Miksi vanhempi nainen VIHAA nuorempaa naista?
Haluaisin nyt herättää keskustelua tästä aiheesta ja pistää kaikki ihmiset miettimään.
Mä oon nuoresta pitäen, jo 13-vuotiaasta lähtien, vaan ollut sellanen että oon oman ikästen poikien lisäksi kiinostunut vanhemmista miehistä. En tarkota mistään isän ikäsistä tai vanhoista papparaisista, vaan nuorista, komeista, mutta kuitenkin aikuisista miehistä. Olen ollut nuoresta iästä saakka myös aina hyvin naisellinen ja seksuaalinen. Eikä isäsuhteessa minulla ole mitään ongelmaa, olen puhtaasti vaan kiinostunut seksuaalisessa mielessä vanhemmista kundeista.
Mulla on esim ollu. 13-15vuotiaana 20-22vuotiaita miehiä. 16-19vuotiaana 28-31vuotiaita miehiä.
Eikä niiden kanssa ole päässyt tapahtumaan mitään pahaa. Eikä minua ole painostettu mihinkään. Silkkaa ihastumista ollut molempien puolelta.
No kun mä tossa 16-19vuotiaina tapailin noita 28-31vuotiaita miehiä ja seurustelinkin muutaman sellasen kanssa. Niin ne miehen ikäset naispuoliset kaverit, etenkin siis naiset, oli tottakai myös joitakin miehiä, ei millään meinanneet hyväksyä mua, eikä mun ja sen miehen suhdetta ja tuntu että oikeen painostamalla yrittivät romuuttaa sen suhteen alas !
Ja siinä vaiheessa mulla oli aika SEKAVAT FIILIKSET.
Mä oon saanu kuulla olevani pikkupillu, teinipillu, ****, lutka, pikkuhoro, minilutka, pelkkä lapsukainen, tyhmä ja naiivi vaan...
Ja olen monta kertaa itkenyt noiden tuollasten kommenttien takia, ilkeyden takia, kun mä olen kuitenkin kiltti ja herkkä tyttö, jolla on oma tapansa elää tätä elämää ja välillä se mun tapa elää asioissa kun asioissa näyttää aika paljon poikkeavan yleisestä muotista ja mä en valitsemalla valitse, että elämpä nyt näin... Vaan elän oman luonteeni mukaan ja mun luonne on ehkä hiukan omituinen. Mutta pitääkö sen takia kärsiä - jos ei tietoisesti ole ainakaan tarkotusta teoillaan satuttaa, eikä niiden tekojen PITÄIS satuttaa muita? korkeintaan vaan ihteäni !
Kaikista pahimpia on nämä ihmiset jotka laittaa tämän seläntakana haukkumisen, halveksunnan ja ilkeät katseet huolehtivaisuuden taakse ! SIINÄ ON TODELLINEN SUSI, OLEVINAAN LAMPAAN VAATTEISSA.
Samalla muuttuu se kuva siitä omasta ystävästä. Yhtäkkiä se onkin pedofiili koska on rakastunut nuorempaan tyttöön, kun aiemmin se oli vielä sika hyvä tyyppi ja samalla siitä nuoresta tytöstä leivotaan hirveä paholainen, koska hän on vain sattunut rakastumaan vanhempaan mieheen.
Joskus vaan käy näin, että ihminen rakastuu johonkin toiseen henkilöön - jonka kanssa alunperin vois kuvitella ettei löytyis mitään yhteistä. Jos jotkut ihmiset ei kykene tai halua tätä ymmärtää, niin se on heidän ongelmansa.
Sitten jos vanhempi nainen / nuorempi poika/mies seurustelee, sen pitäis olla niin pyhä asia ettei siitä sais sanoo yhtään pahaa asiaa, aina vaan niitä vanhempia miehiä haukutaan ja syytellään pedareiksi !
Sen mä vielä JOTENKIN ymmärsin, et mun oman ikäset, jotkut satunnaiset idiootit, halveksu ja haukku sen takia kun mulla oli parisuhteessani vähän enemmän ikäeroa, koska olivat niin kypsymättömiä.
Mutta jotkut aikuiset miehet ja naiset, haukkuu heidän silmissä kypsymätöntä melkeen lapsen ikästä tyttöä tai nuorta naista !!! niin HEI HALOO. ?
Ja etenkin jos se rakkaus on vielä ihan puhdasta ja viatonta molemmin puolin... OIKEASTI, MOLEMMIN PUOLIN.
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:37"]Monet tuntemani juristit, ekonomit ja diplomi-insinöörit ovat vaihtaneet keski-iän kriisin kynnyksellä naisensa nuorempaan. Mahtaa vituttaa, kun nuorena kaikki miehet tekevät ihan mitä tahansa teidän eteenne ja parinkymmenen vuoden päästä ukko heittää pellolle. Eihän Tasavallan presidenttikään seurustele minkään rupsahtaneen mummon kanssa.
Mutta hei, sisäinen kauneushan on tärkeintä :^)
[/quote]
Monet naiset ovat itse juristeja, ekonomeja, lääkäreitä tai insinöörejä. Monet heistä eivät edes huolisi keski-ikäistä miestä. Liian kärttyisiä ja huonokuntoisia.
Lähinnä sääliksi käy että nuori ajautuu vanhan höylättäväksi.Ei mitään väliä, suhtaudun asiaan täysin välinpitämättömästi, koska oma lapsi ymmärtää arvonsa.
En todellakaan ole kateellinen nuoremmille, miksi olisin? Saisin helposti itseäni paljon vanhemman miehen, mutta en sellaista halua, enkä ole koskaan halunnut. Nuorempana kun vanhemmat miehet lähestyivät se ei ollut todellakaan imartelevaa tai mukavaa, ne eivät olleet tippaakaan kiinnostuneita minusta vaan pelkästä nuoruudesta eikä meillä olisi ollut yhtään mitään yhteistä kun elämäntilanteet eivät voisi olla paljon erilaisemmat.
Mistä siis olisin kateellinen vai olisiko kyse nyt kuitenkin siitä, että suhtaudun todella varauksella suuriin ikäeroihin ja jos nuori nainen alkaa syyttämään minua kateelliseksi niin kyllä siinä laskee usko sen naisen ymmärryskykyyn.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:17"]
Kuten edellinen toteaa, minäkään en 40-vuotiaana voi olla ystävä 20-vuotiaan kanssa, sillä meillä ei ole sellaista yhteistä pohjaa, jolle voisimme rakentaa. En ikinä voisi kertoa omista tärkeistä sisimmistä asioistani hänelle, sillä en usko, että hän mitenkään voisi ymmärtää minun kokemusmaailmaani. Tämä olettamus perustuu siihen, että olen itse ollut todella kypsä 20-vuotias, jota on tituleerattu syvälliseksi ja ikäistään kehittyneemmäksi ajattelultani ja nyt 40-vuotiaana tiedän, kuinka vähän tiesin 20-vuotiaana. Kuinka mustavalkoinen maailmani oli. Kuinka kuvittelin kauneuteni kestävän ikuisesti (vaikka älyllisesti tiesin, ettei niin käy). 20-vuotiaan ei toki kuulukaan miettiä elämän raadollisuuksia vaan elää innostuneesti elämäänsä.
Me 40-vuotiaat voimme olla sinulle kohteliaita ja voimme olla sinusta kiinnostuneita. Mutta me emme voi olla ystäviäsi, sillä se tuntuisi absurdilta. 20-vuotias on vasta aikuisuuden kynnyksellä. 40-vuotias on elänyt silloin, kun sinä synnyit. Se on tuossa vaiheessa valtava ikäero. Naisena en voi ystävystyä omasta näkökulmastani lapsen kanssa. Sinä et voi olla samalla tasolla, sinä et voi olla ystäväni. Sinä voit olla nuori kaunis nainen, joka seurustelee jonkun tutun miehen kanssa. Sinuun kulminoituu kummastus, eikö mies todellakaan kaipaa mitään älyllisempää seuraa. Eikö hän halua koskaan keskustella elämän tärkeistä asioista älykkäästi. On tietysti epäreilua, että kiukku kohdistuu sinuun. Senhän pitäisi kohdistua siihen mieheen, josta ajattelen, että hän on täysi tampio enkä voi milloinkaan kunnioittaa häntäkään enää miehenä. Voin samastua mieheen siten, että hän haluaa kauniin kuoren ja intohimoista seksiä, vähän kuin minä haluan kauniita vaatteita ja hienon auton. Mutta ihmissuhteissani minulla pitää olla jotakin syvempää kuin kuori.
[/quote]
On kiinnostavaa, kuinka ikävästi voi puhua nuoremmista kanssaihmisistään. Minua todella kiinnostaa, miksi suhtaudut parikymppiseen noin ylimielisesti - ja samaan hengenvetoon voisi todeta, että tavallasi ajatteleva olisi varmasti ikävä työkaveri.
En väitä kaksikymppistä yhtä kokeneeksi kuin nelikymppistä, mutta jos rehellisiä ollaan - sinäkin olet jonkun silmissä lapsellinen, huvittava ja tytöttelyn arvoinen, koska sinulta puuttuu kokemusta.
[/quote]
Tää oli hyvä, tietyllä tapaa avasi mun silmiä ikävälle, väheksyvälle käytökselle mitä saan niskaani töissä. Erona vaan että olen itse 40, haaskat 60. He ovat kamalia! Vannon että olisin tosi iloinen -ja kiltti!!- jos saisin vaihdettua heidät pariin 2-kymppisiin.
N39
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:24"]
On kiinnostavaa, kuinka ikävästi voi puhua nuoremmista kanssaihmisistään. Minua todella kiinnostaa, miksi suhtaudut parikymppiseen noin ylimielisesti - ja samaan hengenvetoon voisi todeta, että tavallasi ajatteleva olisi varmasti ikävä työkaveri.
En väitä kaksikymppistä yhtä kokeneeksi kuin nelikymppistä, mutta jos rehellisiä ollaan - sinäkin olet jonkun silmissä lapsellinen, huvittava ja tytöttelyn arvoinen, koska sinulta puuttuu kokemusta.
[/quote]
Suhtaudutko itse lapsiin aikuisina?
[/quote]
No olihan kysymys. Suhtaudun ihmiseen ihmisenä. Minä en tee pelkän iän perusteella ennakko-odotuksia niin kuin en ulkonäöstä, koulutuksesta tai vaikkapa etunimestä. Se on yksi asia kokonaisuudessa. Jos viihdyn ihmisen kanssa ja koen olevani samalla aaltopituudella, minulle on se ja sama, onko tämä parikymppinen tai vaikka viidenkymmenen.
Miksi sinä teet ennakko-odotuksia iän perusteella? Siksi, että peilaat itseesi ja oletat kaikkien pääsääntöisesti ajattelevan ja toimivan kuten sinä missä iässä milloinkin? Vaikka olen yli 20, en oleta että kaikkien parikymppisten ajatukset pyörivät samalla aaltopituudella kuin minun.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:24"]
[/quote]
Suhtaudutko itse lapsiin aikuisina?
[/quote]
Miksi 60-vuotias miespuolinen esimies ei saa tytötellä 35-vuotiasta naispuolista kassatyöntekijää? Kyllähän nainen on ihan lapsi tuossa tilanteessa.
[/quote]
Minua ei henkilökohtaisesti tytöttely ole koskaan kiusaannuttanut.
t. 40 v.
Tämä kyllä paras: me vanhemmat olemme tuon kasvuvaiheen jo käyneet läpi, valittaneet juurikin samoin aikoinaan meitä vanhemmille. Ja sitten ymmärretty. Niin se ihminen oppii. Sinäkin vielä, älä huoli.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:55"]
Minua ärsyttää nämä parikymppiset, jotka haukkuvat vanhemmat naiset. Milloin he ovat muka ilkeitä, kateellisia, juoruavia, rumia, katkeroituneita jne.
Suurin osa nelikymppisistä on ihan tyytyväisiä elämäänsä. He eivät vaan halua kavereerata kaksikymppisten kanssa, koska heillä ei vaan ole enää mitään yhteistä. Nuori nainen voisi olla lapseni. En oikeasti halua viettää aikaani juttellen sen tyyppisiä juttuja enää mitä sen ikäiset puhuvat. He itse eivät ymmärrä kuinka suuri se ero oikeastaan on. Voin sanoa että se on suuri. Minua ehkä ärsyttä, että parikymppinen kuvittelee olevansa samalla tasolla. Niinkuin miesten pokaaminen olisi jotenkin elämää suurempi saavutus. Jos siinä pelissä häviää, niin jotenkin vanhemman naisen maailma kaatuu ja hän katkeroituu.
Se että 40v. mies on 20v. naisen kanssa ei aiheuta kateutta. Antaa kuvan että naisella ei ole muuta tärkeää, kun pokata miehiä ja miehelle seksi menee kaiken muun edelle. Tämä tunne jonka nämä nuoret naiset luovat voisi olla sama, kuin rikkaiden piirit, jonne tunkee väkisin joku köyhä. Kukaan ei köyhdy, vaikka tämä henkilö onnistuisikin pokaaman jonkun noista muista rikkaista. Muita ärsyttäisi silti se, että joku tyrkkyttää itseään sellaiseen ryhmään jonne hän ei "kuulu". Häntä kutsuttasiiin kullankaivajaksi jne. vaikka tosiaan ketään noista muista ei menettäisi penniäkään.
Oikeasti kaksikymppinen ei tiedä miten nelikymppinen nainen ajattelee, mutta nelikymppinen tietää miten kaksikymppinen ajattelee. Siksi on outoa lukea nuorten ajatuksia, miten vanhemmat ihmiset ajattelevat. Harvoin osuvat oikeaan, mutta lähes aina syy on muka kateus ja katkeruus. Minun ei tarvitse olla. Olen saanut jo kaiken ajallani, nyt vaan nautin loppuelämästä. Lasteni, mieheni, ystävieni ja sukulaisteni kanssa. Ei tarvitse enää metsästää miestä, eikä muutakaan. Oikeasti monet eronneetkin naiset eivät ota uutta miestä, siksi koska eivät enää saisi, vaan siksi etteivät enää edes haluisi. Sitä on monen nuoren naisen aivan mahdoton käsittää. Nelikymppisenä ymmärät miksi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:12"]
Kun olet vähän vanhempi ja käynyt riittävästi terapiassa, niin ymmärrät, miksi nuo ikäerot eivät ole ok. Ne naiset eivät ole vihanneet sinua, vaan paheksuneet suhdetta, joka ei ole ollut normaali ja terve.
[/quote]
Juuri näin ja sinun naiiviutesi loistaa häikäisten! Kaiken typerän näkeminen/kuuleminen satuttaa meidän mukavuudenhaluisten AIKUISTEN ihmisten aisteja. Aikuisuus, kun se ei ole pelkkä ikä, katsos;)
Teen erästä vapaaehtoistyötä itseäni reippaasti nuoremman kanssa, siis alle 16-vuotiaan. Minulle on kunnia-asia suhtautua häneen samalla lailla työtä tekevänä ihmisenä kuin itsekin olen, neuvoa kuten neuvoisin ketä tahansa ihmistä ja kohdella tasa-arvoisesti, hänen iästään riippumatta. En tytöttele häntä tai juoksuta häntä aputöissä, enkä vähättele hänen taitojaan, osaamistaan tai mitään muutakaan. Hänen elämäänsä ei kosketa samat asiat kuin omaani, mutta en näe sitä ongelmana tai asiana, jonka vuoksi minulla olisi syytä olla tavattoman ylpeä omasta iästäni.
Minusta tuo on hyvä tapa, minkä monen olisi hyvä oppia, olipa ikää 20, 40 tai 50. Minusta se on isompaa kypsyyttä kuin julistaa olevansa tietyn ikäinen ja ylentämänsä itsensä paremmaksi pelkästään sen perusteella.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:55"]
Minua ärsyttää nämä parikymppiset, jotka haukkuvat vanhemmat naiset. Milloin he ovat muka ilkeitä, kateellisia, juoruavia, rumia, katkeroituneita jne.
Suurin osa nelikymppisistä on ihan tyytyväisiä elämäänsä. He eivät vaan halua kavereerata kaksikymppisten kanssa, koska heillä ei vaan ole enää mitään yhteistä. Nuori nainen voisi olla lapseni. En oikeasti halua viettää aikaani juttellen sen tyyppisiä juttuja enää mitä sen ikäiset puhuvat. He itse eivät ymmärrä kuinka suuri se ero oikeastaan on. Voin sanoa että se on suuri. Minua ehkä ärsyttä, että parikymppinen kuvittelee olevansa samalla tasolla. Niinkuin miesten pokaaminen olisi jotenkin elämää suurempi saavutus. Jos siinä pelissä häviää, niin jotenkin vanhemman naisen maailma kaatuu ja hän katkeroituu.
Se että 40v. mies on 20v. naisen kanssa ei aiheuta kateutta. Antaa kuvan että naisella ei ole muuta tärkeää, kun pokata miehiä ja miehelle seksi menee kaiken muun edelle. Tämä tunne jonka nämä nuoret naiset luovat voisi olla sama, kuin rikkaiden piirit, jonne tunkee väkisin joku köyhä. Kukaan ei köyhdy, vaikka tämä henkilö onnistuisikin pokaaman jonkun noista muista rikkaista. Muita ärsyttäisi silti se, että joku tyrkkyttää itseään sellaiseen ryhmään jonne hän ei "kuulu". Häntä kutsuttasiiin kullankaivajaksi jne. vaikka tosiaan ketään noista muista ei menettäisi penniäkään.
Oikeasti kaksikymppinen ei tiedä miten nelikymppinen nainen ajattelee, mutta nelikymppinen tietää miten kaksikymppinen ajattelee. Siksi on outoa lukea nuorten ajatuksia, miten vanhemmat ihmiset ajattelevat. Harvoin osuvat oikeaan, mutta lähes aina syy on muka kateus ja katkeruus. Minun ei tarvitse olla. Olen saanut jo kaiken ajallani, nyt vaan nautin loppuelämästä. Lasteni, mieheni, ystävieni ja sukulaisteni kanssa. Ei tarvitse enää metsästää miestä, eikä muutakaan. Oikeasti monet eronneetkin naiset eivät ota uutta miestä, siksi koska eivät enää saisi, vaan siksi etteivät enää edes haluisi. Sitä on monen nuoren naisen aivan mahdoton käsittää. Nelikymppisenä ymmärät miksi.
[/quote]
Juurikin näin! Kiitos, kun kirjoitit kaiken sen mitä ajattelin!
Ja se asia, että elämä vain paranee, kun ikää ja varmuutta tulee lisää:)
En todellakaan kaipaa niihin kaksikymppisten juttuihin. Olen saavuttanut osan elämäni suurimmista asioista ja olen niistä iloinen ja ylpeä.
Tietysti monilla kaksikymppisillä TYTÖILLÄ on seksuaalisuuden testailua ja oman viehättävyyden hakua muiden silmissä.
Kuka aikuinen NAINEN "jaksaisi" lähteä tekemään muiden takia itsensä hölmöksi? :D
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:51"]
En todellakaan kaipaa niihin kaksikymppisten juttuihin. Olen saavuttanut osan elämäni suurimmista asioista ja olen niistä iloinen ja ylpeä.
Tietysti monilla kaksikymppisillä TYTÖILLÄ on seksuaalisuuden testailua ja oman viehättävyyden hakua muiden silmissä.
Kuka aikuinen NAINEN "jaksaisi" lähteä tekemään muiden takia itsensä hölmöksi? :D
[/quote]
Tekemäään itseään hölmöksi... miten?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:02"]
[/quote]
[/quote]
Sellainen keimailu ja joillekin aivottomille jutuille kikattelu on aika monen mielestä noloa.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:05"]
[/quote]
[/quote]
Sellainen keimailu ja joillekin aivottomille jutuille kikattelu on aika monen mielestä noloa.
[/quote]
Ja niinhän tekevät siis kaikki alle kolmekymmenvuotiaat naiset?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:17"] Kuten edellinen toteaa, minäkään en 40-vuotiaana voi olla ystävä 20-vuotiaan kanssa, sillä meillä ei ole sellaista yhteistä pohjaa, jolle voisimme rakentaa. En ikinä voisi kertoa omista tärkeistä sisimmistä asioistani hänelle, sillä en usko, että hän mitenkään voisi ymmärtää minun kokemusmaailmaani. Tämä olettamus perustuu siihen, että olen itse ollut todella kypsä 20-vuotias, jota on tituleerattu syvälliseksi ja ikäistään kehittyneemmäksi ajattelultani ja nyt 40-vuotiaana tiedän, kuinka vähän tiesin 20-vuotiaana. Kuinka mustavalkoinen maailmani oli. Kuinka kuvittelin kauneuteni kestävän ikuisesti (vaikka älyllisesti tiesin, ettei niin käy). 20-vuotiaan ei toki kuulukaan miettiä elämän raadollisuuksia vaan elää innostuneesti elämäänsä. Me 40-vuotiaat voimme olla sinulle kohteliaita ja voimme olla sinusta kiinnostuneita. Mutta me emme voi olla ystäviäsi, sillä se tuntuisi absurdilta. 20-vuotias on vasta aikuisuuden kynnyksellä. 40-vuotias on elänyt silloin, kun sinä synnyit. Se on tuossa vaiheessa valtava ikäero. Naisena en voi ystävystyä omasta näkökulmastani lapsen kanssa. Sinä et voi olla samalla tasolla, sinä et voi olla ystäväni. Sinä voit olla nuori kaunis nainen, joka seurustelee jonkun tutun miehen kanssa. Sinuun kulminoituu kummastus, eikö mies todellakaan kaipaa mitään älyllisempää seuraa. Eikö hän halua koskaan keskustella elämän tärkeistä asioista älykkäästi. On tietysti epäreilua, että kiukku kohdistuu sinuun. Senhän pitäisi kohdistua siihen mieheen, josta ajattelen, että hän on täysi tampio enkä voi milloinkaan kunnioittaa häntäkään enää miehenä. Voin samastua mieheen siten, että hän haluaa kauniin kuoren ja intohimoista seksiä, vähän kuin minä haluan kauniita vaatteita ja hienon auton. Mutta ihmissuhteissani minulla pitää olla jotakin syvempää kuin kuori. [/quote]
En väitä kaksikymppistä yhtä kokeneeksi kuin nelikymppistä, mutta jos rehellisiä ollaan - sinäkin olet jonkun silmissä lapsellinen, huvittava ja tytöttelyn arvoinen, koska sinulta puuttuu kokemusta. [/quote] Tää oli hyvä, tietyllä tapaa avasi mun silmiä ikävälle, väheksyvälle käytökselle mitä saan niskaani töissä. Erona vaan että olen itse 40, haaskat 60. He ovat kamalia! Vannon että olisin tosi iloinen -ja kiltti!!- jos saisin vaihdettua heidät pariin 2-kymppisiin. N39
[/quote]
äääh, akat on vain kateellisia, kun niiden viiskymppiset äijät panis mieluummin parikymppisen tiukkaa pillua, kun niiden lervähtänyttä vittua ja imisi kiinteitä tisuja, kuin leipoisivat elähtäneitä lättyjä
[/quote]
[/quote]
Mites se sanottiinkaan. Äiti antaa, mutta tyttö suorastaan pyytää. Tässähän se on kiteytetty
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:17"] Kuten edellinen toteaa, minäkään en 40-vuotiaana voi olla ystävä 20-vuotiaan kanssa, sillä meillä ei ole sellaista yhteistä pohjaa, jolle voisimme rakentaa. En ikinä voisi kertoa omista tärkeistä sisimmistä asioistani hänelle, sillä en usko, että hän mitenkään voisi ymmärtää minun kokemusmaailmaani. Tämä olettamus perustuu siihen, että olen itse ollut todella kypsä 20-vuotias, jota on tituleerattu syvälliseksi ja ikäistään kehittyneemmäksi ajattelultani ja nyt 40-vuotiaana tiedän, kuinka vähän tiesin 20-vuotiaana. Kuinka mustavalkoinen maailmani oli. Kuinka kuvittelin kauneuteni kestävän ikuisesti (vaikka älyllisesti tiesin, ettei niin käy). 20-vuotiaan ei toki kuulukaan miettiä elämän raadollisuuksia vaan elää innostuneesti elämäänsä. Me 40-vuotiaat voimme olla sinulle kohteliaita ja voimme olla sinusta kiinnostuneita. Mutta me emme voi olla ystäviäsi, sillä se tuntuisi absurdilta. 20-vuotias on vasta aikuisuuden kynnyksellä. 40-vuotias on elänyt silloin, kun sinä synnyit. Se on tuossa vaiheessa valtava ikäero. Naisena en voi ystävystyä omasta näkökulmastani lapsen kanssa. Sinä et voi olla samalla tasolla, sinä et voi olla ystäväni. Sinä voit olla nuori kaunis nainen, joka seurustelee jonkun tutun miehen kanssa. Sinuun kulminoituu kummastus, eikö mies todellakaan kaipaa mitään älyllisempää seuraa. Eikö hän halua koskaan keskustella elämän tärkeistä asioista älykkäästi. On tietysti epäreilua, että kiukku kohdistuu sinuun. Senhän pitäisi kohdistua siihen mieheen, josta ajattelen, että hän on täysi tampio enkä voi milloinkaan kunnioittaa häntäkään enää miehenä. Voin samastua mieheen siten, että hän haluaa kauniin kuoren ja intohimoista seksiä, vähän kuin minä haluan kauniita vaatteita ja hienon auton. Mutta ihmissuhteissani minulla pitää olla jotakin syvempää kuin kuori. [/quote]
En väitä kaksikymppistä yhtä kokeneeksi kuin nelikymppistä, mutta jos rehellisiä ollaan - sinäkin olet jonkun silmissä lapsellinen, huvittava ja tytöttelyn arvoinen, koska sinulta puuttuu kokemusta. [/quote] Tää oli hyvä, tietyllä tapaa avasi mun silmiä ikävälle, väheksyvälle käytökselle mitä saan niskaani töissä. Erona vaan että olen itse 40, haaskat 60. He ovat kamalia! Vannon että olisin tosi iloinen -ja kiltti!!- jos saisin vaihdettua heidät pariin 2-kymppisiin. N39
[/quote]
äääh, akat on vain kateellisia, kun niiden viiskymppiset äijät panis mieluummin parikymppisen tiukkaa pillua, kun niiden lervähtänyttä vittua ja imisi kiinteitä tisuja, kuin leipoisivat elähtäneitä lättyjä
[/quote]
Taas samat kateus selitykset. Nelikymppinen nainen tietää, että maailmassa on niin pajlon parempaa tarjolla, kun viiskymppinen äijä ja kaksikymppinen tyttö. Minun puolestani saavat vapaasti pyöriä yhden reiän ympärillä. Minulla on parempaakin tekemistä kun olla heille kateellisia.
Katkerat hiekkapillut ovat kateellisia nuoremmille naisille, vaikka te jotkut muuta väitättekin.
Jos naiset nimittelevät ap:ta "pikkupilluksi" jne., kyllähän se kateudelta kuulostaa. Mikäli heitä huolestuttaisi oikeasti nuoren naisen puolesta, sittenhän he haukkuisivat sitä miestä.
Te av-haahkat olette naurettavia.
P.S. Kaikesta huolimatta minulle tuli tästä ketjusta olo, että ap on oikeasti keski-ikäinen mies, joka hakee oikeutusta nuorten tyttöjen pokailulleen. Jokin tässä oikein huutaa provoa.
Jos oikein tarkastelen itseäni ja lähimpiä ystäviä. Voin sanoa, että me emme kukaan ole kateellisia parikymppisille. Ihan oikeasti. Onko 25-vuotias kateellinen 17-vuotiaalle? Ei ole. Ihmettelen, mistä oletus tulee, että keski-ikääntyvä nainen on automaattisesti kateellinen nuoremmalleen? Mielestäni sen takana on sietämättömän sovinistinen ajatus, jossa naisen ainoa tarkoitus on miellyttää miestä freesiydyllään ja siihen huonommin soveltuvan naisen on automaattisesti tukehduttava kateuteuteen sitä viehättävämpää naista kohtaan!
Mutta esimerkiksi en ole itsekään kateudesta vapaa. Esimerkiksi saatan mielessäni kadehtia saman ikäluokan naista, joka on timmi, kauniimpi, parempi palkkainen ja asuu kauniimmassa kodissa. En kahdehdi nuorempiani vaan ikäisiäni, joilla on jotain sellaista, jota itsekin haluaisin. Ikä ei ole niin tärkeä. Muut asiat.
No jaa? Itse olin hyvin nuorena ihastunut itseäni erittäin paljon vanhempaan mieheen. Hänellä oli samanikäinen naisystävä, jonka kuvittelin vihaavan minua. Totuus oli kuitenkin se, että minä vihasin tuota vanhempaa naista. Olin mustasukkainen, koska tajusin, että hänellä on niin paljon sellaista jota minulla ei ollut. Minulla oli vain nuoruuteni, epävarmuuteni, lapsellisuuteni, eikä meillä ollut mitään yhteistä tuon "ihastukseni" kanssa.
Monet tuntemani juristit, ekonomit ja diplomi-insinöörit ovat vaihtaneet keski-iän kriisin kynnyksellä naisensa nuorempaan. Mahtaa vituttaa, kun nuorena kaikki miehet tekevät ihan mitä tahansa teidän eteenne ja parinkymmenen vuoden päästä ukko heittää pellolle. Eihän Tasavallan presidenttikään seurustele minkään rupsahtaneen mummon kanssa.
Mutta hei, sisäinen kauneushan on tärkeintä :^)