Mitä puhelimeen kuuluu nykyään sanoa?
Taidan olla ulkona nykyisestä puhelinetiketistä. Olen tottunut esittelemään itseni ja tervehtimään, jolloin oletan sitten vastapuolenkin tervehtivän: "Täällä soittaa Pekka Virtanen, päivää/hei/huomenta!" "No huomenta huomenta!"
Käytännössä luurin toisesta päästä kuuluu hyvin usein vain hiljaisuutta tai jopa minun korvaani varsin tylyhkö "Niin?" tai jopa "Mitä asiaa?"
Pitääkö puhelu nykyään siis aloittaa suoraan asialla: "Nuohouspalvelu Jokinen." "Koskikujalle hinausauto!" Kai tähän pitää vain totutella?
Kommentit (22)
Sanon "Hei!" ja tällä tunnustelen millä asialla soittaja on. Sanon nimeni vasta, jos tiedän, että mistä asiasta on kyse ja soittaja ei ole puhelinmyyjä.
Kysy heti alkuunsa, mitä sulla on päällä?
Sanon moi yleensä kun vastaan. Soittaessa esittelen itseni ellen soita tutulle kuten siskolle, kaverille tms.
Kyllä mä oon ihan yleisesti kohtelias, niin puh.myyjille, kuin muillekin. Ihan nimelläni vastaan 🙄
Jos vastaan numeroon jota en tiedä, niin vastaan etunimellä. Jos itse soitan jollekin muulle kuin tutulle, niin sanon "maija virtanen moi". Jälkimmäisessä tapauksessa vastaus on yleensä "moi".
Ensimmäisenä vastaajan pitäisi sanoa nimensä. Sitten sinä esittelet itsesi. Ja tähän kuuluu vastata moi tai hei tms. jos joku muuta väittää on moukka.
Tai tuttujen kesken voi vastata hei X kun näkee kuka soittaa.
Minäpä laitan puhelimen heti kiinni jos sieltä kuuluu MOI. Junttitervehdys.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä vastaajan pitäisi sanoa nimensä. Sitten sinä esittelet itsesi. Ja tähän kuuluu vastata moi tai hei tms. jos joku muuta väittää on moukka.
Tai tuttujen kesken voi vastata hei X kun näkee kuka soittaa.
Ensimmäisen osan kanssa olen samaa mieltä, mutta en minä koskaan tutuille soittaessa sano "hei äiti" tai "hei minna" vaan pelkkä moi riittää.
Jos sanoo sinne terpparallaa. No ei vaan. Kai se on parempi esittää asia vaan heti.
Tutuille jotain no moi tms. Etunimellä semivirallisiin kuten t.huollon soittoihin. Outoihin numeroihin en vastaa, sieltä tulee viestiä perään jos on jotain tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Kovaan ääneen "Halojaa!"
:D Ennen taisi olla noin.
Eihän kukaan edes soita enää. Paitsi puhelinmyyjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovaan ääneen "Halojaa!"
:D Ennen taisi olla noin.
Halojata halloo!
Vastaan haloo, jos numero on tuntematon ja moi, jos äiti tai kaveri soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sulta jää kuulematta se "Hei" "moi" ? Ja sitten kun mitään ei kuulu ne sanovat että Niin? Huhuu mitä asiaa?
Kuulen kyllä tervehdyksen tutuille soittaessani. Jos taas soitan vaikkapa parturiin tai lehtitaloon, hyvin usein tervehdystä niin sanotusti ei kuulu. Olettaisin sen jääneen silloin sanomatta, yksinkertaisesti. Ap
Ehkä sulta jää kuulematta se "Hei" "moi" ? Ja sitten kun mitään ei kuulu ne sanovat että Niin? Huhuu mitä asiaa?