Tästä seksiin liittyvästä asiasta ei minusta puhuta riittävästi
Moro, foorumiväki.
Seksi on yleinen puheenaihe. Nykyään korostetaan tosi paljon ihmisten vapautta elää elämäänsä miten haluavat kunhan lakia noudatetaan.
Haluaisin kuulla foorumilla käyvien mielipiteitä syistä, joiden takia seksin harrastamista kannattaisi viivyttää. En ole uskossa, enkä ole saanut uskonnollista kasvatusta, olen ihan tavallisesta sekulaarista perheestä, kuten useimmat suomalaisetkin. Itse asiassa haluaisin että uskontoon liittyvät perustelut seksin viivyttämiseen jätettäisiin kokonaan pois tästä keskustelusta. En halua että tässä ketjussa myöskään arvosteltaisiin kenenkään valintoja, riippumatta siitä onko kyseessä kokematon vihille odottava vai harjoittava prostituoitu.
Mun mielestä on hyvin perusteltuja syitä harrastaa seksiä vain kestävässä parisuhteessa, olettaen että haluaa uskollisen ja muutenkin toimivan suhteen, joka kestäisi ainakin mielellään koko elämän. Aloitan keskustelun parilla näistä:
1) Suhde on uskollisempi.
- on helpompaa olla uskollinen kun seksin harrastamisen kynnys on korkealla
2) Kumppaniin luottaa enemmän.
- on helpompaa myös luottaa toiseen, jos hänen seksin harrastamisen kynnys on korkealla
3) Seurustelu on kivuttomampaa.
- on helpompaa ettiä sopivaa kumppania kun seurustelee ilman seksiä, sillä erot suhteista on muuten rankempia emotionaalisesti
4) Huonot suhteet ei pitkity seksin takia.
- huonot suhteet ei pitkity sen takia että seksi ois joko niin hyvää ettei halua erota tai muuten vain ei halua olla ilman seksiä eikä sen takia viitsi erota suhteesta jossa ei näkyisi hyvää tulevaisuutta
Mitä mieltä olet näistä ajatuksista?
Onko sun mielestä hyviä syitä odottaa tai viivyttää seksin harrastamista?
Mie oon puhunu tästä asiasta muillakin foorumeilla, mutta ihmisten oikeita mielipiteitä on vaikea kuulla kaikkien trollausten takaa. Mie oon vilpittömästi kiinnostunu sun mielipiteestä.
Kommentit (132)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:51"]
Seksiä ei mielestäni voi erottaa seksuaalisuudesta, mitä yhteiskunnassamme tehdään jatkuvasti. Jos harrastaa seksiä pelkästään fyysisenä toimintana, seksuaalisuus saattaa saada haavoja, joita on hankala korjata. Toki on ihmisiä, joiden itsetunto on todella hyvä eivätkä he koe, että yhdenyön suhteet vaikuttaisivat heidän oloonsa negatiivisesti. Paljon on kuitenkin herkästi haavoittuvia naisia ja miehiä, jotka voivat vahvistaa ja nauttia omasta seksuaalisuudesta vain turvallisessa suhteessa.
Itse olen ollut vain aviomieheni kanssa enkä koe, että olisi ollut tarvetta saada muita kokemuksia. Luulen, että seksi turvallisessa ja rakastavassa suhteessa voi vain olla jotain seksiä syvempää: olla todella lähellä sitä henkilöä, jota rakastaa. Parisuhteessakin voi tosin olla molempia, joskus pelkkää seksiä ja joskus rakastelua.
Miehelläni on ollut yksi aikaisempi suhde, jossa seksiä. Menneisyys on menneisyyttä, mutta se sai minut kuitenkin jokseenkin surulliseksi, sillä hän on jakanut jotain henkilökohtaista itsestään toisen henkilön kanssa. Ja tästä johtuen seksi kuuluu mielestäni vain avioliittoon (suhteeseen, jossa on tarkoitus olla kuolemaan saakka). Ehkä teen seksitä liian suuren numeron, mutta mielestäni on harmi, jos sitä väheksytään. Seksuaalisuudessa on puhtaimmillaan jotain salaperäistä, vaikka ehkä kaikki eivät sitä sellaisena koekaan. Kun seksuaalisuuden henkilökohtaisimman osan liittää rakkauteen, saa rakkaus erilaiset toteuttamismahdollisuudet. Näin ollen seksi ei ole vain seksiä.
[/quote]
Mutta onko kenelläkään hyväksi, että seksuaalisuudesta ja seksistä tehdään mörkö, joka pilaa parisuhteet, haavoittaa ja satuttaa? Että siitä tehdään jotain niin haurasta ja herkkää, ettei sitä voi jakaa kenenkään kanssa? Suorastaan kertakäyttöesineen, jota pitää säästää?
Minusta nämä ajatukset vahingoittavat ihmistä.
[/quote]
Minulle seksi on hyvin haurasta ja herkkää, ei sitä ole kenenkään tarvinnut minulle opettaa. Haluaisin mieluiten jakaa sen sellaisena kumppanin kanssa. Miksei niin, että se suhteen syvetessä "kasvaa" herkästä moneen muuhunkin.
Ja kertakäyttöesinevertaus oli vähän ontuva. Pitkässä suhteessa se nimenomaan on kestotavaraa, jos tällaista vertausta halutaan käyttää. Ei se ole silloin kertakäyttöesine, jota pitää säästää ja kun on kerran käytetty, niin ei ikinä enää, vaan kestotavaraa tosiaan.
[/quote]
Sanotaan sitten kertakäyttöesineen sijasta Photoshop-lisenssi, jonka voi rekisteröidä vain yhdelle koneelle.
Mutta todellisuudessa seksi ei ole photoshop-lisenssi, jonka voi rekisteröidä vain yhdelle koneelle, vaan avoimen koodin ohjelma, jokaisella itsenäinen ja uniikki, muutettavissa oleva, jota voi jakaa halutessaan (Ei ole tietenkään pakko, ohjelmasi on sinun.). Ja joskus voi satunnaisestikin löytää toisen ohjelmasta itselleen uusia toimintoja.
Toki on virusturvasta pidettävä huolta kunnon palomuurilla.
Mielestäni puhut asiaa.
Minä haluan elää kuvailemassasi maailmassa, koska en pidä irtosuhteista tai uskottomuudesta.
Hyvä parisuhde ja hyvää seksiä, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:07"]
Seksiä ei mielestäni voi erottaa seksuaalisuudesta, mitä yhteiskunnassamme tehdään jatkuvasti. Jos harrastaa seksiä pelkästään fyysisenä toimintana, seksuaalisuus saattaa saada haavoja, joita on hankala korjata. Toki on ihmisiä, joiden itsetunto on todella hyvä eivätkä he koe, että yhdenyön suhteet vaikuttaisivat heidän oloonsa negatiivisesti. Paljon on kuitenkin herkästi haavoittuvia naisia ja miehiä, jotka voivat vahvistaa ja nauttia omasta seksuaalisuudesta vain turvallisessa suhteessa.
Itse olen ollut vain aviomieheni kanssa enkä koe, että olisi ollut tarvetta saada muita kokemuksia. Luulen, että seksi turvallisessa ja rakastavassa suhteessa voi vain olla jotain seksiä syvempää: olla todella lähellä sitä henkilöä, jota rakastaa. Parisuhteessakin voi tosin olla molempia, joskus pelkkää seksiä ja joskus rakastelua.
Miehelläni on ollut yksi aikaisempi suhde, jossa seksiä. Menneisyys on menneisyyttä, mutta se sai minut kuitenkin jokseenkin surulliseksi, sillä hän on jakanut jotain henkilökohtaista itsestään toisen henkilön kanssa. Ja tästä johtuen seksi kuuluu mielestäni vain avioliittoon (suhteeseen, jossa on tarkoitus olla kuolemaan saakka). Ehkä teen seksitä liian suuren numeron, mutta mielestäni on harmi, jos sitä väheksytään. Seksuaalisuudessa on puhtaimmillaan jotain salaperäistä, vaikka ehkä kaikki eivät sitä sellaisena koekaan. Kun seksuaalisuuden henkilökohtaisimman osan liittää rakkauteen, saa rakkaus erilaiset toteuttamismahdollisuudet. Näin ollen seksi ei ole vain seksiä.
[/quote]
Mutta onko kenelläkään hyväksi, että seksuaalisuudesta ja seksistä tehdään mörkö, joka pilaa parisuhteet, haavoittaa ja satuttaa? Että siitä tehdään jotain niin haurasta ja herkkää, ettei sitä voi jakaa kenenkään kanssa? Suorastaan kertakäyttöesineen, jota pitää säästää?
[/quote]
Minulle seksi on hyvin haurasta ja herkkää, ei sitä ole kenenkään tarvinnut minulle opettaa. Haluaisin mieluiten jakaa sen sellaisena kumppanin kanssa. Miksei niin, että se suhteen syvetessä "kasvaa" herkästä moneen muuhunkin.
Ja kertakäyttöesinevertaus oli vähän ontuva. Pitkässä suhteessa se nimenomaan on kestotavaraa, jos tällaista vertausta halutaan käyttää. Ei se ole silloin kertakäyttöesine, jota pitää säästää ja kun on kerran käytetty, niin ei ikinä enää, vaan kestotavaraa tosiaan.
[/quote]
Sanotaan sitten kertakäyttöesineen sijasta Photoshop-lisenssi, jonka voi rekisteröidä vain yhdelle koneelle.
Mutta todellisuudessa seksi ei ole photoshop-lisenssi, jonka voi rekisteröidä vain yhdelle koneelle, vaan avoimen koodin ohjelma, jokaisella itsenäinen ja uniikki, muutettavissa oleva, jota voi jakaa halutessaan (Ei ole tietenkään pakko, ohjelmasi on sinun.). Ja joskus voi satunnaisestikin löytää toisen ohjelmasta itselleen uusia toimintoja.
Toki on virusturvasta pidettävä huolta kunnon palomuurilla.
[/quote]
Mutta sinun photoshop-lisenssisi ontuu siinä, että kun sen käyttäjä saa, hän ei voi jakaa sitä muille. Sen sijaan ihmisen ei ole mikään pakko pitäytyä yksiavioisena, vaan hän saa päättää siitä itse. Photoshop-lisenssi on pakotettua yksiavioisuutta. Ihmisen valintana se on valintaa. Siitä voi luopuakin, jos haluaa :)
"En näe sitä ajanhukkana, jos toteankin tutustumisvaiheessa, että kemiat eivät todennäköisesti pelitä makkarin puolella. Vai onko jokin paniikki löytää miesystävä ja sitä haetaan kokemalla kaikkia sarjadeittaamalla (panemalla)?"
Nimenomaan tutustumisvaiheessa. Seurustelemaan en alkaisi ennen seksiä, koska mulle jo seurustelu tarkoittaa yhteisen tulevaisuuden rakentamista ja esim. vanhemmille esittelyä. Jos seksiä ei sitten millään saataisikaan toimimaan yhdessä, olisi aika inhottavaa erota sen takia.
-
Joku täällä sanoi, että seksuaalisen yhteensopivuuden voi päätellä jo muista jutuista. Ehkä, mutta minä aion kuitenkin pelata varman päälle ja kokeilla käytännössä vähintään muutaman kertaa. Mua seksi ei ole vielä tähän mennessä vaurioittanut, joten mulle tämä toimintatapa sopii. Tiedän, että monet näkevät ja kokevat asian eri tavalla kuin minä.
-
N22
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:19"]
Mielestäni puhut asiaa.
Minä haluan elää kuvailemassasi maailmassa, koska en pidä irtosuhteista tai uskottomuudesta.
[/quote]
Minä taas haluan elää maailmassa, jossa saa halutessaan hyvää seksiä, ilman parisuhdetta.
Mahdummeko samaan maailmaan?
Mielestäni puhut asiaa.
[/quote]
Samaa mieltä.
Luulen, että meitä näin ajattelevia on paljon loppujen lopuksi.
Olen myös todella vihainen siitä millaista sukupuolivalistusta ainakin me saatiin koulussa, se oli pelkkiä abortteja ja e-pillereitä, ja propagandaa siitä miten seksi aloitetaan 13-vuotiaana, ja kumppaneita olisi hyvä olla se 200.
Ei puhettakaan siitä mitä tarkoittaa antibioottiresistentit sukupuolitaudit, miten kondomi ei oikeasti suojaa kaikilta taudeilta, miten hpv aiheuttaa syöpää jne. kaikki oli vain sitä nussikaa, nussikaa, nussikaa propagandaa.
Olisi hyvä, että ihan oikeaa faktatietoa jaettaisiin, ja sitten jokainen päättäisi itse. Eikä niin, että lapsille valehdellaan ja yritetään saada ne nussimaan mahdollisimman paljon, mahdollisimman nuorena, ilman oikeaa faktatietoa taudeista jne.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:01"]
[/quote]
Nimenomaan. Ja jotenkin tuntuu, että tässä on seksistä tehty syntipukki, kun oikeasti pitäisi olla huolissaan siitä että ihmiset ovat ylipäätään itsekkäitä ja käyttävät toisiaan hyväksi ja pitävät toisia kertakäyttöesineinä. Ei se seksi itsessään siinä ole se ongelma vaan se miten kohtelemme kumppaniamme yleisemmin.
[/quote]
Lisäsin jälkimmäiseen lainaukseen lihavoinnit.
Olen samaa mieltä siitä, että seksuaalisuudesta mörön tekemällä se vääristyy ja siitä tulee ongelma. Tässä tarinassa on esimerkki uskonnollisesta naisesta, jonka yhteisön suhtautuminen seksiin aiheutti hänelle ongelmia. Tyyppiesimerkki miten hyvistä aikomuksista huolimatta asiat voi tehdä huonosti. Mie kannatan sellaista seksuaalivalistusta, jossa kaikki faktat laitetaan kainostelematta pöytään, jotta nuoret voi niitä miettiä itte. Sensurointia vain sen verran kuin nuoren iän takia on suotavaa.
Jälkimmäiseen lainaukseen liittyen: Olen samaa mieltä siitä että itsekkyys ja toisten ihmisten joskus jopa häikäilemättömyyksiin asti yltävä hyväksikäyttö on iso ongelma. Haluaisin kuulla tarkemmin mitä ajattelet tähän liittyen.
-ap
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:25"]
Mielestäni puhut asiaa.
[/quote]
Minä taas haluan elää maailmassa, jossa saa halutessaan hyvää seksiä, ilman parisuhdetta.
[/quote]
Juu, miksi ette mahtuisi? Kunhan kerrot suhteessa vaihe vaiheelta, että et ole vielä sitoutumassa, kun et vielä ole. Silloin et satuta muita, joilla ehkä eri toiveet suhteesta, jossa on jo seksiä. Toki hekin voivat huolehtia itsestään ja sanoa, että toivovat sitoutumista siinä vaiheessa, kun seksi astuu mukaan kuvioon.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:08"]
Mie olen samaa mieltä, seksuaalista yhteensopivuutta voi testata ilman seksiäkin. Kiitos sun kommentista.
Olen miettiny aika paljon tätä testaamisasiaa. Mitä mieltä sie olet, miten testataan seksuaalinen yhteensopivuus kunnolla, ilman seksiä? Yksityiskohtia haen.
-ap
[/quote]
Vaikea yksityiskohtaistaa, mutta fyysisen läheisyydenkin voi viedä niin pitkälle, että ollaan ilman vaatteita ja lähekkäin ilman seksiä. Ei siitä olisi pitkä matka seksiin, jolloin se ei poikkeasi paljon siitä tilanteesta. Puhuminen myös. Sen takia itse poikkeuksetta otan selvää miehen seksuaalisuudesta, koska tarvitsen sängyssä dominoivan miehen. Sen kuitenkin saa selville todella helposti, vain kysymällä. En ole harrastanut irtosuhteitakaan kuin minimaalisesti, koska tarvitsen seksiin tietynlaisen dynamiikan nauttiakseni siitä.
Minä näkisin seksin ja seksuaalisuuden suurimman ongelman pikemminkin siinä, miten kohtelemma itseämme. Edelleen on vallassa häpeäkulttuuri ja ihmiset eivät usein kehtaa edes itselleen tunnustaa haluistaan ja tuntemuksistaan, niin positiivisista kuin negatiivisista, joten miten he voisivat näistä kommunikoida partnerinsakaan kanssa. Sitten suljetaan silmät ja ajatellaan Englantia, toinen toistaa, koska "kai tuo tästä pitää, vaiken itse juuri piittaa."
[/quote]
Kiitos sun kommentista!
Olen samaa mieltä siitä, että omia haluja ja tuntemuksia pitäisi osata sekä tunnistaa, hyväksyä että käsitellä nykyistä paremmin. Samoin kommunikaatio partnerin kanssa, sitäkin on syytä opetella. Samaa mieltä myös siitä että häpeäkulttuuri on... sanoisinko täysin turhaa.
-ap
Mielestäni puhut asiaa.
[/quote]
Samaa mieltä.
Luulen, että meitä näin ajattelevia on paljon loppujen lopuksi.
Olen myös todella vihainen siitä millaista sukupuolivalistusta ainakin me saatiin koulussa, se oli pelkkiä abortteja ja e-pillereitä, ja propagandaa siitä miten seksi aloitetaan 13-vuotiaana, ja kumppaneita olisi hyvä olla se 200.
Ei puhettakaan siitä mitä tarkoittaa antibioottiresistentit sukupuolitaudit, miten kondomi ei oikeasti suojaa kaikilta taudeilta, miten hpv aiheuttaa syöpää jne. kaikki oli vain sitä nussikaa, nussikaa, nussikaa propagandaa.
Olisi hyvä, että ihan oikeaa faktatietoa jaettaisiin, ja sitten jokainen päättäisi itse. Eikä niin, että lapsille valehdellaan ja yritetään saada ne nussimaan mahdollisimman paljon, mahdollisimman nuorena, ilman oikeaa faktatietoa taudeista jne.
[/quote]
Missähän helvetin koulussa sinä olet ollut opiskelemassa?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:31"]
[Missähän helvetin koulussa sinä olet ollut opiskelemassa?
[/quote]
Tuollaista sukupuolivalistus on kouluissa.
Tiesittekö, ett nykyään siinä opetetaan myös miten harrastetaan anaaliseksiä, kerrtaanko siinä sitten miten paljon anaalisyöpä on lisääntynyt nykyään anaaliseksin + hpv takia, ei kerrota.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:29"]
Mielestäni puhut asiaa.
[/quote]
[/quote]
Juu, miksi ette mahtuisi? Kunhan kerrot suhteessa vaihe vaiheelta, että et ole vielä sitoutumassa, kun et vielä ole. Silloin et satuta muita, joilla ehkä eri toiveet suhteesta, jossa on jo seksiä. Toki hekin voivat huolehtia itsestään ja sanoa, että toivovat sitoutumista siinä vaiheessa, kun seksi astuu mukaan kuvioon.
[/quote]
Noin sen kuuluu ollakin. Ja tuo, että voidaan puhua avoimesti ja kunnioitetaan toisten haluja ja tarpeita on seksuaalista liberaaliutta.
Sä et tajua, ei siitä kukaan mörköä itselleen TEE. Mutta toiset ovat siinä haavoittuneet, se on fakta, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, pitääkö seksiä ällöttävänä. Koska miten siinä voi edes haavoittua, jos pitää sitä ällöttävänä? Eikö haavoittuvaisuus tule juuri siitä, että se, mistä nauttii aiheuttaa henkisen kolauksen tms? Kun mä en nauttinut seksistä, koska se oli minusta ällöä, mua ei olis voinut siinä haavoittaa, koska mä en toivonut mitään. Se, että seksi ällötti, johtui mun tunteiden ja tarpeiden nolaamisesta lapsuudessa.
[/quote]
Seksiin liittyvä haavoittuvuus on yks niistä asioista jotka mun mielestä jää seksivalistuksessa taka-alalle, kun korostetaan nykyiseen tapaan valinnan vapautta, suojautumista, ja vapaaehtoisuutta.
-ap
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:10"]
Mä odotan aina seurustelun virallistamista ennen seksin harrastamista.
[/quote]
Ensiksi kysyn että miten "virallistetaan" seurustelu?
Toiseksi kerron oman tarinani. Olen mies, päälle viidenkymmenen , ja kadun sitä että en nainut ketään muuta tyttöä ennenkuin menin naimisiin.
Mulla oli morsianehdokkaita, mutta he katkaisivat suhteen aina ennenkuin ne kunnolla alkoivat. He siis eivät hyväksyneet minua "viralliseksi" poikaystäväkseen, saatikka sulhasekseen, en ollut perillä sellaisista sosiaalisita pelisäännöistä jotka olivat kuin jostain typeristä jenkkileffoista. Olin itse ns hyvästä perheestä ja opiskelin kunnoon ammattiin, mutta olin jotenkin liian "lapsellinen" noiden tyttökjen mielestä, mene ja tiedä.
Mulla oli kanssa muita tyttökavereita jotka olisivat kenties halunneet naida mun kanssani mutta minä en uskaltanut koska he olivat vähän kovismaisia. Oli suorituspainneita nimittäin, yhden kanssa yritin mutta ei tullut mitään.
Siksi päätin itsekin että en rupea naimaan ketään ennenkuin olen naimisissa. Siihen meni muutama vuosi, löysi toiki aika noipeasti rauhallisen, kunnollisen ja sievän tytön mutta hänkään ei hinkunut naimaan. Nukuimme jopa samassa sängyssä seurusteluaikana ja hyväilimme toisiamme mutta emme panneet. Vasta hääyönä se hetki koitti, olimme siis säästäneet itsemme sitä varten.
Sitä ihanuuutta kesti kolmisen vuotta kunnes lapsemme syntyi. Sen jälkeen vaimo ei enää halunut seksiä .
Voitte varmaan kuvitella miltä minusta tuntuu nyt.
Ja sen sanon että on ihan sama onko mies vai nainen, jos on niin tollo kuin mä että odottaa hääyöhön asti ja onni jää lyhytaikaiseksi, niin saa syyttä äitseään!
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:33"]
[/quote]
Tiesittekö, ett nykyään siinä opetetaan myös miten harrastetaan anaaliseksiä, kerrtaanko siinä sitten miten paljon anaalisyöpä on lisääntynyt nykyään anaaliseksin + hpv takia, ei kerrota.
[/quote]
Korkeintaan porvoon yhteiskoulussa tuollaista opetusta on.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siitä uuden tyyppisestä anaaliseksi yms. valistuksesta oli vähän aikaa sitten lehdissäkin juttuja.
[/quote]
[/quote]
Mäkin olen aivan samaa mieltä siitä, että hpv:sta puhutaan aivan liian vähän. Minun teini-iässäni (2005-2008) ei ollenkaan. Mielummin tungetaan rokotetta kuin ennaltaehkäistään valistamalla.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siitä uuden tyyppisestä anaaliseksi yms. valistuksesta oli vähän aikaa sitten lehdissäkin juttuja.
[/quote]
Anaaliseksistä kertominen ei ole ihan verrattavissa "seksi pitäisi aloittaa 13-vuotiaana ja kumppaneita pitäisi olla 200"-väitteisiin.
[/quote]
[/quote]
Nimenomaan. Ja jotenkin tuntuu, että tässä on seksistä tehty syntipukki, kun oikeasti pitäisi olla huolissaan siitä että ihmiset ovat ylipäätään itsekkäitä ja käyttävät toisiaan hyväksi ja pitävät toisia kertakäyttöesineinä. Ei se seksi itsessään siinä ole se ongelma vaan se miten kohtelemme kumppaniamme yleisemmin.
[/quote]
Minä näkisin seksin ja seksuaalisuuden suurimman ongelman pikemminkin siinä, miten kohtelemma itseämme. Edelleen on vallassa häpeäkulttuuri ja ihmiset eivät usein kehtaa edes itselleen tunnustaa haluistaan ja tuntemuksistaan, niin positiivisista kuin negatiivisista, joten miten he voisivat näistä kommunikoida partnerinsakaan kanssa. Sitten suljetaan silmät ja ajatellaan Englantia, toinen toistaa, koska "kai tuo tästä pitää, vaiken itse juuri piittaa."
[/quote]
Juu. Mulle siitä haluttomuudesta ja seksin inhosta oli se valtava hyöty, että mulle ei ole koskaan sopinut tuo asenne "kai tuo tästä pitää, vaikka itse en piittaa". Koska ahdistuin, jos tein jotain itseäni vastaan. Vaikka haluja mulla ei ollut ja seksi oli tavallaan vain toisen haluja niin olin niin itsekäs, että sen vastapalvelukseksi, että "annoin" mä halusin, että tehdään vain juttuja, jotka mulle sopii. Koska mä ahdistuin muista jutuista.
Ja koska itse en nauttinut, mikään ei ajanut mua miellyttämään sitä toista, sillä jos hän ei olisi sitten halunnut mua, niin sehän olis vain sopinut mulle :) Ja miehille, joihin tutustuin ja joita kiinnosti seksi kanssani aina kerroin että en halua enkä nauti seksistä, joten jokainen tiesi sen ennen kuin mitään tapahtui. Ja sängyssä johdonmukaisesti olin mikä olin, en huijannut, näytellyt orgasmia, en mitään sellaista. Annoin toisen nauttia, kunhan ei tehty mitään, mikä haavoitti minua.
Ja jos ei ois tehty mitään niin sekin ois sopinut mulle.