Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en TAJUA näitä "vartti aamulla ja ulos" tyyppejä..

Vierailija
05.11.2014 |

ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).

Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.

Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.

Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).

Dödöä ja hampaiden pesu.

Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.

Vaatteet päälle.

Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).

Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.

Sitten korut.

Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.

Eväiden keräily kaapesista mukaan.

joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.

Ja menoksi.

Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.

Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.

Kommentit (337)

Vierailija
21/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ymmärrä "pätijöitä". Yks työkaveri jaksoi aina valittaa kuinka paljon töissä on töitä ja kuinka paljon on kotitöitä, vaikka en mä hänen töitään mitenkään ihmeellisen kuormittavana nähnyt. Lähinnä se valittamisen määrä kuormitti. Mulla oli suunnilleen sama elämäntilanne, samanikäiset lapset, mullakin toinen pitkäaikaissairas. Samat kotityöt ne mullakin oli, mutta eiköhän mulla ollut ihan sama kotona kuin töissäkin, tein homma tehokkaammin.

Illalla otin aikaa, paljonko vie koneellisen pyykkiä kuivaan laittaminen aikaa. Siitä kun aukaisin koneen ja pistin viimeisen puseron nätisti narulle, meni 2 minuuttia 27 sekuntia, enkä edes mitenkään nopeasti sitä yrittänyt tehdä. Tuo työkaveri muuten suuttui mulle, kun hän valitti aina pyykinpesusta kotityönä, niin mä sanoin, että mulla kyllä kone pesee pyykit ja hän alkoi selittää alushousujen silittämiseen menevää aikaa.

Aikaa saa menemään paljon turhaan, kun ei osaa hallita sitä. Ihmisten kiireestä 80 % johtuu siitä, että ei osata hallita ajankäyttöä. Tuon lopun jätän oikeasti kiirellisille, joita ei oikeasti niin paljon ole. Niin kauan kuin ihminen ehtii kiirettään valittaa, niin kauan se kiire ei ole todellinen. 

Vierailija
22/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:13"]

Mihin aikaan aamuyöllä sä sen pesukoneen laitat päälle, jos sun ennen töihin lähtöä pitää se tyhjentää? Sulla on iso osa aikaa vievistä hommist sellaisia, jotka voisi hoitaa illalla.

kuten pesukone, tiskikone, sheivaus, eväiden kerääminen.....

[/quote]

Pesukone joskus pesee ajastuksella yöllä, syystä että: niin paljon pyykkiä kertynyt että pakko, tai niin paljon haisevia eläinten pissaamia kylppärimattoja tai pissanpyyhintärättejä tms. että pakko pistää pyörimään. NOrmaalisti tietysti yritän välttää. Eli ei kuulu läheskään joka aamu ohjelmaan.

Tiskikone: niin pitkät ohjlemat, että aina illalla ei ehdi odottaa että se on valmis, ja pitää sitten tyhjentää aamulla (muuten menee helposti mun ja miehen vuorot ihan sekaisin ja tiskiä alkaa kertyä kauheasti pöydille jne.). Mutta ei tämäkään ole läheskään joka aamu ohjelmassa.

Sheivaukseen suihkun yhteydessä menee 30sek-60sek, en tiedä, mutta mulla on luonnostaan aika vähän karvoitusta joten näppärintä on lähinnä kainalokarvat vetäistä siinä samalla.

Eväitä voisi vähän enemmän valmistella joo ja monesti laitankin valmiiksi rasiaan ja jääkaappiin, mutta kuitenkin hetki menee kun otan esim. leipää erikseen pikkupussiin jne. Ja aina vaan en jaksa valmistella edes vaan alan sitten ottaa eri juttuja aamulla. Illalla niin paljon muutakin hommaa.

Ja huom monet taas keittää aamulla kahvia ja syö aamupalaa, joihin mä taas en käytä aikaa.

ap
[/quote]

Siksikö ne eläimet pissailee matot, kun et vie niitä lenkille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsia pitää suostutella ja maanitella aamuisin? Joku roti lapsille, ja aamuhommat tehdään siten kun äiti tai isä määrää. Pienen lapsen pukee vanhempi, ei mene montaa minuuttia. Iso lapsi pukee itse, ja jos ei pue, ei käytä elektroniikkaa sinä päivänä. Lapset eivät varmasti haise, vaikka pesut tekisi illalla, joten pelkkä pukeminen ja hampaiden pesu riittää. Aamiaisen saa hoidossa, koululainen syö itse. Joten vanhemmilta menee lasten hoitoon aamulla kymmenisen minuuttia.

T. Neljän lapsen työssäkäyvä äiti

Vierailija
24/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:10"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:42"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"] Kaiken tuon jaksat tehdä syömättä mitään. [/quote] Helposti, syön vasta töissä. En saisi mitään alaskaan vielä niin aikaisin. ap [/quote] Syötkö työajalla? [/quote] Samaa mietin. Toiset kun menee sinne töihin tekemään töitä eikä syömään aamupalaa. [/quote] Ooh, työn sankari! Kuule ihmiset tekee erilaisia hommia jos et oo tiennyt. Meillä syödään aina työpöydän ääressä jos ylipäätään meinaa syödä samalla kun työt jatkuu. [/quote]Kaikissa normaaleissa työpaikoissa on jo ihan lainkin mukaan aamuisin 10-15min syömistä ja juomista varten tarkoitettu kahvitauko. Ilmeisesti työelämä ja sen säännöt ovat näille elämäntapakotiäityleille ja muille sossupummeille aivan vieras käsite. [/quote] No kyllä mulla kahvilatyössä ei ole kahvitaukoa aamulla. Aamulla neljältä menen töihin, ja hommaa riittää ennen kuutta kun avaan ovet silloin. Kyllä siinä ennen avaamista kahvikupin ehtii juomaan jos nopea on ollut. Ja äityliksi mua ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa, eikä muuten sossupummiksikaan.

[/quote]Niin, toki on näitä poikkeuksia mutta sen takia käytinkin sanaa normaali. Itsekin joskus 18-vuotiaana olin vastaavissa orjahommissa kun en omista oikeuksistani vielä ymmärtänyt. Otan osaa, näitä hyväksikäyttäjiä löytyy niin kauan kuin hölmöjä höynäytettäviä tai pakkoraossa olevia (lähinnä nuoria) työntekijöitä on olemassa.
[/quote]Minä olen ihan normaalissa työssä enkä missään orjahommissa, mutta meillä on kyllä ensimmäinen kahvitauko 2h työn alusta eli klo 10. Kun olen herännyt jo 6.15 (työmatka kestää 1h15min) niin tuossa vaiheessa olisi verensokeri melko alhaalla jo.

Vierailija
25/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että ei kyllä kiinnosta yhtään, vaikka haisihin nenääni aamulla, jos en ole käynyt suihkussa. Käyn yleensä illalla, hiuksia ei saisi pestä joka päivä shampoolla ja monesta se hajuvesi on ihan yhtä hirveää kuin se hien tai pillun haju. Alapääni ei haise paitsi, jos on tulehduksia tai epätasapainoja. Jos alapääsi haisee noin herkästi, niin ettei kanssasisaret kestä olla kanssasi, peset sen ihan liian vahvoilla aineilla. Itse pesen neutraalilla miedolla pesuaineella. 

Jos tulee kiire, en edes meikkaa. Rentoudus vähän, ei kaikki tarvitse noin tarkkoja rutiineja. Kuulostat vähän kireältä.

Vierailija
26/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kainalot ja laitan dödöä. Pesen naaman ja laitan kosteusvoide, joka saa imeytyä aamukahvin ajan. Sitten hampaiden pesu, meikkivoide, kulmakynä, ripsiväri ja kuivashampoot tukkaan

Vierailija
27/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaiset hiukset, että ne kuivuu vartissa itsekseen ja föönillä 5 min

Vierailija
28/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Better Late than ugly!

Vierailija
29/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aamulla suihkussa vain jos yöllä tai aamulla on harrastettu seksiä. Muuten aina illalla suihkuun ennen vuoteeseen menoa. Päivän "pölyt" pitää pestä pois joka ilta! Hiukset pesen myös illalla.

Aamulla kasvojen puhdistus, hammaspesut, dödö ja meikki ja menoksi.

Vierailija
30/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 02:44"]Aika siistiä, että joillekin on paljon tärkeämpää pestä alapää, kuin kainalot. (Jos ottaa huomioon, että emätin on "itsestään puhdistuva.")
[/quote]
Dödöni kestää 48 tuntia eikä ole koskaan pettänyt työpäivän aikana. Peräaukkoni ei ikävä kyllä ole itsepuhdistuva, aamukakan jälkeen tulee etupyllykin suihkuteltua siinä samalla.

Vierailija
31/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:53"]No, minun aamuni on tällainen:

- Ylös ja leivät paahtimeen

- Vessaan (alapään pesu sen jälkeen käsisuihkulla)

- Deodorantin laitto

- Hiukset ponnarille

- Leipien syönti

Tuohon kuluu n. 4 minuuttia aikaa.

[/quote]Ei hampaiden pesua? Ei vaatteita?

Vierailija
32/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa kerran päivässä paitsi silloin, kun harrastan hikoiluttavia aktiviteetteja, käyn kahdesti. Välillä käyn illalla, välillä aamulla. Hiuksia en aina pese, jos en ehdi tai jos olen ne vasta pessyt. Alapään pesen erikseen vain hyvin löysän paskan jälkeen, menkkojen aikaan aika usein, seksin jälkeen, jos en jaksa mennä kokonaan suihkuun (herraisä! Joskus saatan haista seksille, kun ole kotosalla) ja joskus, jos en jaksa illalla mennä suihkuun, saatan suihkauttaa alapään.

Aamulla laitan vain dödöä, jos en käy suihkussa. En pese kainaloita ja alapäätä, jos olen käynyt illalla suihkussa. Puen päälleni aina puhtaat tai vähän käytetyt, ei vielä haisevat, vaatteet. Meikkaan n. 5-10 min. Pesen hampaat. Syön joka aamu kunnon aamupalan ja juon kahvin. Saatan lukea hesarin otsikot. Kampaan hiukset ja laitan niitä sen verran, ettei ne roiku naamalla. Yleensä rauhallisiin aamutoimiin menee tunti. Suihkussa käynti vie vähän ekstra-aikaa.

En koe haisevani. Mieheni mielestä en ole koskaan haissut pahalle. Jos kuitenkin haisen pahalle, niin voisin olla melkein varma, että monet muut kanssaihmiset haisevat vieläkin pahemmalle kuin minä.

Vierailija
33/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi ymmärtää

Vierailija
34/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä, jotka nuuskuttelevat aina ja kaikkea. Mä toin kaalilaatikkoa töihin ja yks mies ei kestänyt sitä. No, huomautin hänen tupakanlemusta.

Vierailija
35/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee näin:

Herätys 7.00 . Lapsille aamupalaa, rasvaan atopikon ihon, laitan esikoisen hiukset. Huuhdon silmäni, pistän päivävoitee ja harjaan hiukseni . Huutele yläkerrastaa 6 veelle, että pukee päälle.
. Vien esikoisen kävellen tarhaan jonne noin kilometri, sitten kotiin 1 veen kanssa.

Vierailija
36/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tekee kaiken ton ja silti herää vasta 6.30 ja jotenkuten ehtii töihin kaheksaksi? Ei ole mahollista. Eikö työmatkaa ole ollenkaan, onko työ etätyötä omassa kodissa?

Mä en tee tosta puoliakaan ja nousen joka aamu 5.45 jotta ehin viedä lapsen tarhaan ja ehdin kaheksaksi töihin.

Vierailija
37/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et tarvitse abulanssia. Välitön lähtovalmius ei jätä aikaa sheivailulle. Hyvä jos kuselle ehtii. Purkka suuhun ettei henki haise ja pipo päähän peittämään pystyn tukan. Pahoittelen jos haisen paskalle...
T. Lanssin täti

Vierailija
38/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"] Kaiken tuon jaksat tehdä syömättä mitään. [/quote] Helposti, syön vasta töissä. En saisi mitään alaskaan vielä niin aikaisin. ap [/quote] Syötkö työajalla? [/quote] Samaa mietin. Toiset kun menee sinne töihin tekemään töitä eikä syömään aamupalaa.

[/quote]

Ooh, työn sankari! Kuule ihmiset tekee erilaisia hommia jos et oo tiennyt. Meillä syödään aina työpöydän ääressä jos ylipäätään meinaa syödä samalla kun työt jatkuu.

[/quote]Kaikissa normaaleissa työpaikoissa on jo ihan lainkin mukaan aamuisin 10-15min syömistä ja juomista varten tarkoitettu kahvitauko. Ilmeisesti työelämä ja sen säännöt ovat näille elämäntapakotiäityleille ja muille sossupummeille aivan vieras käsite.
[/quote]

Ei meillä ainakaan ala se työpäivä kahvitauolla. Se on vasta pari tuntia työajan alkamisen jälkeen.

Vierailija
39/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:57"]

Kai te aamusuihkuttelijat haisette sitten yön jäljiltä siksi, jos menette illalla likaisina petivaatteisiin nukkumaan? Eli likaisista petivaatteista tarttuu hajut... Vai käyttekö illallakin suihkussa? Ei ihmisen oikeasti tarvitse käydä 2krt päivässä suihkussa. Sehän on tosi epäekologista ja minulla kuivuisi ihokin. Olenko ainoa, mutta en välttämättä käy edes jokapäivä suihkussa. Toki pesen alapään ja kasvot joka ilta. Mutta jos olen ollut vain kotosalla, enkä ole hikoillut, saatan käydä vain jokatoinen päivä. Minä en hikoile juurikaan kilpirauhasen vajaatoiminnan takia.

[/quote]

Miten minä päivällä niin likaantuisin? Alapää vähän saattaa haiskahtaa, ja ei se minua yöllä peiton alla haittaa. En harrasta liikuntaa, en käy navetassa töissä tms. likaista hommaa. En illalla pese kuin hampaat. Kun ei käytä meikkiä eikä muutenkaan mitään ylimääräistä tököttiä, ei tarvi pestä jatkuvasti, pikainen suihku aamulla riittää, siinä tulee pestyä niin naama kuin kainalot ja jalkovälikin, ei mulla mitkään muut paikat likaannu.

[/quote]

eli päivällä et likaannu, mutta yöllä kyllä?

Vierailija
40/337 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 01:39"]

Mä en vaan ymmärrä, miten te nopeat ehditte kuivata tukkanne aamulla sen suihkun jälkeen?

Föönauksessa kestää kauan, jos oman tukkani antaisin luonnollisesti kuivua, niin siinä menisi minimissään 4h-5h ennen kuin se olisi oikeasti kuiva.

Eikä kosteilla hiuksilla voi lähteä ulos, se vasta inhottavaa on. 

Oma aamuni onkin kaikkea muuta kuin nopea, käyn illalla suihkussa äsken mainitsemani syyn takia ja silti aamutoimet ottaa sen 1h 15min. Mutta pääsyy tähän onkin rakas koiramme.

[/quote]

miten sä voit ikinä käydä kampaajalla, jos aina menee 4 tuntia jo hiusten kuivumiseen?