Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun suolisto ei toimi normaalisti!

Vierailija
10.11.2014 |

FODMAP-ruokavalio, juon vettä 2-3 litraa päivässä, käyn lenkillä 1-2 kertaa päivässä ja salilla 2-3 kertaa viikossa.

Aina pari viikkoa ummetusta ja turvotusta ja pari viikkoa ripulia ja vatsakipua. Selkä on kipeä silloin kun on ummetusta. Joudunko vaan kestämään tätä?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä on sikojen ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:06"]

Mulla tuli kanssa salaatti läpi 4-6 tunnissa, sain mahani paremmaksi, kun lopetin maidon juomisen, eli laktoosi aiheutti minulle ripulin. Ei kuitenkaan laktointoa. Minulle suurin ongelma on kuitenkin turvotus, joka on todella ärsyttävää.

[/quote]

Maitollergiaa tuo on, eri asia kuin laktoosi-intoleranssi.

Vierailija
45/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa myydään niitä Biocard Keliakiatestejä, maksaa noin 18e ja väittää olevansa 99% luotettava, kannattaa ihan vaan vaikka mielenrauhan vuoksi testata voisko oireet olla keliakiaa

Vierailija
46/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäaineet veks

Vierailija
47/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee huuhaa-osastolle, mutta mulla suolistovaivat paranivat noudattamalla hiivasyndrooman hoito-ohjeita. Ruokavalio oli aluksi äärimmäisen rajoitettu, lisänä maitohappobakteerit, Candida Forte ja erilaiset hiivaa tappavat ruoka-aineet (mm. sitruuna, puolukka...).

Ensimmäiset pari kk noudatin ohjeita todella tiukasti. Sitten pikku hiljaa laajensin ruokavaliota. Viljoja, perunaa, sokeria ja alkoholia en ole ottanut takaisin vieläkään (nyt kulunut 6 kk) enkä ainakaan sokeria ja alkoholia aiokaan ottaa. Perunaa ehkä silloin tällöin vähän, viljoja valikoidusti ja vähän. Katsotaan.

Suolisto-oireet ovat hävinneet ja samoin pahempi oireeni, ihottuma. Tällä tiellä siis jatketaan, vaikka huuhaata onkin :)

Vierailija
48/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks syötte lisäainepommikarkkeja? En ihmettele että ootte saaneet suolen sekaisin.

Vierailija
49/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 07:31"]

Tämä menee huuhaa-osastolle, mutta mulla suolistovaivat paranivat noudattamalla hiivasyndrooman hoito-ohjeita. Ruokavalio oli aluksi äärimmäisen rajoitettu, lisänä maitohappobakteerit, Candida Forte ja erilaiset hiivaa tappavat ruoka-aineet (mm. sitruuna, puolukka...).

Ensimmäiset pari kk noudatin ohjeita todella tiukasti. Sitten pikku hiljaa laajensin ruokavaliota. Viljoja, perunaa, sokeria ja alkoholia en ole ottanut takaisin vieläkään (nyt kulunut 6 kk) enkä ainakaan sokeria ja alkoholia aiokaan ottaa. Perunaa ehkä silloin tällöin vähän, viljoja valikoidusti ja vähän. Katsotaan.

Suolisto-oireet ovat hävinneet ja samoin pahempi oireeni, ihottuma. Tällä tiellä siis jatketaan, vaikka huuhaata onkin :)

[/quote]

Miksi se mielestäsi on huuhaata, jos kerran voit hyvin?

Vierailija
50/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisia rasvoja. Pois liuotinpohjainen rypsiöljy ja margariini.

Vierailija
51/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:10"]

Kica että yksi "kuitua vaan väkisin" on löytänyt avun itselleen. Mulla tuo ei toiminut. Töissä on ihan helvetillistä olla, kun juoksuttaa vessassa 15 min. välein. Sairaslomallekaan ei ripulin takia voi jäädä.

[/quote]

sitä se tosiaan oli. koska aluksi vatsa oireili lähes KAIKESTA. Oli kamala tunne kun ei mitään oikein uskaltanut syödä. Ruisleipä oli suorastaan saatanasta. Syytin laktoosia, gluteenia, hiilareita vaika mitä. En olisi uskonut, että vaiva johtuikin täysin päinvastaisesta syystä kuin mitä netissä aina hoetaan. Oma mahani meni myös lopulta alkoholista todella pahasti sekaisin. Mut se bakteeritasapainoin (suolistossa monta kiloa bakteereita, jotka tarvii ravinnoksi monipuolisesti kuituja elääkseen)  takaisin saaminen vaatii sinnikkyyttä, menee viikkoja, jopa kuukausia. Aluksi turvottaa ja pierettää kahta kauheemmin. Siksi se kuidun lisääminen kannattaakin aloittaa tosi varovasti, ettei heti sitä 30-40 grammaa päivässä. Ja Paljon vettä, liikuntaa raittiissa ilmassa jne.

Tiedän että monen on vaikea uskoa, koska sitä hoetaan niin paljon että kuidut ovat vatsavaivojen syy, eikä niiden puute. Voi olla vaikea yhtäkkiä haastaa tuo ajatus. Sitä ei tiedä kuin kokeilemalla. ;)

Niin ja joku väitti vegaaniksi ja valehtelijaksi. Juu tota noin, en ole tosiaan kumpaakaan. Olen vain joku joka on parantunut siitä helvetistä mitkä vatsavaivat aiheuttaa ja jos yksikin tätä lukeva uskaltaa kokeilla ja parantuu myös, olen tyytyväinen.
[/quote]

Mies on syönyt kuvailemallasi tavalla 40 v. ja edelleen sen suoli ärtyy lähestulkoon kaikesta muusta paitsi kaurapuurosta. Milloin siis tuloksia pitäisi näkyä????

Vierailija
52/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:10"] Kica että yksi "kuitua vaan väkisin" on löytänyt avun itselleen. Mulla tuo ei toiminut. Töissä on ihan helvetillistä olla, kun juoksuttaa vessassa 15 min. välein. Sairaslomallekaan ei ripulin takia voi jäädä. [/quote] sitä se tosiaan oli. koska aluksi vatsa oireili lähes KAIKESTA. Oli kamala tunne kun ei mitään oikein uskaltanut syödä. Ruisleipä oli suorastaan saatanasta. Syytin laktoosia, gluteenia, hiilareita vaika mitä. En olisi uskonut, että vaiva johtuikin täysin päinvastaisesta syystä kuin mitä netissä aina hoetaan. Oma mahani meni myös lopulta alkoholista todella pahasti sekaisin. Mut se bakteeritasapainoin (suolistossa monta kiloa bakteereita, jotka tarvii ravinnoksi monipuolisesti kuituja elääkseen)  takaisin saaminen vaatii sinnikkyyttä, menee viikkoja, jopa kuukausia. Aluksi turvottaa ja pierettää kahta kauheemmin. Siksi se kuidun lisääminen kannattaakin aloittaa tosi varovasti, ettei heti sitä 30-40 grammaa päivässä. Ja Paljon vettä, liikuntaa raittiissa ilmassa jne. Tiedän että monen on vaikea uskoa, koska sitä hoetaan niin paljon että kuidut ovat vatsavaivojen syy, eikä niiden puute. Voi olla vaikea yhtäkkiä haastaa tuo ajatus. Sitä ei tiedä kuin kokeilemalla. ;) Niin ja joku väitti vegaaniksi ja valehtelijaksi. Juu tota noin, en ole tosiaan kumpaakaan. Olen vain joku joka on parantunut siitä helvetistä mitkä vatsavaivat aiheuttaa ja jos yksikin tätä lukeva uskaltaa kokeilla ja parantuu myös, olen tyytyväinen. [/quote] Mies on syönyt kuvailemallasi tavalla 40 v. ja edelleen sen suoli ärtyy lähestulkoon kaikesta muusta paitsi kaurapuurosta. Milloin siis tuloksia pitäisi näkyä????

[/quote]

Älä usko ton hörhön juttuja :)

Vierailija
53/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:22"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:10"] Kica että yksi "kuitua vaan väkisin" on löytänyt avun itselleen. Mulla tuo ei toiminut. Töissä on ihan helvetillistä olla, kun juoksuttaa vessassa 15 min. välein. Sairaslomallekaan ei ripulin takia voi jäädä. [/quote] sitä se tosiaan oli. koska aluksi vatsa oireili lähes KAIKESTA. Oli kamala tunne kun ei mitään oikein uskaltanut syödä. Ruisleipä oli suorastaan saatanasta. Syytin laktoosia, gluteenia, hiilareita vaika mitä. En olisi uskonut, että vaiva johtuikin täysin päinvastaisesta syystä kuin mitä netissä aina hoetaan. Oma mahani meni myös lopulta alkoholista todella pahasti sekaisin. Mut se bakteeritasapainoin (suolistossa monta kiloa bakteereita, jotka tarvii ravinnoksi monipuolisesti kuituja elääkseen)  takaisin saaminen vaatii sinnikkyyttä, menee viikkoja, jopa kuukausia. Aluksi turvottaa ja pierettää kahta kauheemmin. Siksi se kuidun lisääminen kannattaakin aloittaa tosi varovasti, ettei heti sitä 30-40 grammaa päivässä. Ja Paljon vettä, liikuntaa raittiissa ilmassa jne. Tiedän että monen on vaikea uskoa, koska sitä hoetaan niin paljon että kuidut ovat vatsavaivojen syy, eikä niiden puute. Voi olla vaikea yhtäkkiä haastaa tuo ajatus. Sitä ei tiedä kuin kokeilemalla. ;) Niin ja joku väitti vegaaniksi ja valehtelijaksi. Juu tota noin, en ole tosiaan kumpaakaan. Olen vain joku joka on parantunut siitä helvetistä mitkä vatsavaivat aiheuttaa ja jos yksikin tätä lukeva uskaltaa kokeilla ja parantuu myös, olen tyytyväinen. [/quote] Mies on syönyt kuvailemallasi tavalla 40 v. ja edelleen sen suoli ärtyy lähestulkoon kaikesta muusta paitsi kaurapuurosta. Milloin siis tuloksia pitäisi näkyä????

[/quote]

Älä usko ton hörhön juttuja :)
[/quote]

No en uskokaan :)

Vierailija
54/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 07:31"]Tämä menee huuhaa-osastolle, mutta mulla suolistovaivat paranivat noudattamalla hiivasyndrooman hoito-ohjeita. Ruokavalio oli aluksi äärimmäisen rajoitettu, lisänä maitohappobakteerit, Candida Forte ja erilaiset hiivaa tappavat ruoka-aineet (mm. sitruuna, puolukka...).

[/quote]

Epätoivoisena kokeiltu tämäkin. Ei toiminut. Itse asiassa pahensi oireita :/

Vierailija
55/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa s-postia, mulla olisi kokeilemisen arvoinen juttu jota en täällä saa mainostaa.
S. nimeton82@outlook.com

Vierailija
56/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

S oli siis nimimerkki, ei osotteen osa.. 50

Vierailija
57/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
58/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa vehnä. Paljon vehnää. Vatsa on kuin ilmapallo ja ummella, mutta eipä ole ripulia.

Valintakysymys omalla kohdallani ja ennemmin näin. Jos kanssakärsijöitä lohduttaa, niin minulla on synnynnäisesti viallinen sulkijalihas, ei auta edes vessaan juoksu. Kun tuntuu, että tulee niin se on jo housussa.

Vierailija
59/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos relaisit vähän ja söisit ihan mitä haluat? Ei se tuosta muuksi kuitenkaan muutu ja saatat olla onnellisempi.

Vierailija
60/64 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi naisella sekä ovis että menkat saa aikaan ripulia (jos on herkkä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme