Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tokmannin johtaja itkee

Vierailija
21.09.2021 |

Kun ei löydy työntekijöitä ja pulaa koko suomessa tekijöistä.
No totuus on tätä. 30 avointa työpaikkaa n. 300:ssa liikkeessä.
Yhtään kokoaikaista työpaikkaa ei ole, kuin muutamille osatovastaaville 37.5 h viikko.

Kommentit (208)

Vierailija
81/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kommentoijista on siis sitä mieltä, että mielummin laitetaan toinen maksamaan kuin yritetään edes itse elättää itseään. Aika itsekäs näkökulma. Itseasiassa käsittämättömän röyhkeä. Melkein luokittelisin varastamiseksi. Jokainen itse tienattu pennonen on pois siitä, mitä te odotatte toisten teille antavan. On varmaan kivaa kurkkia aamuisin verhon raosta, kun naapuri lähtee elättämään kumpaakin..

Röyhkeitä olette. Osa-aikatyöstä voi aina ponnistaa kokopäivätyöhön. Jos on siellä kotona ja ei töitä löydy, pitää jostain aloittaa. Nämä tokmannit on hyviä sisäänheittotyöpaikkoja. Sieltä voi toki tulla ne täydet tunnit sieltäkin tai sitten hakee muualle siitä käsin.

No mene osahommiin, mitä siinä kitiset. Minä en mene, ei kuulu sulle pätkänvertaa.

Vierailija
82/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisiksi halutaan opiskelijoita,joilla ei ole työkokemusta ja jotka eivät saa tienata tulorajojen takia liikaa,joten palkkakulut eivät ole isot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni kaupassa töissä, enkä ole ollut yrittäjä - mutta kyllä minäkin palkkaisin ihmisiä vain silloin, kun heille on tarvetta. Kaupassa ei varmaankaan tarvita täyttä miehitystä koko päivää, vaan klo 16-20.

Ongelma on meidän sosiaaliturva. Ei kannata käydä töissä osa-aikaisena.

Vierailija
84/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimme kaverini kanssa toissa kesänä Tokmannille kesätöihin. Molemmilla kokemusta asiakaspalvelusta, kaverini on merkonomi ja minä olin liiketalouden opiskelija - kumpikaan meistä ei päässyt edes haastatteluun. Näillä meriiteillä en myöskään ole kelvannut osa-aikaiseksi. Harvinaisen usein olen eri myymälöissä asioidessani tosin törmännyt useaan myyjään, joiden äidinkieli ei selvästikään ole suomi.

Kai nämä urputtajat jossain vaiheessa ymmärtävät ettei kannata lähteä tekemään työtä, jos käteen jäävä osuus on sama kuin tukien kanssa. Itse ainakin olen mielummin työttömänä kuin haukuttavana, halveksittuna ja aliarvostettuna myyjänä. 

Vierailija
85/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kommentoijista on siis sitä mieltä, että mielummin laitetaan toinen maksamaan kuin yritetään edes itse elättää itseään. Aika itsekäs näkökulma. Itseasiassa käsittämättömän röyhkeä. Melkein luokittelisin varastamiseksi. Jokainen itse tienattu pennonen on pois siitä, mitä te odotatte toisten teille antavan. On varmaan kivaa kurkkia aamuisin verhon raosta, kun naapuri lähtee elättämään kumpaakin..

Röyhkeitä olette. Osa-aikatyöstä voi aina ponnistaa kokopäivätyöhön. Jos on siellä kotona ja ei töitä löydy, pitää jostain aloittaa. Nämä tokmannit on hyviä sisäänheittotyöpaikkoja. Sieltä voi toki tulla ne täydet tunnit sieltäkin tai sitten hakee muualle siitä käsin.

No mene osahommiin, mitä siinä kitiset. Minä en mene, ei kuulu sulle pätkänvertaa.

Kyllä se sen verran kuuluu veronmaksajille = työssäkäyville että näiden lusmujen tuki tulee verorahoista.

Toivon että toimeentulotukea leikataan senverran että alkaa työ maistumaan, vaikka se osa-aikainenkin.

Tämmöset lusmut on just niitä jotka makaa sohvalla ja odottaa että yhteiskunta hakee töihin, tarjoaa HETI kokoaikatyön ja kolmen tonnin palkan.

Vierailija
86/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä joutuisin olemaan tollasessa paikassa töissä ottaisin useita kertoja vuodessa pienissä erissä saikkua. Siitä sitä saa mukavasti palkanlisää. Faktahan on kuitenkin se ettei sota yhtä miestä tai naista kaipaa. Kukaan ei oo korvaamaton. Ja läksiäislahjaksi saat kuitenkin jonkun kukkapuskan.

Ja sitten jostain mystisestä syystä just sulle ei hetken päästä olekaan enää tarjolla tunteja entiseen malliin kunnes tajuat ”häipyä muualle saikuttelemaan”.

Nimim ilmiötä todistanut

Vierailija
87/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku toimittaja tutkia MIKSI noita osa-aikahommmia koko ajan tyrkytetään?

Miksei ihmisiä palkata kokoaikaiseksi (ymmärrän opiskelijat ym. joille osa-aikatyö sopii) kun useimmissa työpaikoissa kuitenkin on X määrä osa-aikaisia, sanotaan nyt vaikka 20 ihmistä tekee 15h/vko, niin miksei tarjota esim. 30h/vko 10 ihmiselle..?

Ruuhka-aikoja voidaan kuitenkin optimoida (esim. kassalle) niin että aamu- ja iltavuorossa olevia on samaan aikaan mahdollisimman monta, ja muita töitä (purkamista ymv.) nille hiljaisemmille ajoille jne.

Tuo osa-aikaisuus perustuu varmasti johonkin että jostain säästetään, esim. lomakertymää ja loma-ajan palkkaa olen ajatellut, noissahan on "minirajat" mistä alkaa ylipäätäön kerty? Tai onko joku työterveys tmv. pakollinen vain täyttä päivää tekeville, vai MIKSI niitä täysi tunteja ei voida antaa...? En ymmärrä.

Eipä myöskään sellaista osa-aikaista löytynyt jossa olisi voinut tehdä iltaa. Hain muutamaa osa-aikaista hommaa kakkostyöksi mutta eipä onnaakaan - tahtovat että olet käytettävissä aina kun heille sopii. Joustavasti. Siis joka päivä. Jos muutamaan kertaan ei sovikaan niin soittoja ei enää kuulu.

Vierailija
88/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku toimittaja tutkia MIKSI noita osa-aikahommmia koko ajan tyrkytetään?

Miksei ihmisiä palkata kokoaikaiseksi (ymmärrän opiskelijat ym. joille osa-aikatyö sopii) kun useimmissa työpaikoissa kuitenkin on X määrä osa-aikaisia, sanotaan nyt vaikka 20 ihmistä tekee 15h/vko, niin miksei tarjota esim. 30h/vko 10 ihmiselle..?

Ruuhka-aikoja voidaan kuitenkin optimoida (esim. kassalle) niin että aamu- ja iltavuorossa olevia on samaan aikaan mahdollisimman monta, ja muita töitä (purkamista ymv.) nille hiljaisemmille ajoille jne.

Tuo osa-aikaisuus perustuu varmasti johonkin että jostain säästetään, esim. lomakertymää ja loma-ajan palkkaa olen ajatellut, noissahan on "minirajat" mistä alkaa ylipäätäön kerty? Tai onko joku työterveys tmv. pakollinen vain täyttä päivää tekeville, vai MIKSI niitä täysi tunteja ei voida antaa...? En ymmärrä.

Voitaisiin puhua että OSA-AIKAISIIN töihin ei saada tekijöitä.

Vierailija
89/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sen verran kuuluu veronmaksajille = työssäkäyville että näiden lusmujen tuki tulee verorahoista.

Toivon että toimeentulotukea leikataan senverran että alkaa työ maistumaan, vaikka se osa-aikainenkin.

Tämmöset lusmut on just niitä jotka makaa sohvalla ja odottaa että yhteiskunta hakee töihin, tarjoaa HETI kokoaikatyön ja kolmen tonnin palkan.

Kyllä moni lähtisi vähemmälläkin töihin kuin 3000 e palkalla.

Itsekurin sen ratkaisun että tyydyn osa-aikatöihin. Onneksi pärjään.

Entisessä työssä oli pitkiä työputkia ilman vapaata ja vapaapäivät yksi päivä tuolloin ja toinen tuolloin. Muut pitkään työssäolleet tekivät säännöllistä työtä.

Nyt itsellä on mukava osa-aikatyö. Itsenäinen ja tiedät etukäteen työt ja tehtävät.

Mutta jossain Tokmannin varaston purkutehtövissä en haluaisi olla. Jotain kiinapazkaa hyllyttämässä.

Vierailija
90/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä odotamme sinulta? 

- Sinulla on positiivinen asenne ja aito halu työskennellä asiakaspalvelutehtävässä.

- Omaat hyvät vuorovaikutustaidot ja olet yhteistyökykyinen tiimipelaaja.

- Sinulla on hyvä paineensietokyky, tartut oma-aloitteisesti toimeen ja viet asioita tehokkaasti loppuun asti.

- Haluat tehdä työsi hyvin, olet ylpeä omasta ammattitaidostasi sekä kiinnostunut myös sen kehittämisestä. 

- Kaupallinen koulutus ja kokemus kaupan alalta katsotaan eduksesi, mutta tärkeintä asiakkaillemme ja työkavereillesi on positiivinen asenteesi sekä aito kiinnostus kaupan alaa ja myymälätyöskentelyä kohtaan. 

Mitä tarjoamme? 

- Kymmenen tuntia töitä viikossa.

Joo, enpä taida hakea. Kovat on vaatimukset. Haluan vain rahaa tullakseni toimeen. Ei minulla ole mitään aitoa halua asiakaspalvelutehtäviin.

Tämä.

Vierailija
91/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joustava työntekijä, niin ei kaupanalalla kyllä tartte säikähtää sopimustunteja. Itselläni sopparissa 25h/viikko,mutta olenkaan tämän vuoden puolella tehnyt minimissään yhden 27 tuntisen viikon joskus alkuvuonna. Lisätunteja on tyrkyllä kaiken aikaa, kun henkilökuntaa on saikulla yms. Koronatesteissä varsinkin joutuu kaiken aikaa joku hyppäämään. Ja jos on palkattu kesätyöntekijöitä/kausityöntekijöitä, niin näinä aikoina vakkareille pitää tarjota täydet tunnit, muuten ei saa määräaikaisia edes palkata!

Vierailija
92/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahaa kehitysapuun pitkälti toista miljardia, jos rahaa Italialle ja muulle euroopalle läjäpäin miljardeja, jos rahaa tuoda tänne maailmalta kaikki mitä saadaan tekosyillä tuotua ja ruokkia ne lopunikäänsä, rahaa on myös minun elämän maksamiseen. Kiitos vihervassarihallituksen sikailut, päivääkään en töitä enää tee, milloinkaan.

Eikö veronmaksajaa kiinnosta näiden mainittujen järjetön rahoittaminen? Minua kiinnosti asia, lopetin niiden rahoittamisen. Jos joku haluaa kabulia rahoittaa siitä vaan, minä en.

Vierailija
93/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkalla pitäisi myös elää. Ei ole järkeä tehdä muutama tunti tuolla ja muutama tunti siellä ja loput mahdollisesti tukina. Paperisotaa ja ihmeellisiä tuloloukkuja.

Mielummkn tekee töitä paska palkalla ku on kotona työttömänä kelan maksamilla rajoilla

Niinhän sitä työtön mielummin tekisi mutta kun niitä töitä in 4h/viikko niin sillä ei elä vaan olet edelleen työttömän statuksellq vaikka tilastoissa olet "töissä"/"työllistynyt". Yli 400e jos tienaat, se vähennetään. Eli tienaat vain 400e teit sitten 10 tai 20h/viikko ja lapset on laitettava hoitopaikkaan joka maksaa satasia kuussa. Samaan aikaan odottelet jopa kuukausia kun pitäisi ruokaakin ostaa ja vuokra maksaa.

Elämäntapatyöttömiä on ehkä kourallinen Suomessa. Media ja lehdet antavat ymmärtää että työttömyys on sitä kun työt ei kelpaa. Tämä ei pidä paikkansa. Työelämä on raadollista kilpailua jossa työntekijän oikeudet aina häviää. Porukkaa esim palkataan koeajan ajaksi, ei makseta ekasta 2 viikosta palkkaa kun se on opettelua, jne. Tämmöistä tässäkin maassa on. Ei kyse ole siitä ettei löydetä työvoimaa vaan ettei löydetä ilmaista työvoimaa.

Tämä.

Vierailija
94/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin Tokmannilla 3,5 vuotta töissä ja ei enää ikinä sinne. Aina sai tapella tunneista ja kun porukkaa irtisanoutui, ei suostuttu palkkaamaan lisää henkilökuntaa. Paikka jossa olin töissä meni niin pahaan jamaan, että olisin joutunut tekemään kahden ihmisen hommat 6 tunnissa. Tähän en kuitenkaan suostunut vaan irtisanouduin. Nyt ilmeisesti tähän Tokmanniin ainakin palkataan lisää porukkaa, mutta ei vieläkään tarpeeksi.

Vierailija
95/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet joko hemmetin yksinkertainen tai sitten provo. Sinun mielestäsi on siis työttömien itsensä vika, ettei vaikkapa Tokmanni tarjoa työtä jolla pystyisi elämään ilman kelan tukia? Pitäisi vain nöyrtyä mihin tahansa paskasopimukseen? Median propaganda työttömistä sossupummeista on selvästi uponnut lanttuusi kuin veitsi voihin.

Vierailija
96/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myymälöissä aina hommaa riittää vaikka olisi hiljaisempaakin: esim. hyllyttäminen ja hyllyjen siivoaminen.

Asiakkaana voi kyllä vahvistaa tämän! Aina on vähän sotkuista ja niitä tavarakärryjä tien tukkeena. Töitä riittäisi kyllä kokoaikaisille tekijöille, palkatkaa sellaisia ja maksakaa palkkaa!

Vierailija
97/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mister Tokmanni.

Vierailija
98/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisiksi halutaan opiskelijoita,joilla ei ole työkokemusta ja jotka eivät saa tienata tulorajojen takia liikaa,joten palkkakulut eivät ole isot.

Hyllyttämiseen nyt ei pitkää koulutusta vaadita.

Vierailija
99/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myymälöissä aina hommaa riittää vaikka olisi hiljaisempaakin: esim. hyllyttäminen ja hyllyjen siivoaminen.

Asiakkaana voi kyllä vahvistaa tämän! Aina on vähän sotkuista ja niitä tavarakärryjä tien tukkeena. Töitä riittäisi kyllä kokoaikaisille tekijöille, palkatkaa sellaisia ja maksakaa palkkaa!

Juuri näin. En myöskään halua todistaa pienen lapseni kanssa enää yhtään kohtausta missä huonojalkainen papparainen saa raivokohtauksen kun apua ei saa eikä myyjiä näy missään. Sympatiat olivat papparaisen puolella vaikka kiroilikin kovaan ääneen kuin merimies.

Noloa, siinä oikein konkretisoitui kauppiaan itaruus ja nykypäivän ”asiakaspalvelu”. Olikohan koko myymälässä peräti kaksi henkilöä, joista toinen jumissa kassalla.

Kaikenlainen kusetus ja suhmurointi on yhä röyhkeämpää ja räikeämpää.

Vierailija
100/208 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti syntyy parin, kolmen hengen juorukerhoja, kun töissä on useampi myyjä. Sen sijaan, että siivoaisivat hyllyjä tms. he kerääntyvät mielellään juttelemaan keskenään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän