalinta, missä ongelma? En näe tässä mitään ongelmaa.[/quote]
Onko sillä väliä, missä ongelma on, jos myyjien pukeutuminen joitakin asiakkaita ärsyttää? Liikehän siinä häviää, kun asiakas ei tule takaisin, johtuipa se siitä että myyjä oli liian nätti, liian tyly tai haisi pahalle.
Useassa ammatissa voisi perustella jumppatrikoita työasuna sillä, että työasussa täytyy pystyä liikkumaan ja olemaan mukavasti. Kuitenkaan usemmissa työpaikoissa ei mitään trikoita tai kalsareita hyväksyttäisi, vaan niihin pukeutuva työntekijä saisi aika nopeasti palautetta ja kehoituksen hankkia itselleen äkkiä housut jalkaan - todennäköisesti ei siksi, että ne pöksyt johdon silmiä kirvelisi, vaan koska halutaan huolehtia, että työntekijöiden pukeutuminen ei provosoi, ärsytä tai vaivaannuta asiakkaita.
Ainakaan itse yrittäjänä en halua ärsyttää edes niitä "huonoitsetuntoisia, lihavia mammoja" joille tässä ketjussa naureskellaan, vaan haluan heidänkin nauttivan palvelustamme, jotta tuovat mulle rahaa jatkossakin :)
[/quote]
Tuskin nämä huono itsetuntoiset lihavat ärsyyntyneet naiset ketä täällä pitää ääntä asiasta ovat kohderyhmää, eivät luultavasti tiedä minkätakia ihmiset käyttävät pyöräilyhousuja, luulevat että ne on keksitty sentakia jotta ihmiset voivat esitellä peniksiään ja perseitä.
Joten en olisi kauhean huolissani mistään asiakaskadosta ja tälläisten ihmisten mielipiteistä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:02"]
[/quote]
[/quote]
Miksi et voi antaa heidän pitää mitä housuja he haluavat, ottaako tosiaan noin koville. Yritä jaksaa.
[/quote]
Lukutaito! En tosiaan ole käynyt liikkeessä ja olen iloinen, ettei trikoohousut ole työpaikan pakottama vaate. Eli ei haittaa todellakaan. Yritä sinäkin ymmärtää, miten pahalta oikeasti vaikuttaisi, jos työnantaja pakottaa naistyöntekijänsä muotojanuoleviin vaatteisiin (kuten ketjun alussa luultiin).
Ja vastaus 93:lle: tässä keskustelussa on 12 kertaa puhuttu myyjien ulkonäöstä ja vain 5 kertaa hyvästä asiakaspalvelusta (tuostakin puolet taisi tulla samasta ip-osoitteesta).
Ei kuulu tähän, mutta olen aina ihmetellyt, ettei urheiluliikkeissä koskaan näe yli 30-vuotiaita naisia myyjinä. Enkä itse ole saanut koskaan hyvää asiakaspalvelua huolimatta siitä, mitä on myyjän päällä. Viimeksi esim. myyjä meni palvelemaan miestäni, joka kertoi minun olevan se maksava asiakas, johon myyjä sanoi ahaa ja poistui.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:49"]
Ei kuulu tähän, mutta olen aina ihmetellyt, ettei urheiluliikkeissä koskaan näe yli 30-vuotiaita naisia myyjinä. Enkä itse ole saanut koskaan hyvää asiakaspalvelua huolimatta siitä, mitä on myyjän päällä. Viimeksi esim. myyjä meni palvelemaan miestäni, joka kertoi minun olevan se maksava asiakas, johon myyjä sanoi ahaa ja poistui.
[/quote]
Johtuisikohan siitä, että ihmiset menee eteenpäin urallaan ja parempiin hommiin, niin ainakin kavereilla on käynyt. He on tehny aluksi noita hommia, ylenneet tai menny parempi palkkaisiin duuneihin.
Ikävä homma, että joku on tuollainen törppö, etkä ole saanut kunnon palvelua.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:37"]Tuskin nämä huono itsetuntoiset lihavat ärsyyntyneet naiset ketä täällä pitää ääntä asiasta ovat kohderyhmää, eivät luultavasti tiedä minkätakia ihmiset käyttävät pyöräilyhousuja, luulevat että ne on keksitty sentakia jotta ihmiset voivat esitellä peniksiään ja perseitä.
Joten en olisi kauhean huolissani mistään asiakaskadosta ja tälläisten ihmisten mielipiteistä.
[/quote]
Miksi urheiluvaatteita sitten myydään suuremmillekin käyttäjille, jos liikkeessä ei asioi kuin timmejä ja pieniä ihmisiä? Itse urheiluliikkeessä asioidessani olen kyllä törmännyt ihan kaiken kokoisiin kanssa-asiakkaisiin. Yksi iso ostajaryhmä on lasten ja nuorten vanhemmat, jotka tulevat ostamaan ja maksamaan lastensa treenivaatteet, lenkkarit, polkupyörät ja sukset. Vanhuksetkin tekevät ostoksia urheiluliikkeissä, ja heillä on usein tiukkojakin mielipiteitä siitä, miten nykynuorten pukeutuminen on epäsopivaa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:37"]Tuskin nämä huono itsetuntoiset lihavat ärsyyntyneet naiset ketä täällä pitää ääntä asiasta ovat kohderyhmää[/quote]
Ymmärrän tämän ajatustavan, jos liikkeen kohderyhmää on nimenomaan fitness-harrastajat. Laajemman valikoiman liikkeelle tuhoisa ajatus. Urheiluliikkeen talvi- ja syysvaatteet ovat kovaa huutoa myös niiden lihavien mammojen keskuudessa, niissä kun pysyy hyvin lämpimänä pulkkamäessä ja hiekkalaatikon reunalla. Urheililiikkeestä saa hyviä ja mukavia kenkiä. Eikös suomalaisia siiderivalaita ihan yleisestikin syytetä siitä, että kaupungillekin pukeudutaan lenkkareihin ja tuulipukuun, sisällä huppariin ja verkkareihin? ;) Puhumattakaan siitä, paljonko se viiden lapsen saamisesta pyöristynyt mamma ostaa lasten vähän kasvaessa välineitä ja vaatteita lapsille.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 09:28"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:47"] Olen töissä xxl:ssä ja työnantajan puolesta ei ole kyllä annettu mitään määräyksiä housujen tiukkuudesta. Ihan omat, vapaavalintaiset housut on jalassa töissä. Mielestäni on hienoa että saan käyttää töissä urheilullisempaa vaateusta -työhön kuuluu paljon liikkumista, tavaroiden kantamista ja kyykistelyä, joten kyllä ne trikoot ihan palvelevat tarkoitustaan. Niin ja mitkä ovat ne "normaalit urheiluhousut" joita täällä myyjille kaivattiin? Eivätkö trikoot ole sellaiset? [/quote] Olen vilpittömästi iloinen, että saatte valita itse housunne, eikä työpaikkanne "määrää". Olen toisaalta myös hyvin surullinen, että teidät tunnetaan paremmin "kivasta timmistä pepusta" kuin asiakaspalvelusta. En ole käynyt kaupassanne, mutta kai sielläkin on muunlaisia urheiluhousuja kuin trikoita? Jos ei ole, niin tuosta löytyy jonkin verran löysempiä malleja http://www.halens.fi/naiset-urheiluvaatteet-alaosat-589 [/quote] Nostaisin tässä nyt esille tämän asian: Et ole edes asioinut kyseisessä kaupassa etkä nähnyt kyseisiä trikoita? Antaisin pieneksi neuvoksi käydä ensin tutustumassa liikkeeseen ja myyjiin ja mennä heille suoraa sanomaan jos kyseiset housut ärsyttää tai jättää palautetta johdolle jollon he puuttuvat asiaan jos näkevät asian asiattomana. Kuinka moni näistä "tiukat trikoot laskevat ammattitaitoa" -kommentoijista on edes käynyt kyseisessä liikkeessä? Te argumentoitte todella heikoilla panoksilla. Ja mitä tuohon äsköiseen "teidät tunnetaan kivasta timmistä pepusta" -kommenttiin tulee niin ainoo joka tampereen xxl:n tuntee pelkästään pepuista taitaa olla nämä alapeukuttajat täälä joka on todella pieni kerho ottaen huomioon ihmiset jotka käyvät xxl:ssä hinta-laatu tason ja hyvän ammattitaidon vuoksi. Minä en ole niin pinnallinen, että kattoisin myyjässä pelkästään tiukkoja trikoita, mutta kun niitä täällä keskustelussa taitaa jopa henkilökunnan kommenttien jälkeen olla, suosittelisin laitettavan palautetta tiukoista trikoista xxl:n johdolle. Asia ei muuten muutu.
[/quote]
Siis pitääkö käydä katselemassa niitä myyjiä ennen kuin saa sanoa mitään? :D
Tässä on jo käynyt selväksi, että on kiva, että työntekijät ovat saaneet itse päättää housunsa. Mutta kyllä sinunkin pitää osata lukea, että täällä on varsin monta kertaa kehuttu myyjien ulkonäköä. Itseäni ainakin vaivaisi, jos asiakas muistaisi timmin pepun paremmin kuin asiakasystävällisyyden. Jos joku oikeasti pitää enemmän pepusta muistamisesta, on väärällä alalla. Menköön mieluummin fitness-kilpailuihin.
[/quote]
Kyllä, todellakin tarvitsisi ensin käydä katsomassa kyseisiä myyjiä ja alkaa sitten vasta arvostelemaan. Muutenhan arvostelen niin sanotusti sikaa säkissä. Miltä sinusta tuntuisi, jos omaa työasuasi arvosteltaisi ilman, että kukaan on edes ikinä nähnyt sinua? Se on mielestäni epäreilua. Käännät asian ja oman pointtini aivan päälaelleen. Ja kyseiset myyjät varmasti olisivatkin sielä fitness kisoissa jos haluaisivat itseänsä esiteltävän vai pystytkö puhumaan mukamas heidän puolestaan? He ovat juurikin kyseisellä alalla koska sinne kuuluvat ja heidät ollaan valittu lukuisien hakijoiden joukosta ja heidät on todettu sopivan juurikin tuohon hommaan, oli heillä trikoita tai ei. Ja kyseisiä tyttöjä varmasti harmittaisivat nämä teidän töykeät kommentit. Jos teillä on mukamas niin hirveästi varaa arvostella muiden pukeutumista niin sillon pitäisi pystyä mennä sanomaan asia kyseisille henkilöille päin naamaa tai edes laittaa asiasta palautetta johdolle oman nimen kera. Tytöt ovat todellakin hyvässä kunnossa, mutta olkoon hyvä kuntoisilla myös oikeus pukeutua omassa työssään niinkuin itse näkevät sopivaksi jos heillä on siihen mahdollisuus. Ja niinkuin jo sanoin, tämä "trikoot vähentävät ammattitaitoa" -ryhmä on luultavasti todella pieni ryhmä niihin verrattuna, jotka osaavat katsoa myyjää kokonaisuutena eikä noin pinnallisesti.
Huvittavaa lukea näitä tekstejä, varsinkin kun tiedän kyseisestä asiasta aika paljon. Ensinnäkin nyt unohdetaan taas trikoot vs. Läpikuultava trikoot vai pitäisikö puhua liian näkyvistä alushousuista? Eli mahdollisesti housujen "käyttäjävirhe"?
Paikassa ei käsketä, mutta "ohjataan" käyttämään tälläisiä asusteita .
Ja huvittavinta on tämä henkilökunnan omakirjoittelu ja puolustelu täällä.
T.H.kunta
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:55"]
Minä olen hoikka ja nätti, oikeasti. Isoäitini oli Miss Suomi-ehdokas, äitini toimi pitkään Sokoksen vaatemallina ja sieltä olen geenini saanut. Harrastan lenkkeilyä ja treenaan maratonia varten, viime kesänä meni puolimaraton. Siitä huolimatta minua ahdistaisi jos kaupassa myyjällä olisi ihoa nuolevat pitkät kalsarit, hienommalla nimellään juoksutrikoot. Miksei saman tein uimapuku päällä, onhan uiminenkin urheilua parhaimmillaan? [/quote]
Eli isoäitisi esitteli persettään uimapuvussa ja alusvaatteisillaan varoivaisella arviolla miljoonalle ihmiselle televisiossa, äitisi taasen noin sadoille tuhansille kuvastojen kautta. Nämä ok.
Mutta yksittäisen tamperelaisen URHEILUkaupan myyjät, jos laittavat omasta tahdostaan juoksutrikoot jalkaan, niin barrikaadeillehan se on lähdettävä. Naisten alistusta! Polttakaa nyt varmuuden vuoksi rintsikat ja juoksutrikoot näyttävästi Tampereen torilla.
Ei mua ainakaan haittaa vaikka tytöillä on tiukat trikoohousut töissä,ainakin näyttää sporttiselta pukeutumiselta :) Löysin sopivat ulkoiluvaatteet kyseiisestä urheiluliikkeestä
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:47"]
[/quote]
[/quote]
Nostaisin tässä nyt esille tämän asian: Et ole edes asioinut kyseisessä kaupassa etkä nähnyt kyseisiä trikoita? Antaisin pieneksi neuvoksi käydä ensin tutustumassa liikkeeseen ja myyjiin ja mennä heille suoraa sanomaan jos kyseiset housut ärsyttää tai jättää palautetta johdolle jollon he puuttuvat asiaan jos näkevät asian asiattomana. Kuinka moni näistä "tiukat trikoot laskevat ammattitaitoa" -kommentoijista on edes käynyt kyseisessä liikkeessä? Te argumentoitte todella heikoilla panoksilla. Ja mitä tuohon äsköiseen "teidät tunnetaan kivasta timmistä pepusta" -kommenttiin tulee niin ainoo joka tampereen xxl:n tuntee pelkästään pepuista taitaa olla nämä alapeukuttajat täälä joka on todella pieni kerho ottaen huomioon ihmiset jotka käyvät xxl:ssä hinta-laatu tason ja hyvän ammattitaidon vuoksi. Minä en ole niin pinnallinen, että kattoisin myyjässä pelkästään tiukkoja trikoita, mutta kun niitä täällä keskustelussa taitaa jopa henkilökunnan kommenttien jälkeen olla, suosittelisin laitettavan palautetta tiukoista trikoista xxl:n johdolle. Asia ei muuten muutu.
Jenkeissä feministit haluaisivat kulkea tissit paljaana kaduilla, monet julkkikset on osallistunu myös tähän kampanjaan. Suomessa jotkut vinkuu pyöräilyhousuista joita pidetään urheiluliikkeessä. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että niitä pyöräilyhousuja käytetään myös ulkona ja pyöräillessä ja on syy minkätakia niitä käytetään, se syy ei ole esitellä pullottavaa penistä tai tiukkaa persettä.
Jotkut palstamammat tuskin voivat kotoaan lähteä ulos ihmisten ilmoille, ilman että pöyristyvät tai mielensä pahoittavat jostain.