Multa vietiin lapset yöllä,
ahdistaa ja hävettää. Kuinka kestän tämän kaiken. Lähtivät johki perheeseen, eivät päässeet edes isälleen!!!
Mä en kestä ja en jaksa enää!!!
Kommentit (165)
Voi kun olisi provo tai edes painajainen!!!!!!
Googlle katsoin että voivat pitää lapsia 30vrk, onko totta????? tai pidempään.
Ahdistaa entistä enemmän kun lukee netistä nosta asioista.
En lähtenyt baariin, itkin kunnes sammuin.
Jos on provo, niin sitten on.
Mutta jos on todellinen, niin kyllä mua (kolmen lapsen äitiä) vähän kuvottaa, että humalaiselta äidiltä viedään lapset ja mitä äiti tekee - ilmestyy nettipalstalle inisemään omasta häpeästään ja noloudestaan ja saako isä tietää jne jne. Ihmettelen että tälle äidille ei tule lapset mieleen. He ovat tämän tarinan uhrit, ei ap.
Miksi menit sinne naapuriin? Oliko ajatuksenasi lähteä baariin vai mitä?
Mikä oli tilanne kun sossut tulivat? Siis sinä ap kovassa humalassa, mutta eivätkö lapset olleet nukkumassa tuohon aikaan? Vai leikkivätkö lapst keskenään ja sinä heiluit humalassa vai mitä?
Mua inhottaa kun jengi sanoo täällä vaan heti, että "hyvä kun vietiin". Monet lasten sijoituspaikat aivan järkyttäviä keskitysleirejä (kokemuksesta tiedän) ja selvästi äidillä on paha olla. En nyt tiedä kuinka pahasta alkoholiongelmasta on kyse, mutta sen takana on aina jokin vakavampi ongelma, kuin että "no viina nyt sattuu maistumaan". Joskus ei vaan voimat riitä, varsinkaan jos käytettävissä on vaan omat. Anna apua lähimmäiselle. Täällä äidin haukkuminen auta mitään. Vertaistukea, tukea, tietoa ja neuvoa täältä haetaan. Mä toivon sulle aloittaja kaikkea hyvää. Kerro jollekin, joka välittää susta. Kun saat oman elämäs mallilleen, voit tehdä lasteskin elämästä hyvää.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:11"]Jos on provo, niin sitten on.
Mutta jos on todellinen, niin kyllä mua (kolmen lapsen äitiä) vähän kuvottaa, että humalaiselta äidiltä viedään lapset ja mitä äiti tekee - ilmestyy nettipalstalle inisemään omasta häpeästään ja noloudestaan ja saako isä tietää jne jne. Ihmettelen että tälle äidille ei tule lapset mieleen. He ovat tämän tarinan uhrit, ei ap.
[/quote]
Ap on tyypillinen itsekäs alkkisämmä, joka sitten ihmettelee miksi sen lapset on jotain ongelmaisia nistejä, jotka päätyy itsariin, mitään syytä ap ei tule näkemään itsessään siihen, että tuhoaa lastensa elämän ja turvallisuudentunteen.
Mulla oli lapset mukana kun menin naapuriin, pienempi sylissä ja vanhempi käveli vierellä. Olin pukenut heille sisä sekä ulkovaatteet päälle. Havahduin ovikello soitton ja tietysti ajattelin että naapuri on sittenkin tulossa hoitamaan tai hakemaan lapsia. Olin senverran juonut että ei mielenkään tullut että, voisi olla sossu.
Kertoivat että on tehty ilmoitus ja aikaa nopsaan totesivat että en ole keskustelu kunnossa. Lapset olivat vielä silloin hereillä.
Miksi lapset olivat hereillä keskellä yötä?
Häpeä on hyvä tunne se kertoo että tiedät sisimässäsi että olet tehnyt väärin nyt ymmärrät laittaa korkin lopullisesti kiinni alkoholistille ei ole olemassa mitään "muutamaa" lasia
yritä myös ymmärtää että alkoholismi on sairaus josta ei parane ilman hoitoa ja aa-ryhmiä ja silti se seuraa sinua loppuelämän
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:19"]Mulla oli lapset mukana kun menin naapuriin, pienempi sylissä ja vanhempi käveli vierellä. Olin pukenut heille sisä sekä ulkovaatteet päälle. Havahduin ovikello soitton ja tietysti ajattelin että naapuri on sittenkin tulossa hoitamaan tai hakemaan lapsia. Olin senverran juonut että ei mielenkään tullut että, voisi olla sossu.
Kertoivat että on tehty ilmoitus ja aikaa nopsaan totesivat että en ole keskustelu kunnossa. Lapset olivat vielä silloin hereillä.
[/quote]
Voi toiset, mutta jos tästä eteenpäin hoidat asiat hyvin, saavat lapset vielä turvallisuuden tunteen ja luottamuksen takaisin. Mitä enemmän korjaavia kokemuksia, sitä vähemmän ne hajottavat muistot traumatisoivat. Yhden ilmoituksen perusteella ei lapsia pysyvästi oteta huostaan. Oliko kyseessä eka ilmoitus?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:14"]
Mua inhottaa kun jengi sanoo täällä vaan heti, että "hyvä kun vietiin". Monet lasten sijoituspaikat aivan järkyttäviä keskitysleirejä (kokemuksesta tiedän) ja selvästi äidillä on paha olla. En nyt tiedä kuinka pahasta alkoholiongelmasta on kyse, mutta sen takana on aina jokin vakavampi ongelma, kuin että "no viina nyt sattuu maistumaan". Joskus ei vaan voimat riitä, varsinkaan jos käytettävissä on vaan omat.Anna apua lähimmäiselle. Täällä äidin haukkuminen auta mitään. Vertaistukea, tukea, tietoa ja neuvoa täältä haetaan. Mä toivon sulle aloittaja kaikkea hyvää. Kerro jollekin, joka välittää susta. Kun saat oman elämäs mallilleen, voit tehdä lasteskin elämästä hyvää.
[/quote]
Ja kilinvitut. Ykskään juoppo ei tarvi mitään saatanan empatiaa vaan kasvattaisivat vähän selkärankaa. Jos oot yksin 3- ja 5 vuotiaiden lasten kans nii viinaa ei oteta känniin asti. Punkt o slut.
73 jatkaa vielä.
Lasten tilanne on siis se, että äiti juo, isä asuu 500 km:n päässä eikä ole lastensa kanssa tekemisissä. Kuka välittää lapsista? Ehkä oli ihan hyvä, että ap meni naapuriin pyytämään apua. Naapuri sitten onneksi toimi oikein ja hankki lapsille apua.
Mutta palstallahan äiti on pyhä olento, jonka puolella aina ollaan, jopa lasten etua vastaan.
Tiedättekö te ymmärtäjät ja pään silittäjät mitä se tarkoittaa alkoholistille?
Teettekö tuota tahallanne, vai ettekö ymmärrä mitä olette tekemässä?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:14"]
Mua inhottaa kun jengi sanoo täällä vaan heti, että "hyvä kun vietiin". Monet lasten sijoituspaikat aivan järkyttäviä keskitysleirejä (kokemuksesta tiedän) ja selvästi äidillä on paha olla. En nyt tiedä kuinka pahasta alkoholiongelmasta on kyse, mutta sen takana on aina jokin vakavampi ongelma, kuin että "no viina nyt sattuu maistumaan". Joskus ei vaan voimat riitä, varsinkaan jos käytettävissä on vaan omat.Anna apua lähimmäiselle. Täällä äidin haukkuminen auta mitään. Vertaistukea, tukea, tietoa ja neuvoa täältä haetaan. Mä toivon sulle aloittaja kaikkea hyvää. Kerro jollekin, joka välittää susta. Kun saat oman elämäs mallilleen, voit tehdä lasteskin elämästä hyvää.
[/quote]
Ja kilinvitut. Ykskään juoppo ei tarvi mitään saatanan empatiaa vaan kasvattaisivat vähän selkärankaa. Jos oot yksin 3- ja 5 vuotiaiden lasten kans nii viinaa ei oteta känniin asti. Punkt o slut.
[/quote]
Juuri näin. Mitä te 'ymmärtajät' sanoisitte, jos lapsille olisi tapahtunut jotain. Yhä ymmärtäisitte? Entä jos kyseessä olisi yh-isä? Ette ymmärtäisi yhtään. Lasten kanssa ei juoda viinaa känniin asti. Piste.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:50"]
Olin juonut paljon, punkkupullon ja 6 kpl siideriä. Tiedän että liikaa!!! Lasten isä ei ole paljonkaa ollut kuvioissa mukana, ei ole myöskään juoppo. Lapset nähneet isänsä viimeeksi maaliskuussa ja isovanhemmat alku kesästä. Eniten ahdistaa tämä tietämöttömyys!!!
[/quote]
Ja ajattelit sitten lähteä baariin ja tyrkätä lapset naapurille?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:50"]Olin juonut paljon, punkkupullon ja 6 kpl siideriä. Tiedän että liikaa!!! Lasten isä ei ole paljonkaa ollut kuvioissa mukana, ei ole myöskään juoppo. Lapset nähneet isänsä viimeeksi maaliskuussa ja isovanhemmat alku kesästä. Eniten ahdistaa tämä tietämöttömyys!!!
[/quote]
Eikö se juopon lapselle ole jatkuvana riesana se "tietömättömyys" mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan kun vanhemmat on kännissä. Elämä ei ole aina helppoa mutta tekosi AP on paskaa.
Terv: Alkoholistien aikuinen lapsi (voi kun minutkin olisi viety...)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:50"]Olin juonut paljon, punkkupullon ja 6 kpl siideriä. Tiedän että liikaa!!! Lasten isä ei ole paljonkaa ollut kuvioissa mukana, ei ole myöskään juoppo. Lapset nähneet isänsä viimeeksi maaliskuussa ja isovanhemmat alku kesästä. Eniten ahdistaa tämä tietämöttömyys!!!
[/quote]
Jos joisin punkkupullon ja kuus siideriä, olisin sammunut samantien. Taidat olla aikamoinen happo.
[/quote]
Mietin samaa.
Kukaan TERVE ihminen ei tee tuollaista ollessaan yksin pienten lasten kanssa. Alkoholismi on SAIRAUS, jota voidaan hoitaa ja siitä voi parantua. Suhtautuisitteko samalla tavalla, vaikka epilepsiaa sairastavaan äitiin, joka makaisi epilepsiakohtauksen vuoksi taju kankaalla pienten lasten kanssa? Ette! Vaikka molemmissa tapauksissa äiti ei voi huolehtia pienistä lapsistaan ja molemmat tilanteet ovat lapsille erittäin pelottavia. Nämä erot yleisissä asenteissa ovat se suurin syy, miksi alkoholistit eivät uskalla hakea apua, koska alkoholismiin ei edelleenkään suhtauduta sairautena, vaan se on jotain noloa ja hävettävää. Vittuilemalla ja syyllistämällä ei voi ketään sairasta auttaa.
Tsemppiä sinulle ap! Soita huomenna sosiaalityöntekijöille ja pyydä tapaamista. Ota myös yhteyttä heti aamulla paikkakuntasi a-klinikkaan ja varaa kriisiaika. Asiat selviävät kyllä! Nyt on tärkeintä sietää tätä epävarmuutta ja pitää pää selvänä.
Annas kun arvaan, lähdit vielä baariin sitten yöllä?? Loistoäiti :)