Multa vietiin lapset yöllä,
ahdistaa ja hävettää. Kuinka kestän tämän kaiken. Lähtivät johki perheeseen, eivät päässeet edes isälleen!!!
Mä en kestä ja en jaksa enää!!!
Kommentit (165)
Sulle taitaa olla viina se kaikki kaikessa. Hajoo vaan rauhassaan siellä.
Jos isä on virallinen niin tottakai hänelle ilmoitetaan.
Monta olit juonu kun naapurissa kävit? Rehellisesti...
Olin juonut paljon, punkkupullon ja 6 kpl siideriä. Tiedän että liikaa!!! Lasten isä ei ole paljonkaa ollut kuvioissa mukana, ei ole myöskään juoppo. Lapset nähneet isänsä viimeeksi maaliskuussa ja isovanhemmat alku kesästä. Eniten ahdistaa tämä tietämöttömyys!!!
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:29"]Oikeasti tällaisessa tilanteessa asia menisi suurinpiirtein näin. Äidiltä kysyttäisiin onko joku sukulainen, joka voi ottaa lapset loppuyöksi ja kenties seuraavaksi päiväksi hoitoon. Jos sellaista ei löytyisi, lapset vietäisiin kriisipaikkaan. He todennäköisesti tulisivat jo seuraavana päivänä takaisin kotiin ja perheelle varattaisiin aika toimistolle. Äiti saisi tietää missä lapset ovat.
[/quote]
Ei muuten mene, vaan nimenomaan kriisiperheeseen viedään koska halutaan että lapset ovat " puolueettomassa " paikassa, jotta asiaa voidaan rauhassa tutkia. Omat lapset vietiin kriisiperheeseen iltapäivällä, kun olin aamulla soittanut lastensuojeluun ja kertonut että olen uudelleen alkanut käyttää huumeita ja tarvitsen apua. Vanhemmat olivat halukkaita ottamaan lapset luokseen, mutta siihen ei suostuttu. Saivat kuitenkin käydä vierailulla mummon ja ukin luona.
Miten noin pienten lasten kanssa olessaan voi vetää päädyt ja vielä ruikata puolelta öin lapsia naapuriin. On loistavaa, että tunnet häpeää, kunhan , et yritä,juoda sitä pois. Sinuna soittaisin itse lasten isälle. On huomattavasti parempi kuin se, että sossulta tulee tieto. Nyt on turha märehtiä tehtyä, sitä e t saa enää muutettua. Suunta eteenpäin ja muuta itseäsi tai menetät lapsesi,
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 00:41"]Ihmisellä voi olla vaikeaa, geenit juomiseen jne., mutta se on oma valinta lähdetkö tilannetta paikkaamaan juomisella, naimisella tms riippuvuudella eli asialla mikä menee reilusti yli. Onko teistä sairauden puolustelijat kukaan kuullut, että ongelmat on mahdollista selvittää muutenkin kuin juomalla?! Jos joku ei sitä tee niin se on oma valinta. Juoppo on omasta valinnasta juopoksi ja riippuvaiseksi päätynyt. Ei kukaan ensimmäisestä ryypystä jää kiinni vaan JeppeJuoppo tekee valinnan juoda toisen ja kolmannen ja neljännen jne. kerran kunnes hän on lopulta riippuvainen.
[/quote]
Jep. Mun isä on alkoholisti, ja mahdollisien geenien takia en ole tähänkään päivään mennessä edes maistanut alkoholia. Saattaapi olla, että minäkin jäisin alkoholiin kiinni (helpommin ainakin), mutta saattaapi myös olla, että en jäis, vaikka joisinkin. En halua ottaa riskiä, ja muutenkin alkoholi on niin turhaa ihmiselle. Tai ainakaan minä en sitä mihinkään tarvitse. t. teini
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:29"]Oikeasti tällaisessa tilanteessa asia menisi suurinpiirtein näin. Äidiltä kysyttäisiin onko joku sukulainen, joka voi ottaa lapset loppuyöksi ja kenties seuraavaksi päiväksi hoitoon. Jos sellaista ei löytyisi, lapset vietäisiin kriisipaikkaan. He todennäköisesti tulisivat jo seuraavana päivänä takaisin kotiin ja perheelle varattaisiin aika toimistolle. Äiti saisi tietää missä lapset ovat. [/quote] Ei muuten mene, vaan nimenomaan kriisiperheeseen viedään koska halutaan että lapset ovat " puolueettomassa " paikassa, jotta asiaa voidaan rauhassa tutkia. Omat lapset vietiin kriisiperheeseen iltapäivällä, kun olin aamulla soittanut lastensuojeluun ja kertonut että olen uudelleen alkanut käyttää huumeita ja tarvitsen apua. Vanhemmat olivat halukkaita ottamaan lapset luokseen, mutta siihen ei suostuttu. Saivat kuitenkin käydä vierailulla mummon ja ukin luona.
[/quote]
Täälläpäin kyllä menevät sukulaisten luo, jos mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:28"]Muistan kun omat lapset lähtivät sijoitettavaksi, valvoin ja olin syömättä noin pari viikkoa ja menin niin huonoon kuntoon etten kyennyt kunnolla selvittämään asioita ja meinasin luovuttaa. Onneksi kaikki meni lopulta hyvin, sillä kävin päivittäin lastenkodilla katsomassa lapsia ja pääsimme yhdessä kuntoutuslaitokseen, jossa asuttiin 6 kk. Nyt tapahtuneesta 4 vuotta, olen raitis, työelämässä ja lapset voi hyvin.
Huolehdi itsestäsi, huomenna soitat lastensuojelun sosiaalityöntekijälle ja kysyt mistä saat apua, jotta saat lapset takaisin.
Oliko kyseessä ensimmäinen kerta? Minkä ikäiset lapset?
[/quote]
Onko sulla siis lapset nyt kotona?
[/quote]
On, lapset olivat yhteensä noin 3 viikkoa lastenkodissa ja itse tuon ajan vieroituksessa. Sen jälkeen pääsimme kuntoutukseen, jossa olimme noin 6 kk. Sieltä kotiin, jonka jälkeen perhetyö ja muutama tapaaminen sosiaalityöntekijän kanssa ja omat huumeseulat (noin 3 vuotta 2 kertaa viikossa).
Nyt vuosi takana ns. Normikansalaisena, koko perhe voi hyvin. Lapset 8- ja 5- vuotiaat.
En kehtaa soittaa lasten isälle, ainakaan vielä tänään. Ollaan oltu viimeeksi puheissa maaliskuussa.
Jos isä on huoltaja hänelle ilmoitetaan. Muuten ei.
Vittu mitä juoppoporukkaa täällä palstalla pyörii!
Oletko tänään ottanut vähän korjaavaa?
Miksi ajattelit ottaa pari, kun olit yksin 3-ja 5- vuotiaiden kanssa? Seuran vuoksi? Miksi olet hankkinut lapsia, jos alkoholi on sinulle tärkeätä? Jos et ole valmis luopumaan alkoholista kokonaan, älä edes yritä saada lapsia takaisin. Heillä on parempi olo muualla.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:35"]Eivät kyseleet sukulaisista mitään, kerroin että isä asuu toisella paikkakunnalla. Koko tapahtuma kesti n.20-30mim ja lapset lähti. Lapset vajaa 3v. ja 5v.
Soitan heti aamulla sossuun ja yritän saada jotain tietoa ,kai mulla on oikeus tietää missä ne on???
[/quote]
On tietenkin ja yleensä myös oikeus käydä tapaamassa lapsia, jos olet selvinpäin ja kohtuu rauhallisesti käyttäydyt. Kannattaa heti suhtautua siten että lastensuojelun tehtävä on auttaa sinua ja lapsia pääsemään yhdessä kotiin - jättää vihanpurkaukset omaan tietoon. Jos olet valmis lähtemään vieroitukseen, paranevat mahdollisuudet saada lapset pian takaisin huomattavasti. Tsemppiä!
No en ole tänään ottanut mitään, ei olisi pitänyt ostaa alkoo kotiin. Tiedän nyt satavarmasti että en ikinä enää ota pisarakaan kun lapset kotona, ehkä parempi etten ota ikinä enää.
No just.lopeta jo sairas ap näitten provojen kirjoittelu!!
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:50"]Olin juonut paljon, punkkupullon ja 6 kpl siideriä. Tiedän että liikaa!!! Lasten isä ei ole paljonkaa ollut kuvioissa mukana, ei ole myöskään juoppo. Lapset nähneet isänsä viimeeksi maaliskuussa ja isovanhemmat alku kesästä. Eniten ahdistaa tämä tietämöttömyys!!!
[/quote]
Jos joisin punkkupullon ja kuus siideriä, olisin sammunut samantien. Taidat olla aikamoinen happo.
sun on pakko mennä kaupunkisi aa-ryhmään ja hoitaa asiasi kuntoon kun kerran tilanne on noin pahaksi mennyt lupaan että elämäsi helpottuu suuresti kun saat tukea ja apua huomaat ettet ole yksin alkoholi ongelmasi kanssa ja sitten taistelet lapset itsellesi se että jäisit vain makaamaan ja ryyppäämään itsesäälissä ei auta ketään varsinkaan lapsiasi
2