Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako puolisolle kertoa ystävän henkilökohtaisia asioita?

Vierailija
23.09.2021 |

Olin kertonut ystävälleni eräästä kurjasta tilanteesta elämässäni (kyse ei ollut mistään todella vakavasta asiasta, tyyliin jonkun kuolema/sairastuminen, mutta ikävä ihmissuhdeasia kuitenkin). En ollut erikseen sanonut, että tästä ei sitten saa puhua kenenkään kanssa ja jotenkin automaattisesti oletin, että ei ystäväni tästä kenellekään puhuisi. Muutamaa päivää myöhemmin törmäsin yllättävässä tilanteessa ystäväni puolisoon ja ystäväni puoliso tuli kyselemään tuosta kurjasta tilanteesta elämässäni. Yritin vain sopertaa jotain ympäripyöreää ja vaihtaa nopeasti aihetta. Minulle tuli tuosta tosi paha olo. Tuntui, kuin olisin ollut toisen edessä henkisesti aivan alasti ja häpesin ihan valtavasti, että toinen ihminen tuli kyselemään tilanteestani (en edes tiennyt, että hän tiesi elämäntilanteestani). Jäin myös miettimään, oliko ystäväni puoliso kertonut tilanteestani vielä eteenpäin ja spekuloinut sitä mahdollisesti omien ystäviensä kanssa. En tunne ystäväni puolisoa erityisen hyvin, olemme tavanneet hänen kanssaan muutamia kertoja eli emme ole mitenkään läheisiä. Minulle jäi kurja olo ja koen, että ystävä petti luottamukseni kertomalla tuon henkilökohtaisen asiani puolisolleen. Onko ihmisillä yleensä tapana kertoa puolisoilleen ystäviensä henk. koht. asiat? Kertovatko vain naiset ystäviensä asioita puolisoilleen vai tekevätkö miehetkin niin? Onko mielestäsi ok jakaa ystävän elämässä tapahtuvia asioita puolisolle?

ap

Kommentit (675)

Vierailija
61/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vaimoni ystävien kaikki pettämiset, sukupuolitaudit, abortit yms, todella hyvää materiaalia jos pitää joskus käyttää hyväksi. Itse luonnollisesti olen jättänyt kertomatta kaikki oman elämän pahimmat asiat, jotta niitä ei kukaan pääsisi käyttämään.

Vierailija
62/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei ainakaan ole salaisuuksia keskenämme.

Eli kerrot luottamukselliset työasiatkin miehellesi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kenenkään henkilökohtaisia asioita ei pitäisi kertoa eteenpäin. Jos ihminen itse haluaa avata tilannettaan monelle muulle, niin se on hänen asiansa, ei jonkun toisen.

64/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei ainakaan ole salaisuuksia keskenämme.

Nyt eri asiasta kyse. Kyse ystävän asiasta, ei teidän henkilökohtaisesta tai keskinäisestä asiastanne

65/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi kerran samoin mut tilanne paljastui vähän nololla tavalla kaikkien kannalta. Olin tehnyt tänne vauvapalstalle aloituksen eräästä erikoisesta riidasta, joka mulla oli ollut mieheni kanssa. Olin myös tuosta aiheesta avautunut keskustelussa miespuoliselle kaverilleni, mutten kertonut että olin palstaillut anonyymisti täällä aiheesta.

Eiköhän tuo mies laittanut mulle kopion tuosta vauvapalstan keskustelusta ja kysynyt, onks tää sun. Ei tasan mies itse hengaile täällä palstalla, vaan oli kertonut keskustelustamme vaimolleen ja vaimo oli sitten bongannut keskustelun täältä ja kertonut palstailustani miehelleen. :D En tiedä, kenelle meistä tuo oli nolointa!

Olisit toki voinut kieltää, ettei koske sinua

Vierailija
66/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua muutenkaan, miksi ihmiset salaavat niin paljon asioita. Kerron kyllä puolisolleni ystävieni asioista, en tietenkään jos pyytää olemaan kertomatta eteenpäin tms, mutta ihan yleisesti keskustelemme, että mitä kenellekin kuuluu jne. Olisipa ikävä salailla kaikki asiat omalta puolisolta, ikään kuin niillä olisi edes merkitystä.

Jos niillä ei ole mitään merkitystä, niin miksi niistä yleensäkään edes puhuu puolisolleen?

Ärsyttää se, että ihmiset olettaa saaneensa luvan kertoa toisen asioita eteenpäin kun eihän se kieltänyt. Eikö lähtökohtaisesti asian pidä mennä niin, että toisen asioita ei levitellä!

67/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä myönnän näin anonyymisti, että kyllä teen tätä. juttelen mieheni kanssa ystävieni tilanteista, mutta mieheni ei kerro niitä eteenpäin. meillä ei ole yhteisiä kavereitakaan.

se negatiivinen puoli tässä on, että kun mieheni on kuullut jostakin ystävästäni myös ns. todella ikäviä asioita (eräs ystäväni on käyttäytynyt ikävästi), niin mies ei halua tutustua tähän ystävääni/viettää aikaa hänen kanssaan. miehelläni on eräästä ystävästäni tosi nihkeä kuva, koska tietää hänen elämästään sellaista, mikä ei ole "hyväksyttävää".

Oikein miehesi tekee

Vierailija
68/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niillä oikeasti ole miestensä kanssa muuta puhuttavaa kuin jonkun naispuolisen ystävän asiat? Ihmettelen niitä miehiäkin, jos niitä tuollaiset asiat kiinnostavat.

Ei meitä miehiä kiinnostakaan, mutta akat nyt vaan tykkäävät juoruilla.

Vierailija
69/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vaimoni ystävien kaikki pettämiset, sukupuolitaudit, abortit yms, todella hyvää materiaalia jos pitää joskus käyttää hyväksi. Itse luonnollisesti olen jättänyt kertomatta kaikki oman elämän pahimmat asiat, jotta niitä ei kukaan pääsisi käyttämään.

Juuri tästä syystä katson tarkasti mitä kerron puolisolleni toisista ihmisistä. Itsestäni sen sijaan voin kertoa miten isoja ja vaikeita asioita tahansa, koska luottamus ja toisen tunteminen ovat tärkeimpiä asioita suhteessa. Jos niitä haluaa levitellä eron jälkeen, niin tehkööt itsestään pellen. Minullahan on myös kumppanin isot jutut tiedossa, mutta en vittuuksillanikaan kertoisi niitä eteenpäin, en vaikka hän kertoisi minun vastaavat.

Vierailija
70/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kertoa jos ystävän toive on ettei kerrota, tämän pitäisi olla itsestäänselvyys.

Mutta aloittaja ei ollut tällaista toivetta esittänyt. Ei siis ongelmaa. Kyllä mun mies on mun paras ystävä ja kerron sille kaiken ellei erikseen kielletä.

Vierailija
71/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kertoa, jos ystävä kieltää kertomasta. Ja varsinkaan jos ystävä ja puoliso tuntevat toisensa. Jos on kyse jostain kaverista, jota puoliso ei yhtään tunne ja ei tule tapaamaankaan niin se on ehkä vähän eri asia. Mutta ei sillonkaan saa kertoa, jos ystävä kieltää. Eihän sen ystävän asiat mitenkään kuulu puolisolle. Se on enemmänkin juoruamista, jos kertoo. Jos kaipaa puolisolta tukea ystävän asioissa niin voi kertoa nimettömänä.

Vierailija
72/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista tekin vedätte herneen nenäänne. Alkakaa elää!!! Kyllä maailmaan puhetta mahtuu , nuo asiat pysyy tasan sekunnin mielessä ja sen jälkeen alkaa muuta tapahtua. Ap luulee että maailma pyörii hänen napansa ympärillä , ei pyöri. Jos asiat on noin tärkeitä pitäkää ne omina tietona. Mulla on kanssa yksi tuttu "älä kerro sitä asiaa sille , älä vaan puhu tästä kellekään". Ratkaisin asian , en vastaa hänen yhteydenottoihinsa. Pitäköön salaisuutensa , olen kuullut että muut on tehneet samoin.   Kukaan jaksa tällaista ihmistä. Joskus tuntuu että ap.n kaltaiset oikein odottaa että "salatut" asiat vuotaa eteenpäin. Teinikäytöstä!

Vierailija
73/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti.

Vierailija
74/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat juoruaa. näin on ollut maailman sivu, ja näin tulee olemaan jatkossakin.

Vierailija
75/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi kerran samoin mut tilanne paljastui vähän nololla tavalla kaikkien kannalta. Olin tehnyt tänne vauvapalstalle aloituksen eräästä erikoisesta riidasta, joka mulla oli ollut mieheni kanssa. Olin myös tuosta aiheesta avautunut keskustelussa miespuoliselle kaverilleni, mutten kertonut että olin palstaillut anonyymisti täällä aiheesta.

Eiköhän tuo mies laittanut mulle kopion tuosta vauvapalstan keskustelusta ja kysynyt, onks tää sun. Ei tasan mies itse hengaile täällä palstalla, vaan oli kertonut keskustelustamme vaimolleen ja vaimo oli sitten bongannut keskustelun täältä ja kertonut palstailustani miehelleen. :D En tiedä, kenelle meistä tuo oli nolointa!

nolompaa tuo on tuolle miehelle ja vaimolle. mies on kertonut keskustelusta vaimolleen ja vaimo, joka on keskustelun täältä löytänyt ja siitä vielä mennyt sanomaan eteenpäin miehelleen ja mies kaiken huipuksi tulee kyselemään asiaa sinulta. oisivat vaan ollut hiljaa koko asiasta. nyt osoittivat oman tyhmyytensä. varsinkin jos et edes tunnustanut palstailleesi niin heidän "tunnustuksensa" oli ihan turha.

Vierailija
76/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella on siis aina ja joka kerran sanottava ystävälle, että älä kerro näitä eteenpäin. Ystävä varmasti arvostaa tätä, että muistutat jatkuvasti siitä, ettet pidä ystävääsi luotettavana, koska erikseen täytyy aina mainita ettei muille puhuta.

Mulle on joskus kerrottu asioita joita en halua kuulla ja juurikin sanoilla, ettei se kieltänyt kertomasta kenellekään joten voin mä nyt kertoa. Eikä auta vaikka sanon etten halua kuulla toisen henkilökohtaisia asioita, ei ne kuulu mulle. Kerrotaan silti.

Tästä syystä en avaudu koskaan asioista jotka haluan pitää itselläni. Enkä koskaan sellaiselle "ystävälle" joka kertoo muiden vaikeat kriisit, intiimit hetket mulle ihan tuosta vain.

Vierailija
77/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti.

Tämän perusteella 90% naisista on narsisteja.

Vierailija
78/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta puolisolle saa kertoa, ellei sitä ole erikseen kielletty tai ellei asian äärimmäisen arkaluontoisuus ole asiayhteydestä ilmeinen. Minä olettaisin, että Ap:n kuvaamassa tapauksessa kertominen on ok.

Tässä tapauksessa olisi varmasti hyvä keskustella asiasta ystävän kanssa. Mitä ilmeisimmin ap:n ja hänen ystävänsä käsitykset siitä mitä saa tai ei saa kertoa puolisolle poikkeavat toisistaan. Kumpikaan ei ole oikeassa tai väärässä. Pitää vaan sopia, miten menetellään jatkossa. Ap voi kertoa, ettei halua ystävän kertovan henkilökohtaisia asioita puolisolleen. Ystävä voi sitten vastata siihen mitä vastaa. Tiedän jopa ihmisiä, jotka eivät halua heille kerrottavan mitään sellaista jota puoliso ei saa kuulla. Tämäkin on yksi mahdollinen kanta jonka joku voi ottaa. Omassa kaveripiirissäni se menee yleensä niin, että se minkä kertomista ei erikseen kielletä on ok kertoa puolisolle. Yleensä lähdetään siitä, että aviopari on yksikkö jonka välillä ei ole turhia salaisuuksia. Sitten jos on erikseen hyvä syy kieltää niin tietysti silloin pidetään suu kiinni.

Jotkut piirit toiminee toisella tavalla ja sekin on ihan okei. Toimintatapaa on vaan paha yksin määrätä, se pitää sopia yhdessä keskustellen.

Vierailija
79/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä testaan antamalla vain yhdelle  jonkun ns luottamustiedon ja katson missä se ilmestyy. Sitten karsin pois tyypin, toimii. Ja niitä sitten löytyy täältäkin joskus :D. Sitten vaan selvitin kuka kirjoittelee täällä ja on hyvä pohja voittaa juttu ja poimia rahat jos homma yltyy.

Vierailija
80/675 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella on siis aina ja joka kerran sanottava ystävälle, että älä kerro näitä eteenpäin. Ystävä varmasti arvostaa tätä, että muistutat jatkuvasti siitä, ettet pidä ystävääsi luotettavana, koska erikseen täytyy aina mainita ettei muille puhuta.

Mulle on joskus kerrottu asioita joita en halua kuulla ja juurikin sanoilla, ettei se kieltänyt kertomasta kenellekään joten voin mä nyt kertoa. Eikä auta vaikka sanon etten halua kuulla toisen henkilökohtaisia asioita, ei ne kuulu mulle. Kerrotaan silti.

Tästä syystä en avaudu koskaan asioista jotka haluan pitää itselläni. Enkä koskaan sellaiselle "ystävälle" joka kertoo muiden vaikeat kriisit, intiimit hetket mulle ihan tuosta vain.

älä laske tän varaan. vaikka toiselle sanoisi älä sitten kerro tätä kellekään ja toinen silmät suurina sanoo että tietenkään en kerro, niin aika moni silti kertoo nuo asiat puolisolleen. saattaa korkeintaan sanoa, että mirkku pyysi ettei tätä sitten levitellä niin älä kerro muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi