Sain tänään toisen koronarokotukseni. Piikin tuikanneella sairaanhoitajalla oli moniväritukka: violettia, mustaa ja sinistä!
Kyllä nauru maittoi! Tatuointejakin löytyi käsivarsista.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiusten värjäilyn puolustajat, lukekaapa tuolta ja MIETTIKÄÄ vähän:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/27/13-tylya-faktaa-hiusvareista
Tämä oli erinomainen artikkeli hiusvärien vaaroista. Erinomainen! MUTTA: jokainen tehköön omat ratkaisunsa. Toisin kuin tupakointi ja alkoholin liikakäyttö, hiusten värjääminen on riski vain hiuksensa värjäävälle (paitsi, jos on raskaana, tietysti). Näistä vaaroista tulisi kuitenkin puhua niin, että jokainen hiustensa värjäämisen aloittaja ymmärtää riskit - ihan vain siksi, että tosiaan ymmärtäisi ne riskit. Sen jälkeen on oikeasti vapaa tekemään päätöksensä ja ottamaan sen riskin.
Mulle ainakin riskit on ihan tutut, vaikka en edes värjää hiuksiani tuollaisilla väreillä. Tieto on nykyaikana erittäin helposti saatavilla.
Tieto on saatavilla, mutta etenkin nuorten kohdalla tulisi varmistaa, että he ovat hankkineet tiedon. Tämä olisi mun mielestä tosi tärkeää ihan missä tahansa asiassa. Toki yleisen opetuksen järjestäminen peruskoulun ohelle olisi hankalaa, eikä ihminen voi ihan kaikkea aina muistaakaan, joten siksi tällainen koskaan toteudu, mutta ajatuksen tasolla olisi hyvä, kun ihmiset voisivat olla tietoisia ihan kaikesta. Kivikaudella riitti, kun tiesi varoa leijonaa/karhua ja nilkan nyrjäyttämistä, osasi laitella tulet ja hankkia syömistä, mutta nykyisin on niin paljon monimutkaisempaa tämä elämä, että harvempi pärjäisi pelkillä kivikautisilla opeilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tollastenkin naisten päässä liikkuu? Kuvittelevatko he tosiaan että moniväriset hiukset ja tatskat tekee naisesta jotenkin haluttavamman näköisen?
Varmasti tekevät useille kaltaisilleen. :)
Tieto on saatavilla, mutta etenkin nuorten kohdalla tulisi varmistaa, että he ovat hankkineet tiedon. Tämä olisi mun mielestä tosi tärkeää ihan missä tahansa asiassa. Toki yleisen opetuksen järjestäminen peruskoulun ohelle olisi hankalaa, eikä ihminen voi ihan kaikkea aina muistaakaan, joten siksi tällainen koskaan toteudu, mutta ajatuksen tasolla olisi hyvä, kun ihmiset voisivat olla tietoisia ihan kaikesta. Kivikaudella riitti, kun tiesi varoa leijonaa/karhua ja nilkan nyrjäyttämistä, osasi laitella tulet ja hankkia syömistä, mutta nykyisin on niin paljon monimutkaisempaa tämä elämä, että harvempi pärjäisi pelkillä kivikautisilla opeilla.[/quote]
Miksi tää on saanut alapeukkuja? Miten ihmiset voi olla eri mieltä siitä, että kaiken tietäminen ja tiedostaminen olisi hyvä juttu? Kyllä minä ainakin olisin toivonut, että ennen kulmakarvojen microbladingiä olisi kerrottu, että se pigmentin väri saattaa muuttua radikaalisti ja ne superohuet viivat voivat levitä ja kulmakarvoista tulla ihan kauhean näköiset. Etsin tietoa ennakkoon vähän, mutta kun ei suorilla löytynyt, niin menin ja teetätin. Mulla kävi hyvä tuuri, kun mitään negatiivista ei tapahtunut, mutta kun pari vuotta myöhemmin alkoi tulla esiin näitä juttuja, niin kyllä kylmäsi! En olisi ottanut riskiä, jos olisin ollut tietoinen siitä.
Onko muuten hiusten värjääjiä kansakunnassamme enemmän kuin alkoholisteja ja/tai sauhuttelijoita?