Mä en TAJUA näitä "vartti aamulla ja ulos" tyyppejä..
ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).
Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.
Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.
Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).
Dödöä ja hampaiden pesu.
Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.
Vaatteet päälle.
Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).
Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.
Sitten korut.
Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.
Eväiden keräily kaapesista mukaan.
joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.
Ja menoksi.
Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.
Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.
Kommentit (337)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:54"]
Meitä "vartti aamulla ja ulos-tyyppejä" saattaa oppia ymmärtämään jos sattuu joskus itsellään alkamaan työt siinä neljältä. Ja työpaikka ei ole ihan vieressä, joten lähtö on ennen puolta.
[/quote]
kuka kulkee tähän aikaan vuodesta sääret paljaana..?
[/quote]
tämän piti olla kommentti joka-aamuiseen karvojen ajeluun
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"] Kaiken tuon jaksat tehdä syömättä mitään. [/quote] Helposti, syön vasta töissä. En saisi mitään alaskaan vielä niin aikaisin. ap [/quote] Syötkö työajalla? [/quote] Samaa mietin. Toiset kun menee sinne töihin tekemään töitä eikä syömään aamupalaa.
[/quote]
Ooh, työn sankari! Kuule ihmiset tekee erilaisia hommia jos et oo tiennyt. Meillä syödään aina työpöydän ääressä jos ylipäätään meinaa syödä samalla kun työt jatkuu.
[/quote]Kaikissa normaaleissa työpaikoissa on jo ihan lainkin mukaan aamuisin 10-15min syömistä ja juomista varten tarkoitettu kahvitauko. Ilmeisesti työelämä ja sen säännöt ovat näille elämäntapakotiäityleille ja muille sossupummeille aivan vieras käsite.
[/quote]
No kyllä mulla kahvilatyössä ei ole kahvitaukoa aamulla. Aamulla neljältä menen töihin, ja hommaa riittää ennen kuutta kun avaan ovet silloin. Kyllä siinä ennen avaamista kahvikupin ehtii juomaan jos nopea on ollut. Ja äityliksi mua ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa, eikä muuten sossupummiksikaan.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:59"]
Huomaahan sen kanssaihmisistä että suurin osa on näitä 15 min ihmisiä. Itse kun menen aamulla dösään, niin tuntuu kuin olis juhlissa väärällä pukukoodilla. Mulla on meikkiä, hajuvettä, usein korkkarit, ehkä hame. Eikä ikinä kokomustaa asua!!
[/quote]Jos mä menisin työpaikalleni tuollaisissa vetimissä, niin johan ne naurais pihalle.
nimim. turvakengät, risainen t-paita, riipputaskuhousut, ja pärstä "luonnonkaunis"
[/quote]
Teen vanhustyötä ja vaihdan töissä työvaatteet. Työpäivän jälkeen otan pukkarilla pikasuihkun. Mikään hienohelma en ole, lappaan paskaa ihan reilusti eikä tunnu missään. Vapaa-ajalla haluan kuitenkin olla kaunis nainen.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:42"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"] Kaiken tuon jaksat tehdä syömättä mitään. [/quote] Helposti, syön vasta töissä. En saisi mitään alaskaan vielä niin aikaisin. ap [/quote] Syötkö työajalla? [/quote] Samaa mietin. Toiset kun menee sinne töihin tekemään töitä eikä syömään aamupalaa. [/quote] Ooh, työn sankari! Kuule ihmiset tekee erilaisia hommia jos et oo tiennyt. Meillä syödään aina työpöydän ääressä jos ylipäätään meinaa syödä samalla kun työt jatkuu. [/quote] Kyllä tiesin. Ja juuri siitä johtuen ei voida olettaa että jokaimen meistä käyttäisi aamupala-aikansa suihkuun. Kun ei ole työpöydän edessä istumista se kaikkien työ.
[/quote]Sinä käytät taukosikin töiden tekemiseen?
[/quote]
Teen töitä yksin vuorossa, asiakaspalvelua. Ei varsinaisesti voi sanoa että mulla niitä virallisia taukoja olisi.
Meillä mies hoitaa aamurutiinit eli tekee aamiaisen, siistii kodin ja vie lapset hoitoon. Hänen työnsä alkaa klo 9 ja päiväkoti on työmatkan varrella(kävellen).
Itse herään seitsemältä, pesen kasvot ja kainalot, laitan dödöä ja kasvoihin kosteusvoidetta. En meikkaa. Pukeudun. Syön perheen kanssa aamiaisen, luen Hesarin. Lähden töihin vähän ennen kahdeksaa, ajan autolla Espooseen, olen töissä noin 8.20. Puen labravaatteet päälle.
Te jotka käytte aamuisin suihkussa, käyttekö myös illalla vai menettekö paskaisena sänkyyn? Jos menette, kuinka usein vaihdatte lakanat? Mahtaa haju olla karmea muutaman yön jälkeen.
Ja kun käyttää antiperspiranttia, niin ei tarvii joka päivä hosuu sen dödön kaa!
Ennakoin paljon, joten en tarvitse aamuisin paljon aikaa.
Mitä hoidan jo illalla ennen nukkumaanmenoa:
- Suihku
- Eväät
- Koiran ruoka valmiiksi
- Vaatteet valmiina tuolilla
- Jos esim haluaisin vähän kiharat hiukset aamuksi, voin myös letittää illalla
Aamulla:
- Herään
- Puen
- Laitan dödöä, ehkä vähän hajuvettä
- Hiukset ponnarille
- Pesen kasvot ja hampaat, kasvovoide
- Juon lasin vettä tai appelsiinimehua, usein ehdin hyvin syömään esim. jugurtin
- Vaikka olen nuori (20v) en koe, että minun tarvitsee tälläytyä töihin, jossa käy asiakkaita 0-4 kertaa viikon aikana. En siis aamulla meikkaa ollenkaan tai joskus saatan laittaa vähän ripsi- ja kulmaväriä
- Käytän koiran pissalla (pari min, mies lenkittää uudelleen)
- Annan koiralle ja marsuille ruuan
Valmis 15-20 min :)
Mutta eiköhän se ole ihan yksilöllistä, kuinka paljon aamuisin tarvitsee aikaa. Ja riippuu paljon työpaikastakin. Kuten täällä onkin jo mainittu, esim. navettaan ei tarvitse laittautua, mutta tietenkin asiakaspalvelutyössä useat haluavat jo oman itsensä takia näyttää nätiltä.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:34"]
Mä nousen 5.30 keitän kahvin, syön aamupalan ja luen lehden,(tankkaan sähkötupakat)
5.45 meen suihkuun,
5.50 pukeudun, pesen hampaat, kuivaan tukan, rasvaan naaman ja laitan dödön, eväät kassiin, ulkovaatteet päälle .
6.00 ulos ovesta.
Tois siis tapahtuu ilman hoppua, jos tulee kiirus, niin melkein puolet saa ajasta nipistettyä pois ilman, että mikään jää tekemättä.
[/quote]
Helppo homma kun on lyhyt rekkalesbotukka eikä käytä meikkiä ollenkaan! Piece of cake!
[/quote] Kerro, millainen sun rekkalasbotukka on? Mäkin haluun.
[/quote]
Jos peseytymiseen, pukeutumiseen, hampaiden pesuun, tukan kuivaamiseen, naaman rasvaukseen, dödön laittoon, eväiden pakkaamiseen ja ulkovaatteiden pukemiseen kuluu vain 15 minuuttia, voin vakuuttaa että ks. ihmisellä ei ole pitkä tukka. Tai ainakaan selvitetty, kuiva tukka. Kuka tahansahan voi astua ovesta ulos tukka takussa ja märkänä, se aika kuluu juuri siihen että esim. pitkiä hiuksia ei vaan saa setvittyä ja kuivattua tuossa ajassa. Jos omaat armeijasängen, tottakai tuo onnistuu!
Niinno itse käyn aina illala suihkussa, mutta en pese tukkaa, koska en pysty menemään likaisens nukkumaan. Aamulla käyn sitten kunnon suihkun ja pesen tukan
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:28"]Niinno itse käyn aina illala suihkussa, mutta en pese tukkaa, koska en pysty menemään likaisens nukkumaan. Aamulla käyn sitten kunnon suihkun ja pesen tukan
[/quote]
Ihme kirjoitusvirheitä tuli. :-D Sorge.
Huomaahan sen kanssaihmisistä että suurin osa on näitä 15 min ihmisiä. Itse kun menen aamulla dösään, niin tuntuu kuin olis juhlissa väärällä pukukoodilla. Mulla on meikkiä, hajuvettä, usein korkkarit, ehkä hame. Eikä ikinä kokomustaa asua!!
[/quote]
Korkkarit mahtaa olla nopeampi jalkaan laitettava kuin maihinnousukengät. Uitko sinä siinä hajuvedessä? Mulla riittää sipaisuun 2 sekuntia.
Siis voi herranjestas sentää!!
Mun aamuni menee niin, et nousen ylös, kompastelen kahen kissan kanssa kahvinkeittimelle, keitän kahvit, meen vessaa pesee hampaat ja pissalle. Sen jälkee vaatteet niskaa, pipo/huivi päähän, kahvit termosmukii ja ulos tupakille.
Tähän koko showhun menee noin 10-20 min ja eipä oo vielä tullu valitusta pahasta hajusta tms.
No, mun työpäivä alkaa klo 5 tai 5.30. Että EN kyllä herää klo 03.00 tehdäkseni tuon kaiken. Enkä aio jatkossa tämän aloituksenkaan jälkeen herätä.
voi luoja, mä sit varmaan olen haisuli....liikun paljon ,joten illalla on pakko käydä suihkussa. aamulla en käy koskaan, koska iho kuivuisi älyttömästi kahdesta suihkuttelusta. en oo aatellu haisevani, mut ehkä sit haisen...
Käyn suihkussa illalla, kuten muuten japanilaisetkin, ja aamulla tarvitsee vain harjata tukka sekä hampaat.
Miksi täällä vaikuttaisi alle 15minuutissa valmistautumisen olevan hyve?
Herään, menen suihkuun, pesen hiukset. Hiusten kuivaus vie eniten aikaa. Meikkaan ja vetäisen suoristusraudalla hiukset, pesen hampaat. =45min. Töihin ei ole asiaa seinästä repäistynä, se lukee ihan työpaikan säännöissä.
Herätän lapset ja laitan aamupalan pöytään. Juon kupin kahvia ja lusikoin pussipuuron ja lähden töihin. Lapsille ja itselleni on vaatteet silitetty ja laitettu valmiiksi edellisenä iltana, joten soitan lapsille työmatkalta milloin pitää lähteä kohti koulua yms. Tunti vartti ja olen ovesta ulkona.
Meneekö ap iltaisin likaisena sänkyyn vai käykö siis ennen nukkumaanmenoa ja taas aamulla???? Mä nautin mennä puhtaana lakanoiden väliin. AINA peseydyn ennen sänkyyn menoa. Ja päälle puhdas yöpaita. Olen puhdas kun aamulla herään.