Mä en TAJUA näitä "vartti aamulla ja ulos" tyyppejä..
ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).
Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.
Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.
Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).
Dödöä ja hampaiden pesu.
Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.
Vaatteet päälle.
Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).
Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.
Sitten korut.
Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.
Eväiden keräily kaapesista mukaan.
joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.
Ja menoksi.
Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.
Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.
Kommentit (337)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:40"]
Ja just sen toki ymmärtää että tilanteita, töitä jne. on erilaisia (jotka voi vaikuttaa siihenkin, kannattaako käydä suihkussa aamulla vai illalla).
Mutta esim. jos vertaan itseni tyyppisiin asiantuntijatyössä oleviin, niin en kyllä töistäkään tiedä ketään kollegoit jotka ihan vaan vartissa ampaisisi yleensä matkaan. On meillä kaikki aina jotenkni siistin ja huolitellun näköisiä.
[/quote]
Enpä sit tiedä. Itse olen asiantuntijatyössä yhtä lailla, mutta en kyllä pese edes kainaloita aamulla. Kasvot ja hampaat vain. Silti aina siivon näköisenä töissä, hiukset nyt voi hutaista vaikka kuivasamppoolla ja laittaa kiinni, jos sattuvat olemaan likaiset. Mieheni on samantyyppisissä tehtävissä myös, ja hänellä menee aikaa alle 15 min aamulla heräämisen ja ovesta lähtemisen välillä. Itse tietenkin meikkaan, joten se vie aikaa sen 5 min. Kumpikaan ei oikeastaan koskaan käy suihkussa aamulla.
Eikä kukaan, koskaan, ikinä ole kiertänyt kaukaa eikä sanonut mitään pikkiriikkistäkään huomautusta muka 'haisemisesta'. Lähinnä olen saanut kehuja freesistä olemuksestani.
(Todetaan nyt tähän lieventävänä seikkana, että olen opettanut itselleni, että suihku on ns. palkinto urheilusta - sitä sitten harrastankin 3-6 kertaa viikossa.)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:11"]
Herää kysymys, kuin paskanen ap on jos pitää joka päivä hinkuttaa itseään noin ettei löyhkäis?
[/quote]
niinpä...
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:03"]
No mulla kestää työpäivä matkoineen yli 10h ja kroonisen sairauden vuoksi on varmistettava että yöunta tulee vähintään 8h joten aamu on vedettävä tiukalla aikataululla että jäisi perheellekin aikaa.
[/quote]
Minä kirjoitin jo aiemmin, että aamullakin voi viettää perheenä aikaa yhdessä. Miksi se on niin mahdoton ajatus?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 06:38"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:14"]Miksi on pakko tyhjentää pyykkikone aamulla? Laitat siihen jonkun pikaohjelman siksi aikaa, kun käyt suihkussa, sheivaat, kaivelet ihomadot, lakkaat varpaankynnet, poistat kyynärpäiden kovettumat, valkaiset nenäkarvat, föönaat ja tupeeraat ja kiinnität hiustenpidennykset, kiinnität tarratatskan, höyrytät selän ihohuokoset, vedät kahden tunnin pilatessession, valmistat evääksi sushit ja maalaat siinä lasten heräilyä odotellessasi eteisen seinät kevyinä aamupuuhina? Etkä tedellakaan voi ymmärtää niitä, jotka ei tee vastaavaa ja lisäksi keittele höyrykattilassa sisäelimistä makoisaa lientä.
[/quote]
Hitto mä repesin! :'D
[/quote]
Sama täällä :D
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:08"]
Itse pidän jo itseäni tosi laiskana kun tosiaan en käy aina suihkussa joka aamu, vaan teen vain sen alapesun + kainalot saippualla lavuaarin päällä, ai niin ja rinnan aluset / dekoltee alueen yms. samalla.
ap
[/quote]
Hyi helvetti. No ei ihme jo oot haisuli, kun pitää rinnan aluset pestä. Ei mulla roiku tissit.
[/quote]
siksi mä säilytän wunderbaumeja mun tissien alla. aina raikas olo.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:03"]
No mulla kestää työpäivä matkoineen yli 10h ja kroonisen sairauden vuoksi on varmistettava että yöunta tulee vähintään 8h joten aamu on vedettävä tiukalla aikataululla että jäisi perheellekin aikaa.
[/quote]
Minä kirjoitin jo aiemmin, että aamullakin voi viettää perheenä aikaa yhdessä. Miksi se on niin mahdoton ajatus?
[/quote]
Mulle tuo ei ole lainkaan mahdotonta ymmärtää, mutta meidän perheessä (eikä edes minulle, silloink un olin sinkku) aamuhengailu ei kertakaikkiaan sovi. Hitaat aamut tuppaavat hidastumaan entisestään ja lopulta kaikille tulee kuitenkin kiire. Kun panee vitosen silmään heti kun on saanut pudotettua itsensä sängystä, olo tuntuu reippaalta enkä unohdu haaveilemaan missään kohtaa. Tämä riski on aina olemassa, kun annan itselleni ruhtinaallisesti aikaa ehtiä jonnekin.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:03"]
[/quote]
[/quote]No siksi koska tuon työmatkan takia pitää lähteä aikaisin. En ajatellut herättää lapsia puoli kuusi sen takia että viettävät aikaa mun kanssa kun minä lähden kotoa 6.30 ja lapset normaalisti heräävät aikaisintaan puoli kahdeksan.
Pointtini on siis se, että ihmisten elämäntilanteet ovat erilaisia eikä aina kannata ihmetellä toisten valintoja.
Mulla menee aamulla puoli tuntia, jos pesen hiukset niin 55 minuuttia.
Näin: Herään. Käyn vessassa. Laitan vedenkeittimen päälle. Veden kuumentuessa pesen hampaat ja silmälasit. Vesi ja kaurahiutaleet puurolautaselle ja suihkuun, harjaan hiukset ja levitän latvahoitoaineen sillä aikaa, kun puuro muhii. Suihkussa + kuivaus + dödö + talkki + vaatteet päälle = 10 min jos vain suihku, 20 min jos pesen hiukset. Jos käyn vain suihkussa, pakkaan lisäksi työrepun ennen kuin syön aamupuuron, ja silmäilen Hesarin tärkeimmät. Puuron jälkeen suihkautan tuoksua, laitan silmänympärysvoidetta ja kosteusvoiteen nassuun, jos punoittaa niin laitan voiteen alle ruusufinnivoidetta ja päälle BB/CC-voiteen. Ja eikun menoksi.
Oli meilläkin toki enemmän sutinaa, kun oli kolme pientä lasta ja parin vuoden ajan piti lisäksi valmistaa lasten hoitoryhmän lounas. Mutta jos vaikka pyykit on jäämässä pyykkikoneeseen, niin joko jätän ne suosiolla työpäiväksi sinne tai mätän ne kuivausrumpuun ja laitan pyörimään. Mies pissittää koirat aamulla, joten siitä ei tarvitse huolehtia muuten kuin miehen työmatkoilla.
Mulla on herätys 4.45 ja töihin lähden n.5.25 ja hyvin kerkeän. Lapset jo sen verran isoja et heräävät kelloon ja nuorin vielä isin kanssa kotona,kun hoito alkaa ni mies luvannu viedä kun sillä alkaa myöhemmin työt. Hyvin kerkeän tuossa ajassa vielä netissä selata aamun/illan uutiset ja juoda kaakaon. :)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 08:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 00:49"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:57"]
Kai te aamusuihkuttelijat haisette sitten yön jäljiltä siksi, jos menette illalla likaisina petivaatteisiin nukkumaan? Eli likaisista petivaatteista tarttuu hajut... Vai käyttekö illallakin suihkussa? Ei ihmisen oikeasti tarvitse käydä 2krt päivässä suihkussa. Sehän on tosi epäekologista ja minulla kuivuisi ihokin. Olenko ainoa, mutta en välttämättä käy edes jokapäivä suihkussa. Toki pesen alapään ja kasvot joka ilta. Mutta jos olen ollut vain kotosalla, enkä ole hikoillut, saatan käydä vain jokatoinen päivä. Minä en hikoile juurikaan kilpirauhasen vajaatoiminnan takia.
[/quote]
Miten minä päivällä niin likaantuisin? Alapää vähän saattaa haiskahtaa, ja ei se minua yöllä peiton alla haittaa. En harrasta liikuntaa, en käy navetassa töissä tms. likaista hommaa. En illalla pese kuin hampaat. Kun ei käytä meikkiä eikä muutenkaan mitään ylimääräistä tököttiä, ei tarvi pestä jatkuvasti, pikainen suihku aamulla riittää, siinä tulee pestyä niin naama kuin kainalot ja jalkovälikin, ei mulla mitkään muut paikat likaannu.
[/quote]
eli päivällä et likaannu, mutta yöllä kyllä?
[/quote]
Kyllä joskus hikoilen yöllä, ja jopa miehen kanssa harrastetaan seksiäkin..
en mäkään ymmärrä ihmisiä jotka ei aamulla peseydy, aina sitä vähän tunkkanen kuitenkin on vaikkei varsinaisesti hikoilisikaan yöllä
Kuinkas kauan teidän MIEHILLÄ kestää aamutoimet? Käyvätkö hekin suihkussa tai vähintään munien pesulla? Partavedet, deodorantit, hampaiden pesut, aamukahvit, aamupalat, vaatteiden silitys, vessan pesu? Vai?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:02"]
ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).
Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.
Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.
Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).
Dödöä ja hampaiden pesu.
Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.
Vaatteet päälle.
Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).
Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.
Sitten korut.
Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.
Eväiden keräily kaapesista mukaan.
joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.
Ja menoksi.
Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.
Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.
[/quote]
Suurin osa noista mitä teet itsellesi on täysin turhaa. Peset itsesi kestää 5 minuuttia. Kuivaat ja laitat vaatteet päälle. Pari minuuttia. 7-10 minuutissa olet valmis.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:50"]Vähän ihmetyttää joidenkin "hyi, menetkö likaisena sänkyyn?!?"-asenne. Eikö olisi tärkeämpää olla puhtaampi ihmisten ilmoilla kuin paikassa, jossa on itsesi lisäksi mahdollisesti vain puolisosi?
[/quote]
No kuinka sen ajattelee... Minulle tärkein on mieheni, joten on se hyvä olla hänen vieressään puhdas. Jos joku outo tulee niin lähelle, että muka haistaa jotain, niin hän on liian lähellä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:50"]
Vähän ihmetyttää joidenkin "hyi, menetkö likaisena sänkyyn?!?"-asenne. Eikö olisi tärkeämpää olla puhtaampi ihmisten ilmoilla kuin paikassa, jossa on itsesi lisäksi mahdollisesti vain puolisosi?
[/quote]
Selittäisitkö sinä, miten ihminen likaantuu puhtaissa lakanoissa (olettaen siis että lakanoita pestään ja ne vaihdetaan riittävän usein)? Jos ihminen ei hikoile hulluna öisin, niin iltasuihkun ja peseytymisen jälkeen hän ei ole aamulla "ihmisten ilmoilla" likainen. Sen sijaan jos menee tukka rasvaisena ja muotoilutuotteissa ja iho hikisenä sänkyyn, onhan se nyt selvä, että esim. tyyny on likaisempi.
Minä iltasuihkuttelija en siis ole likainen päivällä, mutten liiemmin yöllä, puolisoni vierellä.
[/quote]
Jokainen ihminen hikoilee joka ikinen yö. Mutta se on normaalia. Jos ihminen sen takia peseytyy että tulee normaalia hikeä niin saa mennä asumaan sinne suihkuun
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:25"]
Mä en kans ymmärrä että 15min heräämisestä ollaan jo suunnillee työpaikalla.
Mä tarvin vähintään sen pari, kolme tuntia heräämisestä että pystyy alottaan työt.
esim.
Herätys 5.00
Hampaiden pesu
seksiä (tätä ei ihan joka aamu)
Suihkuun jossa menee n. 15min
aamupalan tekemistä, uutisten selausta netistä
jotain pikkuhommia esim. tiskikoneen tyhjennys, laskujen maksamista, pientä järjestelyä, saatan suunnitella tulevia juhlia jne.
meikkaus ja hajusteet
vaatteiden valinta
tarvittavat kamat kasaan
töiden aloitus 8.00
[/quote]
Ei teillä kovin kummoista seksiä ole jos viideltä heräät ja 8 olet töissä? Samaan aikaan olet tehnty kaikkea muuta.
meillä muuten miesväkikin käy aina aamulla suihkussa, ajaa naamansa, laittaa dödöä ja harjaa hampaansa. ja tietysti syö aamupalan ja katsoo että vaatteet on siistit. siisteys ei ole vain siistien naisten juttu
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:08"]
Joo olen ihan järkytyksessä jos joku ei peseydy aamulla??!! "en mä haise" joo et kuule töissä ällöttää tietyt ihmiset jotka just varmaan luulee noin...
Itse pidän jo itseäni tosi laiskana kun tosiaan en käy aina suihkussa joka aamu, vaan teen vain sen alapesun + kainalot saippualla lavuaarin päällä, ai niin ja rinnan aluset / dekoltee alueen yms. samalla.
ap
[/quote]
Kylläpä sitä likaantuu yön aikana (jos illalla olet käyny suihkussa) huh huh. Kantsis sun vaihtaa lakanoita tiheämmin, jos haiset tunkkaiselle aamuisin
Ehkä ap on jotenkin erityisherkkä tuoksuille, emmehän voi tietää. Hän aistii metrien päästä, jos jonkun suihkukerrasta on aikaa 7,5 tuntia. Siinä tapauksessa otan osaa, mutta jatkan silti omia pesurutiinejani, johin kuuluu hiusten vesipesu kahdesti viikossa ja suihku silloin kun siltä tuntuu. Ap:llä taitaa tuntua sitten vaan vähän useammin kuin minulla.
Jos olisin aloittanut tällaisen ketjun päinvastoin että "en TAJUA niitä joilla menee aamulla 2h laittautua ja käyvät suihkussakin aamulla, kun itse hipsin puolessa tunnissa ulos", niin olisin saanut just sellaisen päinvastaisen ryöpyn, jossa just olisi kauhisteltu etteikö kaikki peseydy eestaas mennentullen ja miten kauheita ne on jotka vaan sitaisee hiukset taakse ja menoksi. :) = AV
ap