Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tästä seksiin liittyvästä asiasta ei minusta puhuta riittävästi

Vierailija
08.11.2014 |

Moro, foorumiväki.

Seksi on yleinen puheenaihe. Nykyään korostetaan tosi paljon ihmisten vapautta elää elämäänsä miten haluavat kunhan lakia noudatetaan.

Haluaisin kuulla foorumilla käyvien mielipiteitä syistä, joiden takia seksin harrastamista kannattaisi viivyttää. En ole uskossa, enkä ole saanut uskonnollista kasvatusta, olen ihan tavallisesta sekulaarista perheestä, kuten useimmat suomalaisetkin. Itse asiassa haluaisin että uskontoon liittyvät perustelut seksin viivyttämiseen jätettäisiin kokonaan pois tästä keskustelusta. En halua että tässä ketjussa myöskään arvosteltaisiin kenenkään valintoja, riippumatta siitä onko kyseessä kokematon vihille odottava vai harjoittava prostituoitu. 

Mun mielestä on hyvin perusteltuja syitä harrastaa seksiä vain kestävässä parisuhteessa, olettaen että haluaa uskollisen ja muutenkin toimivan suhteen, joka kestäisi ainakin mielellään koko elämän. Aloitan keskustelun parilla näistä: 

1) Suhde on uskollisempi.

- on helpompaa olla uskollinen kun seksin harrastamisen kynnys on korkealla

2) Kumppaniin luottaa enemmän.

- on helpompaa myös luottaa toiseen, jos hänen seksin harrastamisen kynnys on korkealla

3) Seurustelu on kivuttomampaa.

- on helpompaa ettiä sopivaa kumppania kun seurustelee ilman seksiä, sillä erot suhteista on muuten rankempia emotionaalisesti

4) Huonot suhteet ei pitkity seksin takia.

- huonot suhteet ei pitkity sen takia että seksi ois joko niin hyvää ettei halua erota tai muuten vain ei halua olla ilman seksiä eikä sen takia viitsi erota suhteesta jossa ei näkyisi hyvää tulevaisuutta

Mitä mieltä olet näistä ajatuksista?

Onko sun mielestä hyviä syitä odottaa tai viivyttää seksin harrastamista?

Mie oon puhunu tästä asiasta muillakin foorumeilla, mutta ihmisten oikeita mielipiteitä on vaikea kuulla kaikkien trollausten takaa. Mie oon vilpittömästi kiinnostunu sun mielipiteestä. 

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:34"]

Olen ihan samaa mieltä kuin aloittaja. Aloitin seksin harrastamisen 25-vuotiaana ja haluaminen oli silloinkin minulle vaikeaa ja seksi vastenmielistä enimmän aikaa. Suostuin vain, jos itse kykenin sietämään ajatuksen seksistä, miehen mieliksi. 

Mutta nyt 4-kymppisenä löysin haluni ja nautin seksissä siitä, ettei minulla ole juurikaan huonoja, itsetuntoa rapauttaneita kokemuksia esim. siitä, ettei minua haluta tai minua vain käytetään. Tietenkin näitä voi syntyä vaikka olisi muutama pitkä parisuhdekin, mutta eniten traumoja tuntuu olevan niillä, jotka eivät ole olleet tarkkoja siitä, kenen kanssa ovat ja silti olleet useiden kanssa ja joiden itsetunto jotenkin riippuu siitä, miten heitä on kohdeltu sängyssä. 

Kun en välittänyt seksistä, minulle oli aivan sama, olenko miehen silmissä haluttava, koska itse en välittänyt moisesta "meriitistä". Kroppaani en ole hävennyt koskaan, enkä ole ikinä miettinyt, miltä näytän, koska ihan kaikki seksissä oli minulle noloa ja hävettävää, joten en ole voinut nostaa itsetuntoani "olemalla seksikäs". 

Minulla on ollut kaksi suhdetta ja yksi hyviä muistoja jälkeen päin mieleen tuova yhdenillanjuttu ennen nykyistä miestäni, joka on siis neljäs seksikumppanini ja johon rakastuin aivan muista syistä kuin sänkytaitojen takia. Nyt kun mä nykyään nautin seksistä me vasta tutustumme toisiimme sillä saralla ja onhan tämä vähän hassua edetä takaperin puuhun toki. Mutta minulle on sopinut näin päin.

[/quote]

Kaikille seksi ei ole noloa, vastenmielistä tai ällöttävää. Toiset ihan oikeasti nauttivat siitä ja pitävät seksiä ja seksuaalisuutta positiivisena asiana. Ap:n mielestä näin ei ilmeisesti saisi olla, vaan ihminen on seksiä harrastettuaan jotenkin rikki ja pilalla.

[/quote]

Seksi ei todellakaan ole vastenmielistä ja ällöttävää, en tajua mistä tuollaiset asenteet kumpuaa. Ei se seksi aina ole mitään maailmoja pärisyttävää multiorgasmeineen, mutta aina se on kuitenkin hauskaa ja siitä nauttii.

Jos tekee seksistä jonkun mörön itselleen, niin ei varmasti pysty siitä nauttimaankaan.

Vierailija
42/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:15"]

@ #2

Mie en pidä seksiä millään jalustalla, enkä mielestäni ole mystifioimassa sitä. Joo, se on parhaimmillaan iloinen ja luonteva asia, mutta mun mielestä nykyään tehdään ihmisille iso karhunpalvelus olettamalla että seksi on mutkatonta, kunhan kortonkia käytetään ja kaikki on vapaaehtoista.

@ #3

Mun mielestä seksi ei ole väärin. Siinä ei ole sinällään mitään pahaa. Minusta sitä on hyvä verrata tuleen, hyvä renki mutta huono isäntä. Tulessa ei sinällä ole mitään väärää vai talosi palaa. Seksi voi olla aivan fantastinen juttu ihmisille.

Aloitin tämän keskustelun koska seksiin suhtaudutaan mun mielestä nykyisin niin että siitä seuraa paljon ongelmia, ja että iso osa niistä poistuis jos puhuttais vakavasti siitä että äärimmilleen viety seksuaalinen liberalismi ei oo hyvästä.  

-ap

[/quote]

Seksi on niin yksilöllinen asia, että minusta on vaarallista lähteä rakentamaan sen ympärille tiukkoja arvoarvostelmia. Mielestäni laissa on kriminalisoitu seksin ei-toivottavat ääri-ilmiöt jo riittävän tarkkaan, eikä ainakaan ap:n esittämän tyyppinen ajattelu istu rakentavaan puheeseen seksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä kuin aloittaja. Aloitin seksin harrastamisen 25-vuotiaana ja haluaminen oli silloinkin minulle vaikeaa ja seksi vastenmielistä enimmän aikaa. Suostuin vain, jos itse kykenin sietämään ajatuksen seksistä, miehen mieliksi. 

Mutta nyt 4-kymppisenä löysin haluni ja nautin seksissä siitä, ettei minulla ole juurikaan huonoja, itsetuntoa rapauttaneita kokemuksia esim. siitä, ettei minua haluta tai minua vain käytetään. Tietenkin näitä voi syntyä vaikka olisi muutama pitkä parisuhdekin, mutta eniten traumoja tuntuu olevan niillä, jotka eivät ole olleet tarkkoja siitä, kenen kanssa ovat ja silti olleet useiden kanssa ja joiden itsetunto jotenkin riippuu siitä, miten heitä on kohdeltu sängyssä. 

Kun en välittänyt seksistä, minulle oli aivan sama, olenko miehen silmissä haluttava, koska itse en välittänyt moisesta "meriitistä". Kroppaani en ole hävennyt koskaan, enkä ole ikinä miettinyt, miltä näytän, koska ihan kaikki seksissä oli minulle noloa ja hävettävää, joten en ole voinut nostaa itsetuntoani "olemalla seksikäs". 

Minulla on ollut kaksi suhdetta ja yksi hyviä muistoja jälkeen päin mieleen tuova yhdenillanjuttu ennen nykyistä miestäni, joka on siis neljäs seksikumppanini ja johon rakastuin aivan muista syistä kuin sänkytaitojen takia. Nyt kun mä nykyään nautin seksistä me vasta tutustumme toisiimme sillä saralla ja onhan tämä vähän hassua edetä takaperin puuhun toki. Mutta minulle on sopinut näin päin.

[/quote]

Kaikille seksi ei ole noloa, vastenmielistä tai ällöttävää. Toiset ihan oikeasti nauttivat siitä ja pitävät seksiä ja seksuaalisuutta positiivisena asiana. Ap:n mielestä näin ei ilmeisesti saisi olla, vaan ihminen on seksiä harrastettuaan jotenkin rikki ja pilalla.

[/quote]

Luepa mielipide 36. Siinä ollaan minusta jäljillä. Ei niin, että seksi olisi ällöttävää. Minusta se nyt sattui olemaan, mutta kuten itsekin kirjoitin, seksuaalisuuteni sai sen ansiosta ikään kuin uinua, eikä tullut haavoittumisia, ja olen siitä nyt tosi onnellinen. Vaikka mulla on ollut muitakin suhteita. Mua ei sinänsä haittaa, ettemme ole mieheni kanssa toisillemme ensimmäiset. Vaan se on pääasia, että meillä on nyt hyvä suhde.

Vierailija
44/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä ei mielestäni voi erottaa seksuaalisuudesta, mitä yhteiskunnassamme tehdään jatkuvasti. Jos harrastaa seksiä pelkästään fyysisenä toimintana, seksuaalisuus saattaa saada haavoja, joita on hankala korjata. Toki on ihmisiä, joiden itsetunto on todella hyvä eivätkä he koe, että yhdenyön suhteet vaikuttaisivat heidän oloonsa negatiivisesti. Paljon on kuitenkin herkästi haavoittuvia naisia ja miehiä, jotka voivat vahvistaa ja nauttia omasta seksuaalisuudesta vain turvallisessa suhteessa. 

Itse olen ollut vain aviomieheni kanssa enkä koe, että olisi ollut tarvetta saada muita kokemuksia. Luulen, että seksi turvallisessa ja rakastavassa suhteessa voi vain olla jotain seksiä syvempää: olla todella lähellä sitä henkilöä, jota rakastaa. Parisuhteessakin voi tosin olla molempia, joskus pelkkää seksiä ja joskus rakastelua. 

Miehelläni on ollut yksi aikaisempi suhde, jossa seksiä. Menneisyys on menneisyyttä, mutta se sai minut kuitenkin jokseenkin surulliseksi, sillä hän on jakanut jotain henkilökohtaista itsestään toisen henkilön kanssa. Ja tästä johtuen seksi kuuluu mielestäni vain avioliittoon (suhteeseen, jossa on tarkoitus olla kuolemaan saakka). Ehkä teen seksitä liian suuren numeron, mutta mielestäni on harmi, jos sitä väheksytään. Seksuaalisuudessa on puhtaimmillaan jotain salaperäistä, vaikka ehkä kaikki eivät sitä sellaisena koekaan. Kun seksuaalisuuden henkilökohtaisimman osan liittää rakkauteen, saa rakkaus erilaiset toteuttamismahdollisuudet. Näin ollen seksi ei ole vain seksiä. 

[/quote]

Mutta onko kenelläkään hyväksi, että seksuaalisuudesta ja seksistä tehdään mörkö, joka pilaa parisuhteet, haavoittaa ja satuttaa? Että siitä tehdään jotain niin haurasta ja herkkää, ettei sitä voi jakaa kenenkään kanssa? Suorastaan kertakäyttöesineen, jota pitää säästää?

Minusta nämä ajatukset vahingoittavat ihmistä.

Vierailija
45/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:12"]

Jos ei harrasta seksiä, välttyy sukupuolitaudeilta ja ei-toivotulta raskaudelta.

[/quote]

Molemmat ongelmat ratkeaa kondomilla.

[/quote]

Olet oikeassa. Jatkan ajatusta:

Amerikassa, missä ollaan vielä liberaalimpia kuin täällä meilläpäin, seksitaudit rehottavat. Jos seksiä on sosiaalisesti mutkatonta mutta valistus puutteellista, seksitaudit lisääntyvät.

Raskauksilta voi tietysti välttyä suojautumalla, mutta fakta on se että vahinkoja sattuu. Yhteiskunnan mittakaavassa seksuaalinen liberalismi lisää vahinkoraskauksia, sillä silloin asioista tietämättömimmätkin harrastavat seksiä ja tekevät virheitä. Yksinhuoltajuus, joka liittyy mm. raskauksiin epävakaissa tai tilapäisissä suhteissa, taas on vakava riskitekijä kasvavan ihmisen elämässä: kaksi kasvattaa paremmin kuin yksi.

Luonnollisestikin nämä asiat on yhteiskunnallisella tasolla tosi monimutkaisia, ja mie niitä avaan tässä vain pari lausetta kerrallaan. Huom.

-ap

[/quote]

Ja jos katsomme tilastoja, teiniraskaudet ja taudit jylläävät Yhdysvaltain konservatiivisilla alueilla.

Vierailija
46/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:33"]

Mulla on sen verran kokemusta eri kumppaneista, että tiedän seksin ja luonteiden yhteensopivuuksuen olevan kaksi eri asiaa. Siksi en halua odottaa seksiä uuden miehen kanssa: muutaman kokeilun jälkeen voi jo huomata, ettemme olekaan yhteensopivia sillä saralla ja sitten onkin parempi jäädä vain kavereiksi. - Meitä on toki moneen junaan, joillekin seksi fyysisenä aktina ei ole tärkeä, jotkut ihmiset eivät edes nauti seksistä itsessään, vaan heille se on vain rakkauden väline. - Minulle taas seksi on sekä itseisarvo että rakkauden toteutusta. Voin siis nauttia seksistä ilman tunteita, mutta rakastuneena en halua seksiä kuin vain rakkaani kanssa. Kuitenkaan en halua olla suhteessa, jossa seksi ei mekaanisesti toimi alusta asti. Näitäkin pariskuntia on paljon ja siitäkös vasta ongelmia syntyy! - Ymmärrän siis teitä, joille seksi merkitsee aina rakkautta, mutta ymmärtäkää te myös meitä, joille se pelkkä fyysinen puoli ja yhteensopivuus on yhtä tärkeää kuin henkinen yhteys. Uskon, että voin löytää ihmisen, jonka kanssa molemmat puolet toimii. Tähän mennessä olen joutunut lopettamaan alkavia juttuja huonon seksuaalisen yhteensopivuuden takia ja toisaalta olen joutunut olemaan pelkässä seksisuhteessa hyvän rakastajan kanssa, joka ei kuitenkaan luonteeltaan sovi minulle (enkä minä hänelle). - N22

[/quote]

Kiitos sun kommentista, N22!

Olen samaa mieltä, luonteiden ja seksin yhteensopivuus on kaks eri asiaa. 

En ymmärrä mitä tarkoitat, kun sanot että seksi ei toimi mekaanisesti. Mun mielestä mekaaninen yhteensopivuus tarkoittaa lähinnä liikkumiseen ja seksielinten kokoon liittyviä asioita, ja ehkä ajatuksia siitä mitkä kehon osat ovat kullekin erogeenisiä. Käsittääkseni mekaanisen yhteensopivuuden voi täten myös oppia, se on kuin tanssi tai muu koreografia. Keskustelua ja toistoja, toistoja, toistaja... ;)

-ap

[/quote]

Enpä usko, että suorittamisen oppiminen riittää, jos mieltymykset ovat eri. Esimerkiksi BDSM on ihmisiä jakava mieltymys jota toinen himoaa ja toinen kammoaa. Ei siinä toistot auta

[/quote]

Olen samaa mieltä, että toistot ei auta jos mieltymykset on erit.

Mieltymykset vain ei ole mekaanisia asioita, kyse on silloin siitä millaisia asioita pitää kiihottavina. Niistä taas voi aina puhua. Esimerkiksi yksi voi tykätä puhtaista seksista treenin jälkeen, toinen puhtaissa vaatteissa, kolmas nurmikolla, neljäs kumppareissa hikisenä hametta nostaen. 

Seksuaalisella yhteensopivuudella on mun mielestä monta eri puolta. Olen sitä mieltä että kaikkia voi testata halutessaan ilman seksin harrastamista, kunhan tiedetään miten suhtautua asiaan fiksusti.

-ap

Vierailija
47/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:53"]

aseksuaalit pääsee helpolla.

[/quote]

Mä olinkin sellainen ne ekat 25 vuotta :) Enää ei harmita. Nuorempana olisin takuulla sössinyt seksuaalisuuteni kanssa itseäni vain haavoittaen. (Ja sitten huutaisin näillä palstoilla, miten se on miesten vika.)

Vierailija
48/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:55"]

Seksiä ei mielestäni voi erottaa seksuaalisuudesta, mitä yhteiskunnassamme tehdään jatkuvasti. Jos harrastaa seksiä pelkästään fyysisenä toimintana, seksuaalisuus saattaa saada haavoja, joita on hankala korjata. Toki on ihmisiä, joiden itsetunto on todella hyvä eivätkä he koe, että yhdenyön suhteet vaikuttaisivat heidän oloonsa negatiivisesti. Paljon on kuitenkin herkästi haavoittuvia naisia ja miehiä, jotka voivat vahvistaa ja nauttia omasta seksuaalisuudesta vain turvallisessa suhteessa. 

Itse olen ollut vain aviomieheni kanssa enkä koe, että olisi ollut tarvetta saada muita kokemuksia. Luulen, että seksi turvallisessa ja rakastavassa suhteessa voi vain olla jotain seksiä syvempää: olla todella lähellä sitä henkilöä, jota rakastaa. Parisuhteessakin voi tosin olla molempia, joskus pelkkää seksiä ja joskus rakastelua. 

Miehelläni on ollut yksi aikaisempi suhde, jossa seksiä. Menneisyys on menneisyyttä, mutta se sai minut kuitenkin jokseenkin surulliseksi, sillä hän on jakanut jotain henkilökohtaista itsestään toisen henkilön kanssa. Ja tästä johtuen seksi kuuluu mielestäni vain avioliittoon (suhteeseen, jossa on tarkoitus olla kuolemaan saakka). Ehkä teen seksitä liian suuren numeron, mutta mielestäni on harmi, jos sitä väheksytään. Seksuaalisuudessa on puhtaimmillaan jotain salaperäistä, vaikka ehkä kaikki eivät sitä sellaisena koekaan. Kun seksuaalisuuden henkilökohtaisimman osan liittää rakkauteen, saa rakkaus erilaiset toteuttamismahdollisuudet. Näin ollen seksi ei ole vain seksiä. 

[/quote]

Mutta onko kenelläkään hyväksi, että seksuaalisuudesta ja seksistä tehdään mörkö, joka pilaa parisuhteet, haavoittaa ja satuttaa? Että siitä tehdään jotain niin haurasta ja herkkää, ettei sitä voi jakaa kenenkään kanssa? Suorastaan kertakäyttöesineen, jota pitää säästää?

[/quote]

Mun mielestäni esim. tässä keskustelussa ihmiset ovat puhuneet vain rehellisesti omista tunteistaan. Eikä kukaan ole vaatinut muita ajattelemaan samalla tavalla.

Vierailija
49/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:45"]

Ihan noin vain muuten, mä olen aina ihmetellyt ihmisiä, joille seksin aloittaminen nuorena on helppoa. Omalla kohdalla tilanne oli sellainen, että olin ujo ja erityisen paljon jännitin ollessani sellaisen pojan seurassa, joka todella kiinnosti. Toisin sanoen käyttäydyin heidän seurassaan kuin ääliö.

Kun sitten viimein joskus kolmekymppisenä tuli kokeiltua sitä kauan haaveiltua seksiä, niin se sattui hirveästi. Tästä ei minusta ainakaan siihen aikaan puhuttu riittävästi. Vaikka olin niin märkä kuin voi olla, niin yhdynnän yrittäminenkin aiheutti sietämätöntä kipua. 

[/quote]

Voin samaistua tohon että käyttäytyy ihastusten seurassa kuin ääliö. omg. Puhutaan jostain muusta XD

Seksivalistuksen suhteen suosisin sellaista lähestymistapaa, että KAIKKI fatkat pöytään nuorten eteen, kaunistelematta, ja sensuroitaen vain sen verran kuin nuorten iän takia tarvitsee.

-ap

Vierailija
50/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei harrasta seksiä, välttyy sukupuolitaudeilta ja ei-toivotulta raskaudelta.

[/quote]

[/quote]

Amerikassa, missä ollaan vielä liberaalimpia kuin täällä meilläpäin, seksitaudit rehottavat. Jos seksiä on sosiaalisesti mutkatonta mutta valistus puutteellista, seksitaudit lisääntyvät.

Raskauksilta voi tietysti välttyä suojautumalla, mutta fakta on se että vahinkoja sattuu. Yhteiskunnan mittakaavassa seksuaalinen liberalismi lisää vahinkoraskauksia, sillä silloin asioista tietämättömimmätkin harrastavat seksiä ja tekevät virheitä. Yksinhuoltajuus, joka liittyy mm. raskauksiin epävakaissa tai tilapäisissä suhteissa, taas on vakava riskitekijä kasvavan ihmisen elämässä: kaksi kasvattaa paremmin kuin yksi.

Luonnollisestikin nämä asiat on yhteiskunnallisella tasolla tosi monimutkaisia, ja mie niitä avaan tässä vain pari lausetta kerrallaan. Huom.

-ap

[/quote]

Pyh. Ap:n ajatukset perustuva paikkaansapitämättömään mutuun. USA:n sukupuolitautitilanteeseen vaikuttaa erityisesti se, että monissa osavaltioissa sukupuolivalistus puuttuu kouluista ja on muutenkin heikolla tasolla.

Seksuaalinen liberalismi (mitäköhän ap sillä lopulta tarkoittaakaan), ennemminkin ehkäisee vahinkoraskauksia. Konservatiiviset asenteet niitä nimen omaan lisäävät.

Vierailija
51/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Nimenomaan. Ja jotenkin tuntuu, että tässä on seksistä tehty syntipukki, kun oikeasti pitäisi olla huolissaan siitä että ihmiset ovat ylipäätään itsekkäitä ja käyttävät toisiaan hyväksi ja pitävät toisia kertakäyttöesineinä. Ei se seksi itsessään siinä ole se ongelma vaan se miten kohtelemme kumppaniamme yleisemmin.

Vierailija
52/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Seksi ei todellakaan ole vastenmielistä ja ällöttävää, en tajua mistä tuollaiset asenteet kumpuaa. Ei se seksi aina ole mitään maailmoja pärisyttävää multiorgasmeineen, mutta aina se on kuitenkin hauskaa ja siitä nauttii.

Jos tekee seksistä jonkun mörön itselleen, niin ei varmasti pysty siitä nauttimaankaan.

[/quote]

Sä et tajua, ei siitä kukaan mörköä itselleen TEE. Mutta toiset ovat siinä haavoittuneet, se on fakta, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, pitääkö seksiä ällöttävänä. Koska miten siinä voi edes haavoittua, jos pitää sitä ällöttävänä? Eikö haavoittuvaisuus tule juuri siitä, että se, mistä nauttii aiheuttaa henkisen kolauksen tms? Kun mä en nauttinut seksistä, koska se oli minusta ällöä, mua ei olis voinut siinä haavoittaa, koska mä en toivonut mitään. Se, että seksi ällötti, johtui mun tunteiden ja tarpeiden nolaamisesta lapsuudessa.

Vierailija
53/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen samaa mieltä 100%. 100%. Jännä. Sitä melkeen luulee olevansa ihan yksin tän kans. Kiitos että kerroit mielipitees.

- ap

Vierailija
54/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on niin turhaa puuhaa, ei enää muodissa nykyään. Sen sijaan itsensätutkiskelu on nyt in.

Vierailija
55/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:57"]

[/quote]

[/quote]

-ap

[/quote]

Ja jos katsomme tilastoja, teiniraskaudet ja taudit jylläävät Yhdysvaltain konservatiivisilla alueilla.

[/quote]

Totta, mitä ahdasmielisempi suhtautuminen seksiin, niin sitä enemmän ongelmia. Noilla alueilla katsotaan myös eniten homopornoa. Suljeituissa yhteisöissä on myös paljon hyväksikäyttöä.

Kun Bush lanseerasi omat ajatuksensa ja seksivalistusta vähennettiin, seksistä tehtiin suoranainen tabu varsinkin teinien kohdalla ja uskonto tuli kuvioihin lupaussormuksineen. Oli seuraus tästä teiniraskauksien räjähtäminen, sukupuolitautien räjähdysmäinen kasvu ja omituisin ilmiö oli anaaliyhdyntöjen muotiin tuleminen teinien keskuudessa, koska ajateltiin että on vielä neitsyt vaikka on harrastanut anaaliyhdyntöjä.

Vierailija
56/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Minulle seksi on hyvin haurasta ja herkkää, ei sitä ole kenenkään tarvinnut minulle opettaa. Haluaisin mieluiten jakaa sen sellaisena kumppanin kanssa. Miksei niin, että se suhteen syvetessä "kasvaa" herkästä moneen muuhunkin.

Ja kertakäyttöesinevertaus oli vähän ontuva. Pitkässä suhteessa se nimenomaan on kestotavaraa, jos tällaista vertausta halutaan käyttää. Ei se ole silloin kertakäyttöesine, jota pitää säästää ja kun on kerran käytetty, niin ei ikinä enää, vaan kestotavaraa tosiaan. 

Vierailija
57/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä pystyy selvittämään, millainen hän on seksissä ilman seksiäkin. Eikä siihen vaadita taikuutta. Ajan viettäminen toisen kanssa ja läheisyys opettaa. Seksistä ehtii silloin myös jutella. Esimerkiksi minä opin tuntemaan miehen seksuaalisuuden ennen seksiä näin. Tiesin hänen fantasioitaankin. Meillä oli avoin keskusteluyhteys ja synkkasi hyvin. Kosketukset ja suudelmat heijastavat sänkytaitojakin, seksihän on vain pidemmälle vietyä läheisyyttä. 

Minun mielestäni on parempi todeta tutustumalla, ettei seksi toimi kuin niin, että käydään harrastamassa surkeaa seksiä. Eikä ensimmäinen seksikerta ihmisen kanssa, jota ei muuten tunne mitenkään, kerro välttämättä yhtään mitään siitä, millaista seksi olisi ajan myötä ja paremmin tutustuttua. 

En näe sitä ajanhukkana, jos toteankin tutustumisvaiheessa, että kemiat eivät todennäköisesti pelitä makkarin puolella.  Vai onko jokin paniikki löytää miesystävä ja sitä haetaan kokemalla kaikkia sarjadeittaamalla (panemalla)?

[/quote]

Mie olen samaa mieltä, seksuaalista yhteensopivuutta voi testata ilman seksiäkin. Kiitos sun kommentista. 

Olen miettiny aika paljon tätä testaamisasiaa. Mitä mieltä sie olet, miten testataan seksuaalinen yhteensopivuus kunnolla, ilman seksiä? Yksityiskohtia haen.

-ap

Vierailija
58/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:01"]

[/quote]

[/quote]

Nimenomaan. Ja jotenkin tuntuu, että tässä on seksistä tehty syntipukki, kun oikeasti pitäisi olla huolissaan siitä että ihmiset ovat ylipäätään itsekkäitä ja käyttävät toisiaan hyväksi ja pitävät toisia kertakäyttöesineinä. Ei se seksi itsessään siinä ole se ongelma vaan se miten kohtelemme kumppaniamme yleisemmin.

[/quote]

Minä näkisin seksin ja seksuaalisuuden suurimman ongelman pikemminkin siinä, miten kohtelemma itseämme. Edelleen on vallassa häpeäkulttuuri ja ihmiset eivät usein kehtaa edes itselleen tunnustaa haluistaan ja tuntemuksistaan, niin positiivisista kuin negatiivisista, joten miten he voisivat näistä kommunikoida partnerinsakaan kanssa. Sitten suljetaan silmät ja ajatellaan Englantia, toinen toistaa, koska "kai tuo tästä pitää, vaiken itse juuri piittaa."

Vierailija
59/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:06"]

Seksi on niin turhaa puuhaa, ei enää muodissa nykyään. Sen sijaan itsensätutkiskelu on nyt in.

[/quote]

Mä harrastan jälkimmäistä seksin avulla. Samassa suhteessa pysyen :)

Vierailija
60/132 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:57"]

[/quote]

[/quote]

-ap

[/quote]

[/quote]

Totta, mitä ahdasmielisempi suhtautuminen seksiin, niin sitä enemmän ongelmia. Noilla alueilla katsotaan myös eniten homopornoa. Suljeituissa yhteisöissä on myös paljon hyväksikäyttöä.

Kun Bush lanseerasi omat ajatuksensa ja seksivalistusta vähennettiin, seksistä tehtiin suoranainen tabu varsinkin teinien kohdalla ja uskonto tuli kuvioihin lupaussormuksineen. Oli seuraus tästä teiniraskauksien räjähtäminen, sukupuolitautien räjähdysmäinen kasvu ja omituisin ilmiö oli anaaliyhdyntöjen muotiin tuleminen teinien keskuudessa, koska ajateltiin että on vielä neitsyt vaikka on harrastanut anaaliyhdyntöjä.

[/quote]

"Joku keksi persepanon

Nerokasta, minä sanon

Jumala ei katso kakkoseen"

Päivänsäteen ja menninkäisen sävelellä

laulanut Ismo Leikola

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi