Multa vietiin lapset yöllä,
ahdistaa ja hävettää. Kuinka kestän tämän kaiken. Lähtivät johki perheeseen, eivät päässeet edes isälleen!!!
Mä en kestä ja en jaksa enää!!!
Kommentit (165)
Ihan mahtavaa! Toivottavasti lapsilla on mukavaa siellä. Ovat varmasti kärsineet jo ihan liikaa.
Hyvä, kerrankin nopeaa ja oikeaa toimintaa sossuilta! Ja naapurilta!
Taistele lapset takaisin kotiin, he tarvitsevat äidin rakkautta enemmän kuin itse kaipaat humalaa.
Jos tämä on totta, niin nyt on tärkeintä, että lapset ovat turvassa turvallisessa ja vakaassa ympäristössä.
Nyt sinun pitää päättää, jatkatko ryyppäämistä vai ryhdistäydytkö ja haet apua ongelmiisi.
Nyt sinulla on mahdollisuus muuttaa elämäsi suuntaa. Mene terapiaan, hoida itsesi kuntoon ja tasapainoon. Koskaan ei ole liian myöhäistä. Voit vielä korjata kaiken. Opettele ensin rakastamaan ja pitämään huolta itsestäsi ja sen jälkeen osaat antaa samaa hoitoa lapsillesikin. Älä jää roikkumaan liikaa epäonnistumisiin vaan ota tämä mahdollisuutena. Sinä päätät mitä seuraavaksi tapahtuu. Tsemppiä!
Koskahan sossut ilmoittaa lasten isälle että mitä on tapahtunut???? Lasten isä asuu 500km päässä ja
mietin että pystynkö jotenkin estämään sen että se ei saisi tietää asiasta.????
Kauhee paniikki päällä kun en tiedä yhtään että mitä seuraavaksi tapahtuu.
ap
Kamala tilanne mutta naapuri teki oikein. Ota huomenna heti aamusta yhteyttä A-klinikkaan ja hae apua. Näytä että olet tosissasi! Taistele lapsistasi ja lastesi puolesta! Tosi paljon tsemppiä! Itse en koskaan ole ollut ihan tuossa jamassa mutta join silti liikaa. Vuosi sitten lopetin. Ekat kuukaudet oli vaikeita mutta sitten alkottomuuteen alkoi tottua.
No, suoraan sanottuna lapsille paljon parempi, jos saavat vakaan kodin kuin juopottelevan äidin.
Miten helvetissä saatat ryypätä lasten ollessa kotona?? Ei mitään rotia? Eikä juopottelu muutenkaan ole järkevää touhua.
Soitat sille miehelle että "HYVÄÄ ISÄNPÄIVÄÄ, lapset muuten meni.. mut lährtään baarii ku satut kulmille!"
Taidat olla aika yksin. Saisitko jostain apua?
Viina ja pienten lasten hoito eivät sovi yhteen. Sen nyt tiedätkin.
Ole itsellesi armollinen. Etsi apua.
Uskomatonta jotenkin, että kännin takia vietiin....varmaan ainakin 100 000 otettaisiin huostaan viikonloppuna, jos se olisi syy.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:19"]
Koskahan sossut ilmoittaa lasten isälle että mitä on tapahtunut???? Lasten isä asuu 500km päässä ja
mietin että pystynkö jotenkin estämään sen että se ei saisi tietää asiasta.????
Kauhee paniikki päällä kun en tiedä yhtään että mitä seuraavaksi tapahtuu.
ap
[/quote]
Varmasti on paniikki päällä, mutta nyt ei auta salailu eikä asian kieltäminen! Ole rehellinen ennen kaikkea itsellesi ja katso ongelmaasi silmiin. Muuten et ikinä selviä siitä. Saat kyllä apuakin, kun haet sitä.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:23"]Uskomatonta jotenkin, että kännin takia vietiin....varmaan ainakin 100 000 otettaisiin huostaan viikonloppuna, jos se olisi syy.
[/quote]
jos äiti ei kykene huolehtimaan lapsista alkoholin vuoksi, niin eikö kyseessä ole heitteillejättö? Silloinhan on perusteltua hakea lapset pois. Kaikki tapaukset eivät tule ilmi. Tämä tuli, kiitos naapurin.
ap, hae apua.
Muistan kun omat lapset lähtivät sijoitettavaksi, valvoin ja olin syömättä noin pari viikkoa ja menin niin huonoon kuntoon etten kyennyt kunnolla selvittämään asioita ja meinasin luovuttaa. Onneksi kaikki meni lopulta hyvin, sillä kävin päivittäin lastenkodilla katsomassa lapsia ja pääsimme yhdessä kuntoutuslaitokseen, jossa asuttiin 6 kk. Nyt tapahtuneesta 4 vuotta, olen raitis, työelämässä ja lapset voi hyvin.
Huolehdi itsestäsi, huomenna soitat lastensuojelun sosiaalityöntekijälle ja kysyt mistä saat apua, jotta saat lapset takaisin.
Oliko kyseessä ensimmäinen kerta? Minkä ikäiset lapset?
Oikeasti tällaisessa tilanteessa asia menisi suurinpiirtein näin. Äidiltä kysyttäisiin onko joku sukulainen, joka voi ottaa lapset loppuyöksi ja kenties seuraavaksi päiväksi hoitoon. Jos sellaista ei löytyisi, lapset vietäisiin kriisipaikkaan. He todennäköisesti tulisivat jo seuraavana päivänä takaisin kotiin ja perheelle varattaisiin aika toimistolle. Äiti saisi tietää missä lapset ovat.
Miksihän lapset piti viedä jonnekin vieraiden ihmisten hoitoon, eihän sillä ole mitään tekemistä aloittajan toiminnan kanssa vaan ihan vaan ilkeyttään veivät? No, ei onnistu onneksi ainakaan salailu. Jos isä on tervejärkinen ihminen, sinnehän ne lapset menevät, turhaan lapsia ei sijoiteta pidemmäksi aikaa vieraiden hoitoon. Olisivat menneet suoraan isälleen yöllä, jos isä asuisi lähempänä.
Ei tälle nyt enää mitään voi, tilanne on mitä on ja siitä on otettava opiksi. Jos ap:n ainoa ongelma on alkoholi, niin saahan hän lapset takaisin, kun todistaa päässeensä eroon ongelmasta. Naapuria on turha syyttää, hän ajatteli vain lasten parasta ja sillä hetkellä se ei ollut äidin luo jääminen.
Meinaan kyllä huomenna heti menna a-klinikalle , olen googlettanut koko päivän ja kaikke kauheata asioita olen lukenut. Eniten pelkään että menetän lapset! Ne on mulle kaikki kaikessa.
Morkkikset on jotain aivan hirveät ja häpeä!!!!
Olispa meidätkin viety kun olin lapsi. Joka viikonloppu elettiin pelossa kun isä ryyppäsi ja reuhasi ja tappeli äidin kanssa. Myöhemmin sitten äitikin alkoi juomaan ja kännäsivät yhdessä. Eräänkin kerran isä reuhasi moottorisahan kanssa, hajotti oven kun oltiin sen takana piilossa. Rukoilin aina taivaan isää auttamaan mutta eipä tuota apua kuulunut. =( Kyllä lapset vaistoaa aikuisen humalan vaikkei se ihan noin rajua olisi kuin meillä oli. Aikuinen ei vain ole läsnä. Lapset oppivat pelkäämään ja varomaan. Sua on nyt varoitettu ja on annettu mahdollisuus vielä tehdä muutos elämään.
Joo, alkoholilla oli asiaa, vittu kun pitäisi jo tajuta että en pysty siihen että, otan vaan pari.
Kännissä kävin naapurilta kysymään n.00.30 yöllä et voisiko hän ottaa lapset hoitoon. Meni 15min ja päivystävä sossu oventakana. Mitään ei kysytty ja mitään ei sanottu että, mihin lapset menevät. Kuulemma on jokin kriisiperhe , mihkä lähtivät.
En ole vielä kehdannut lasten isään ottaa yhteyttä...