Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhempi nainen VIHAA nuorempaa naista?

Vierailija
09.11.2014 |

Haluaisin nyt herättää keskustelua tästä aiheesta ja pistää kaikki ihmiset miettimään.

Mä oon nuoresta pitäen, jo 13-vuotiaasta lähtien, vaan ollut sellanen että oon oman ikästen poikien lisäksi kiinostunut vanhemmista miehistä. En tarkota mistään isän ikäsistä tai vanhoista papparaisista, vaan nuorista, komeista, mutta kuitenkin aikuisista miehistä. Olen ollut nuoresta iästä saakka myös aina hyvin naisellinen ja seksuaalinen. Eikä isäsuhteessa minulla ole mitään ongelmaa, olen puhtaasti vaan kiinostunut seksuaalisessa mielessä vanhemmista kundeista.

Mulla on esim ollu. 13-15vuotiaana 20-22vuotiaita miehiä. 16-19vuotiaana 28-31vuotiaita miehiä.

Eikä niiden kanssa ole päässyt tapahtumaan mitään pahaa. Eikä minua ole painostettu mihinkään. Silkkaa ihastumista ollut molempien puolelta.

No kun mä tossa 16-19vuotiaina tapailin noita 28-31vuotiaita miehiä ja seurustelinkin muutaman sellasen kanssa. Niin ne miehen ikäset naispuoliset kaverit, etenkin siis naiset, oli tottakai myös joitakin miehiä, ei millään meinanneet hyväksyä mua, eikä mun ja sen miehen suhdetta ja tuntu että oikeen painostamalla yrittivät romuuttaa sen suhteen alas !

Ja siinä vaiheessa mulla oli aika SEKAVAT FIILIKSET.

Mä oon saanu kuulla olevani pikkupillu, teinipillu, ****, lutka, pikkuhoro, minilutka, pelkkä lapsukainen, tyhmä ja naiivi vaan...

Ja olen monta kertaa itkenyt noiden tuollasten kommenttien takia, ilkeyden takia, kun mä olen kuitenkin kiltti ja herkkä tyttö, jolla on oma tapansa elää tätä elämää ja välillä se mun tapa elää asioissa kun asioissa näyttää aika paljon poikkeavan yleisestä muotista ja mä en valitsemalla valitse, että elämpä nyt näin... Vaan elän oman luonteeni mukaan ja mun luonne on ehkä hiukan omituinen. Mutta pitääkö sen takia kärsiä - jos ei tietoisesti ole ainakaan tarkotusta teoillaan satuttaa, eikä niiden tekojen PITÄIS satuttaa muita? korkeintaan vaan ihteäni !

Kaikista pahimpia on nämä ihmiset jotka laittaa tämän seläntakana haukkumisen, halveksunnan ja ilkeät katseet huolehtivaisuuden taakse ! SIINÄ ON TODELLINEN SUSI, OLEVINAAN LAMPAAN VAATTEISSA.

Samalla muuttuu se kuva siitä omasta ystävästä. Yhtäkkiä se onkin pedofiili koska on rakastunut nuorempaan tyttöön, kun aiemmin se oli vielä sika hyvä tyyppi ja samalla siitä nuoresta tytöstä leivotaan hirveä paholainen, koska hän on vain sattunut rakastumaan vanhempaan mieheen.

Joskus vaan käy näin, että ihminen rakastuu johonkin toiseen henkilöön - jonka kanssa alunperin vois kuvitella ettei löytyis mitään yhteistä. Jos jotkut ihmiset ei kykene tai halua tätä ymmärtää, niin se on heidän ongelmansa.

Sitten jos vanhempi nainen / nuorempi poika/mies seurustelee, sen pitäis olla niin pyhä asia ettei siitä sais sanoo yhtään pahaa asiaa, aina vaan niitä vanhempia miehiä haukutaan ja syytellään pedareiksi !

Sen mä vielä JOTENKIN ymmärsin, et mun oman ikäset, jotkut satunnaiset idiootit, halveksu ja haukku sen takia kun mulla oli parisuhteessani vähän enemmän ikäeroa, koska olivat niin kypsymättömiä.

Mutta jotkut aikuiset miehet ja naiset, haukkuu heidän silmissä kypsymätöntä melkeen lapsen ikästä tyttöä tai nuorta naista !!! niin HEI HALOO. ?

Ja etenkin jos se rakkaus on vielä ihan puhdasta ja viatonta molemmin puolin... OIKEASTI, MOLEMMIN PUOLIN.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:07"]

Toivottavasti pääsisit noista turhista tuntemuksista jotenkin eroon. Kuulostaa tosi surulliselle.

Itse toivon että tunnen vanhempanakin itseni upeaksi! Siihen olisi tarkotus pyrkiä.

t. ap

[/quote]

Niin tässä onkin se ero, että mikäli olet nainen, joka nauttii miesten huomiosta, niin vaikka itse pitäisit itseäsi upeana, niin ne miehet, jotka vielä 10- 20 sitten "kuolasi" perääsi,  ei välttämättä näe sinussa enää yhtään niin paljon katsottavaa kuin nuoremmissa kanssasisarissasi. Jos miesten huomio on täysin yhdentekevää niin mitään ongelmaa ei tietenkään ole. Itselläni se on kieltämättä hieman ylikorostunut vaikka en oo edes kauheasti moista saanut.

Vierailija
42/106 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:41"]

Kerron sinulle miksi. Siksi, että vanhemmista naisista tuntuu epätoivoiselta, että miehet ajattelevat vain ulkonäön perusteella, kenen kanssa haluavat olla. Se on naisille pelottavaa, sillä se muistuttaa alati siitä, että kun itse vanhenee, oma kiinnostavuus laskee. Sitä toivoo, että olisi arvokas sellaisena kuin on. Että miehille riittäisi sisäinen kauneus. Mutta pelottavaa, ahdistavaa ja vihastuttavaa on se, että miesten vetovoima ei katoa samalla tavalla vanhetessa kuin naisten. Miehet saavat ikääntyessään enemmän statusta nuorten naisten näkökulmasta. Heillä on iäkkäämpänä enenmmän rahaa ja sitä kautta valtaa naisiin. Vanhenevalla naisella näin ei ole. Siksi nuorta naista vihataan. Nuori nainen ei ole vanhemman naisen näkökulmasta älykäs. Nuori nainen on vain kaunis (sitä ei voi kukaan kieltää). Hän on kuitenkin usein aika tyhmä ja mentaalisesti kehittymätön. Vanhempi nainen sen sijaan on nähnyt ja kokenut monenlaista, joten hän on mentaalisesti älykkäämpi. Mutta naisen älyllä ei monen miehen maailmassa ole mitään käyttöarvoa. Siitä kumpuaa vanhemman naisen katkeruus, joka ei voi kanavoitua miehiin (koska hänkin tarvitsee miehiä) ja siten se viha, jonka kuuluisi kohdistua miehiin, kohdistuukin toisiin nuorempiin naisiin.

[/quote]

Justjust...

No nyt tuli taas ihan puppua.

Ei miehet ole mitään tunteettomia robotteja, jotka ajattelee pelkän ulkonäön perusteella ja kyllä heidänkin ulkonäöstä vanhenemisen huomaa, toiset vanhentuu komeasti, toiset rumasti. Toiset naiset vanhentuu myös kauniisti, toiset rumasti. Tää on vain faktaa. Ja moni tuon ikäinen nuori aikuinen nainen, esim. 30-39vuotias on vielä nuoren naisen tavoin kaunis, mistä siis viha? ja onko kauneuden ainut prioriteetti se että täytyy näyttää parikybäseltä?

Bitch please...

Eikö 40-vuotias nainen voi olla aikuisella ja kauniilla tavalla seksikäs? jos on vaikka itsestään huolta pitävä bisnes nainen.

KYLLÄ VOI.

Ei tarvitse näyttää välttämättä parikymppiseltä, ollakseen kaunis tai seksikäs !

Millä tämän saisi teidän päähän taottua.

Ja kyllä nuori nainen voi olla myös fiksu, vaikka ei ole samanlaista elämänkokemusta, se fiksuuskin lähtee paljolti myös ihmisen omasta luonteesta.

Joten ei nuoret naiset ole pelkkä ulkonäkö. On rumaa ja kuvottavaa sanoa noin ! Eikö edes hävetä?

[/quote]

Tässä keskustelussa kiteytyy juuri kuvaamani ilmiö yllä. En puhunut ap:sta tai muista nuorista naisista henkilökohtaisesti, vaan kerroin vanhemman naisen näkökulman alkuperäiseen kysymykseen. Puhun ilmiöstä, miksi vanhemmat naiset kokevat nuoremman naisen uhkaavana ja miksi heihin kulminoituu paljon vihaa. Vanhempi nainen siis kokee nuoren uhkaavana, koska tällä on enemmän seksuaalista vetovoimaa miesten mielestä. Se ei tietenkään poissulje sitä, että myös vanhemmalla naisella voi olla näitä avuja jäljellä, mutta väistämättä naiseuteen kuuluu se, että joutuu luopumaan ihastuttavasta ulkonäöstään iän myötä eikä enää ole siksi miesten mielestä niin kiinnostava. Kun itse vanhenet, tulet huomaamaan tämän. Miehet eivät enää viheltele perääsi tai katso sinun ulkonäköäsi ihaillen, kuten ehkä nyt. Sinun seksuaalinen valtasi tulee vähenemään ja joudut miettimään muita keinoja voittaa miehet puolellesi.

En puhunut suoraan sinun älykkyydestäsi tai henkevyydestäsi. En tunne sinua, joten en pysty sanomaan niistä mitään. Mutta tiedän, millainen olin itse 20-30 -vuotiaana. Olin vetävä ja muodokas hyvännäköinen nainen, joka käänsi konkreettisesti miesten päät ja sain valtavasti huomiota, missä ikinä kuljinkin. Miehet lähestyivät minua aina. Nyt olen lähellä 50 vuotta ja päät eivät enää käänny. Se on fakta. Olen yhä hyvännäköinen, urheilullinen bisnesnainen. Herätän huomiota, kun miehet tutustuvat minuun paremmin. Olen kiinnostavaa seuraa ja olen ihan tyytyväinen elämääni ja menestykseeni. Mutta kerroin vain, mikä dynamiikka siinä on, kun vanhemmat naiset vihaavat nuorempia tai halveksuvat heitä. Kiteytettynä siis vanhempi nainen näkee nuoremmassa nimenomaan seksuaalisen uhan, joka on voimakas uhka, sillä miehet hyvin usein ajattelevat enemmän munillaan kuin aivoillaan.

[/quote]

Mutta eikö tätä ilkeyttä saataisi sitten mitenkään pois kitkettyä?

Eikö se olisi hyvä, että naiset vetäisivät yhtä köyttä iästä riippumatta, koska kaikki ovat kuitenkin naisia?

Eihän miehillä oo näin voimakasta ilmiötä keskenään. Minun mielestä. Siellä on nuoremmat ja vanhemmat miehet keskenään enemmän hyvää pataa, vaikka heillekin varmasti tulee JOSKUS yhteenottoja naisten takia.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
44/106 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:11"]

Osa kokee nuoren uhkana, toiset yrittävät suojella ja jotkut nyt vain vihaavat kaikkia. Jokaisella on omat syynsä, mutta pakko sanoa että pelkän aloituksen perusteella ap:sta jäi kyllä melko ärsyttävä mielikuva joten en nyt näitä "vihaajiakaan" lähtisi kivettämään..

[/quote]

Tietysti jää, kun vedän kirpaisevan tosi asian esiin. ;) t. ap

Vierailija
45/106 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoilin tuon varmaan aika epäluettavasti, mutta pointti oli, että joistain naisista nyt vain on ikävää, että 20- 30- vuotiaana sai paljon huomiota miehiltä, ja sitten se huomio pikkuhiljaa hiipuu kunnes loppuu kokonaan. Ei kai tuossa mitään kummallista ole. Ja jotkut sitten kohdistavat sen "luopumisen tuskan" niihin joilla sitä huomiota vielä on. Epäreiluahan se toki on, mutta ei varmaan hirveän yleistä ja/tai näkyvää kuitenkaan. Tässä kolmekymppisenä on siitä hauskassa välivaiheessa, että vähän sitä nuoruuden vetovoimaa on, mutta näkee kyllä mihin on menossa ja rupeaa kyseenalaistamaan että oiskohan sitä nyt oikeesti niin ihku kuitenkaan vai onkohan se nyt vaan tämä väliaikainen olomuoto mikä niitä miehiä kiinnostaa..

Vierailija
46/106 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:12"]

Niin että ehkä ap:n kysymys johtuu siitä, että nuorena kuvittelee ikuisesti olevansa nuori, että on  saanut tässä elämässä kuolemaansa saakka kategorian "nuori nainen", mutta jos kykenee miettimään itseään esim. viisikymppisenä niin vastaus tähänkin kysymykseen olisi ehkä löytänyt itsekin ajattelemalla. 

[/quote]

No kyllä tiedostan että en tule ikuisesti olemaan nuori, jos elän vielä huomennakin ja vanhenen päivä päivältä.

Ei ole faktat hukassa.

t. ap

Vierailija
47/106 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle on 13 veenä sanottu että olet naivi, lapsellinen ja tyhmä, koska yrität pokailla 22 vuotiaita, niin siihen on syynsä.
Oli sinulla vaikka kuinka isot rinnat ja leveä lantio, niin olet kuitenkin ollut aika lapsi vielä. Kyllä 13 vuotiaan jutut ovat sekä lapsellisia että naiveja ja monesti sellaisia suloisen hölmöjä ja tyhmiä.
Nuo horo nimitykset annetaan tietynlaisesta yliseksuaalisesta käytöksestä. Ne eivät tietenkään ole sivistynyttä puhetta, mutta kuvaavat eräänlaista käytöstä todella hyvin. Toiset ovat osanneet pitää suunsa paremmin kiinni, toiset huonommin.

Noiden puheiden takana ei siis ole muiden katkeruus, kateus tai viha, vaan ihan sinun omasta käytöksestäsi ja puheista johtuvat päätelmät. Joku on vaan sanonut ne sitten ääneen.

Vierailija
48/106 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:22"]

Kyllä minuakin on aina viehettänyt vanhemmat miehet, mutta en sentään 13-vuotiaana kenellekään itseäni jakanut.

[/quote]

Joillakin se kutka on kovempi. Tytöllä on koulukavereita, joilla on 15 vuotta vanhempiakin miesystäviä. Maksavat farkkuja ja vaatteita ja meikkejä, kun antavat. Ihmiset on niin erilaisia. Jotkut ovat seksuaalisempia jo nuorena ja heille ehtii olla jo parisataa seksikumppania ennen kahtakymmentä. 

Ollaan suvaitsevaisia. Ei se ole keltään pois, jos nuori antaa innokkaasti. Onpahan poikalapsilla harjoittelukohteita seksin saralla, eikä tarvitse vongata, kun helpolla saa

Vierailija
49/106 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrataanpa tosiasiat. Alle 16-vuotiaan LAPSEN kassa seurusteleva mies on vastenmielinen perverssi.

Osa vanhemmista naisista ei pidä nuoremmista naisista, mutta valtaosa pitää.

Kyseiset naiset yrittivät suojella sinua perversseiltä.

Ihmettelen, etteivät vanhempasi ymmärtäneet puuttua tilanteisiin.

Vierailija
50/106 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan korteni tähän:

Minusta henk. koht. on arveluttavaa, jos yli kolmekymmenvuotias mies viehtyy reilusti alaikäisistä, siis jopa alle 16-vuotiaista tytöistä. Mutta ikää tullessa isotkin ikäerot alkavat olla vain numeroita numeroiden joukossa: aloitin elämäni tärkeimmän suhteen kaksikymmenvuotiaana minua kymmenen vuotta vanhempaan mieheen. En väitä etteikö asia olisi aluksi ollut meille molemmille sulateltava (ja etenkin vanhemmilleni), mutta olisi todella ollut sääli hylätä näin hyvä suhde tuon ikäeron takia. Olin kuitenkin ollut jo hetken täysi-ikäinen. Ei ole ollut lainkaan sellaista oloa, että olisin ollut liian nuori hänelle tai hänen ystäviensä seuraan. :) Ja onhan minulla "omiakin" ystäviä, joista jotkut ovat jo neljänkymmenen.

On ikävää, jos suhde saa ison ikäeron vuoksi paheksuntaa, etenkin jos syytä ei ole. Ja jos on aitoa huolenaihetta, niin onhan senkin esittämiseen monta muuta tapaa kuin tytötellä/pojitella tai haukkua vaikkapa pikkup-lluksi. Olisin toki huolissani jos vaikkapa ystäväni alaikäisenä alkaisi seurustella vakavasti yli kolmekymmenvuotiaan (tai vanhemman) kanssa, mutta jos molemmat ovat täysi-ikäisiä ja tasa-arvoisessa asemassa toisiinsa, en näe mitään syytä kauhistella tai paheksua. 

Minäkin olen näin jälkikäteen ajateltuna aina viehtynyt itseäni vanhemmista. :) Ehkä syynä on se, etten koulukiusaamistaustani vuoksi tunne oloani mukavaksi omanikäisten seurassa (olipa mies tai nainen)... tai sitten minä nyt vain pidän vähän kypsemmistä ihmisistä. 

Vierailija
51/106 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:17"]Kuten edellinen toteaa, minäkään en 40-vuotiaana voi olla ystävä 20-vuotiaan kanssa, sillä meillä ei ole sellaista yhteistä pohjaa, jolle voisimme rakentaa. En ikinä voisi kertoa omista tärkeistä sisimmistä asioistani hänelle, sillä en usko, että hän mitenkään voisi ymmärtää minun kokemusmaailmaani. Tämä olettamus perustuu siihen, että olen itse ollut todella kypsä 20-vuotias, jota on tituleerattu syvälliseksi ja ikäistään kehittyneemmäksi ajattelultani ja nyt 40-vuotiaana tiedän, kuinka vähän tiesin 20-vuotiaana. Kuinka mustavalkoinen maailmani oli. Kuinka kuvittelin kauneuteni kestävän ikuisesti (vaikka älyllisesti tiesin, ettei niin käy). 20-vuotiaan ei toki kuulukaan miettiä elämän raadollisuuksia vaan elää innostuneesti elämäänsä.

Me 40-vuotiaat voimme olla sinulle kohteliaita ja voimme olla sinusta kiinnostuneita. Mutta me emme voi olla ystäviäsi, sillä se tuntuisi absurdilta. 20-vuotias on vasta aikuisuuden kynnyksellä. 40-vuotias on elänyt silloin, kun sinä synnyit. Se on tuossa vaiheessa valtava ikäero. Naisena en voi ystävystyä omasta näkökulmastani lapsen kanssa. Sinä et voi olla samalla tasolla, sinä et voi olla ystäväni. Sinä voit olla nuori kaunis nainen, joka seurustelee jonkun tutun miehen kanssa. Sinuun kulminoituu kummastus, eikö mies todellakaan kaipaa mitään älyllisempää seuraa. Eikö hän halua koskaan keskustella elämän tärkeistä asioista älykkäästi. On tietysti epäreilua, että kiukku kohdistuu sinuun. Senhän pitäisi kohdistua siihen mieheen, josta ajattelen, että hän on täysi tampio enkä voi milloinkaan kunnioittaa häntäkään enää miehenä. Voin samastua mieheen siten, että hän haluaa kauniin kuoren ja intohimoista seksiä, vähän kuin minä haluan kauniita vaatteita ja hienon auton. Mutta ihmissuhteissani minulla pitää olla jotakin syvempää kuin kuori.
[/quote]

Itse olen 39- vuotias, mutta en ymmärrä, miksen voisi olla parikymppisen ystävä. Mulla itellä oli parikymppisenä 45- vuotias ystävä, jonka kanssa treenattiin yhdessä ja meillä oli tosi hauskaa. Tosi suppeaa tarkastella ihmisiä pelkän iän perusteella. Sitä paitsi itseä nuorempien kanssa on paljon kivempaa, kuin 20 vuotta vanhempien seura ;)

Vierailija
52/106 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää nämä parikymppiset, jotka haukkuvat vanhemmat naiset. Milloin he ovat muka ilkeitä, kateellisia, juoruavia, rumia, katkeroituneita jne.

Suurin osa nelikymppisistä on ihan tyytyväisiä elämäänsä. He eivät vaan halua kavereerata kaksikymppisten kanssa, koska heillä ei vaan ole enää mitään yhteistä. Nuori nainen voisi olla lapseni. En oikeasti halua viettää aikaani juttellen sen tyyppisiä juttuja enää mitä sen ikäiset puhuvat. He itse eivät ymmärrä kuinka suuri se ero oikeastaan on.  Voin sanoa että se on suuri. Minua ehkä ärsyttä, että parikymppinen kuvittelee olevansa samalla tasolla. Niinkuin miesten pokaaminen olisi jotenkin elämää suurempi saavutus. Jos siinä pelissä häviää, niin jotenkin vanhemman naisen maailma kaatuu ja hän katkeroituu.

Se että 40v. mies on 20v. naisen kanssa ei aiheuta kateutta. Antaa kuvan että naisella ei ole muuta tärkeää, kun pokata miehiä ja miehelle seksi menee kaiken muun edelle. Tämä tunne jonka nämä nuoret naiset luovat voisi olla sama, kuin rikkaiden piirit, jonne tunkee väkisin joku köyhä. Kukaan ei köyhdy, vaikka tämä henkilö onnistuisikin pokaaman jonkun noista muista rikkaista. Muita ärsyttäisi silti se, että joku tyrkkyttää itseään sellaiseen ryhmään jonne hän ei "kuulu". Häntä kutsuttasiiin kullankaivajaksi jne. vaikka tosiaan ketään noista muista ei menettäisi penniäkään.

Oikeasti kaksikymppinen ei tiedä miten nelikymppinen nainen ajattelee, mutta nelikymppinen tietää miten kaksikymppinen ajattelee. Siksi on outoa lukea nuorten ajatuksia, miten vanhemmat ihmiset ajattelevat. Harvoin osuvat oikeaan, mutta lähes aina syy on muka kateus ja katkeruus. Minun ei tarvitse olla. Olen saanut jo kaiken ajallani, nyt vaan nautin loppuelämästä. Lasteni, mieheni, ystävieni ja sukulaisteni kanssa. Ei tarvitse enää metsästää miestä, eikä muutakaan. Oikeasti monet eronneetkin naiset eivät ota uutta miestä, siksi koska eivät enää saisi, vaan siksi etteivät enää edes haluisi. Sitä on monen nuoren naisen aivan mahdoton käsittää. Nelikymppisenä ymmärät miksi.

Vierailija
53/106 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä viesti 44, mutta veikkaan ettei ap. tuo rakkauden jakaja tajua sitä.

Vierailija
54/106 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetelty usein, ikävää että he ovat mustasukkaisia joista eniten pitää, pahoitin mieleni kunnes viisaat neuvoivat.  Kumma että jaksetaan silti olla kateita vaikka tiedetään ettei mene hyvin.

Minä en ainakaan nauttinut tästä että olisin kuvitellut olevani ikuisesti nuori tai jotenkin ihmeellinen sen tähden, ahdistuin ennemmin.  Kun on vielä nuori-jutut kuullostivat typeriltä kaiken kaikkiaan, koska nuorena kärsii eniten.

Vierailija
55/106 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:17"]Kuten edellinen toteaa, minäkään en 40-vuotiaana voi olla ystävä 20-vuotiaan kanssa, sillä meillä ei ole sellaista yhteistä pohjaa, jolle voisimme rakentaa. En ikinä voisi kertoa omista tärkeistä sisimmistä asioistani hänelle, sillä en usko, että hän mitenkään voisi ymmärtää minun kokemusmaailmaani. Tämä olettamus perustuu siihen, että olen itse ollut todella kypsä 20-vuotias, jota on tituleerattu syvälliseksi ja ikäistään kehittyneemmäksi ajattelultani ja nyt 40-vuotiaana tiedän, kuinka vähän tiesin 20-vuotiaana. Kuinka mustavalkoinen maailmani oli. Kuinka kuvittelin kauneuteni kestävän ikuisesti (vaikka älyllisesti tiesin, ettei niin käy). 20-vuotiaan ei toki kuulukaan miettiä elämän raadollisuuksia vaan elää innostuneesti elämäänsä. Me 40-vuotiaat voimme olla sinulle kohteliaita ja voimme olla sinusta kiinnostuneita. Mutta me emme voi olla ystäviäsi, sillä se tuntuisi absurdilta. 20-vuotias on vasta aikuisuuden kynnyksellä. 40-vuotias on elänyt silloin, kun sinä synnyit. Se on tuossa vaiheessa valtava ikäero. Naisena en voi ystävystyä omasta näkökulmastani lapsen kanssa. Sinä et voi olla samalla tasolla, sinä et voi olla ystäväni. Sinä voit olla nuori kaunis nainen, joka seurustelee jonkun tutun miehen kanssa. Sinuun kulminoituu kummastus, eikö mies todellakaan kaipaa mitään älyllisempää seuraa. Eikö hän halua koskaan keskustella elämän tärkeistä asioista älykkäästi. On tietysti epäreilua, että kiukku kohdistuu sinuun. Senhän pitäisi kohdistua siihen mieheen, josta ajattelen, että hän on täysi tampio enkä voi milloinkaan kunnioittaa häntäkään enää miehenä. Voin samastua mieheen siten, että hän haluaa kauniin kuoren ja intohimoista seksiä, vähän kuin minä haluan kauniita vaatteita ja hienon auton. Mutta ihmissuhteissani minulla pitää olla jotakin syvempää kuin kuori. [/quote] Itse olen 39- vuotias, mutta en ymmärrä, miksen voisi olla parikymppisen ystävä. Mulla itellä oli parikymppisenä 45- vuotias ystävä, jonka kanssa treenattiin yhdessä ja meillä oli tosi hauskaa. Tosi suppeaa tarkastella ihmisiä pelkän iän perusteella. Sitä paitsi itseä nuorempien kanssa on paljon kivempaa, kuin 20 vuotta vanhempien seura ;)

[/quote]

Minullakin on muutama 10v. kaveri, yksi 4v. kaveri. Ihan hauskaahan heidän kanssa on mennä vaikka linnanmäelle.

Kuitenkin silloin kun haluan avautua ja kertoa huolistani, niin teen sen kyllä samanikäisten samaa sukupuolta olevien kanssa. Juhliin mahtuu tietenkin kaikenikäistä ja kokoista tyyppiä ja silloin tietenkin kaikki ovat keskenään kavereita.

Esimerkissäsi sinä olit 20 ja kaverisi 45. Kuinka hyvänä ystävänä hän piti sinua? Ehkä olit vähän kuin tytär hänelle? Miten mahtaa olla nyt? Mikei sinulla ei ole tällä hetkellä 20v. kavereita tai 16v. ystäviä? Ehkä, koska kiinnostuksen kohteet eivät ole samat? Ette käy samoissa paikoissa? Sinulla on eri elämäntilanne?

Kyllä joku 16v. voi olla ihan kivakin, mutta luulen ettei meistä voisi kuitenkaan koskaan tulla parhaita ystäviä!

Vierailija
56/106 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:17"]Kuten edellinen toteaa, minäkään en 40-vuotiaana voi olla ystävä 20-vuotiaan kanssa, sillä meillä ei ole sellaista yhteistä pohjaa, jolle voisimme rakentaa. En ikinä voisi kertoa omista tärkeistä sisimmistä asioistani hänelle, sillä en usko, että hän mitenkään voisi ymmärtää minun kokemusmaailmaani. Tämä olettamus perustuu siihen, että olen itse ollut todella kypsä 20-vuotias, jota on tituleerattu syvälliseksi ja ikäistään kehittyneemmäksi ajattelultani ja nyt 40-vuotiaana tiedän, kuinka vähän tiesin 20-vuotiaana. Kuinka mustavalkoinen maailmani oli. Kuinka kuvittelin kauneuteni kestävän ikuisesti (vaikka älyllisesti tiesin, ettei niin käy). 20-vuotiaan ei toki kuulukaan miettiä elämän raadollisuuksia vaan elää innostuneesti elämäänsä. Me 40-vuotiaat voimme olla sinulle kohteliaita ja voimme olla sinusta kiinnostuneita. Mutta me emme voi olla ystäviäsi, sillä se tuntuisi absurdilta. 20-vuotias on vasta aikuisuuden kynnyksellä. 40-vuotias on elänyt silloin, kun sinä synnyit. Se on tuossa vaiheessa valtava ikäero. Naisena en voi ystävystyä omasta näkökulmastani lapsen kanssa. Sinä et voi olla samalla tasolla, sinä et voi olla ystäväni. Sinä voit olla nuori kaunis nainen, joka seurustelee jonkun tutun miehen kanssa. Sinuun kulminoituu kummastus, eikö mies todellakaan kaipaa mitään älyllisempää seuraa. Eikö hän halua koskaan keskustella elämän tärkeistä asioista älykkäästi. On tietysti epäreilua, että kiukku kohdistuu sinuun. Senhän pitäisi kohdistua siihen mieheen, josta ajattelen, että hän on täysi tampio enkä voi milloinkaan kunnioittaa häntäkään enää miehenä. Voin samastua mieheen siten, että hän haluaa kauniin kuoren ja intohimoista seksiä, vähän kuin minä haluan kauniita vaatteita ja hienon auton. Mutta ihmissuhteissani minulla pitää olla jotakin syvempää kuin kuori. [/quote] Itse olen 39- vuotias, mutta en ymmärrä, miksen voisi olla parikymppisen ystävä. Mulla itellä oli parikymppisenä 45- vuotias ystävä, jonka kanssa treenattiin yhdessä ja meillä oli tosi hauskaa. Tosi suppeaa tarkastella ihmisiä pelkän iän perusteella. Sitä paitsi itseä nuorempien kanssa on paljon kivempaa, kuin 20 vuotta vanhempien seura ;)

[/quote]

Minullakin on muutama 10v. kaveri, yksi 4v. kaveri. Ihan hauskaahan heidän kanssa on mennä vaikka linnanmäelle.

Kuitenkin silloin kun haluan avautua ja kertoa huolistani, niin teen sen kyllä samanikäisten samaa sukupuolta olevien kanssa. Juhliin mahtuu tietenkin kaikenikäistä ja kokoista tyyppiä ja silloin tietenkin kaikki ovat keskenään kavereita.

Esimerkissäsi sinä olit 20 ja kaverisi 45. Kuinka hyvänä ystävänä hän piti sinua? Ehkä olit vähän kuin tytär hänelle? Miten mahtaa olla nyt? Mikei sinulla ei ole tällä hetkellä 20v. kavereita tai 16v. ystäviä? Ehkä, koska kiinnostuksen kohteet eivät ole samat? Ette käy samoissa paikoissa? Sinulla on eri elämäntilanne?

Kyllä joku 16v. voi olla ihan kivakin, mutta luulen ettei meistä voisi kuitenkaan koskaan tulla parhaita ystäviä!
[/quote]

Mitä väliä, pitääkö toista äitinä tai tyttärenä. Ystävyyssuhteesta kumpikin saa jotain ja jos se on oikealla pohjalla on vastavuoroisesti itse myös valmis antamaan jotain. Mun ystävät on tällä hetkellä n. 25-40 -vuotiaita ja meitä yhdistää samanlainen elämäntilanne pienten lasten äitinä. En todellakaan mieti, että minkä ikäinen joku toinen äiti on, että meillä ei sen takia olisi mitään yhteistä. Päinvastoin!

Vierailija
57/106 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itseasiassa säälittää nuoremmat naiset. Niillä on kaikki vielä edessä. Mä olen kohtisillään saanut hommani hoidettua ja pääsen rauhaan.

Vierailija
58/106 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 10:56"]

Ihmetelty usein, ikävää että he ovat mustasukkaisia joista eniten pitää, pahoitin mieleni kunnes viisaat neuvoivat.  Kumma että jaksetaan silti olla kateita vaikka tiedetään ettei mene hyvin.

Minä en ainakaan nauttinut tästä että olisin kuvitellut olevani ikuisesti nuori tai jotenkin ihmeellinen sen tähden, ahdistuin ennemmin.  Kun on vielä nuori-jutut kuullostivat typeriltä kaiken kaikkiaan, koska nuorena kärsii eniten.

[/quote]

Lopettakaa jo se ihmettely miksi muut ovat kateellisia, vaikka ei olisi syytä. Totuus on, että he eivät ole kateellisia. Se vaan ei tahdo mennä jakeluun. Tässäkin ketjuissa on selitelty asia monta kertaa, mutta millään ei vaan haluta uskoa. Siellä omassa erinomaisuudessa halutaan uskoa, että ollaan niin ihmeellisiä, että pakkohan muiden on olla kateellisia.

Eivät ole, juuri sen takia ettei todellakaan ole syytä. Kun sanotaan että joku on vaikka lapsellinen, niin se sanotaan koska oikeasti ajtellaan niin. Ei ole mitään piiloviestiä, vaikka kohde niin toivoisikin, jotta voisi kääntää sen itselleen paremmaksi. Toiset saattavat yrittää korkeintaan paikkailla jonkun muun sanoja, koska huomaavat, että kohteella on paha mieli.

Joten jos useat ihmiset sanovat sinulle, että käytöksestäsi saa horomaisen vaikutuksen, se on siksi, että siitä saa. Ei siksi, että muut ovat kateellisisa.

Vierailija
59/106 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:12"]

[/quote]

Lopettakaa jo se ihmettely miksi muut ovat kateellisia, vaikka ei olisi syytä. Totuus on, että he eivät ole kateellisia. Se vaan ei tahdo mennä jakeluun. Tässäkin ketjuissa on selitelty asia monta kertaa, mutta millään ei vaan haluta uskoa. Siellä omassa erinomaisuudessa halutaan uskoa, että ollaan niin ihmeellisiä, että pakkohan muiden on olla kateellisia.

Eivät ole, juuri sen takia ettei todellakaan ole syytä. Kun sanotaan että joku on vaikka lapsellinen, niin se sanotaan koska oikeasti ajtellaan niin. Ei ole mitään piiloviestiä, vaikka kohde niin toivoisikin, jotta voisi kääntää sen itselleen paremmaksi. Toiset saattavat yrittää korkeintaan paikkailla jonkun muun sanoja, koska huomaavat, että kohteella on paha mieli.

Joten jos useat ihmiset sanovat sinulle, että käytöksestäsi saa horomaisen vaikutuksen, se on siksi, että siitä saa. Ei siksi, että muut ovat kateellisisa.

[/quote]

Ohis: ja tämä "horomainen vaikutelma" tulee... niin, mistä? Siitä, että nuorempi harrastaa seksiä vanhemman kanssa, vai? Ymmärrän kyllä, jos kyse on seksuaalisesti erittäin aktiivisesta ja holtittomasta ihmisestä, mutta jos 20 v. harrastaa seksiä yli 30-vuotiaan kanssa, siinä ei ole mitään ihmeellistä. Eikä, vaikka mies olisi 40. 
Miksi ylipäätään naisen pitää varjella kaikin tavoin itseään ollakseen vahingossakaan saamatta horon leimaa, mutta miehen seksuaalinen aktiivisuus ei taas herätä samanlaista huomiota? 

Vierailija
60/106 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:12"]

[/quote]

[/quote]

Ohis: ja tämä "horomainen vaikutelma" tulee... niin, mistä? Siitä, että nuorempi harrastaa seksiä vanhemman kanssa, vai? Ymmärrän kyllä, jos kyse on seksuaalisesti erittäin aktiivisesta ja holtittomasta ihmisestä, mutta jos 20 v. harrastaa seksiä yli 30-vuotiaan kanssa, siinä ei ole mitään ihmeellistä. Eikä, vaikka mies olisi 40. 
Miksi ylipäätään naisen pitää varjella kaikin tavoin itseään ollakseen vahingossakaan saamatta horon leimaa, mutta miehen seksuaalinen aktiivisuus ei taas herätä samanlaista huomiota? 
[/quote]
En tiedä. Minulle ei kukaan ole koskaan sanottu tuollaista. Mutta luulen, että jos ihminen näyttää tai käyttäytyy niinkuin stereotyyppisesti ajatellan, että horot käyttäytyvät, niin silloin joku saattaa sanoa, että käyttäytymisesi on horomaista. Eli jos seisot vaikka kadulla määrätyn tyyppisissä vaatteissa flirttailemassa miehille, muut saattavat ajatella että käyttäydyt kuin huora. Jollekin horomainen käytös on ehkä sitä, että ottaa vastaan rahaa ja lahjoja miehiltä. Jollekin sana saattaa olla jopa kunnianosoitus, merkki siitä että kelpaa niin paljon, että joku on jopa valmis maksamaan. Monelle horomaisuus on ehkä kuitenkin sitä, että seksualisuutta hyväksikäyttämällä saa itselleen etuja.