Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuminen normaalipainossa ja muiden ihmisten ylireagointi

Vierailija
26.11.2014 |

Todella ärsyttävää kun olen onnistunut pudottamaan varrestani ylimääräiset läskit, en edelleenkään ole alipainoinen ja vatsassani on jopa makkara josta ottaa kiinni. Kyseessä vaivaiset 6kg ja nyt ihmisillä joku tarve tehdä asiasta valtava numero. Tuntuu nöyryyttävältä! Eli tulen jonnekin juhliin niin alkaa se kauhistelu, kuinka olen nykyään pelkkää luuta ja nahkaa ja sen jälkeen kytätään mitä otan sieltä herkkupöydästä. Ja painan edelleen 62kg, eli ihan normaalipainoinen keskipituinen nainen!

Miksi et voi antaa asian olla! En itsekään mitenkään tee asiasta numeroa tai esittele vartaloani tiukoilla vaatteillani. Onko tämäkin joku naisten tapa nöyryyttää toisia. Ei ole kohteliasta kommentoida toisen vartaloa, oli se sitten minkämuotoinen tahansa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, itselläni ei ollenkaan tuollaisia kokemuksia. Laihdutin 64 kilosta 53 kiloon, ja epäilen välillä onko kukaan edes huomannut, kun ei ole kukaan mitään kommentoinut, paitsi äitini joka aina jäkätti läskeistäni silloin kun painoin enemmän. Mutta kukaan muu ei ole edes huomannut että olen laihduttanut, kun tein sen niin huomaamattomin keinoin enkä kertonut asiasta kellekään. Esim. söin töissä edelleen samoja ruokia kuin ennenkin mutta täytin vaan suuremman osan lautasesta salaatilla jne.

Vierailija
2/5 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painan myös nyt 62 kg ja olen 173 cm pitkä. Vuosi sitten painoin 85 kg ja ruokavaliota muuttamalla olen päässyt tähän tulokseen. Kyllä ihmiset ovat huomanneet muuttuneen kroppani, mutta ei minusta kukaan ole ylireagoinut tai syyllistänyt minua muutoksesta.. ja minä vielä pukeudun sellaisiin vaatteisiin, jotka korostavat hoikkaa kroppaa. En millään teinityylillä, sillä olen yli 30-vuotias, mutta en kyllä halua pukeutua kaapuihinkaan. 

En minä koe syyllisyyttä omasta hoikistumisesta, sillä olen ansainnut itseni tällaisena.. enkä sen vuoksi ole varmaan osannut edes syyllistyä muiden kommenteista. Juhlapöydässä syön mitä huvittaa, enkä tunne muiden katseita selässäni. Miksi sinä koet syyllisyyttä muiden kommenteista tai siis syyllistyt, vaikkei siihen ole edes aihetta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla läheiset rupes syyllistämään ja kauhistelemaan vaikka laihdutin lievästä YLIPAINOSTA normaalipainoon :D

Vierailija
4/5 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse vain puhua kehostasi jatkuvasti. Monet ihmiset, jotka pitävät itse itseänsä lihavana, tai ovat laihtuneet, tai muuten vaan miettivät paljon ulkonäköänsä, pälättävät jatkuvasti "läskeistänsä". Me muut saamme sitten ihmetellä että onko tuolla anoreksia, pitääkö siihen puuttua, pitäisikö kannustaa liikkumaan, pitäisikö sanoa että olet hyvä juuri tuollaisena... Lakkaa puhumasta kehostasi, niin lakkaa ne muutkin puhumasta siitä. Koita kuunnella muita ihmisiä, ja huomaat etteivät he niin paljon sinua mieti.

Vierailija
5/5 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama, olen 169cm, aina painanut n.70kg. Kun rupesin liikkumaan enemmän ja jätin herkut ja kaiken epäterveellisen pois, laihduin viisi kiloa. Edelleen olen normaalipainossa ja ihan normaalin näköinen, silti on sama tilanne että sukulaiset ja varsinkin äiti, kauhistelevat että olen laihtunut ihan hirveesti ja heti kotona käydessäni alkaa se ruuantuputus että lihoisin vähän kun ole kuulemma jo liian laiha?? Kuvittelevat etten tee ikinä omassa kotona ruokaa enkä syö mitään. Vaikka syön ihan normaalisti. En tiedä mistä se johtuu, ehkä siitä että he ovat aina nähneet minut hiukan pulleampana, eivätkä sitten osaa katsoa minua hiukan hoikempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme