Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihasmassan hankkiminen ilman kuntosalia

Vierailija
22.09.2021 |

Rehellisesti sanottuna v i h a a n, siis oikeasti v i h a a n kuntosalilla käymistä. En kaipaa sinne yhtään. Mietin vaihtoehtoisia lajeja joilla ylläpitää/kasvattaa lihasta. Ajattelin aloittaa tankotanssimisen uudelleen noin 2 kertaa viikossa. Siihen päälle kerta kiipeilyä tai boulderointia. Kerran viikossa sitten kahvakuulalla alakropan lihakset läpi. Riittääkö tämä? Voiko esimerkiksi kiipeilyllä oikeasti kasvattaa lihaksia? Olen normaalipainoinen mutta toiveissa laihtuminen/kiinteytyminen ja olen hyvin tietoinen että moni saa tiristettyä ne viimeiset kilot vasta siellä kuntosalilla johon en siis itse halua mennä.

Kertokaa muut laihduttajat miten olette toimineet. Toisaalta mietin jos tekisi kerran viikossa hiit treenin, sillähän on moni saanut keskivartalorasvaa pois? Eli jos viikossa olisi kerran hiit, kerran tankoilua, kerran kiipeilyä, kerran kahvakuulailua ja muut päivät kevyttä liikuntaa/arkiliikuntaa?

Kommentit (258)

Vierailija
241/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku suositella, minkä painoisilla tavallisilla käsipainoilla, ei siis kahvakuula, olisi hyvä aloittaa? En ole koskaan ostanut yksiäkään mutta ajattelin hankkia pari kpl. Jos on kaksi kolmekiloista, onko liian painavat alkuun? suosituksia please.

10 kilon säädettävällä käsipainolla pääsee alkuun. Nuo parin kilon painot on lelu-/lämmittelyosastoa

Olen +50v. nainen, pyrin ylläpitämään lihaskuntoa, en tekemään itsestäni kehonrakentajaa.

Vanha viesti, mutta kommentoin, kun sattui silmään. Kymmenen kilon käsipaino ei tee kenestäkään kehonrakentajaa. Turha pelko.

Vierailija
242/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

teet vaan niitä liikkeitä kotona jotka alkuun väsyttävimpiä, siitä tietdät mitä kohti mennä. Lisää niitä, plus pidät mielessä että Isoja lihaksia treenaamalla lähtee läski nopeiten. Eli reidet ja peppu ja vatsa ja hariat.

Jep luulisi kyllä että esim tuo boulderointi rasittaa myös isoja lihaksia, ainakin aina on treenin jälkeen selkälihakset, reidet jne kipeänä, ei vaan käsien pikkulihakset. 

Rasittaa, mutta rasitus ei ole aina yksi yhteen tulosten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta täynnä näitä "mulla paljon lihaksiakin koska käyn  koiran kans ulkona monta kertaa päivässä".

Jokaisessa laihdutukseen liittyväåsä ketjussa varsinkin ,kiloja selitellään suurina lihaksina.

Vierailija
244/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouppikia ja hormoonia. Tallinnasta tuhdit halavala

Vierailija
245/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leuanveto, nojapuudippi, punnerrukset, noilla liikkeillä pidän yllä ylävartalon lihaskuntoa. Tarvittaessa voi käyttää lisäpainoja. Sitten kun menee 20 leukaa alkaa olla kunnossa.

Renkailla saa tehtyä paljon voimaa vaativia liikkeitä esim palomiespunnerrus, ristiriipunta. Telinevoimistelussa naisilla ei ole lajina renkaita, koska liikkeet olisivat liian raskaita naisvoimistelijoille.

Vierailija
246/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiillinen työ?

Itse olen tehnyt 5 vkoa nyt lomalla rankkaa fyysistä työtä ja vaikka olen herkutellut joka päivä hyvällä ruualla vyötärö on kapeampi ja olo vähemmän hyllyvä

Vierailija
247/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga.

Vierailija
248/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruumiillinen työ?

Itse olen tehnyt 5 vkoa nyt lomalla rankkaa fyysistä työtä ja vaikka olen herkutellut joka päivä hyvällä ruualla vyötärö on kapeampi ja olo vähemmän hyllyvä

Mitä työtä teet?

Vähissä duunit missä lihas kasvais nykyään, ja  keho tottuu ykstoikkoseen työhön hyvin nopeesti,ei se sitte tunnu missään enää.

Vierailija
249/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia masentavia ajatuksia lihasten kasvusta. Minä olen nelikymppinen toimistotanttara ja todellakin parin kuukauden treenin jälkeen saan näkyviä muutoksia lihaksiin. Pakarat ja hauikset pyöristyy selvästi, samoin yläselässä näkyy muutoksia. Tietysti jos on todella suuri rasvaprosentti niin sittenhän ne jää piiloon mutta kyllä normaalipainoisella näkyy ihan selvästi lihasten kasvu. Kolmesti viikossa teen lyhyitä sarjoja isoilla painoilla.

Joopa joo. Et sä parissa kuukaudessa mitään lihasten pyöristymistä vielä näe naturaalina. Ehkä rasvaa menettää sen verran et alkaa erottumaan paremmin. Ja syy miksi sun on vielä mahdollista saada ok kehitystä kotikonstein on se ettei oo vaihdevuodet alkaneet. Tuo kun tapahtuu niin menetät kaiken testosteronin ja koitappa sitten ilman aineita kasvattaa lihasta.

Vierailija
250/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP haluaa laihduttaa JA lusätä lihasmassaa käymättä salilla.

Melko mahdoton yhtälö.

Vierailija
251/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sanaa:

Karate potkut.

Mitään muuta et tarvitse, niin lihakset kasvaa kuin itsestään.

Tunnetko yhtään luikkua karaten harrastajaa?

Niimpä. Et tunne.

Siinäpä se.

Aika harvalla on lihaksia nostaa jalkaa ylös ja pitää sitä ilmassa useita minuutteja. Edistyneemmät poimii kirjahyllystä kirjan karatepotkumaisesti jalkaa ojentaen ja varpailla  kirjan poimien.

Minä teen aina niin, koska olen potkunyrkkeilyn paavi.

Vierailija
252/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pa pa pa paavi kirjoitti:

Kaksi sanaa:

Karate potkut.

Mitään muuta et tarvitse, niin lihakset kasvaa kuin itsestään.

Tunnetko yhtään luikkua karaten harrastajaa?

Niimpä. Et tunne.

Siinäpä se.

Aika harvalla on lihaksia nostaa jalkaa ylös ja pitää sitä ilmassa useita minuutteja. Edistyneemmät poimii kirjahyllystä kirjan karatepotkumaisesti jalkaa ojentaen ja varpailla  kirjan poimien.

Minä teen aina niin, koska olen potkunyrkkeilyn paavi.

Sulla siis haisee kaikki kotona varpaanvälille?

Vierailija
253/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synthol.

Vierailija
254/258 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenasin muutama vuosi sitten tosissani tankotanssia. Kaksi tekniikka ja yksi koreografiatreeniä viikossa. Sen lisäksi tein yhden kardion (juoksu) ja yhden kehonpainotreenin. Olin todella lihaksikas, vaikka ruumiinrakenteen on pitkä ja hoikka. Koko vaatekaappi meni uusiksi kun ylävartalo muuttui. viisi vuotta kesti tuota onnea, sitten tapaturma ja tankotreeni loppui siihen. Itku.

Vierailija
255/258 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö sä että, juoda pitää vettä.

Moido kaikki herkut, lihaksille terkut!

Älä nauti viinii, ota proteiinii -

ja jotakin jotakin.

Vierailija
256/258 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuanveto, punnerrukset ja porrasjuoksu. Noilla kiinteytyy ja lihakset kasvaa vaikkei kuntosalilla kävisi.

Vierailija
257/258 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ennen oli paremmin. Maaseudulla esim. kannettiin viljsäkkejä, heinäpaaleja, maitotonkkia käsivoimin eli treeniä tuli. Nykyään punttisalit tai vastaavat, mutta enemmän ollaan teknisten laitteiden lumoissa..

Vierailija
258/258 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku suositella, minkä painoisilla tavallisilla käsipainoilla, ei siis kahvakuula, olisi hyvä aloittaa? En ole koskaan ostanut yksiäkään mutta ajattelin hankkia pari kpl. Jos on kaksi kolmekiloista, onko liian painavat alkuun? suosituksia please.

Bodypump-tankoon saa noin 17,5kg tai enemmän, jos ostaa lisäkiekkoja. Itse teen sillä yhden jalan kyykkyä ja pystypunnerrusta ja miksei haukatkin sillä hoidu. Kahvakuula on 8kg, sopivan haastava kiertoharjoittelussa. Noihin pieniin ovistoppareihin en rahoja tuhlaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän