XXL Tampere urheilu naismyyjät
Kävin XXL Tampere urheiluliikkeessä katsomassa tarjouksia.Ihmetytti suuresti urheiluliikkeen naismyyjien vaatetus?!Juoksukenkä osastolla esim.oli kaksi vaaleaa blondia myyjänä,todella kauniin näköisiä,mutta heidän työvaatteensa :( Päällä heillä oli XXL t-paita ja jalassa tiukat ja ihonmyötäiset juoksutrikoot/jumppatrikoot??!! Molemmilla tytöillä oli hyvin treenattu peppu ja kun vielä oli tiukat trikoot jalassa,niin ne toi vielä paremmin esille peppua.Ei jääny kyllä arvailujen varaan mitkä alushousut oli alla toisella,kun trikoot oli törkeesti peppuvaossa(stringit).Mitä mahtaa vähän vanhemmat ihmiset ajatella 50v-> tyttöjen työpukeutumisesta etenkin naiset.Miehille kyllä on silmanruokaa katsottavaksi.....
Kommentit (166)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:04"]Muuten ihmettelen näitä kommentteja, kivannäköistähän se on että naismyyjillä on urheilulliset vaatteet päällä, trikoothan ovat tosiaan nykyään ihan tavallista katumuotia. Ja tosi mukavatkin ne ovat päällä![/quote]
Itse puolestani ihmettelen, mitä väliä katumuodilla on, kun puhutaan työasusta. Ja katumuoti on aina katumuotia, menee yhtä nopeasti kuin on tullutkin. Jokunen vuosi takaperin, kun legginsit ilman pyllynpeittävää paitaa tai trikoot eivät vielä olleet vallanneet katukuvaa, kireissä trikoissa palvelevat myyjät olisivat herättäneet taatusti ihmetystä, kun näemmä tekevät sitä nyt pyllyfarkkujen ja kannikkashortsien aikakaudellakin :D
Urheiluvaatteiden myyjällä toki sopii olla urheilulliset vaatteet, mutta useimmitenhan työasun odotetaan kuitenkin olevan asiallinen ja neutraali, ei siis esimerkiksi kovin avonainen tai kireä. Minä kyllä vilkaisen ihan mielelläni hyvän mallista takamusta kireissä trikoissa, mutta mieluiten niin että se trikoopeppu on joku vapaa-aikaa viettävä ihminen. Asiakaspalvelutilanteessa liian niukka pukeutuminen on mielestäni vaivaannuttavaa ja antaa hitusen mauttoman kuvan yrityksestä. Asiattomaksi kokemani pukeutuminen myös jotenkin syö silmissäni työntekijän ja yrityksen uskottavuutta.
[/quote]
Mä voisin olla vaikka alasti töissä.
Terkuin IsoArska ;)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:24"]
Sais kyllä pukee ne miesmyyjätkin esineellistämisvaatteisiin, ei mua akkojen perseet ja kamelinvarpaat niin kiinnosta. On se kumma että miehet ei ikinä tollaseen joudu suostuun, tavarat tiskiin niiltäkin! Vois joskus ostaakin jotain niiltä ärsyttäviltä urheilukauppojen miesmyyjiltä jos olis hyvä pullotus meneillään.
[/quote]
En usko, että miehiä haittaa vaikka joutuisi olemaan alasti, mua ei ainakaan haittaisi. Haittaisiko sinua?
Hmm, mitä jos myyjä lihoo jostain syystä tai tulee vaikka raskaaksi? Raskauden takia varmaan saa pukea jotain mukavampaa ylle (toivottavasti ainakin!), mutta mitenhän liikkeessä suhtaudutaan pulskaan myyjään piukeissa trikoissa?
Niin ja kai siellä miehilläkin on tiukat trikoot? :)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 16:07"]
Kai miehillä on kanssa pinkeet pökät jalassa?
[/quote]
Ai tällaiset:
(varoitus: tuo renkutus voi jäädä korviin soimaan pitkäksi aikaa!)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:40"]
Hmm, mitä jos myyjä lihoo jostain syystä tai tulee vaikka raskaaksi? Raskauden takia varmaan saa pukea jotain mukavampaa ylle (toivottavasti ainakin!), mutta mitenhän liikkeessä suhtaudutaan pulskaan myyjään piukeissa trikoissa?
Niin ja kai siellä miehilläkin on tiukat trikoot? :)
[/quote]
Eipä näkyny miehiä tiukoissa trikoissa,aivan tavallisissa urheiluvaatteissa olivat,joillakin oli jalassa farkut.... :)
Saakohan myyjä pitää myös väljempiä housuja halutessaan? Kokemani mukaan myyjänä joutuu kaikenlaisten puristeluyritysten, asiattomien ehdotusten ja tuijotuksen kohteeksi ihan tavallisissahousuissa, enkä itse todellakaan suostuisi haahuilemaan työpaikalla kireissä trikoissa.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:54"]
Saakohan myyjä pitää myös väljempiä housuja halutessaan? Kokemani mukaan myyjänä joutuu kaikenlaisten puristeluyritysten, asiattomien ehdotusten ja tuijotuksen kohteeksi ihan tavallisissahousuissa, enkä itse todellakaan suostuisi haahuilemaan työpaikalla kireissä trikoissa.
[/quote]
Kyllä mä luulisin että voi pitää muitakin housuja kun tiukkoja trikoita jos haluaa,tai sitten XXL ketjulla on sellainen töihin otto pakko että täytyy pitää tiukkoja trikoita tai muuten ei töihin pääse...Tampereen XXL liikkeessä kyllä kaikilla naismyyjillä oli trikoot päällä ja kyllä ne sen hyvin kesti,kun kaikilla oli kiinteät peput :)
Sinne ei varmaan oteta töihin ylipainoisia. "Pilaavat" kaupan maineen. Itselläni ei ole sinne asiaa, vaikken olekkaan ylipainoinen. Tiukka pepa puuttuu :)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:24"]Sais kyllä pukee ne miesmyyjätkin esineellistämisvaatteisiin, ei mua akkojen perseet ja kamelinvarpaat niin kiinnosta. On se kumma että miehet ei ikinä tollaseen joudu suostuun, tavarat tiskiin niiltäkin! Vois joskus ostaakin jotain niiltä ärsyttäviltä urheilukauppojen miesmyyjiltä jos olis hyvä pullotus meneillään.
[/quote]
Itse miehenä kattelisin miehillä löysähköjä verkkareita joiden malli korostais kivasti peppua. Iso pullotus on enemmänki vaan irstasta yleensä.
Luulen, että jos kaupat olisivat täynnä miehiä jolla on puolistondis päällä, niin se ei suinkaan lisää myyntiä vaan porukka kaikkoaa :D
Kun taas naisten kohdalla taitaa homma olla päinvastoin ja yrityksiä kun kiinnostaa se myynti kovasti, niin tottakai he ovat mielissään, jos nainen valitsee vaikka pyöräilypöksyt työasusteeksi ja mikäs siinä jos tämä on sen naisen mielestä okei.
Tottakai kauniit ja hyväperseiset naiset ottaa päähän, varsinkin monet mustasukkaiset ja kateelliset naiset ovat raivoissaan, verhoavat sen toki kaikenlaiseen hölynpölyyn jostain naisen alistamisesta.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 14:35"]
Kävin XXL Tampere urheiluliikkeessä katsomassa tarjouksia.Ihmetytti suuresti urheiluliikkeen naismyyjien vaatetus?!Juoksukenkä osastolla esim.oli kaksi vaaleaa blondia myyjänä,todella kauniin näköisiä,mutta heidän työvaatteensa :( Päällä heillä oli XXL t-paita ja jalassa tiukat ja ihonmyötäiset juoksutrikoot/jumppatrikoot??!! Molemmilla tytöillä oli hyvin treenattu peppu ja kun vielä oli tiukat trikoot jalassa,niin ne toi vielä paremmin esille peppua.Ei jääny kyllä arvailujen varaan mitkä alushousut oli alla toisella,kun trikoot oli törkeesti peppuvaossa(stringit).Mitä mahtaa vähän vanhemmat ihmiset ajatella 50v-> tyttöjen työpukeutumisesta etenkin naiset.Miehille kyllä on silmanruokaa katsottavaksi.....
[/quote]
Minä olen hoikka ja nätti, oikeasti. Isoäitini oli Miss Suomi-ehdokas, äitini toimi pitkään Sokoksen vaatemallina ja sieltä olen geenini saanut. Harrastan lenkkeilyä ja treenaan maratonia varten, viime kesänä meni puolimaraton. Siitä huolimatta minua ahdistaisi jos kaupassa myyjällä olisi ihoa nuolevat pitkät kalsarit, hienommalla nimellään juoksutrikoot. Miksei saman tein uimapuku päällä, onhan uiminenkin urheilua parhaimmillaan? Siinä vaiheessa kun kamelinvarvas vilkkuu housuista, perse keikkuu nenän edessä ja kangas on kuin maalattu ihoon, sanon että tässä vaiheessa viimeistään naisen esineellistäminen ja seksistisyys saisi luvan loppua. Toki jos miehiltä vaaditaan samaa, asia on tasavertainen mutta yhä täysin mauton.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:55"]
[/quote]
Minä olen hoikka ja nätti, oikeasti. Isoäitini oli Miss Suomi-ehdokas, äitini toimi pitkään Sokoksen vaatemallina ja sieltä olen geenini saanut. Harrastan lenkkeilyä ja treenaan maratonia varten, viime kesänä meni puolimaraton. Siitä huolimatta minua ahdistaisi jos kaupassa myyjällä olisi ihoa nuolevat pitkät kalsarit, hienommalla nimellään juoksutrikoot. Miksei saman tein uimapuku päällä, onhan uiminenkin urheilua parhaimmillaan? Siinä vaiheessa kun kamelinvarvas vilkkuu housuista, perse keikkuu nenän edessä ja kangas on kuin maalattu ihoon, sanon että tässä vaiheessa viimeistään naisen esineellistäminen ja seksistisyys saisi luvan loppua. Toki jos miehiltä vaaditaan samaa, asia on tasavertainen mutta yhä täysin mauton.
[/quote]
Et siis edelleenkään ymmärrä sitä, että se kuuluu myös siihen tasa-arvoon ja oikeuksiin pitää niitä pyöräilyhousuja, jos sen tekee vapaaehtoisesti. Minua häiritsee tässä maailmassa aika moni asia, se jos nainen pitää pyöräilyhousuja vapaasta tahdostaan ei kuulu näihin asioihin mitkä häiritsevät.
Maailma on siitä vittumainen paikka, että kaikki ei aina mene niinkuin itse haluaa, varsinkin jos ihmisillä on vapaus tehdä asioita, tulee väistämättä elämän aikana asioita vastaan mitkä eivät miellytä. Luultavasti sinä teet paljon sellaisia asioita jotka eivät miellytä jotain, meidänkin pitää vain kestää ja ymmärtää sinun tekemisisesi.
Minusta taas on hyvin lapsellista ja osoittaa myyjän pyhää yksinkertaisuutta, jos suostuu pitämään töissä tiukkoja trikoita. En ikinä alistuisi samaan. Olen kaunis ja voin melko suurella todennäköisyydellä sanoa, etten ulkonäössä plikoille häviäisi. Silti minusta tuollaiset työvaatteet ovat todella mauttomat ja esineellistävät, enkä todellakaan luottaisi tuollaisten "misukoiden" ammattitaitoon missään juoksukenkien ostossa. Saati kyseisen liikkeen etiikkaan muutenkaan. Pilipaliliike.
Ja olen muuten lesbo.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:11"]
Minusta taas on hyvin lapsellista ja osoittaa myyjän pyhää yksinkertaisuutta, jos suostuu pitämään töissä tiukkoja trikoita. En ikinä alistuisi samaan. Olen kaunis ja voin melko suurella todennäköisyydellä sanoa, etten ulkonäössä plikoille häviäisi. Silti minusta tuollaiset työvaatteet ovat todella mauttomat ja esineellistävät, enkä todellakaan luottaisi tuollaisten "misukoiden" ammattitaitoon missään juoksukenkien ostossa. Saati kyseisen liikkeen etiikkaan muutenkaan. Pilipaliliike.
Ja olen muuten lesbo.
[/quote]
Suostuu tai haluaa, ketään ei pakoteta. Joten asiassa ei ole mitään ongelmaa.
Tehdäänpä tälläinen ajatusleikki, mitä jos joku mies paheksuisi kovaan ääneen vaikka naisten kesäistä pukeutumista joka on liian niukkaa. Täällä olisi räyhäämässä koko palsta naisten oikeudesta pitää mitä vaatteita hän haluaa ja hesarissa kirjoitteisiin pari kolumnia aiheesta. Sitä räyhäämistä kestäisi luultavasti viikko.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:01"]
[/quote]
[/quote]
Et siis edelleenkään ymmärrä sitä, että se kuuluu myös siihen tasa-arvoon ja oikeuksiin pitää niitä pyöräilyhousuja, jos sen tekee vapaaehtoisesti. Minua häiritsee tässä maailmassa aika moni asia, se jos nainen pitää pyöräilyhousuja vapaasta tahdostaan ei kuulu näihin asioihin mitkä häiritsevät.
Maailma on siitä vittumainen paikka, että kaikki ei aina mene niinkuin itse haluaa, varsinkin jos ihmisillä on vapaus tehdä asioita, tulee väistämättä elämän aikana asioita vastaan mitkä eivät miellytä. Luultavasti sinä teet paljon sellaisia asioita jotka eivät miellytä jotain, meidänkin pitää vain kestää ja ymmärtää sinun tekemisisesi.
[/quote]
No siinä tapauksessa haluan mennä myyjäntöihini maalatuissa housuissa. Kukaan ei varmaan sano mitään, eihän? Se on vain minun valintani.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No siinä tapauksessa haluan mennä myyjäntöihini maalatuissa housuissa. Kukaan ei varmaan sano mitään, eihän? Se on vain minun valintani.
[/quote]
Senkus menet, itse vastaat tekemistäsi, vapauden myötä kun tulee se kuuluisa vastuu myös omista tekemisistä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:11"]
Ja olen muuten lesbo.
[/quote]
Melkosena yllärinä tuli tuo viimene lause. Kerro nyt ihmeessä miten urheiluliikkeen myyjä urheilutrikoissa vähentää ammattitaitoa? Suurella mielenkiinnolla odotan vastausta
Olen töissä xxl:ssä ja työnantajan puolesta ei ole kyllä annettu mitään määräyksiä housujen tiukkuudesta. Ihan omat, vapaavalintaiset housut on jalassa töissä.
Mielestäni on hienoa että saan käyttää töissä urheilullisempaa vaateusta -työhön kuuluu paljon liikkumista, tavaroiden kantamista ja kyykistelyä, joten kyllä ne trikoot ihan palvelevat tarkoitustaan.
Niin ja mitkä ovat ne "normaalit urheiluhousut" joita täällä myyjille kaivattiin? Eivätkö trikoot ole sellaiset?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 14:35"]
[/quote]
[/quote]
Mutta siinä se ero piileekin, juoksijoiden ja pitkänmatkanharrastajien pebat ei ole samassa kuosissa kun rautaa vääntäneiden urkkakauppamyyjien ;)
Mistä tämä vaatiminen tulee, palstallahan on jo ihan henkilökunnan jäsenkin käynyt kommentoimassa että jokainen saa valita housunsa itse ja että trikoot ovat jokaisen vapaavalintainen päätös. Miehet valitsevat että eivät käytä, naiset puolestaan haluavat käyttää. Kyllä sääliksi käy kun katsoo esim hesburgerin myyjien työhousuja, eivät varmasti ole teknisyydeltään ja istuvuudeltaan työntekijöille paras mahdollinen vaihtoehto. Heillä työpuku ja -housut on pakollinen, urheilukaupassa housut saa valita itse.
Sekö onkin urheiluvaateliike? Mä olen luullut sitä isojen vaatteiden myymäläksi nimen perusteella. En siis ole sisällä käynyt, ohi vaan kulkenut.