Mä en TAJUA näitä "vartti aamulla ja ulos" tyyppejä..
ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).
Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.
Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.
Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).
Dödöä ja hampaiden pesu.
Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.
Vaatteet päälle.
Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).
Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.
Sitten korut.
Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.
Eväiden keräily kaapesista mukaan.
joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.
Ja menoksi.
Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.
Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.
Kommentit (337)
mä en voi millään ymmärtää miten teidän hiukset kestää kuivua 5 tuntia
mitä te teette sen ajan sitten? meikkaatte pää turbaanilla?
Aamutoimiin menee kyllä noin tunti, oli sitten suihkua tai ei. Esim. tänään nousin klo 6.30. Kävin vessassa, pesin hampaat ja menin suihkuun. 6.40 laitan voiteet ja dödön, aamupalan lapsille, kahvin tippumaan ja herätän esikoisen klo 6.50. Puen päälleni ja etsin lasten vaatteet (tosin usein etsin jo illalla) samalla kun esikoinen syö, otan itse kahvia ja huutelen kuopusta heräämään, jos ei vielä ole herännyt. Tässä vaiheessa klo on noin 7. Nautin kahvia rauhassa ja joskus syön leivänkin. Mnen meikkaamaan ja laittamaan hiuksia noin klo 7.10. Patistan siinä sivussa lapsia pesemään hampaat ja pukemaan vaatteet. 10 minuutissa olen valmis, esikoisen reppu tarkistetaan ja silmäilen vielä hänen ulkovaatteensa (on kohelo ja voi lähteä esim. ilman hanskoja). Kuopus alkaa tässä vaiheessa ihan vapaaehtoisesti pukea omia ulkovaatteitaan, kun näkee, että esikoinen on valmis. Esikoinen lähtee klo 7.30 ja minä ja kuopus lähdemme aivan perään.
En todellakaan pääse lasten kanssa kovin nopeasti kodista ulos, mutta ilman lapsia selviän noin 30 minuutissa.
Mä laitan vaan kahvin porisemaa, kampaan tukan, dödöö, hajuvesi, hampaiden pesu, ja ripsari. Kahvi mukaan ja ovesta ulos. Aikaa menee tosiaan se 20min. Illalla pakattu laukku. Toki varmasti yön aikana hikoilee, mutta väitän kyllä että duunissa sen 8h aikana hikoilen paljon enemmän. Ja en kyllä varmasti haise. Eiköhän nää hikoamiset oo aika yksilöllisiä. Mun iho ei ainakaa kestäis jatkuvaa pesua näin talvisin varsinkaan. Kesällä tietty eri asia, silloin kyllä pahimpina helteinä kävi aamuisin suihkussa, mutta silti ei siihe tarvinnut kuin sen 5min?
Tottakai sitten kun on lapsia, ei tuommoiset ajat vaan riitä. Ja kotitöitäkin tekee varmasti helpommin aamuisin pois alta samalla jne.
No mutta ovatpas ihmiset erilaisa. Kumma juttu että toisten aamutoimiin mennyt aika ärsyttää toisia näin kovin.
Itselläni menee 1,5-2h aamutoimiin. Käyn suihkussa, Laitan aknenaamaani tökötit, föönaan ja muotoilen hiukset, meikkaan. Sitten teen yleensä kahvit ja paistan keltuaisettoman munakkaan, luen sanomalehteä ja syön. Sitten pukeudun, pesen hampaat ja huolittelen itseni vielä ennen lähtöä (eli irtohiukset pois, ripsivärihutien pyyhkiminen, vaatteiden mätsäys jne asiat kuntoon) ja sitten pakkailen laukkua ja juon vielä kahvia rauhassa. Olen aina ajoissa, minulla on aina kaikki tarvittava mukana ja olen kyllä iloinen ja onnellinen heti aamusta. Ei ole tarvinnut juosta, kiirehtiä nälässä tai mitään sellaista.
Jos minä yrittäisin 15minuutissa lähtöä, näyttäisin ihan hirveältä ja olisin ihan stressissä. Aamupala on päivän tärkein ateria jo painonhallinnankin kannalta.
Ja ei varmaan tarvitse kertoa, että en tosiaan ole hankkinut ristikseni lapsia tai lemmikkejä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 09:54"]No mutta ovatpas ihmiset erilaisa. Kumma juttu että toisten aamutoimiin mennyt aika ärsyttää toisia näin kovin.
Itselläni menee 1,5-2h aamutoimiin. Käyn suihkussa, Laitan aknenaamaani tökötit, föönaan ja muotoilen hiukset, meikkaan. Sitten teen yleensä kahvit ja paistan keltuaisettoman munakkaan, luen sanomalehteä ja syön. Sitten pukeudun, pesen hampaat ja huolittelen itseni vielä ennen lähtöä (eli irtohiukset pois, ripsivärihutien pyyhkiminen, vaatteiden mätsäys jne asiat kuntoon) ja sitten pakkailen laukkua ja juon vielä kahvia rauhassa. Olen aina ajoissa, minulla on aina kaikki tarvittava mukana ja olen kyllä iloinen ja onnellinen heti aamusta. Ei ole tarvinnut juosta, kiirehtiä nälässä tai mitään sellaista.
Jos minä yrittäisin 15minuutissa lähtöä, näyttäisin ihan hirveältä ja olisin ihan stressissä. Aamupala on päivän tärkein ateria jo painonhallinnankin kannalta.
Ja ei varmaan tarvitse kertoa, että en tosiaan ole hankkinut ristikseni lapsia tai lemmikkejä.
[/quote]Anteeksi aiheen ohi menevä viesti mutta miten teet tuon munakkaan? Mulla ne pelkät valkuaiset menee jotenkin vaahdoksi.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 09:54"]No mutta ovatpas ihmiset erilaisa. Kumma juttu että toisten aamutoimiin mennyt aika ärsyttää toisia näin kovin. Itselläni menee 1,5-2h aamutoimiin. Käyn suihkussa, Laitan aknenaamaani tökötit, föönaan ja muotoilen hiukset, meikkaan. Sitten teen yleensä kahvit ja paistan keltuaisettoman munakkaan, luen sanomalehteä ja syön. Sitten pukeudun, pesen hampaat ja huolittelen itseni vielä ennen lähtöä (eli irtohiukset pois, ripsivärihutien pyyhkiminen, vaatteiden mätsäys jne asiat kuntoon) ja sitten pakkailen laukkua ja juon vielä kahvia rauhassa. Olen aina ajoissa, minulla on aina kaikki tarvittava mukana ja olen kyllä iloinen ja onnellinen heti aamusta. Ei ole tarvinnut juosta, kiirehtiä nälässä tai mitään sellaista. Jos minä yrittäisin 15minuutissa lähtöä, näyttäisin ihan hirveältä ja olisin ihan stressissä. Aamupala on päivän tärkein ateria jo painonhallinnankin kannalta. Ja ei varmaan tarvitse kertoa, että en tosiaan ole hankkinut ristikseni lapsia tai lemmikkejä. [/quote]Anteeksi aiheen ohi menevä viesti mutta miten teet tuon munakkaan? Mulla ne pelkät valkuaiset menee jotenkin vaahdoksi.
[/quote]
Laitan pannulle eka oliiviöljyä noin teelusikallisen ja sitten vain normaalisti munat rikki pannulle niin että pudottelen keltuaispalloa kuoren puolikkaasta toiseen. Näin keltuainen putoaa pannulle. Sitten vaan vähän pyöräyttelen lastalla ja teen siitä sellaisen murumunakkaan.. Joskus kyllä teen kolmen munan munakkaan niin että yhden keltuainen tulee mukaan. Tulee parempi kuin että tekis pelkistä valkuaisista.. Niin ja hella ihan täysillä vaan ja kun näyttää että kohta on hyvä, niin sammutan lieden ja pyörittelen vielä lastalla..
Tulipas perusteellinen selitys.
Omaan aamuuni kuuluu herätys, vessassa käynti, hampaiden ja naaman pesu, naaman rasvaus. Jos kainalot haisee, niin lavuaarin päällä kainaloiden pesu + dödö, mutta en tätä kyllä joka aamu tee, varsinkin jos illalla käynyt suihkussa. En useinkaan jaksa käydä aamuisin suihkussa, koska sen jälkeen pitää rasvata koko kroppa ja siihen menee hirveästi aikaa. Sitten vielä smoothien tekeminen, smoothie shakeriin. Vaatteet päälle ja ulos. Juon aamupalasmoothien shakerista työmatkalla tai töissä.
Jos toimin ripeästi, niin tuohon aamutoimintaan menee noin puoli tuntia, mutta kyllä yleensä kulutan aamutoimiin noin tunnin, koska en tykkää kiirehtiä. Ja jos on ihan tositosi kiire, niin sitten selviän vartissakin. Silloin tosin en tee välttämättä aamupalaa, vaan otan vaan mukaan esim. hedelmiä.
Siis apua :D mulle on sanottu että olen ylihygieeninen mutta luettuani näitä kommentteja tajusin etten todellakaan sitä ole :D mä oon just tuollainen 15min ja ovesta ulos tyyppi, pesen naaman ja hampaat aamulla ja illalla käyn suihkussa ENKÄ KYLLÄ HAISE/OLE LIKAINEN
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:02"]ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).
Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.
Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.
Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).
Dödöä ja hampaiden pesu.
Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.
Vaatteet päälle.
Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).
Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.
Sitten korut.
Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.
Eväiden keräily kaapesista mukaan.
joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.
Ja menoksi.
Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.
Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.
[/quote]
En ole niin likainen tai hikinen että pitäisi kokoajan olla pesemässä alapäätä ja kainaloita, tai naamaa. En käytä hajuvettä. En haise hielle. En meikkaa joka päivä kun iho on hyvässä kunnossa, enkä käytä koruja, en ole ikinä käyttänyt. Vihkisormukset on. Niin ei mene tunteja aamulla valmistautumiseen. Hiusten rasvoittuminen ja hikoilu on jokaisella ihmisellä erilaista. Pakko vielä sanoa että meinaa välillä lentää bussissa tai junassa oksennus siitä hajuveden määrästä mikä siellä leijailee. Mutta minkäs teet kun ei ole omaa autoa. :/
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 04:18"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 03:31"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:18"]
Mä pääsen heräämisen jälkeen parhaimmillaan kahdeksassa minuutissa 1 km päässä olevalle juna-asemalle juosten...
[/quote]
Ja olet varmaan erittäin edustavan näköinen ja siisti tämän jälkeen....
[/quote]
No mutta av-mammathan jäisi pommiin nukuttuaan vielä suihkuun ja laittautuisivat ihan viimeisen päälle. Onhan heidän pomoilleen pääasia että on edustava, mitäs nyt siitä jos pari tuntia myöhästyy.
[/quote]
Niinhän Ap:kin sanoi, ettei aina ehdi kahdeksaan töihin. Meneekö siis myöhässä? Mutta upean näköisenä.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:08"]Joo olen ihan järkytyksessä jos joku ei peseydy aamulla??!! "en mä haise" joo et kuule töissä ällöttää tietyt ihmiset jotka just varmaan luulee noin...
Itse pidän jo itseäni tosi laiskana kun tosiaan en käy aina suihkussa joka aamu, vaan teen vain sen alapesun + kainalot saippualla lavuaarin päällä, ai niin ja rinnan aluset / dekoltee alueen yms. samalla.
Ja totta KAI käyn aamulla mieluiten suihkusa - kun illalla käy niin hiukset menee ihan länään vaikka niitä yrittäisi föönatakin. Menee puolihukkaan se suihku, hiukset rasvottuukin nopeammin. JOs haluan näyttää ihmisetltä niin pesen hiukset aamulla.
Tää on rankkaa olla tämmönen syntymäruma joka tarttee kauheen fixaamisen että voisi astua ovesta ulos ilman että joku hälyttää poliisin ja ambulanssin.
ap
[/quote]
Mul meni nyt vähän ohi että minkä takia ne hiukset rasvoittuu helpommin? Ja luulis et iho menee pilalle kaiken ton vedellä läträämisen ja rasvailun jälkeen. Ja oikeesti kaikki ei vaan rupea haisemaan niin nopeasti kuin toiset, joten ei tarvitse joka päivä käydä suihkussa. Ja jotkut käy taas kaksi kertaa päivässä suihkussa ja silti haisee. Ja sitten on niitä jotka ei käysuihkussa koskaan ja haisee sen takia.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 01:39"]
Mä en vaan ymmärrä, miten te nopeat ehditte kuivata tukkanne aamulla sen suihkun jälkeen?
Föönauksessa kestää kauan, jos oman tukkani antaisin luonnollisesti kuivua, niin siinä menisi minimissään 4h-5h ennen kuin se olisi oikeasti kuiva.
Eikä kosteilla hiuksilla voi lähteä ulos, se vasta inhottavaa on.
Oma aamuni onkin kaikkea muuta kuin nopea, käyn illalla suihkussa äsken mainitsemani syyn takia ja silti aamutoimet ottaa sen 1h 15min. Mutta pääsyy tähän onkin rakas koiramme.
[/quote]
miten sä voit ikinä käydä kampaajalla, jos aina menee 4 tuntia jo hiusten kuivumiseen?
[/quote]
Kyllä ne kampaajat tietääkseni myös kuivaa ne hiukset. Ja mulla pitkä paksu tukka jonka kuivumiseen menee helposti yli neljä tuntia.
Herää kysymys, kuin paskanen ap on jos pitää joka päivä hinkuttaa itseään noin ettei löyhkäis?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 04:18"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 03:31"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:18"] Mä pääsen heräämisen jälkeen parhaimmillaan kahdeksassa minuutissa 1 km päässä olevalle juna-asemalle juosten... [/quote] Ja olet varmaan erittäin edustavan näköinen ja siisti tämän jälkeen.... [/quote] No mutta av-mammathan jäisi pommiin nukuttuaan vielä suihkuun ja laittautuisivat ihan viimeisen päälle. Onhan heidän pomoilleen pääasia että on edustava, mitäs nyt siitä jos pari tuntia myöhästyy. [/quote] Niinhän Ap:kin sanoi, ettei aina ehdi kahdeksaan töihin. Meneekö siis myöhässä? Mutta upean näköisenä.
[/quote]
Eipä oo meillä varaa myöhästellä.. Äkkiä entinen duunipaikka.
Kauhean "tehokasta" porukkaa täällä. En koskaan tiennyt, että aamunopeus ja ryntäily on jonkinlainen hyve.
No, minulle se ei ole. Herään arkisin 05-06 ja varaan aamutoimiini noin 2 tuntia. Heräilemiseen käytän noin 10 minuuttia, napsautan sängyn vieressä olevan kirkasvalolampun päälle ja availen sen valossa silmiäni. Olen aamu-uninen, joten herääminen on aina vaikeaa. Vähitellen nousen ylös, avaan koiralle ulko-oven ja käyn rauhassa vessassa. Ruokin koiran ja lähden aamulenkille. Lenkin jälkeen 15-20 minuutin joogailu ja venyttely, sitten nopea suihku (suihku aamuin illoin) ja hiusten kuivaus ja laitto, vaatteet päälle, dödö, tuoksu, kevyt meikki. Tässä vaiheessa heräämisestä on kulunut noin tunti. Sitten keittiöön, vedenkeitin päälle, läppäri ja radio päälle. Kenialaista vahvaa kahvia french pressillä, nautin kupillisen, selailen nettiä ja kuuntelen aamuradiota. Sen jälkeen teen itselleni ja lapsille aamiaista (täysjyväleipää, juustoa, vihanneksia, hedelmiä, luonnonjugurttia, hedelmiä, smoothie tms.) ja nautin sen rauhassa ja nautiskellen. Keittiössä kuluu siis se toinen tunti.
Noin kahden tunnin aamupuuhastelun jälkeen hyppään autoon ja lähden töihin.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 08:57"]mä en voi millään ymmärtää miten teidän hiukset kestää kuivua 5 tuntia
mitä te teette sen ajan sitten? meikkaatte pää turbaanilla?
[/quote]
Jos oon lähdössä johonkin hiusten pesun jälkeen niin kuivaan föönillä. Jos oon kotona annan kuivua itsekseen ja ihan normaalistitoimin. Ei haittaa märät hiukset mua. Oon myösjoskus kesällä lähtenyt märillä hiuksilla ulos suoraan ja antanut kuivua kesätuulessa :)
En ymmärrä näitä aamuin illoin suihkussa käyviä ja hysteerisiä pesullaravaajia, eikö teidän ihonne ikinä kuivu tai rasitu noista käsittelyistä? Itse en todellakaan ala pesemään alapäätä joka kusellakäynnin jälkeen, johan limakalvot kuivuu ja ärsyyntyy.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:08"]Joo olen ihan järkytyksessä jos joku ei peseydy aamulla??!! "en mä haise" joo et kuule töissä ällöttää tietyt ihmiset jotka just varmaan luulee noin...
Itse pidän jo itseäni tosi laiskana kun tosiaan en käy aina suihkussa joka aamu, vaan teen vain sen alapesun + kainalot saippualla lavuaarin päällä, ai niin ja rinnan aluset / dekoltee alueen yms. samalla.
Ja totta KAI käyn aamulla mieluiten suihkusa - kun illalla käy niin hiukset menee ihan länään vaikka niitä yrittäisi föönatakin. Menee puolihukkaan se suihku, hiukset rasvottuukin nopeammin. JOs haluan näyttää ihmisetltä niin pesen hiukset aamulla.
Tää on rankkaa olla tämmönen syntymäruma joka tarttee kauheen fixaamisen että voisi astua ovesta ulos ilman että joku hälyttää poliisin ja ambulanssin.
ap
[/quote]
Mut kato kun me kaikki ei olla susirumia.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:51"]Kauhean "tehokasta" porukkaa täällä. En koskaan tiennyt, että aamunopeus ja ryntäily on jonkinlainen hyve.
No, minulle se ei ole. Herään arkisin 05-06 ja varaan aamutoimiini noin 2 tuntia. Heräilemiseen käytän noin 10 minuuttia, napsautan sängyn vieressä olevan kirkasvalolampun päälle ja availen sen valossa silmiäni. Olen aamu-uninen, joten herääminen on aina vaikeaa. Vähitellen nousen ylös, avaan koiralle ulko-oven ja käyn rauhassa vessassa. Ruokin koiran ja lähden aamulenkille. Lenkin jälkeen 15-20 minuutin joogailu ja venyttely, sitten nopea suihku (suihku aamuin illoin) ja hiusten kuivaus ja laitto, vaatteet päälle, dödö, tuoksu, kevyt meikki. Tässä vaiheessa heräämisestä on kulunut noin tunti. Sitten keittiöön, vedenkeitin päälle, läppäri ja radio päälle. Kenialaista vahvaa kahvia french pressillä, nautin kupillisen, selailen nettiä ja kuuntelen aamuradiota. Sen jälkeen teen itselleni ja lapsille aamiaista (täysjyväleipää, juustoa, vihanneksia, hedelmiä, luonnonjugurttia, hedelmiä, smoothie tms.) ja nautin sen rauhassa ja nautiskellen. Keittiössä kuluu siis se toinen tunti.
Noin kahden tunnin aamupuuhastelun jälkeen hyppään autoon ja lähden töihin.
[/quote]No mulla kestää työpäivä matkoineen yli 10h ja kroonisen sairauden vuoksi on varmistettava että yöunta tulee vähintään 8h joten aamu on vedettävä tiukalla aikataululla että jäisi perheellekin aikaa.
Av-mammat kehuvat harrastavansa ihanaa ja akrobaattista seksiä kaikkiin mahdollisiin reikiin monta tuntia joka yö. Sen jälkeen aamulla ilman pesua töihin?