Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luullaanko oikeasti tummatukkaisia ja ruskeasilmäisiä suomalaisia romaneiksi?

Vierailija
07.11.2014 |

Täälläkin oli taannoin keskustelu jossa joku kertoi että hän saa kuulla aikuisilta ihmisiltä manneksi nimittelyä koska tummat hiukset ja silmät!?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kerran vanhempi rouva kysynyt olenko mustalainen. Ärsytti, mutta hymyillen vastasin ja kerroin olevani ihan tavallinen valkoihoinen suomalainen.

Vierailija
2/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa miestäni luullaan aina tyyliin ns. rättipääksi. Manneksi ei kuulemma ole koskaan luultu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua on luultu usein

Vierailija
4/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet romani, hyväksy tosiasiat.

Vierailija
5/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ilmeisesti. Isäni oli kuulemma peruutellut aikoinaan hiukka maistissa ojaan. Paikalle oli sitten nimismies saapunut, ja oli kuulemma äidiltä kysellyt että se on vissiin mustalainen. No ei ollut ei.

Itse olen varmaankin liian vaalea hiuksiltani vaikka silmät tummat ovatkin, eikä muutenkaan hameet ja pitkät hiukset ole olleet erehdyttämässä silloinkaan jos olen värjännyt hiuksia mustaksi.

Vierailija
6/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin luullaan usein.

Vierailija
7/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus kirjoittanut tänne, että minua on luultu romaniksi. Mutta on minua luultu venäläiseksi, virolaiseksi, puoliksi aasialaiseksi ja espanjalaiseksikin, jopa ihan Espanjassa. :) Nykyään ei enää, kun minulla on vaaleat hiukset värjätty.  

Vierailija
8/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti löytyy niitä älypäitä jotka ovat kai olevinaan vitsikkäitä. Miesystävä totesi hiuksia värjättyäni ettei tänne mustalaisia kaivata. Ja se ei edes ole silmieni väriä tiedostanut, hänen mukaansa ovat tummansiniset. Tuli puheeksi nimittäin 5 vuoden seurustelun jälkeen, että mikäs se silmieni väri onkaan.

Vierailija
9/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miestäni luullaan venäläiseksi. Luultiin kerran ulkomaanmatkalla ja ihan taannoin kun olimme ihan suomalaisessa ravintolassa meille tuotiin venäjänkielinen menu... Ja nyt kun aloin miettimään niin ainakin kerran on puhuttu minun seurustelevan mustalaisen kanssa.

Vierailija
10/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:32"]

Minä olen joskus kirjoittanut tänne, että minua on luultu romaniksi. Mutta on minua luultu venäläiseksi, virolaiseksi, puoliksi aasialaiseksi ja espanjalaiseksikin, jopa ihan Espanjassa. :) Nykyään ei enää, kun minulla on vaaleat hiukset värjätty.  

[/quote]

Paras oli kun joku romanimies juoksi perässäni rautatientorilla ja selitti, että minun pitää vain hyväksyä romaniperäisyyteni, en voi piilottaa sitä olemalla käyttämättä mekkoa tms. Olen 100% ei romani suomalainen. :D

Vierailija
11/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut minä en ymmärrä mitä loukkaantumista tuossa on,ihan vakavissani en ymmärrä.Eikö ole jo aikapäiviä ohi ne ajat kun tummia mollattiin varkaiksi ja roskaväeksi.Heissä on kaikenlaisia ihmisiä kuten meissä muissakin. En tosin muistuta romania enkä muutakaan tummaheimoista,kun olen ihan täyssuomalaisen näköinen.Minua voisi ehkä luulla pohjoismaiseksi tai hilkulla saksalaiseksi,mutta en kuitenkaa tajua,mitä kamalaa siinä olisi jos olisi tumma.Onhan meillä Anneli Sauli,Anneli Sari,Remu,ym.ym.Hyvin ovat selvinneet sisulla eteenpäin.

Vierailija
12/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luullaan usein romaniksi tai muuten ulkomaalaiseksi, kun on tumma tukka ja tummat piirteet. Useita kertoja on tultu kysymään olenko kaaleita, otan sen kyllä kohteliaisuutena koska yleisesti ottaen romaninaiset ovat hyvin kauniita.

Vierailija
13/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on monet kerrat luulleet romanit itse heimolaisikseen, hiukset on paksut ja tummanruskeat muttei lähelläkään mustaa ja silmät vihreät. Mulla on kuulemma kasvonpiirteet "komeat" kuin romaninaisilla.Venäläiseksi ja itäeurooppalaiseksi luullaan vielä useammin ja nämäkin kommentit on kyllä olleet aina positiivisia kuten "olet niin uljas kuin ukrainalaisnaiset" tai "itäeurooppalaiset kasvonpiirteet" joten en minäkään oikein ymmärrä miksi noita pitäis ottaa loukkauksena. Venäläisarveluihin on vähän aihettakin mutta niinkin kaukaa kuin mummon isä joka oli Pietarista. Mutta kai se on kasvonpiirteet ja pituus tai olemus tai joku, ei kai pelkät tummat silmät tai hiukset edes tee kenestäkään mustalaisen näköistä, mun mielestä ainakaan...

Vierailija
14/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole koskaan luultu, tai ainakaan en tiedä, että olisi.

Vierailija
15/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun poikaa ainakaan ole luultu, kumma kyllä, kun suvussa on kuitenkin romaniverta olemassa isäni puolelta.

Vierailija
16/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munki exä sano että menisin puolikkaasta. Sanoin et enkä menis ei mul oo ruskeit silmii niin se sano että ei kaikil puolikkail ookkaa. Ja mun exä itse on kokonainen romani.

Vierailija
17/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on lapsena pariin otteeseen erehdytty romaniksi, ihan romanien taholta jopa. Aikuisiällä ei kukaan moisia epäilyjä ole ainakaan ääneen sanonut, mutta ulkomaalaiseksi kyllä luullaan. Helsingissä asiakaspalvelijat joskus alkavat jopa automaattisesti puhumaan minulle englantia. Piirteeni ovat kyllä muutenkin vähän erikoisemmat joten se selittänee tuota, ei pelkkä tummuus. Ihan suomalaista sukua olen silti.

Vierailija
18/50 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tummat, miltei mustat hiukset ja ruskeat silmät ja tummat kulmat. Mutta koskaan ei ole luultu romaniksi, yleisimmin veikataan ranskalaiseksi, joskus saksalaiseksi. Ehkä se johtuu siitä, että en ole "komea", mieluummin ehkä söpö.

Vierailija
19/50 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni perheeni ei ole tällaista luuloa saanut osakseen, vaikka itse asiassa osa olemme jossain määrin romanisukua.

Vierailija
20/50 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun värjäsin hiuksiani tummiksi, romanit olivat aina huippumukavia ja käyttäytyivät kuin tuntisivat minut. Kukaan muu ei kyllä romaniksi luullut kuin romanit itse. Hassua... Luonnostaan minulla on hiekanvaaleat hiukset ja punakanvaalea iho. Silmät ovat jotain tummanvihreän ja tummanharmaan väliltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi