Saako puolisolle kertoa ystävän henkilökohtaisia asioita?
Olin kertonut ystävälleni eräästä kurjasta tilanteesta elämässäni (kyse ei ollut mistään todella vakavasta asiasta, tyyliin jonkun kuolema/sairastuminen, mutta ikävä ihmissuhdeasia kuitenkin). En ollut erikseen sanonut, että tästä ei sitten saa puhua kenenkään kanssa ja jotenkin automaattisesti oletin, että ei ystäväni tästä kenellekään puhuisi. Muutamaa päivää myöhemmin törmäsin yllättävässä tilanteessa ystäväni puolisoon ja ystäväni puoliso tuli kyselemään tuosta kurjasta tilanteesta elämässäni. Yritin vain sopertaa jotain ympäripyöreää ja vaihtaa nopeasti aihetta. Minulle tuli tuosta tosi paha olo. Tuntui, kuin olisin ollut toisen edessä henkisesti aivan alasti ja häpesin ihan valtavasti, että toinen ihminen tuli kyselemään tilanteestani (en edes tiennyt, että hän tiesi elämäntilanteestani). Jäin myös miettimään, oliko ystäväni puoliso kertonut tilanteestani vielä eteenpäin ja spekuloinut sitä mahdollisesti omien ystäviensä kanssa. En tunne ystäväni puolisoa erityisen hyvin, olemme tavanneet hänen kanssaan muutamia kertoja eli emme ole mitenkään läheisiä. Minulle jäi kurja olo ja koen, että ystävä petti luottamukseni kertomalla tuon henkilökohtaisen asiani puolisolleen. Onko ihmisillä yleensä tapana kertoa puolisoilleen ystäviensä henk. koht. asiat? Kertovatko vain naiset ystäviensä asioita puolisoilleen vai tekevätkö miehetkin niin? Onko mielestäsi ok jakaa ystävän elämässä tapahtuvia asioita puolisolle?
ap
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kertoa toisten henkilökohtaisuuksia tietenkään. Jos näin teet, petät ystäbäsi luottamuksen.
Mulla on keski-ikäinen ystävä joka on just seklanen suupaltti että kertoo kaiken miehelleen. En uskalla kertoa hänelle kaikkea mitä kerron muille ystävilleni, sillä tiedän että hän laulaa välittömästi kaiken ukolleen. En pidä siitä.
Kyllä naisten täytyy pitää omat jutut omina. Ei ne kuulu kolmannelle tajolle mitenkään.
Kuka sanoi, että ystävät ovat naisia?
mitä todennänäköisemmin ovat
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi kerran samoin mut tilanne paljastui vähän nololla tavalla kaikkien kannalta. Olin tehnyt tänne vauvapalstalle aloituksen eräästä erikoisesta riidasta, joka mulla oli ollut mieheni kanssa. Olin myös tuosta aiheesta avautunut keskustelussa miespuoliselle kaverilleni, mutten kertonut että olin palstaillut anonyymisti täällä aiheesta.
Eiköhän tuo mies laittanut mulle kopion tuosta vauvapalstan keskustelusta ja kysynyt, onks tää sun. Ei tasan mies itse hengaile täällä palstalla, vaan oli kertonut keskustelustamme vaimolleen ja vaimo oli sitten bongannut keskustelun täältä ja kertonut palstailustani miehelleen. :D En tiedä, kenelle meistä tuo oli nolointa!
Erittäin vanhaa stooria jo, mutta vastataan silti tähän. Yllättävää kyllä mun 30v miespuolinen kaveri näyttäisi käyvän täällä lukemassa juttuja. Hänellä ei ole edes perhettä, eikä vaimoa. Oli jännä bongata taannoin hänet täältä kommentoimasta. Terkut J:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi kerran samoin mut tilanne paljastui vähän nololla tavalla kaikkien kannalta. Olin tehnyt tänne vauvapalstalle aloituksen eräästä erikoisesta riidasta, joka mulla oli ollut mieheni kanssa. Olin myös tuosta aiheesta avautunut keskustelussa miespuoliselle kaverilleni, mutten kertonut että olin palstaillut anonyymisti täällä aiheesta.
Eiköhän tuo mies laittanut mulle kopion tuosta vauvapalstan keskustelusta ja kysynyt, onks tää sun. Ei tasan mies itse hengaile täällä palstalla, vaan oli kertonut keskustelustamme vaimolleen ja vaimo oli sitten bongannut keskustelun täältä ja kertonut palstailustani miehelleen. :D En tiedä, kenelle meistä tuo oli nolointa!
Erittäin vanhaa stooria jo, mutta vastataan silti tähän. Yllättävää kyllä mun 30v miespuolinen kaveri näyttäisi käyvän täällä lukemassa juttuja. Hänellä ei ole edes perhettä, eikä vaimoa. Oli
Kiitos terkuista t. J
luin vain otsikon ja vastaus on EI
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä saisi mutta ainakin itse kerron kaiken miehelleni. Luulisin että kaikki ystäväni tekevät myös näin ja pystyn elämään asian kanssa. Sinkkuystävät varmasti repisivät pelihousunsa mutta en ikinä kertoisi heille että oikeasti jaamme mieheni kanssa kaiken.
Korjaus: sinä kerrot miehellesi kaiken, miehesi ei kerro sinulle. Naisten on aika tajuta tämä asia ja lopettaa ystäviensä asioista juoruilu. Ne jutut kyllä leviää miesporukassa. Siellä nauretaan sekä ystäväsi ongelmille että sinulle, hyväuskoinen hölmö.
En kyllä kerro muijalleni mitään kavereiden henkilökohtaisia asioita tai mitä reissuilla tapahtuu. Ne ei vaan kuulu muille ja haluan olla luottamuksen arvoinen enkä mikään juoruämmä. Miehet saattaa olla tässä suhteessa lojaalimpia kavereilleen.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kerro muijalleni mitään kavereiden henkilökohtaisia asioita tai mitä reissuilla tapahtuu. Ne ei vaan kuulu muille ja haluan olla luottamuksen arvoinen enkä mikään juoruämmä. Miehet saattaa olla tässä suhteessa lojaalimpia kavereilleen.
Niin, naiset katsoo parisuhteen elämänsä tärkeimmäksi suhteeksi, miehet kaverinsa. Tämä on siitä konkreettinen osoitus. Naisena toivoisin että muut naiset tajuaisi tämän ja lakkaisi pettämästä ystäviensä luottamusta.
ylempi kommentoija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, naiset katsoo parisuhteen elämänsä tärkeimmäksi suhteeksi, miehet kaverinsa. Tämä on siitä konkreettinen osoitus. Naisena toivoisin että muut naiset tajuaisi tämän ja lakkaisi pettämästä ystäviensä luottamusta.
ylempi kommentoija.
Kysymys ei ole oikeastaan arvojärjestyksestä. Kavereiden asiat ei vaan muille kuulu eikä vaimon asiat kavereille. "Olla luottamuksen arvoinen" on se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ylempi kommentoija.
Kysymys ei ole oikeastaan arvojärjestyksestä. Kavereiden asiat ei vaan muille kuulu eikä vaimon asiat kavereille. "Olla luottamuksen arvoinen" on se juttu.
Onhan aivan selvästi. Naiset haluaa suhteen, jossa "jaetaan kaikki". Miehet ei siitä välitä, vaan kaverit on etusijalla.
Vierailija kirjoitti:
Minun miehellä oli 'ystävä'-nainen, jonka olemassaolosta en tiennyt. Halusi kuulemma olla ystävän tukena vaikeassa elämäntilanteessa (ero), eikä tietenkään puhunut minulle mitään, kun halusi olla 'luotettava ystävä' ja olivatkin 'hyviä ystäviä'. Tämän 'ystävän' kanssa oli sitten puitu kaikki meidänkin parisuhteen ongelmakohdat, riidat ja minun henkilökohtaisetkin asiat. Mies ei edes yrittänyt keskustella näistä minun kanssani, kotona haasti vaan riitaa.
Kiinni jäätyään väitti, että yritti vain keksiä ratkaisuja meidän ongelmiin sen naisen kanssa, joista ei ollut minulle puhunut mitään.
Mies haastoi usein riitaa ja saikin sellaisen toisinaan aikaiseksi, välillä riitelyä käytiin myös viestien välityksellä. Olin myös keskustellut viestien välityksellä omista henkilökohtaisista, vaikeista asioista miehen kanssa. Mies oli ottanut näistä viesteistäni screenshotteja ja jakanut niitä naiselle. Tämä oli yksi enite
Kyllä se on juuri noin mustavalkoinen! Mies ei tietenkään olisi saanut kertoa sinun yksityisiä asioita ja teidän välisiä luottamuksellisia keskusteluja ystävälleen. Yhtä vähän kuin sinulle ystävän eroon ja parisuhteeseen liittyvistä ongelmista. Aivan selvä asia molempiin suuntiin. Toisen luottamusta ei ole ok pettää kertomalla eteenpäin hänen luottamuksella kertomiaan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ylempi kommentoija.
Parisuhde ON minulle elämäni tärkein ihmissuhde, mutta ei se silti mitätöi ystäviäni, ja anna minulle lupaa pettää heidän luottamustaan. En kyllä koe sellaiseen mitään tavettakaan. Ei kaikki naisetkaan ole juoruämmiä. On meitäkin jotka oikkeasti ymmärrämme pitää luottamuksella kerrotut asiat omana tietonamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ylempi kommentoija.
Onhan aivan selvästi. Naiset haluaa suhteen, jossa "jaetaan kaikki". Miehet ei siitä
On eri asia jakaa kaikki pariskunnan omat asiat keskenään, kuin parisuhteen ulkopuolisten asioiden jakaminen. Tyhmähän se on joka ei sitä ymmärrä!
Vierailija kirjoitti:
omasta kokemuksesta voin sanoa että varmaan kaikki tuntemani naiset tekevät tuota. harva sitä ääneen myöntää, mutta kyllä mies saa kuulla muiden elämästä ne mehukkaat tai oudot jutut.
Eli ei kannata ystävystyä naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ylempi kommentoija.
Onhan aivan selvästi. Naiset haluaa suhteen, jossa "jaetaan kaikki". Miehet ei siitä
Kavereiden yksityisasiat ei ole tarkoitettu jaettavaksi.
Kai tuo nyt riippuu aiheesta, millaisesta asiasta on kyse. Jos ystävä on raskaana, tietysti kerron miehelleni myös, paitsi jos hän on raskaana tahtomattaan. Jos hänellä on herpes, sitä en kertoisi kenellekään. Tosin en ymmärrä, miksi hän kertoisi siitä minulle. Kaikki alapääasiat kuuntelen mutten kommentoi. Pitäköön omat alapäässä omina asioinaan.
Minä en myöskään ole mikään pahan mielen kaatopaikka. Jos joku ystävistä alkaisi haukkua omaa puolisoaan minulle, sanoisin, että eiköhän nuo teidän kotiasiat pidä selvittää teidän kahden kesken. Sellaiseen en ala, että puolisoa haukutaan selän takana minulle.
Aikoinaan nuorena olen ollut tilanteessa, jossa menin hyvän ystäväni häihin kaasoksi ja edellisenä iltana morsian vuodatti minulle, miten paska se mies on. Siis ei mitään väkivaltaa tai vastaavaa vaan tuli tunne, ettei ne ymmärrä toisiaan ja ystäväni oikein vihaa sitä miestä. Minulla oli koko hääpäivän todella paha olla. Ystäväni säteili morsiamena ja minun kävi niin sääliksi sulhasta, jolla tuskin oli aavistustakaan, miten rumasti häntä on juuri edellisenä iltana haukuttu ja mollattu selän takana. Silloin päätin, että tuohon touhuun en enää ikinä lähde mukaan. Tuli ihan puolirikollinen olo siitäkin, että olen illan kuunnellut paskaa tuosta miehestä ja nyt hänen kanssaan samassa tilassa juhlimassa heidän häitä, eipä sulhanen tiennyt, millaisen vaimon itselleen otti.