Miksi vanhempi nainen VIHAA nuorempaa naista?
Haluaisin nyt herättää keskustelua tästä aiheesta ja pistää kaikki ihmiset miettimään.
Mä oon nuoresta pitäen, jo 13-vuotiaasta lähtien, vaan ollut sellanen että oon oman ikästen poikien lisäksi kiinostunut vanhemmista miehistä. En tarkota mistään isän ikäsistä tai vanhoista papparaisista, vaan nuorista, komeista, mutta kuitenkin aikuisista miehistä. Olen ollut nuoresta iästä saakka myös aina hyvin naisellinen ja seksuaalinen. Eikä isäsuhteessa minulla ole mitään ongelmaa, olen puhtaasti vaan kiinostunut seksuaalisessa mielessä vanhemmista kundeista.
Mulla on esim ollu. 13-15vuotiaana 20-22vuotiaita miehiä. 16-19vuotiaana 28-31vuotiaita miehiä.
Eikä niiden kanssa ole päässyt tapahtumaan mitään pahaa. Eikä minua ole painostettu mihinkään. Silkkaa ihastumista ollut molempien puolelta.
No kun mä tossa 16-19vuotiaina tapailin noita 28-31vuotiaita miehiä ja seurustelinkin muutaman sellasen kanssa. Niin ne miehen ikäset naispuoliset kaverit, etenkin siis naiset, oli tottakai myös joitakin miehiä, ei millään meinanneet hyväksyä mua, eikä mun ja sen miehen suhdetta ja tuntu että oikeen painostamalla yrittivät romuuttaa sen suhteen alas !
Ja siinä vaiheessa mulla oli aika SEKAVAT FIILIKSET.
Mä oon saanu kuulla olevani pikkupillu, teinipillu, ****, lutka, pikkuhoro, minilutka, pelkkä lapsukainen, tyhmä ja naiivi vaan...
Ja olen monta kertaa itkenyt noiden tuollasten kommenttien takia, ilkeyden takia, kun mä olen kuitenkin kiltti ja herkkä tyttö, jolla on oma tapansa elää tätä elämää ja välillä se mun tapa elää asioissa kun asioissa näyttää aika paljon poikkeavan yleisestä muotista ja mä en valitsemalla valitse, että elämpä nyt näin... Vaan elän oman luonteeni mukaan ja mun luonne on ehkä hiukan omituinen. Mutta pitääkö sen takia kärsiä - jos ei tietoisesti ole ainakaan tarkotusta teoillaan satuttaa, eikä niiden tekojen PITÄIS satuttaa muita? korkeintaan vaan ihteäni !
Kaikista pahimpia on nämä ihmiset jotka laittaa tämän seläntakana haukkumisen, halveksunnan ja ilkeät katseet huolehtivaisuuden taakse ! SIINÄ ON TODELLINEN SUSI, OLEVINAAN LAMPAAN VAATTEISSA.
Samalla muuttuu se kuva siitä omasta ystävästä. Yhtäkkiä se onkin pedofiili koska on rakastunut nuorempaan tyttöön, kun aiemmin se oli vielä sika hyvä tyyppi ja samalla siitä nuoresta tytöstä leivotaan hirveä paholainen, koska hän on vain sattunut rakastumaan vanhempaan mieheen.
Joskus vaan käy näin, että ihminen rakastuu johonkin toiseen henkilöön - jonka kanssa alunperin vois kuvitella ettei löytyis mitään yhteistä. Jos jotkut ihmiset ei kykene tai halua tätä ymmärtää, niin se on heidän ongelmansa.
Sitten jos vanhempi nainen / nuorempi poika/mies seurustelee, sen pitäis olla niin pyhä asia ettei siitä sais sanoo yhtään pahaa asiaa, aina vaan niitä vanhempia miehiä haukutaan ja syytellään pedareiksi !
Sen mä vielä JOTENKIN ymmärsin, et mun oman ikäset, jotkut satunnaiset idiootit, halveksu ja haukku sen takia kun mulla oli parisuhteessani vähän enemmän ikäeroa, koska olivat niin kypsymättömiä.
Mutta jotkut aikuiset miehet ja naiset, haukkuu heidän silmissä kypsymätöntä melkeen lapsen ikästä tyttöä tai nuorta naista !!! niin HEI HALOO. ?
Ja etenkin jos se rakkaus on vielä ihan puhdasta ja viatonta molemmin puolin... OIKEASTI, MOLEMMIN PUOLIN.
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:03"]
Katkerat hiekkapillut ovat kateellisia nuoremmille naisille, vaikka te jotkut muuta väitättekin.
Jos naiset nimittelevät ap:ta "pikkupilluksi" jne., kyllähän se kateudelta kuulostaa. Mikäli heitä huolestuttaisi oikeasti nuoren naisen puolesta, sittenhän he haukkuisivat sitä miestä.
Te av-haahkat olette naurettavia.
P.S. Kaikesta huolimatta minulle tuli tästä ketjusta olo, että ap on oikeasti keski-ikäinen mies, joka hakee oikeutusta nuorten tyttöjen pokailulleen. Jokin tässä oikein huutaa provoa.
[/quote]
Ei sinun hiekkapilluiset haahkailusi yhtään paremmalta kuulosta. Kateutta yleensä esiintyy molempiin suuntiin. Ja se on inhimillistä. Huoli ja kiukkukin voivat esiintyä yhtä aikaa. Kiukku saattaa huolesta pahentua entisestään, kun tietää että se on hyödytöntä. Toinen ei tule ottamaan opikseen, ennen kuin on tärvännyt vuosia ja pahentanut mt-vaikeuksiaan vain siksi, ettei voi koskaan kuunnella ketään, joka on eri mieltä ja väärän ikäinenkin.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:10"]
Mä en usko että tässä on kyse siitä, että naiset vihaavat nuorempia naisia ja siksi eivät hyväksy ikäerosuhteita. Pikemminkin siitä, että nämä naiset eivät hyväksy/arvosta ikäerosuhteita, ja tämä viha heijastuu siihen osapuoleen joka ei ole heidän kaverinsa ja josta he eivät ehkä muutenkaan tykkää. En mäkään ymmärtäisi jos joku kolmekymppinen kaveri haluaisi seurustella teinin kanssa, mutta haukkuminen ja sen teinin syyttäminen muutenkin on asiatonta.
[/quote]
No mutta eikö ole aikuisella ihmisellä minkäänlaista suodatinta, että muiden asiat ei ehkä heille kuulu ja heidän mielipiteitään ei kaivata?
t. ap
[/quote]
Kukkotyttöhän se siinä. Jos olet jo ihan riittävän aikuinen itse, niin miksi et sitten toimi kuten saarnaat? Sinun asiasi eivät varsinaisesti kuulu nelikymppiselle eikä hän kaipaa sinun mielipiteitäsi yhtään sen enempää kuin sinä hänen. Päinvastoin. Sinua tulisi kiinnostaa hänen mielipiteensä aina enemmän kuin häntä sinun, jos olet tullut maan päälle oppiaksesikin jotain.
Niin eihän tuohon jää muuta vaihtoehtoa, kuin että tuollanen "Vanha" luuska, vihaa katkeruudestaan ja kateudestaan vihreänä...
Mutta en ymmärrä MIKSI !
Moni heistä, miesten ikäsistä naisista on edelleen kaunis, seksikäs, itsestään hyvin huolta pitävä, mukava, aikuisella tavalla kypsä...
Niin missä on se itsevarmuus ja luottamus!?!?!?
Että pitää alentua tolle tasolle, että rupeaa nuorempia tyttöjä ja naisia haukkumaan ja sanoo esimerkiks, että sä olet vain tyhmä ja mies haluaa susta vain sitä pillua.
Tämähän oikein KASVATTAA nuorten naisten ja tyttöjen arvostusta itseään kohtaan ! Aika tuhoisaa tuollanen teksti, nuoren mielelle ja kun se asia ei ole välttämättä todellakaan noin, vanhempi ihminen voi rakastaa oikeasti myös nuorempaa...
Nyt jälkikäteen, mä olen saanut myös hyviä ystäviä niistä jotka on mua aluksi haukkuneet ja meille jokaiselle on kyllä myös miehiä riittänyt, iästä riippumatta, MUTTA ONHAN SE SURULLISTA ETTÄ PITÄÄ KÄYDÄ TÄMMÖNEN ***** LÄPI - ENNEN KUN VOI TOISEN IHMISTEN YSTÄVÄ OLLA !!!!!
Kun mä olisin voinut olla niiden naisten kaveri/ystävä jo ihan alkumetreistä saakka, mutta haluja laski vähän se, kun ruvetaan toista haukkumaan.......... Rehellisesti sanottuna, mulla ei oo koskaan ollu mitään pahaa ajatusta näistä naisista eikä mitään heitä vastaan. Eikä varmasti ole monella muullakaan nuoremmalla naisella, mitään pahaa ajatusta vanhemmasta naisesta tai mitään vanhempaa naista vastaan. Ja kaikkihan me vanhenemme, minäkin, mutta toivon että mulla ei ikinä ole tuollasta katkeruutta tai vihaa tai mitä tuo ***** onkaan, mun sisällä, että mun tarviis haukkua nuorempaa tyttöä tai naista vaikka hän olisi kiinostunut vanhemmasta miehestä ! KUNHAN EI OLE MINUN UKKO !
Kyllä minuakin on aina viehettänyt vanhemmat miehet, mutta en sentään 13-vuotiaana kenellekään itseäni jakanut.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:22"]
Kyllä minuakin on aina viehettänyt vanhemmat miehet, mutta en sentään 13-vuotiaana kenellekään itseäni jakanut.
[/quote]
Milloin seurustelusta on automaattisesti tullut jakamista? Mun eka kerta oli 16-vuotiaana.
t. ap
Kerron sinulle miksi. Siksi, että vanhemmista naisista tuntuu epätoivoiselta, että miehet ajattelevat vain ulkonäön perusteella, kenen kanssa haluavat olla. Se on naisille pelottavaa, sillä se muistuttaa alati siitä, että kun itse vanhenee, oma kiinnostavuus laskee. Sitä toivoo, että olisi arvokas sellaisena kuin on. Että miehille riittäisi sisäinen kauneus. Mutta pelottavaa, ahdistavaa ja vihastuttavaa on se, että miesten vetovoima ei katoa samalla tavalla vanhetessa kuin naisten. Miehet saavat ikääntyessään enemmän statusta nuorten naisten näkökulmasta. Heillä on iäkkäämpänä enenmmän rahaa ja sitä kautta valtaa naisiin. Vanhenevalla naisella näin ei ole. Siksi nuorta naista vihataan. Nuori nainen ei ole vanhemman naisen näkökulmasta älykäs. Nuori nainen on vain kaunis (sitä ei voi kukaan kieltää). Hän on kuitenkin usein aika tyhmä ja mentaalisesti kehittymätön. Vanhempi nainen sen sijaan on nähnyt ja kokenut monenlaista, joten hän on mentaalisesti älykkäämpi. Mutta naisen älyllä ei monen miehen maailmassa ole mitään käyttöarvoa. Siitä kumpuaa vanhemman naisen katkeruus, joka ei voi kanavoitua miehiin (koska hänkin tarvitsee miehiä) ja siten se viha, jonka kuuluisi kohdistua miehiin, kohdistuukin toisiin nuorempiin naisiin.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:24"]
On kiinnostavaa, kuinka ikävästi voi puhua nuoremmista kanssaihmisistään. Minua todella kiinnostaa, miksi suhtaudut parikymppiseen noin ylimielisesti - ja samaan hengenvetoon voisi todeta, että tavallasi ajatteleva olisi varmasti ikävä työkaveri.
En väitä kaksikymppistä yhtä kokeneeksi kuin nelikymppistä, mutta jos rehellisiä ollaan - sinäkin olet jonkun silmissä lapsellinen, huvittava ja tytöttelyn arvoinen, koska sinulta puuttuu kokemusta.
[/quote]
Suhtaudutko itse lapsiin aikuisina?
[/quote]
No olihan kysymys. Suhtaudun ihmiseen ihmisenä. Minä en tee pelkän iän perusteella ennakko-odotuksia niin kuin en ulkonäöstä, koulutuksesta tai vaikkapa etunimestä. Se on yksi asia kokonaisuudessa. Jos viihdyn ihmisen kanssa ja koen olevani samalla aaltopituudella, minulle on se ja sama, onko tämä parikymppinen tai vaikka viidenkymmenen.
Miksi sinä teet ennakko-odotuksia iän perusteella? Siksi, että peilaat itseesi ja oletat kaikkien pääsääntöisesti ajattelevan ja toimivan kuten sinä missä iässä milloinkin? Vaikka olen yli 20, en oleta että kaikkien parikymppisten ajatukset pyörivät samalla aaltopituudella kuin minun.
[/quote]
Siksi, että ikä ei ole vain numero. Kaikki eivät kerää elämästä kokemusta, eikä tyhmien viisauksia kannata kovin hartaasti kuunnella. Mutta se on tiedossa, että nelikymppisellä ei ole elämänkokemusta vain joissain asioissa enemmän kuin kaksikymppisellä, vaan kaikissa asioissa. Jos nyt ei mennä siihen, että tietyllä kaksikymppisellä voi olla elämästä sellaisia kokemuksia, jotka tietyltä nelikymppiseltä puuttuvat. Koska jos individualismille annetaan tässäkään liikaa valtaa, päädytään siihen, että mitään yleistyksiä ei saisi esittää koskaan. No, sitten vain käy vaikeaksi puhua mitään mistään. Jokainenhan kun on kuitenkin ainutlaatuinen kokemusyhdistelmä.
Ja mitä tulee siihen, että joku kaksikymppinen ylpeilee kypsyydellään, koska viihtyy nelikymppisessä seurassa - no, minussa oli vähän sitä vikaa. Nelikymppisenä aloin sitten ymmärtää, että kysymys oli ollut omasta lapsellisuudestani. Älykkyyttä oli, ymmärrystä ei. Yhteiskunta menettää paljon, kun ikää ei suostuta pitämään meriittinä. Räkänokkainen uho korostuu silloin ikävällä tavalla, ja sen liiallisuuksiin menevä suvaitseminen tyhmistää molempia osapuolia. Samaten oikeasti aikuisten naisten olisi helpompi suhtautua äidillisesti kaksikymppisiin, jos nämä ymmärtäisivät itse olevansa edelleen kapinavaiheessa ja suhtautuvansa heihin äidinkorvikkeena, jolle uhota, ja jota vasten voi pelata keskenjääneen oidipuskompleksinsa.
Naisten yhteisön olemassaolo on monille epäselvää, koska se on alempiarvoiseksi julistettu asia. Perheisiin ja parisuhteisiin liittyvät asiat on julistettu työksi, jota ei tarvitse pitää työnä eikä sitä tarvitse myöskään arvostaa vapaaehtoistyönä, kuten ei sen tekijöitäkään. Kukkoileva kaksikymppinen on siinä yhteisössä laitettava kuriin, tai yhteisön painoarvo ja ryhmähenki laskevat entisestään. Kuitenkin sen yhteisön varassa lepää koko porukan henkinen ja fyysinen hyvinvointi. Miesten seksuaaliset preferenssit ovat omiaan heikentämään sitä ilmankin, että sen voimauttamat kukkotytöt riehaantuvat halveksimaan törkeällä tavalla itseään vanhempaa sukupolvea.
Nuorten miesten sopeutuminen aikuisten miesten joukkoon on paljon helpompaa, koska heillä ei ole painetta kilpailla näiden puolisoista. Hierarkia on olemassa, ja sitä arvostetaan. Oikeastaan on ihme, että nuori koppava nainen ei saa paljon kovempaakin käsittelyä, ja sen täytyy johtua naisten keskimääräisestä äidillisyydestä ja sosiaalisesta silmästä. Ja tässä kirjoittaa nyt ihminen, joka masentui vuosiksi itse siinä käsittelyssä. Olin kaunis, pikkuvanha ja auktoriteettivammainen, vaikka en kytännytkään isäni ikäisiä miehiä. Minua olisi auttanut kovasti, jos joku olisi kertonut, minkä vaikutuksen teen ympäristööni. Olin vielä liian rääpäle oivaltamaan sitä itse.
[/quote]
Tiedätkö mitä:
a) Et kuulosta mitenkään fiksulta ja jotakin oppineelta nelikymppiseltä, vaan pikemminkin syystä tai toisesta kyyniseltä tai kaunaiselta ja
b) En todellakaan haluaisi olla kaltaisesi työkaveri, jos tosiaan ajattelet noin.
En jatka argumentointiani tämän enempää. Toivon vain, että 10, 20 vuoden päästä oivallat, että tämänhetkinen ajatusmaailmasi ei välttämättä ole sitä maailmaasyleilevää, aikuismaista kypsyyttä.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:41"]
Kerron sinulle miksi. Siksi, että vanhemmista naisista tuntuu epätoivoiselta, että miehet ajattelevat vain ulkonäön perusteella, kenen kanssa haluavat olla. Se on naisille pelottavaa, sillä se muistuttaa alati siitä, että kun itse vanhenee, oma kiinnostavuus laskee. Sitä toivoo, että olisi arvokas sellaisena kuin on. Että miehille riittäisi sisäinen kauneus. Mutta pelottavaa, ahdistavaa ja vihastuttavaa on se, että miesten vetovoima ei katoa samalla tavalla vanhetessa kuin naisten. Miehet saavat ikääntyessään enemmän statusta nuorten naisten näkökulmasta. Heillä on iäkkäämpänä enenmmän rahaa ja sitä kautta valtaa naisiin. Vanhenevalla naisella näin ei ole. Siksi nuorta naista vihataan. Nuori nainen ei ole vanhemman naisen näkökulmasta älykäs. Nuori nainen on vain kaunis (sitä ei voi kukaan kieltää). Hän on kuitenkin usein aika tyhmä ja mentaalisesti kehittymätön. Vanhempi nainen sen sijaan on nähnyt ja kokenut monenlaista, joten hän on mentaalisesti älykkäämpi. Mutta naisen älyllä ei monen miehen maailmassa ole mitään käyttöarvoa. Siitä kumpuaa vanhemman naisen katkeruus, joka ei voi kanavoitua miehiin (koska hänkin tarvitsee miehiä) ja siten se viha, jonka kuuluisi kohdistua miehiin, kohdistuukin toisiin nuorempiin naisiin.
[/quote]
Justjust...
No nyt tuli taas ihan puppua.
Ei miehet ole mitään tunteettomia robotteja, jotka ajattelee pelkän ulkonäön perusteella ja kyllä heidänkin ulkonäöstä vanhenemisen huomaa, toiset vanhentuu komeasti, toiset rumasti. Toiset naiset vanhentuu myös kauniisti, toiset rumasti. Tää on vain faktaa. Ja moni tuon ikäinen nuori aikuinen nainen, esim. 30-39vuotias on vielä nuoren naisen tavoin kaunis, mistä siis viha? ja onko kauneuden ainut prioriteetti se että täytyy näyttää parikybäseltä?
Bitch please...
Eikö 40-vuotias nainen voi olla aikuisella ja kauniilla tavalla seksikäs? jos on vaikka itsestään huolta pitävä bisnes nainen.
KYLLÄ VOI.
Ei tarvitse näyttää välttämättä parikymppiseltä, ollakseen kaunis tai seksikäs !
Millä tämän saisi teidän päähän taottua.
Ja kyllä nuori nainen voi olla myös fiksu, vaikka ei ole samanlaista elämänkokemusta, se fiksuuskin lähtee paljolti myös ihmisen omasta luonteesta.
Joten ei nuoret naiset ole pelkkä ulkonäkö. On rumaa ja kuvottavaa sanoa noin ! Eikö edes hävetä?
En vihaa nuoria naisia. Oma tyttönikin on jo parikymppinen. Lähinnä äidillisiä tunteita nuoret naiset herättävät,ainakin niin kauan, kun eivät ole viemässä mun miestä.
Yksittäisiä pikkeuksia lukuunottamatta vanhemmat naiset eivät vihaa nuorempia naisia.
Menisikö tämä nyt suosiolla teille jakeluun? Vanhemmilla naisilla ei ole mitään syytä vihata nuoria naisia. He ovat jo olleet nuoria naisia ja saaneet niitä asioita mitä nuoret naiset yleensä saavat. Lisäksi vanheneminen tuo naisille uutta tyytyväisyyttä, aktiivisuutta ja touhua elämään. Ei ole mitään syytä jäädä märehtimään mennyttä nuoruutta kun vanhemmiten on myös todella hyviä asioita elämässä. Jopa parempia kuin nuorena. Näin useimmilla.
Yksittäiset poikkeukset ovat poikkeuksia ja yksittäisesti joku vanhempi nainen voi vihata jotakin nuorempaa naista ja nuorempi nainen vanhempaa mutta on väärin ruveta väittämään, että kaikki vanhemmat naiset vihaavat kaikkia nuorempia naisia, tai että kaikki nuoremmat naiset vihaisivat vanhempia naisia koska se ei ole totta. Tuollaista väittävä on itse jotenkin vihansa tai sairautensa sokaisema.
Ja se miksi miehetkään ei ole tunteettomia robotteja, NIIN SEN TAKIA KOSKA EI SE OLE MAHDOLLISTA!
Miehetkin on ihmisiä. Ihminenkin on luotu tunnekyvyltään psyykkiseksi että fyysiseksi.
Jos halutaan yleistää että miehet on tunteettomia, niin entä nämä vanhemmat naiset, eikö heidän käytös ole aika TUNTEETONTA tässä tapauksessa nuorempia naisia kohtaan!? Tai ei se ainakaan ole hyvällä tavalla tunteellista. Rumalla ja ilkeällä tavalla.
En tiedä tuosta haukkumisesta, mutta ymmärrän ettei ne halua olla sun kavereita, ei teillä ole kuitenkaan paljon yhteistä.
Tämän päivän parikymppisistä osa on niin huonossa kunnossa, ettei ainakaan 30-vuotiaan naisen kyllä tarvitse tuntea minkäänlaista kompleksia. En tiedä sitten keski-ikäisistä. Itselläni on nuorempi mies, olemme yhdessä koska rakastamme toisiamme aidosti ja ennen häntä seurustelin vanhempien miesten kanssa. Ei rakkaus ikää katso. Hänenkin miespuolisilla kavereillaan on joillakin nuoret tyttöystävät, mitä muut ovat panettelemaan ketään. Mutta muistan ku 19-vuotiaana tapasin ensimmäisen kihlattuni, itseäni vuosikymmenen vanhemman miehen. Hänen eksänsä käytti minusta samanlaista termistöä aikoinaan kuin mitä olet saanut kuulla.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:51"]
En vihaa nuoria naisia. Oma tyttönikin on jo parikymppinen. Lähinnä äidillisiä tunteita nuoret naiset herättävät,ainakin niin kauan, kun eivät ole viemässä mun miestä.
[/quote]
Jos olisi, mitä tunteita se sitten herättäisi?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:55"]
En tiedä tuosta haukkumisesta, mutta ymmärrän ettei ne halua olla sun kavereita, ei teillä ole kuitenkaan paljon yhteistä.
[/quote]
Mitä yhteistä meillä ei voisi muka sitten olla? ei ainakaan tähän asti ole tuottanut ongelmia ja nykyisin ollaan hyviä ystäviä. :) olen siis nyt jo 21-vuotias.
En minä vihaa nuorempia naisia, hassu kysymys. Mutta ap:n vuodatuksen luettuani, en ihmettele, jos on jotain hankaluuksia yleensä ihmisten kanssa. ei vaikuta ihan täysipainoiselta henkilöltä.
Saat ehkä itse jossain vaiheessa tietää vastauksen kysymykseesi.
Mä en siihen osaa vastata, koska vaikka olen nainen en vihaa nuorempia enkä vanhempiakaan naisia kategorisesti. Suurin osa naisista ei halveksi toisia naisia, minkä tietty jo tiesitkin.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:56"]
Tämän päivän parikymppisistä osa on niin huonossa kunnossa, ettei ainakaan 30-vuotiaan naisen kyllä tarvitse tuntea minkäänlaista kompleksia. En tiedä sitten keski-ikäisistä. Itselläni on nuorempi mies, olemme yhdessä koska rakastamme toisiamme aidosti ja ennen häntä seurustelin vanhempien miesten kanssa. Ei rakkaus ikää katso. Hänenkin miespuolisilla kavereillaan on joillakin nuoret tyttöystävät, mitä muut ovat panettelemaan ketään. Mutta muistan ku 19-vuotiaana tapasin ensimmäisen kihlattuni, itseäni vuosikymmenen vanhemman miehen. Hänen eksänsä käytti minusta samanlaista termistöä aikoinaan kuin mitä olet saanut kuulla.
[/quote]
Mikähän sitä exää riivasi? liekkö mennyt demoni sisään?
Miltä susta tuntui kun sua noin kohdeltiin?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:24"]
On kiinnostavaa, kuinka ikävästi voi puhua nuoremmista kanssaihmisistään. Minua todella kiinnostaa, miksi suhtaudut parikymppiseen noin ylimielisesti - ja samaan hengenvetoon voisi todeta, että tavallasi ajatteleva olisi varmasti ikävä työkaveri.
En väitä kaksikymppistä yhtä kokeneeksi kuin nelikymppistä, mutta jos rehellisiä ollaan - sinäkin olet jonkun silmissä lapsellinen, huvittava ja tytöttelyn arvoinen, koska sinulta puuttuu kokemusta.
[/quote]
Suhtaudutko itse lapsiin aikuisina?
[/quote]
No olihan kysymys. Suhtaudun ihmiseen ihmisenä. Minä en tee pelkän iän perusteella ennakko-odotuksia niin kuin en ulkonäöstä, koulutuksesta tai vaikkapa etunimestä. Se on yksi asia kokonaisuudessa. Jos viihdyn ihmisen kanssa ja koen olevani samalla aaltopituudella, minulle on se ja sama, onko tämä parikymppinen tai vaikka viidenkymmenen.
Miksi sinä teet ennakko-odotuksia iän perusteella? Siksi, että peilaat itseesi ja oletat kaikkien pääsääntöisesti ajattelevan ja toimivan kuten sinä missä iässä milloinkin? Vaikka olen yli 20, en oleta että kaikkien parikymppisten ajatukset pyörivät samalla aaltopituudella kuin minun.
[/quote]
Siksi, että ikä ei ole vain numero. Kaikki eivät kerää elämästä kokemusta, eikä tyhmien viisauksia kannata kovin hartaasti kuunnella. Mutta se on tiedossa, että nelikymppisellä ei ole elämänkokemusta vain joissain asioissa enemmän kuin kaksikymppisellä, vaan kaikissa asioissa. Jos nyt ei mennä siihen, että tietyllä kaksikymppisellä voi olla elämästä sellaisia kokemuksia, jotka tietyltä nelikymppiseltä puuttuvat. Koska jos individualismille annetaan tässäkään liikaa valtaa, päädytään siihen, että mitään yleistyksiä ei saisi esittää koskaan. No, sitten vain käy vaikeaksi puhua mitään mistään. Jokainenhan kun on kuitenkin ainutlaatuinen kokemusyhdistelmä.
Ja mitä tulee siihen, että joku kaksikymppinen ylpeilee kypsyydellään, koska viihtyy nelikymppisessä seurassa - no, minussa oli vähän sitä vikaa. Nelikymppisenä aloin sitten ymmärtää, että kysymys oli ollut omasta lapsellisuudestani. Älykkyyttä oli, ymmärrystä ei. Yhteiskunta menettää paljon, kun ikää ei suostuta pitämään meriittinä. Räkänokkainen uho korostuu silloin ikävällä tavalla, ja sen liiallisuuksiin menevä suvaitseminen tyhmistää molempia osapuolia. Samaten oikeasti aikuisten naisten olisi helpompi suhtautua äidillisesti kaksikymppisiin, jos nämä ymmärtäisivät itse olevansa edelleen kapinavaiheessa ja suhtautuvansa heihin äidinkorvikkeena, jolle uhota, ja jota vasten voi pelata keskenjääneen oidipuskompleksinsa.
Naisten yhteisön olemassaolo on monille epäselvää, koska se on alempiarvoiseksi julistettu asia. Perheisiin ja parisuhteisiin liittyvät asiat on julistettu työksi, jota ei tarvitse pitää työnä eikä sitä tarvitse myöskään arvostaa vapaaehtoistyönä, kuten ei sen tekijöitäkään. Kukkoileva kaksikymppinen on siinä yhteisössä laitettava kuriin, tai yhteisön painoarvo ja ryhmähenki laskevat entisestään. Kuitenkin sen yhteisön varassa lepää koko porukan henkinen ja fyysinen hyvinvointi. Miesten seksuaaliset preferenssit ovat omiaan heikentämään sitä ilmankin, että sen voimauttamat kukkotytöt riehaantuvat halveksimaan törkeällä tavalla itseään vanhempaa sukupolvea.
Nuorten miesten sopeutuminen aikuisten miesten joukkoon on paljon helpompaa, koska heillä ei ole painetta kilpailla näiden puolisoista. Hierarkia on olemassa, ja sitä arvostetaan. Oikeastaan on ihme, että nuori koppava nainen ei saa paljon kovempaakin käsittelyä, ja sen täytyy johtua naisten keskimääräisestä äidillisyydestä ja sosiaalisesta silmästä. Ja tässä kirjoittaa nyt ihminen, joka masentui vuosiksi itse siinä käsittelyssä. Olin kaunis, pikkuvanha ja auktoriteettivammainen, vaikka en kytännytkään isäni ikäisiä miehiä. Minua olisi auttanut kovasti, jos joku olisi kertonut, minkä vaikutuksen teen ympäristööni. Olin vielä liian rääpäle oivaltamaan sitä itse.