Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uusperheessäsi ei ole tilaa "vanhoille" lapsille?

Vierailija
08.11.2014 |

Miksi et huomioi enää edellisen liittosi lapsia? Miksi laitat edellisen liittosi lapset hoitoon aina kun mahdollista? Miksi vain "uudet" lapset saavat syliä ja positiivista huomiota ja "vanhat" istutetaan telkkarin/tietokoneen eteen ja toivotaan että he pysyvät poissa silmistä?
Terveisin vierestä vastaavaa seurannut

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän myös perheen, jossa entisten liittojen lapset on pakotettu asumaan ahtaasti viikko yhdessä ja aina joka toinen viikko vanhemmilla on lapseton viikko. Vanhempien kannalta mielestäni hyvin itsekäs järjestely. Minä myös elän uusperheessä, meillä asuu minun lapsia ja yhteisiä. Entisen liiton lapset ovat jo melko isoja, eivätkä kaipaa mitään isäpuolta tai kasvattajaa uudesta puolisostani, jonka tehtäväksi on jäänyt olla kiva ja turvallinen aikuinen.

Vierailija
102/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lomat ja matkat tehdään aina tällä meidän pikkuperheellä eli minä, mies ja kaksi yhteistä lasta. Ei meillä ole varaa ja haluakaan ottaa "ipanamatkalle" maleksivaa teiniä mukaan. Tällä kokoonpanolla voidaan olla vaikka pienessä hotellihuoneessa, mutta miehen lapsen, 16v. pojan, takia tarvisi sitten ottaa toinen huone, isompi huoneisto jne. Lapsi käy meillä, koska tapana on. Mies sanoo itse, että tunneside on jäänyt ohueksi, kun on eronnut lapsen äidistä jo raskausaikana ja koko lasta ei ikinä edes halunnut. Nähty silloin tällöin ja kaikki lapsen käytöksestä alkaen on juuri sitä, miksi halusi eksästään erota alunperin. Ts. näkee suoraan äitinsä käytöstavat ja asenteet lapsessa. Sen sijaan taas näiden yhteisten kanssa on elänyt yhdessä, nähnyt syntymät ja on isolla rahalla käyty lapsettomuushoidot. Hänen elämänsä valoja kuulemma, joita ilman ei osaa kuvitella elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:36"]

Meillä lomat ja matkat tehdään aina tällä meidän pikkuperheellä eli minä, mies ja kaksi yhteistä lasta. Ei meillä ole varaa ja haluakaan ottaa "ipanamatkalle" maleksivaa teiniä mukaan. Tällä kokoonpanolla voidaan olla vaikka pienessä hotellihuoneessa, mutta miehen lapsen, 16v. pojan, takia tarvisi sitten ottaa toinen huone, isompi huoneisto jne. Lapsi käy meillä, koska tapana on. Mies sanoo itse, että tunneside on jäänyt ohueksi, kun on eronnut lapsen äidistä jo raskausaikana ja koko lasta ei ikinä edes halunnut. Nähty silloin tällöin ja kaikki lapsen käytöksestä alkaen on juuri sitä, miksi halusi eksästään erota alunperin. Ts. näkee suoraan äitinsä käytöstavat ja asenteet lapsessa. Sen sijaan taas näiden yhteisten kanssa on elänyt yhdessä, nähnyt syntymät ja on isolla rahalla käyty lapsettomuushoidot. Hänen elämänsä valoja kuulemma, joita ilman ei osaa kuvitella elämää.

[/quote]

hyi helvetti, tollasille lapsettomuushoitoja annettu :-X 

Vierailija
104/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen "vanha" lapsi, asuin 50/50 vanhempien luona päiväkoti-ikäisestä lähtien. Kun sitten vanhempien ympärille alkoi kertyä uuttakin perhettä, jäin aika täydellisesti sivuun. Oli ihmeellinen tunne joskus 20-vuotiaana, kun tajusin uudessa yksiössäni istuessani, että mä taidan olla elämäni ensimmäistä kertaa kotona, en vaan toisten nurkissa tai solukämpän pikkuhuoneessa. Tosin oli se soluhuonekin mulle alusta asti enemmän koti kuin mikään muu ja kämppikset enemmän perheenjäseniä kuin kukaan oli aikaisemmin ollut.

Täytyy myöntää, että tuntuu tosi katkeralta välillä. Uusperhekuvio voi varmasti toimiakin, mutta se vaatii vanhemmilta todella paljon. Näitä itsetunto-ongelmia korjaillaan varmaan vielä pitkään, eroahdistus voi iskeä kaupassakäynnin aikana ja kolme viimeistä vuotta on mennyt työelämän ulkopuolella, vaikka olen maisterisnainen.

Vierailija
105/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:59"]Ensimmäinen liitto oli vaikea ja lapset muistuttavat niin paljon isäänsä että välillä tekee pahaa ja harmittaa nykyisen miehen puolesta. Näissä yhteisissä lapsissa taas näkee itsensä ja rakastamansa henkilön. Toki en anna tämän vaikuttaa käytökseeni lapsia kohtaan mutta totta se on että ovat useammin esim. isovanhemmilla että me voidaan viettää aikaa "perheen" kesken. Eka mies ottaa lapset joka toinen vkl ja en tiedä mitä siellä tekevät.
[/quote]

Mä oon niin onnellinen, että äitini uusi mies on niin hyvä kuin vain voi. Molemmilla lapsia entisistä liitoista, yhteisiä ei ole. Kumpikin tiesi mitä sai,kun toisensa halusivat ja yhtenä pakettina on ollut uusi puoliso ja "vanhat lapset". Koskaan ei ole tarvinut tuntea etteikö oltaisi perhettä. Siitä huolimatta, että äitini ja isäni liitto oli todella vaikea ja me lapsetkin ollaan oltu haastavia murkkuja aikanaan.

Oksettaa kaltaisesi äidit, jotka eivät lapsia edes ansaitsisi.

Vierailija
106/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:36"]Meillä lomat ja matkat tehdään aina tällä meidän pikkuperheellä eli minä, mies ja kaksi yhteistä lasta. Ei meillä ole varaa ja haluakaan ottaa "ipanamatkalle" maleksivaa teiniä mukaan. Tällä kokoonpanolla voidaan olla vaikka pienessä hotellihuoneessa, mutta miehen lapsen, 16v. pojan, takia tarvisi sitten ottaa toinen huone, isompi huoneisto jne. Lapsi käy meillä, koska tapana on. Mies sanoo itse, että tunneside on jäänyt ohueksi, kun on eronnut lapsen äidistä jo raskausaikana ja koko lasta ei ikinä edes halunnut. Nähty silloin tällöin ja kaikki lapsen käytöksestä alkaen on juuri sitä, miksi halusi eksästään erota alunperin. Ts. näkee suoraan äitinsä käytöstavat ja asenteet lapsessa. Sen sijaan taas näiden yhteisten kanssa on elänyt yhdessä, nähnyt syntymät ja on isolla rahalla käyty lapsettomuushoidot. Hänen elämänsä valoja kuulemma, joita ilman ei osaa kuvitella elämää.
[/quote]

Mutta näinhän se on. Monet toisella kierroksella olevat isät ovat toisen kierroksen lapsille huippuisiä ja samaan aikaan ensimmäisen kierroksen lapset ovat heille lähes pelkkää ilmaa tai pakollinen paha. Mistä se johtuu, ensimmäisten äidistä vai mistä?

Vierailija
107/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista tilannetta ei ole eikä tule. Terkuin onnellisesta ydinperheestä lähtöisin oleva av-mammuli, jolla myös onnellinen ydinperhe.

Vierailija
108/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
109/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:36"]Meillä lomat ja matkat tehdään aina tällä meidän pikkuperheellä eli minä, mies ja kaksi yhteistä lasta. Ei meillä ole varaa ja haluakaan ottaa "ipanamatkalle" maleksivaa teiniä mukaan. Tällä kokoonpanolla voidaan olla vaikka pienessä hotellihuoneessa, mutta miehen lapsen, 16v. pojan, takia tarvisi sitten ottaa toinen huone, isompi huoneisto jne. Lapsi käy meillä, koska tapana on. Mies sanoo itse, että tunneside on jäänyt ohueksi, kun on eronnut lapsen äidistä jo raskausaikana ja koko lasta ei ikinä edes halunnut. Nähty silloin tällöin ja kaikki lapsen käytöksestä alkaen on juuri sitä, miksi halusi eksästään erota alunperin. Ts. näkee suoraan äitinsä käytöstavat ja asenteet lapsessa. Sen sijaan taas näiden yhteisten kanssa on elänyt yhdessä, nähnyt syntymät ja on isolla rahalla käyty lapsettomuushoidot. Hänen elämänsä valoja kuulemma, joita ilman ei osaa kuvitella elämää.
[/quote]

Jos miehesi 16-vuotias kasvaa tasapainoiseksi ja onnelliseksi aikuiseksi, on tapahtunut ihme. Sinä ja erityisesti hänen isänsä olette vahingollisia tuon nuoren kasvulle.

Vierailija
110/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tässä loistava esimerkki, että luonto on yrittänyt sanoa teille jotakin lapsettomuudella.

Vierailija
111/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin uudet tai vanhat? Ei ole kuin yksi ja enempää ei tule.

Vierailija
112/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas tässäkin ketjussa, että uusperheilyyn tarvitaan yleensä alhainen äö ja jonkinlainen persoonallisuushäiriö.

Olenkin sitä mieltä ettei se ole normaalien ihmisten harrastus, ja huolehdin etten ole tekemisissä uusperheellisten kanssa, enkä mielellään myöskään ota niitä töihin yritykseeni.

Vierailija
113/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:36"]Meillä lomat ja matkat tehdään aina tällä meidän pikkuperheellä eli minä, mies ja kaksi yhteistä lasta. Ei meillä ole varaa ja haluakaan ottaa "ipanamatkalle" maleksivaa teiniä mukaan. Tällä kokoonpanolla voidaan olla vaikka pienessä hotellihuoneessa, mutta miehen lapsen, 16v. pojan, takia tarvisi sitten ottaa toinen huone, isompi huoneisto jne. Lapsi käy meillä, koska tapana on. Mies sanoo itse, että tunneside on jäänyt ohueksi, kun on eronnut lapsen äidistä jo raskausaikana ja koko lasta ei ikinä edes halunnut. Nähty silloin tällöin ja kaikki lapsen käytöksestä alkaen on juuri sitä, miksi halusi eksästään erota alunperin. Ts. näkee suoraan äitinsä käytöstavat ja asenteet lapsessa. Sen sijaan taas näiden yhteisten kanssa on elänyt yhdessä, nähnyt syntymät ja on isolla rahalla käyty lapsettomuushoidot. Hänen elämänsä valoja kuulemma, joita ilman ei osaa kuvitella elämää.
[/quote]

Mutta näinhän se on. Monet toisella kierroksella olevat isät ovat toisen kierroksen lapsille huippuisiä ja samaan aikaan ensimmäisen kierroksen lapset ovat heille lähes pelkkää ilmaa tai pakollinen paha. Mistä se johtuu, ensimmäisten äidistä vai mistä?
[/quote]

Ja miten käy toisen kierroksen lapsille,kun aloitetaan kolmas kierros?

Vierailija
114/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:01"]

Huomaa taas tässäkin ketjussa, että uusperheilyyn tarvitaan yleensä alhainen äö ja jonkinlainen persoonallisuushäiriö.

Olenkin sitä mieltä ettei se ole normaalien ihmisten harrastus, ja huolehdin etten ole tekemisissä uusperheellisten kanssa, enkä mielellään myöskään ota niitä töihin yritykseeni.

[/quote]

Mistäpä sä tietäisit, kellä on uusperhe ja kellä ei. Noi vastuuttomat entisten liittojen lasten syrjijät eivät varmasti siinä haastattelussakaan tuo uusperheellisyyttään esille.

Alhainen älykkyys ei tietenkään ole millään tavalla yhteydessä uusperheisiin. Sen sijaan on hyvinkin mahdollista, että persoonallisuushäiriö vaikuttaa siihen, että lapsien elämästä tulee vaikeaa millaisessa perheessä hyvänsä.

Kyllähän uusperheistäkin täällä keskustelupalstalla ja muutenkin julkisuudessa vuodatamme me, joilla on huonoja kokemuksia niistä. Siitä kato tulee tarve puhua. Hyvät uusperheet saa toimia kaikessa hiljaisuudessa.

Vierailija
115/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja lukea näitä teidän kokemuksia :(
Meillä kyllä minun entisen liittoni lapsi on aivan yhtä tärkeä ja rakas, kuin yhteisetkin nykyisessä suhteessa. Voisin jopa väittää että esikoiseni menee kaiken edelle, sitten vasta muut.

Vierailija
116/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:07"]

Hyvät uusperheet saa toimia kaikessa hiljaisuudessa.

[/quote]

Kyllä se on ihan tutkittu tosiasia, että uusperheiden lapsilla menee huonosti.

Jos niitä lapsia tekee, niistä huolehditaan, vaikka kuinka sitä pillua ja munaa kutkuttaisi luuseri-isällä/äidillä.

Vierailija
117/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
118/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
119/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran todettu kuinka syvältä uusperheet on. Onneksi lapsen kaverit on kaikki ydinperheistä. Ei tarvitse sekaantua tollaiseen paskaan. Että oksettaa!!! 

Vierailija
120/137 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2