Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en TAJUA näitä "vartti aamulla ja ulos" tyyppejä..

Vierailija
05.11.2014 |

ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).

Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.

Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.

Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).

Dödöä ja hampaiden pesu.

Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.

Vaatteet päälle.

Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).

Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.

Sitten korut.

Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.

Eväiden keräily kaapesista mukaan.

joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.

Ja menoksi.

Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.

Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.

Kommentit (337)

Vierailija
61/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:31"]

Siis apua :D mulle on sanottu että olen ylihygieeninen mutta luettuani näitä kommentteja tajusin etten todellakaan sitä ole :D mä oon just tuollainen 15min ja ovesta ulos tyyppi, pesen naaman ja hampaat aamulla ja illalla käyn suihkussa ENKÄ KYLLÄ HAISE/OLE LIKAINEN

[/quote]

No sanopa muuta. Kysymys on oikeasti neuroosista ja tiedon puutteesta.

Monella ovat hygieniakäsitykset menneet ihan mielenvikaiseksi. Ei siis tosiaan ole tajua siitä, millaista pesua iho/vaatteet/genitaalit jne. tarvitsevat. Ei ole tajua siitä, miksi hiki haisee ja miten ihmisen iho toimii.

Itse pesen hiukset joka toinen päivä ja käyn samalla suihkussa, illalla. Alapesun teen kerran tuossa välissä, jos ei ole erityistä syytä tehdä sitä useammin (kuukautiset, seksi tms.). Suihkussa käyn myös hikiliikunnan jälkeen, kuumana kesäpäivänä, hikisen siivouksen jälkeen jne. Kasvot pesen päivittäin ja pyyhin suolavedellä lopuksi, se tekee iholle hyvää. Peseydyn vedellä, todella harvoin suihkusaippualla - ja pesuaineellä pääosin vain kainalot. jotka samalla sheivaan. Käytän luonnonkosmetiikkaa, jonka tuon pääasiassa Keski-Euroopasta. Ihanat tuoksut, hyvä hinta-laatu -suhde, ei synteettisiä aineita (jotka eivät välttämättä ole pahasta, mutta osa on).

Hiukset pesen vain samppoolla. Hiukset ovat paksut, haaroittumattomat ja kauniit. Niistä tulee todella paljon kommentteja ja on aina tullut. Ihoni on hyvässä kunnossa eikä aina tarvitse voiteita. Kasvovoidetta käytän tosin aamuin illoin. Samoin suun puhdistan kaksi kertaa päivässä ja se tosiaan tätä usein puhdistamista oikeasti tarvitsee (hammaslanka ja pesu tahnalla). Alumiiniton, mieto dödö myös käytössä, kesäkuumalla talkki. En haise hielle enkä millekkään muullekaan. Syön tosin puhtaasti ja lisäaineettomasti. Syöty ruokahan ihmisessä tuoksuu - ja tupakka, viina ja jotkut lääkkeet. Hajuaistini on todella, todella tarkka. Hikeni on haissut pari kertaa lääkekuurin aikana ja huomaan sen HETI. Muutaman kerran olen kysynyt ystäviltä/perheenjäseniltä kun olemme keskustelleet mm. näistä suihkujutuista, haisenko hielle tai olenko joskus haissut. En kuulemma koskaan. Kainalossa viihtyvät lapset kyllä raportoivat, jos äiti haisee/tuoksuu ja samoin teen ystävällisesti läheisille itse.

Hienhaju syntyy bakteereista iholla ja joillain ihmisillä hiki haisee puolen tunnin jälkeen suihkusta tultaessa. Se tottakai muuttaa tarvetta peseytyä. Lisäksi osa ihmisistä ajattelee, että puhtaus = kuuraaminen kemikaaleilla ja hajustus. Tämä pätee sekä vaatteisiin että ihoon. Osa ihmisistä purjehtii jatkuvan hajupilven sisällä eikä se tuoksu ole mikään miellyttävä, mieto tuoksu. Käytän itse vähän hajuvettä, yleensä hiuksiin suihkaistuna. Tästä saa usein kuulla halatessa, että "tuoksutopa ihanalta". Tuoksun pitäisikin tuntua vasta ihmisen lähellä. Käsittääköhän moni hajustaja, miltä haisee..? Sekä iho että vaatteet voisivat ja toimisivat paremmin, kun niitä hoidettaisiin oikein. Liika pesu ja kemikaalien käyttö rikkoo ihon luonnollisen suojan. Hajustetut pesuaineet ja huuhteluaineet aiheuttavat hirveitä hajuhaittoja, allergioita sekä muita terveysongelmia. Vähän aikaa sitten lapseni oli yökylässä ja kun hän tuli sieltä, hänen yöpaitansa haisi voimakkaasti huuhteluaineelta vain koska hän oli nukkunut niin voimakkaasti haisevissa lakanoissa. No hard feelings ja se on vain yö silloin tällöin, mutta ihan 60 asteen pesu vuodevaatteille riittävän usein tuoksuttomassa pesuaineessa toisi miellyttävämmän ja terveellisemmän uniympäristön lapselle.

Terve järki JA tieto ovat kateissa.. Tottakai joskus kiinnittää huomiota jonkun kanssaihmisen hien/viinan/pesemättömyyden hajuun, erityisesti kun on tarkka hajuaisti, kuten minulla. Useammin kuitenkin yökkäilen tuota pesuaineiden tai hajuvedessä kylpemisen läpitunkevaa lemua, jonka osa ihmisistä mieltää virheellisesti puhtaudeksi tai miellyttäväksi tuoksuksi.

Vierailija
62/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 254 vielä lisää, että tulipa muutama kirjoitusvirhe, mutta asian varmaan ymmärtää. Lisäksi - jos alapää haisee illalla pesemisen jälkeen aamulla, niin kyseessä on joku tulehdus. Normaali, terve alapää, oli sitten naisen tai miehen ei haise noin pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:34"]

Mä nousen 5.30 keitän kahvin, syön aamupalan ja luen lehden,(tankkaan sähkötupakat)

5.45 meen suihkuun,

5.50 pukeudun, pesen hampaat, kuivaan tukan, rasvaan naaman ja laitan dödön, eväät kassiin, ulkovaatteet päälle  .

6.00 ulos ovesta.

Tois siis tapahtuu ilman hoppua, jos tulee kiirus, niin melkein puolet saa ajasta nipistettyä pois ilman, että mikään jää tekemättä.

[/quote]

Helppo homma kun on lyhyt rekkalesbotukka eikä käytä meikkiä ollenkaan! Piece of cake!

[/quote] Kerro, millainen sun rekkalasbotukka on? Mäkin haluun.

[/quote]

Jos peseytymiseen, pukeutumiseen, hampaiden pesuun, tukan kuivaamiseen, naaman rasvaukseen, dödön laittoon, eväiden pakkaamiseen ja ulkovaatteiden pukemiseen kuluu vain 15 minuuttia, voin vakuuttaa että ks. ihmisellä ei ole pitkä tukka. Tai ainakaan selvitetty, kuiva tukka. Kuka tahansahan voi astua ovesta ulos tukka takussa ja märkänä, se aika kuluu juuri siihen että esim. pitkiä hiuksia ei vaan saa setvittyä ja kuivattua tuossa ajassa. Jos omaat armeijasängen, tottakai tuo onnistuu!

[/quote]Eikö sulla ole olemassa muita tukkaamuotoja kuin pitkä/paksu ja sänki? Mulla on ihan  tyypillinen ohut/ hento suomalainen puolipitkä tukka, joka kuivuu melkein pyyhkeellä, pikkasen ilmakiharrinta perään (pari minuuttia) ja kuiva on. Musta on alentavaa, että sä haukut näkemättä mun tukkaa rekkalesbotukaksi tai sänkitukaksi. Ap Nimenomaan ei kästiä, miten jotkut selviää muutalalla minuutilla aamurutiineista, toivottavasti tää pikkasen valaisee, että maailmassa on muunlaisiakin hiuksia ja ihmisiä.

[/quote]

Puolipitkä on yhtä kuin max. olkapääpituinen on yhtä kuin lyhyt. Oikeasti pitkä tukka, oli se sitten kuin ohut tahansa, ei vaan kuivu/setviydy tuollaisessa ajassa. Piste. Jos siis haluaa tehdä nuo kaikki muutkin asiat siinä ohella. Pitkähiuksisella menee helposti koko vartti pelkkään tukan setvimiseen ja kuivaamiseen.

[/quote] En mä väittänytkään, etteikö pitkän tukan selvittäminen veisi aikaa, työkaverin tukan kuntoon laittoon ei tunti riitä mihinkään. Mut silti mulla ei oo mikään rekkalesbotukka.

*naama norsunvitulla*

[/quote]

Okei, ei rekkalesbotukka, mutta yhtä lyhyessä ajassa setvittävä/kuivattava. Happy now?
[/quote]

Valaiseva keskustelu, äly ei mitenkään loista läsnäolollaan, ei teillä kummallakaan.

Vierailija
64/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätys 6.30. pistän kahvin tippumaan, annan lapsille d-vitamiinit & aamupalan sekä haen lehden. en pysty syömään aamuisin, joten juon vain kahvin ja pistän lapsille jonkun elokuvan pyörimään . naaman pesu, kainaloiden pesu, hajustamatonta dödöä ja suihkaus hajuvettä . hiukseni ovat polkkamittaiset ja usein jo illalla pesty, mutta jos ei niin suihkaus kuivashampoota auttaa!

puen edellisiltana valitut vaatteet, pesen hampaat, teen nopean meikin joka käsittää meikkivoiteen, kulmakynän, ripsivärin ja poskipunan. sitten puen lapset, harjaan molempien hiukset ja alamme pukea ulkovaatteita. olen töissä tasan klo 8.00, joskus menee pari minuuttia yli mikä pomolle ok

Vierailija
65/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lasten pitää katsoa elokuvia aamuisin?

Vierailija
66/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 45min ennen lähtöä. Tästä 15-20min istun kahvikupin äärellä. Lopulla ajalla huuhtasen naaman, puen, meikkaan, pesen hampaat, puen lapsen, pesen sen hampaat ja sitten mennään. Ei tee edes tiukkaa.

Vierailija
67/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmetyttää joidenkin "hyi, menetkö likaisena sänkyyn?!?"-asenne. Eikö olisi tärkeämpää olla puhtaampi ihmisten ilmoilla kuin paikassa, jossa on itsesi lisäksi mahdollisesti vain puolisosi?

Vierailija
68/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mene reilu tunti aamulla että pääsen lähtemään ja tämä sisältää myös lapsen aamutoimet. Nousun klo 06.00 ja menen suihkuun. Pesen hiukset ja hampaat. Sotten kahvi valumaan ja hiuksia kuivaamaan ja laittamaan. Lapsen herätän 6.20 ja kun hän heräilee, teen osan meikistä. Lapsen hampaiden pesu ja pukemisessa ohjaaminen ja sitten lapselle joku hedelmä ja maitoa. Samalla kun välillä hoputan lasta, meikkaan loppuun, juon samalla pari kuppia kahvia ja pakkaan kamat laukkuun (evää yms. Lapsen pk-repun pakkaan aina jo illalla). Sitten ulkovaattet lapselle ja itselle ja menoksi. Aikaa menee kauemmin jos lapsella huono aamu.....

Vierailija
69/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään lapsen kanssa klo 6:30. Lapsi (3v) käy tarpeillaan, mä käyn sillä välin vetämässä aamutupakan ja tämän jälkeen pesen lapsen hampaat. Menen pikasuihkuun, jossa pesen tukkani ja/tai ainoastaan vartalon. Suihkussa pesen myös hampaani. Lapsi katsoo Youtubesta tällä välin videoita. Suihkun jälkeen puen äkkiä vaatteet päälleni (laitettu valmiiksi ed. iltana) ja kuivaan tukkani, jos olen sen pessyt. Teen pikameikin; BB-voidetta, kivipuuteria, poskipunaa, kulmaväriä ja ripsiväriä + huulirasvaa. Jos en pese tukkaani, harjaan sen (olen kasvattanut pitkäksi, jotta aamuisin tukan laitto mahd helppoa).

Tässä vaiheessa klo 06:50-7:00. Puen lapsen päälle, jotta oltaisiin nopeampia. Halitaan hetki ja otetaan lääkkeet + d-vitamiini. Ulkovaatteet päälle molemmille ja kassit mukaan.

Klo on 07:15-07:20, kun päästään ulos ovesta ja 07:25 lapsi on viety tarhaan ja töissä olen klo 8-8:10.

Jos nukun pommiin. Ollaan lapsen kanssa ulkona 20-25 minuutissa, mutta silloin pestään hampaat, puetaan päälle, lääkkeet (d-vitamiini illalla), ulkovaatteet ja autoon.

Kiireaamut ovat ihan hirveitä. En tykkää niistä yhtään ja niitä on tullut nyt paljon enempi, kun aamut ovat pimeitä ja kylmiä.

Vierailija
70/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 08:00"]On niitä, jotka nuuskuttelevat aina ja kaikkea. Mä toin kaalilaatikkoa töihin ja yks mies ei kestänyt sitä. No, huomautin hänen tupakanlemusta.
[/quote]

Niinpä. Yksi palstalainen nuuskuttelee jopa toisten pikkareita ja kainaloita.

Vierailija
71/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:50"]

Vähän ihmetyttää joidenkin "hyi, menetkö likaisena sänkyyn?!?"-asenne. Eikö olisi tärkeämpää olla puhtaampi ihmisten ilmoilla kuin paikassa, jossa on itsesi lisäksi mahdollisesti vain puolisosi?

[/quote]

Selittäisitkö sinä, miten ihminen likaantuu puhtaissa lakanoissa (olettaen siis että lakanoita pestään ja ne vaihdetaan riittävän usein)? Jos ihminen ei hikoile hulluna öisin, niin iltasuihkun ja peseytymisen jälkeen hän ei ole aamulla "ihmisten ilmoilla" likainen. Sen sijaan jos menee tukka rasvaisena ja muotoilutuotteissa ja iho hikisenä sänkyyn, onhan se nyt selvä, että esim. tyyny on likaisempi.

Minä iltasuihkuttelija en siis ole likainen päivällä, mutten liiemmin yöllä, puolisoni vierellä.

Vierailija
72/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 08:27"]Toivottavasti et tarvitse abulanssia. Välitön lähtovalmius ei jätä aikaa sheivailulle. Hyvä jos kuselle ehtii. Purkka suuhun ettei henki haise ja pipo päähän peittämään pystyn tukan. Pahoittelen jos haisen paskalle...
T. Lanssin täti
[/quote]

Jos joudun onnettomuuteen niin saat tulla paskalle haisten paikalle. :) Pahoittelen jo valmiiksi että siinä tilanteessa saatan haista itsekin paskalle. :/

Vierailija
73/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans ymmärrä että 15min heräämisestä ollaan jo suunnillee työpaikalla.

Mä tarvin vähintään sen pari, kolme tuntia heräämisestä että pystyy alottaan työt.

esim.

Herätys 5.00

Hampaiden pesu

seksiä (tätä ei ihan joka aamu)

Suihkuun jossa menee n. 15min

aamupalan tekemistä, uutisten selausta netistä

jotain pikkuhommia esim. tiskikoneen tyhjennys, laskujen maksamista, pientä järjestelyä, saatan suunnitella tulevia juhlia jne.

meikkaus ja hajusteet

vaatteiden valinta

tarvittavat kamat kasaan

töiden aloitus 8.00

Vierailija
74/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan kiirettä aamulla ja siksi heräänkin ajoissa, 5.45 kun pitää olla 8.00 töissä. Olen huomannut että tuttavaperheissä ne valittavat aamuista eniten, jotka kiskovat lapset ylös 10 min ennen lähtöä, äkkiä ne illalla valmiiksi katsotut vaatteet päälle ja päiväkotiin aamupalalle. Lapset ovat kärttyisiä ja uhmaisia ja aikuiset stressaantuneita.

Minusta on paljon mukavampaa laittaa lapset ajoissa nukkumaan, herättää 6.30 ja aamulla jutustella ja syödä aamupalaa rauhassa. Kaikilla on parempi mieli. Laatuaikaa perheen kanssa voi viettää aamullakin, mutta se edellyttää että lapset ovat ajoissa pedissä eivätkä vanhemmatkaan kuku puolilleöin. Meillä ei ole mikään ongelma vaikka ekaluokkalaisella on monta kasin aamua toisin kuin monessa muussa perheessä tuntuu olevan. Asenteesta on paljon kiinni.

Vierailija
75/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:08"]

Itse pidän jo itseäni tosi laiskana kun tosiaan en käy aina suihkussa joka aamu, vaan teen vain sen alapesun + kainalot saippualla lavuaarin päällä, ai niin ja rinnan aluset / dekoltee alueen yms. samalla.

ap

[/quote]

Hyi helvetti. No ei ihme jo oot haisuli, kun pitää rinnan aluset pestä. Ei mulla roiku tissit. 

Vierailija
76/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:48"]

Minä laitan illalla suihkun jälkeen dödöä (yrttisellaista) ja aamulla haistelen haiseeko kainalot miltään. Jos ei, niin laitan vähän lisää dödöä. Jos haisee jollekin, niin sitten huuhtaisen lavuaarin päällä ensin ja kuivaan. En todellakaan hikoile yöllä juurikaan, koska makuuhuone on viileä.

Mutta tuossa kommentissa puhuttiin, kuinka iho haisee aamulla tunkkaiselle, mikä on ihan naurettavaa. Ehkä jos yöllä on harrastanut villiä seksiä, niin sitten. Tai jos on vikaa aineenvaihdunnassa. Ei minun ihoni ainakaan haise, jos ei laita nenää siihen kiinni ja suihkusta ole yli vuorokautta. Sittenkin kyse on ominaistuoksusta, eikä mistään löyhkästä, joka leijailee metrin päähän. Ihme porukkaa.

[/quote]Tai likaiset petivaatteet

[/quote]

Niin, jos lakanat haisee, niin kai siinä itsekin alkaa haisemaan. Minä vaihdan lakanat parin viikon välein, annan sängyn tuulettua joka aamu ja käytän yöpaitaa, jonka vaihdan noin joka kolmas yö. Ei haise.
[/quote]

Sun mielestä ei varmaan sormenpäät haise, jos laittaa sormin leikkeleitä leivän päälle?

Mä vaihdan lakanat joka viikko, yöppärit joka päivä, tuuletan aamuin ja illoin. Käyn useimmiten aamuisin suihkussa, mutta jos aikaisen aamun vuoksi olen käynyt jo illalla suihkussa, niin todellakin aamulla ala- ja kainalopesut. Pyyhin myös kasvoveteen kastetulla pumpulilla korvien taustat ja niskan/dekolteen. Iho ei haise pahalle, mutta kyllä iho tuoksuu tunkkaisemmalta yön jäljiltä kuin suoraan pesun jälkeen. En hikoile kuin urheillessa niin paljon, että hikeni haisisi. Silti haluan raikastaa kainalot aina aamuisin pesulla.

Vierailija
77/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:55"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:48"] Minä laitan illalla suihkun jälkeen dödöä (yrttisellaista) ja aamulla haistelen haiseeko kainalot miltään. Jos ei, niin laitan vähän lisää dödöä. Jos haisee jollekin, niin sitten huuhtaisen lavuaarin päällä ensin ja kuivaan. En todellakaan hikoile yöllä juurikaan, koska makuuhuone on viileä. Mutta tuossa kommentissa puhuttiin, kuinka iho haisee aamulla tunkkaiselle, mikä on ihan naurettavaa. Ehkä jos yöllä on harrastanut villiä seksiä, niin sitten. Tai jos on vikaa aineenvaihdunnassa. Ei minun ihoni ainakaan haise, jos ei laita nenää siihen kiinni ja suihkusta ole yli vuorokautta. Sittenkin kyse on ominaistuoksusta, eikä mistään löyhkästä, joka leijailee metrin päähän. Ihme porukkaa. [/quote]Tai likaiset petivaatteet [/quote] Niin, jos lakanat haisee, niin kai siinä itsekin alkaa haisemaan. Minä vaihdan lakanat parin viikon välein, annan sängyn tuulettua joka aamu ja käytän yöpaitaa, jonka vaihdan noin joka kolmas yö. Ei haise. [/quote] Sun mielestä ei varmaan sormenpäät haise, jos laittaa sormin leikkeleitä leivän päälle? Mä vaihdan lakanat joka viikko, yöppärit joka päivä, tuuletan aamuin ja illoin. Käyn useimmiten aamuisin suihkussa, mutta jos aikaisen aamun vuoksi olen käynyt jo illalla suihkussa, niin todellakin aamulla ala- ja kainalopesut. Pyyhin myös kasvoveteen kastetulla pumpulilla korvien taustat ja niskan/dekolteen. Iho ei haise pahalle, mutta kyllä iho tuoksuu tunkkaisemmalta yön jäljiltä kuin suoraan pesun jälkeen. En hikoile kuin urheillessa niin paljon, että hikeni haisisi. Silti haluan raikastaa kainalot aina aamuisin pesulla.

[/quote]

Niin juuri tästähän on kyse, en mäkään haise, mutta on kiva että saa aamulla raikkaan olon peseytymällä edes jotenkin.

ap

Vierailija
78/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:55"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:48"] Minä laitan illalla suihkun jälkeen dödöä (yrttisellaista) ja aamulla haistelen haiseeko kainalot miltään. Jos ei, niin laitan vähän lisää dödöä. Jos haisee jollekin, niin sitten huuhtaisen lavuaarin päällä ensin ja kuivaan. En todellakaan hikoile yöllä juurikaan, koska makuuhuone on viileä. Mutta tuossa kommentissa puhuttiin, kuinka iho haisee aamulla tunkkaiselle, mikä on ihan naurettavaa. Ehkä jos yöllä on harrastanut villiä seksiä, niin sitten. Tai jos on vikaa aineenvaihdunnassa. Ei minun ihoni ainakaan haise, jos ei laita nenää siihen kiinni ja suihkusta ole yli vuorokautta. Sittenkin kyse on ominaistuoksusta, eikä mistään löyhkästä, joka leijailee metrin päähän. Ihme porukkaa. [/quote]Tai likaiset petivaatteet [/quote] Niin, jos lakanat haisee, niin kai siinä itsekin alkaa haisemaan. Minä vaihdan lakanat parin viikon välein, annan sängyn tuulettua joka aamu ja käytän yöpaitaa, jonka vaihdan noin joka kolmas yö. Ei haise. [/quote] Sun mielestä ei varmaan sormenpäät haise, jos laittaa sormin leikkeleitä leivän päälle? Mä vaihdan lakanat joka viikko, yöppärit joka päivä, tuuletan aamuin ja illoin. Käyn useimmiten aamuisin suihkussa, mutta jos aikaisen aamun vuoksi olen käynyt jo illalla suihkussa, niin todellakin aamulla ala- ja kainalopesut. Pyyhin myös kasvoveteen kastetulla pumpulilla korvien taustat ja niskan/dekolteen. Iho ei haise pahalle, mutta kyllä iho tuoksuu tunkkaisemmalta yön jäljiltä kuin suoraan pesun jälkeen. En hikoile kuin urheillessa niin paljon, että hikeni haisisi. Silti haluan raikastaa kainalot aina aamuisin pesulla.

[/quote]

Niin juuri tästähän on kyse, en mäkään haise, mutta on kiva että saa aamulla raikkaan olon peseytymällä edes jotenkin.

ap

[/quote]

Ehkä nämä jotka eivät peseydy aamulla eivät koe aamupesun raikastavuutta samalla tavalal kuin sinä? Tarvitsen minäkin aamuisin kahvia herätäkseni kunnolla, mutta ymmärrän myös oikein hyvin monien muiden heräävän ilman kahvia.

Vierailija
79/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tulipa tästä nyt pitkä ketju.

Ja jotenkin leimauduin ihan puhtausfriikiksi - ei tässä siitä ollut kyse vaan kokonaisuudesta.

NO, voin kertoa, että siis

- käyn suihkussa joka toinen päivä yleensä, kun pesen hiukset (tai sitten niin että esim. tänään aamulla ja huomenna illalla). Paitsi jos oikein hikistä urheilua tietty.

- jos käyn illalla suihkussa, mun hiukset vaan menee niin länään yöllä vaikka föönaisinkin illalla, siksi suosin aamusuihkua. Mutta jos käyn illalla, tykkään sitten silti seur. aamuna pesaista ne kainalot jne. (Vaikka ei ne tietty nyt niin likaiset / haisevat olo).

- mä olen oppinut ettei dödöä mielellään pitäisi laittaa kuin ihan puhtaalle iholle, siksikin tykkään pesaista kainalot, vaikka olisin käynyt illalal suihkussa.

- laitan dödöä joka aamu. En käytä sitä paitsi aina antiperspiranttia vaan välillä ihan semmoista Foreverin deodoranttia, joka ei pidä hikoilua / hienhajua niin hyvin. mOnessa paikassa sanotaan että antiperspirantit tukkii ihohuokoset ja voi aiheuttaa rintasyöpää. Mutta käytän kyllä antiperspiranttiakin aina välillä ja vaikka se kestäisikin pari pv, tykkään sitten silti lisätä joka aamu (pesun jälkeen) - tapa, ja varmistaa että on aina raikas.

- lakanat vaihdetaan muutaman vk:n välein 2-3, ja en kevyessä toimistotyössä likaannu niin että olisi sen takia pakko käydä joka ilta suihkussa ehdoin tahdoin. Ja yöpaita on päällä, jonka vaihdan ehkä 2-4 yön välein.

- välillä kyllä saatn vähän hiota yöllä. OIsko jo esivaihdevuodet tulossa, ei kai vielä... 40+

- ja kyllä ne rinnat voi alkaa näin vanhemmiten vähäsen roikkua, odottakaa vaan, ainakin jos teillä on monta lasta ollut

ap

Vierailija
80/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just sen toki ymmärtää että tilanteita, töitä jne. on erilaisia (jotka voi vaikuttaa siihenkin, kannattaako käydä suihkussa aamulla vai illalla).

Mutta esim. jos vertaan itseni tyyppisiin asiantuntijatyössä oleviin, niin en kyllä töistäkään tiedä ketään kollegoit jotka ihan vaan vartissa ampaisisi yleensä matkaan. On meillä kaikki aina jotenkni siistin ja huolitellun näköisiä.

Ja liukumaa meillä on aamullakin 3 tuntia että ihan sama olenko töissä 8:lta vai sen jälkeen, kunhan hommani teen ja saldot ei ikuisesti ole tosi paljon miinuksella (aina ne on kylläkin kauheasti plussalla). Kun joku ajatteli että MYÖHÄSTYN siksi että meikkaan aamulla.

Tietysti jos on tapaaminen niin huolehditaan että ollaan ajoissa.

ap