Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei halua kantaa vastuuta omasta lapsestaan?

Vierailija
05.11.2014 |

Tuli vain tuosta "Simo tuli 23-vuotiaana isäksi vasten tahtoaan"-keskustelusta mieleen, että miksi miehet eivät halua kantaa omaa vastuutaan paitsi ehkäisystä myös mahdollisesta lapsesta? Simo olisi voinut käyttää kondomia ja näin ollen minimoida tyttöystävänsä raskaaksi tulemisen mahdollisuuden, vaikka tämä olisikin jättänyt tahallaan ehkäisyn pois. Nämä "Simot" eivät aina myöskään tunnu ymmärtävän, että raskaaksi voi tulla myös ehkäisystä huolimatta. Mikään ehkäisymenetelmä ei ole 100% varma. Oli raskaaksi tultu sitten huijaamalla tai vahingossa, ei lapsen tulisi joutua siitä kärsimään. Lapsella on oikeus elatukseen ja tavata vanhempiaan (olettaen, etteivät ole vahingollisia lapselle), vaikka välit vanhempien kesken olisivatkin rikkoutuneet. Ajatelkaa joskus muutakin kuin sitä omaa napaa. Elatusmaksuissa on kyse lapsen elatuksesta, ei äidin. Niitä maksaa äiti silloin, jos lähivanhempi on isä.

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:10"]

Eli vaikka nainen ei haluaisikaan lopulta aborttia, hänet tulisi siihen pakottaa, koska mies ei halua lasta???

[/quote]

Ei tietenkään tarvitse pakottaa. Nainen voi myös päättää pitää lapsen itse ja olla vaatimatta isyyden tunnustamista. Tosin jos abortti on täysin ylitsepääsemätön ajatus, ei kannata harrastaa yhdyntöjä ollenkaan. Yhdyntään kun liittyy aina raskaksi tulon mahdollisuus. -4

[/quote]

Ei vaan, jos lapsen saaminen ja abortti ovat MOLEMMAT mahdottomia ajatuksia, niin ei kannata harrastaa yhdyntöjä ollenkaan. Minulle abortti olisi huomattavasti mahdottomampi ajatus kuin vahinkolapsenkin pitäminen. 
[/quote]

Tämä on asia, joka kannattaa muuten keskustella kumppanin kanssa ennen yhdyntöjä. Että kumpi on mahdottomampi ajatus, abortti vai vahinkolapsen pitäminen. Jos asiasta vallitsee suhteessa yksimielisyys, niin tilanne on molempien kannalta reilu.

Vierailija
82/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:14"]

Eli vaikka nainen ei haluaisikaan lopulta aborttia, hänet tulisi siihen pakottaa, koska mies ei halua lasta???

[/quote]

Ei tietenkään tarvitse pakottaa. Nainen voi myös päättää pitää lapsen itse ja olla vaatimatta isyyden tunnustamista. Tosin jos abortti on täysin ylitsepääsemätön ajatus, ei kannata harrastaa yhdyntöjä ollenkaan. Yhdyntään kun liittyy aina raskaksi tulon mahdollisuus. -4

[/quote]

Minä naisena ymmärrän vastuuni ja olisin valmis synnyttämään vahinkolapsen ja pitämään siitä huolta. Missä sinun vastuusi? Sinä tässä puhut koko ajan aborteista ja siitä, ettei tulisi olla mitään velvollisuuksia lasta kohtaan, jos nainen ei suostu aborttiin. Ehkä SINUN ei pitäisi harrastaa niitä yhdyntöjä?

[/quote]

Ei-toivotun lapsen synnyttäminen, koska ei uskalla tai viitsi keskeyttää raskautta, ei ole mitään vastuun kantamista vaan pahimmanlaatuista itsekkyyttä.  Vastuullisin teko on aina raskauden keskeyttäminen. -4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:18"]

[/quote]

[/quote]

Ei vaan, jos lapsen saaminen ja abortti ovat MOLEMMAT mahdottomia ajatuksia, niin ei kannata harrastaa yhdyntöjä ollenkaan. Minulle abortti olisi huomattavasti mahdottomampi ajatus kuin vahinkolapsenkin pitäminen. 

[/quote]

Olet oikeassa. Miehelle abortti voi kuitenkin olla täysin hyväksyttävä ajatus. -4

[/quote]

Miehenä et voi kuitenkaan etukäteen tietää, onko se hyväksyttävä ajatus myös naiselle, joten altistat naisen kanssa seksiä harrastamalla itsesi sille, ettei naiselle vahinkoraskauden tapauksessa abortti olisikaan vaihtoehto ja kuten tiedät, Suomessa nainen yksin päättää, tekeekö abortin vai pitääkö lapsen. Tai ehkä sinun kannattaa allekirjoituttaa kaikilla naisilla sopimus "Jos tulet yhdynnän seurauksena vahingossa raskaaksi, sitoudut tekemään abortin, koska minä en aio kantaa mitään vastuuta lapsesta". Katsotaan, kuinka monen haarat aukeaisivat...

Vierailija
84/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen tilanne, että olemme naimisissa. Minä olen raskaana ja lapsi on suunniteltu, raskautta on yritetty yli vuosi. Ehkäisynä oli aiemmin kondomi. Nyt olen 7. raskauskuukaudella ja mies on löytänyt uuden naisen. Saan koko ajan kuulla, miten kamala olen ja miten mies ei olisikaan halunnut lasta ja minä jotenkin "pakotin " hänet seksiin kanssani ilman kondomia. Varmasti sille uudelle naiselleenkin valehtelee, että hänet on jotenkin huijattu isäksi...

Vierailija
85/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet voivat pakoilla moraalista vastuutaan, mutta onneksi Suomen lainsäädännön ansiosta eivät taloudellista vastuutaan lapsesta. Tämä asia on yleisessä tiedossa ja tätäkin kannattaa hetki miettiä ennen kuin harrastaa yhdyntöjä vastakkaisen sukupuolen kanssa. 

Vierailija
86/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet oikeassa. Miehelle abortti voi kuitenkin olla täysin hyväksyttävä ajatus. -4

[/quote]

Miehenä et voi kuitenkaan etukäteen tietää, onko se hyväksyttävä ajatus myös naiselle, joten altistat naisen kanssa seksiä harrastamalla itsesi sille, ettei naiselle vahinkoraskauden tapauksessa abortti olisikaan vaihtoehto ja kuten tiedät, Suomessa nainen yksin päättää, tekeekö abortin vai pitääkö lapsen. Tai ehkä sinun kannattaa allekirjoituttaa kaikilla naisilla sopimus "Jos tulet yhdynnän seurauksena vahingossa raskaaksi, sitoudut tekemään abortin, koska minä en aio kantaa mitään vastuuta lapsesta". Katsotaan, kuinka monen haarat aukeaisivat...
[/quote]

Tuollainen sopimus ei taatusti olisi oikeuden edessä pätevä, koska on lapsen etu saada elatusta molemmilta vanhemmiltaan ja oikeus katsoisi lapsen, ei jonkun itsekkään palomiehen etua.

Vierailija
87/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:37"]

Miehet voivat pakoilla moraalista vastuutaan, mutta onneksi Suomen lainsäädännön ansiosta eivät taloudellista vastuutaan lapsesta. Tämä asia on yleisessä tiedossa ja tätäkin kannattaa hetki miettiä ennen kuin harrastaa yhdyntöjä vastakkaisen sukupuolen kanssa. 

[/quote]

Unohdat näppärästi sen naisen moraalin, huvittavaa ;)

Vierailija
88/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:36"]Meillä on sellainen tilanne, että olemme naimisissa. Minä olen raskaana ja lapsi on suunniteltu, raskautta on yritetty yli vuosi. Ehkäisynä oli aiemmin kondomi. Nyt olen 7. raskauskuukaudella ja mies on löytänyt uuden naisen. Saan koko ajan kuulla, miten kamala olen ja miten mies ei olisikaan halunnut lasta ja minä jotenkin "pakotin " hänet seksiin kanssani ilman kondomia. Varmasti sille uudelle naiselleenkin valehtelee, että hänet on jotenkin huijattu isäksi...
[/quote]

Ja mies on puhunut koko 10-vuotisen suhteemme ajan haluavansa ainakin yhden lapsen.

Vierailija
89/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:36"]

Meillä on sellainen tilanne, että olemme naimisissa. Minä olen raskaana ja lapsi on suunniteltu, raskautta on yritetty yli vuosi. Ehkäisynä oli aiemmin kondomi. Nyt olen 7. raskauskuukaudella ja mies on löytänyt uuden naisen. Saan koko ajan kuulla, miten kamala olen ja miten mies ei olisikaan halunnut lasta ja minä jotenkin "pakotin " hänet seksiin kanssani ilman kondomia. Varmasti sille uudelle naiselleenkin valehtelee, että hänet on jotenkin huijattu isäksi...

[/quote]

Se on jännä, miten naiset hyväksyvät mukisematta vahinkoraskeuden mahdollisuuden ja kantavat vastuunsa, mutta miehet ovat kykenemättömiä seinomaan edes omien päätöstensä takana. Paljon voimia sinulle! Sinusta tulee hyvä äiti ja kasvatat yksinkin kunnollisen ihmisen tähän maailmaan. Toivotaan, että mies vielä menee itseensä, eikä kiellä lapseltaan mahdollisuutta isään.

Vierailija
90/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:13"]Ei ole laitonta olla tapaamatta lastaan, mutta moraalisesti väärin se ainakin on. Lapsen ei pitäisi koskaan joutua kärsimään aikuisten välisistä sotkuista. Jos ei ole valmis kantamaan vastuuta mahdollisesta lapsesta, niin ei kannata seksiä harrastaakaan. Raskaus on AINA mahdollinen, kun nainen ja mies ovat yhdynnässä, ehkäisystä viis.
[/quote]
Moraalisesti on väärin tehdä petos ja tässä on kyse siitä kuinka nainen pettää ja valehtelee. Moraalisesti lapsi ei ole miehen.

Vierailija
91/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te naiset jotka vaaditte että naisen tulee noudattaa miehen käskyä, eli abortti jos hän niin haluaa. Millä palneetalta te oikein tuutte? Elatusmaksut, vanhat ruokkomaksut on laadittu siten että nainen saa itse päättää pitääkö lapsen vai ei?. Eli turvataan lapsen elatus. Jokainen aikuinen mies tulisi itse huolehtia ehkäisystä. Jos pitkässa avioliitossa lapsi luku on miehen mielestä täysi, hän voi hakea vasketomian. Hänen pitää itse huolehtia niin että ei satu vahinkoja. Jos nainen ei halua lapsia hän huolehtii ehkäisystä.

Tämä on nyt tosin kummallinen keskustelu, eli täällä on miehiä joka sanoo että seksi on heille edellytys, mutta he eivät missään tapauksessa halua huolehtia ehkäisystä.  Jos on pakko harrastaa seksiä, niin vahinkoja voi sattuu. Ja jos niin käy, niin te olette sitä miltä että miehellä on täysin oikeus vaatia aborttia.

Mitäs sitten kun oikein miehet lähtevät kimpassa vaatimaan abortteja ja naiset eivät halua. Jos miehet valehtelevat, niin kuin aika suuri osa tekee. Keneen sanaan pitäisi luotta, miehen joka ei tarvitse synnyttää eikä kasvattaa lasta joka oikeasti kun tulee hankala tilanne voi luikkii pakoon koko vastuusta.

Vierailija
92/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:36"]

[/quote]

Se on jännä, miten naiset hyväksyvät mukisematta vahinkoraskeuden mahdollisuuden ja kantavat vastuunsa, mutta miehet ovat kykenemättömiä seinomaan edes omien päätöstensä takana. Paljon voimia sinulle! Sinusta tulee hyvä äiti ja kasvatat yksinkin kunnollisen ihmisen tähän maailmaan. Toivotaan, että mies vielä menee itseensä, eikä kiellä lapseltaan mahdollisuutta isään.
[/quote]

No mies kyllä kuuluttaa kaikille tuttaville ja sukulaisille, ettei ole pätkän vertaa kiinnostunut lapsesta, koska minä olen niin kamala... Ja naimisiinkin mentiin ihan siksi, että lapsi oli suunnitteilla. Mutta niin se mieli muuttuu samalla kun nainen vaihtuu. Uskon pärjääväni lapsen kanssa kaksikin, lapsi on minun puolestani edelleen erittäin toivottu, odotettu ja rakastettu. Surettaa vain, etten nyt voikaan tarjota hänelle ydinperhettä, minkä mieskin on tapqamisestamme asti julistanut arvokseen: että jos on lapsia, sitten ei erota.

Vierailija
93/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:22"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:18"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:14"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:10"] Eli vaikka nainen ei haluaisikaan lopulta aborttia, hänet tulisi siihen pakottaa, koska mies ei halua lasta??? [/quote] Ei tietenkään tarvitse pakottaa. Nainen voi myös päättää pitää lapsen itse ja olla vaatimatta isyyden tunnustamista. Tosin jos abortti on täysin ylitsepääsemätön ajatus, ei kannata harrastaa yhdyntöjä ollenkaan. Yhdyntään kun liittyy aina raskaksi tulon mahdollisuus. -4 [/quote] Ei vaan, jos lapsen saaminen ja abortti ovat MOLEMMAT mahdottomia ajatuksia, niin ei kannata harrastaa yhdyntöjä ollenkaan. Minulle abortti olisi huomattavasti mahdottomampi ajatus kuin vahinkolapsenkin pitäminen.  [/quote] Olet oikeassa. Miehelle abortti voi kuitenkin olla täysin hyväksyttävä ajatus. -4 [/quote] Miehenä et voi kuitenkaan etukäteen tietää, onko se hyväksyttävä ajatus myös naiselle, joten altistat naisen kanssa seksiä harrastamalla itsesi sille, ettei naiselle vahinkoraskauden tapauksessa abortti olisikaan vaihtoehto ja kuten tiedät, Suomessa nainen yksin päättää, tekeekö abortin vai pitääkö lapsen. Tai ehkä sinun kannattaa allekirjoituttaa kaikilla naisilla sopimus "Jos tulet yhdynnän seurauksena vahingossa raskaaksi, sitoudut tekemään abortin, koska minä en aio kantaa mitään vastuuta lapsesta". Katsotaan, kuinka monen haarat aukeaisivat... [/quote] Tuollainen sopimus ei taatusti olisi oikeuden edessä pätevä, koska on lapsen etu saada elatusta molemmilta vanhemmiltaan ja oikeus katsoisi lapsen, ei jonkun itsekkään palomiehen etua.

[/quote]

Ei olisikaan, mutta jos moraaliasioita aletaan pohtia, niin tuollainen sopimushan olisi ainoa tapa saada varmuus siitä, mitä nainen aikoisi tehdä vahinkoraskauden tapauksessa. Ja tietysti ihmisellä on onneksi oikeus muuttaa mieltäänkin. Uskoisin kuitenkin, että yhdynnät loppuisivat tältä lassukalta siihen paikkaan, jos alkaisi vaahdota naisille tuollaisista "aborttivelvollisuuksista". Huomaa kyllä, että jotkut miehet eivät pysty edes kuvittelemaan, miten vaikea toimenpide abortti on sekä fyysisesti että ennen kaikkea henkisesti. Abortti voi aiheuttaa myös lapsettomuutta ja miksi joku nainen altistaisi itsensä tälle vain siksi, että joku munaton mies voisi pakoilla vastuutaan? Minun kokemukseni mukaan naiset kyllä ymmärtäväinen vastuunsa ja ovat miettineet jo etukäteen, mitä tekisivät, jos tulisivat vahingossa raskaaksi. Miehillä nämä jutut tuntuvat tulevan ihan puskista...

Vierailija
94/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänän ketju perusteellla miehet ja naiset vihaavat toisiaan, ihme että ylipäänsä voivat lisääntyä:D

[/quote]

Ja kuinkahan moni parisuhteessa oleva mies ajaa kaupan kautta kotiin ostamaan kondomeja, jos vähänkin seuraa foorumeita joista aiheesta voi keskustella. Naisten keskuudessa on täysin hyväksyttävää hankkiutua raskaaksi "vahingossa" vastoin miehen tahtoa. 

Tai kieltäytyy kokonaan seksistä.

Vierailija
95/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:21"]

[/quote]

[/quote]

Minä naisena ymmärrän vastuuni ja olisin valmis synnyttämään vahinkolapsen ja pitämään siitä huolta. Missä sinun vastuusi? Sinä tässä puhut koko ajan aborteista ja siitä, ettei tulisi olla mitään velvollisuuksia lasta kohtaan, jos nainen ei suostu aborttiin. Ehkä SINUN ei pitäisi harrastaa niitä yhdyntöjä?

[/quote]

Ei-toivotun lapsen synnyttäminen, koska ei uskalla tai viitsi keskeyttää raskautta, ei ole mitään vastuun kantamista vaan pahimmanlaatuista itsekkyyttä.  Vastuullisin teko on aina raskauden keskeyttäminen. -4

[/quote]

Siitä alunperin ei-toivotusta lapsesta voi kehittyä naisen silmissä raskauden kuluessa oikein toivottu lapsi. Vaikka ei lasta olisi alunperin halunnutkaan, ei sen oman lapsen abortoiminen ole todellakaan niin helppoa, kun se jo kasvaa siellä kohdussa. Naisella kehittyy kiintymyssuhde lapseen jo ennen kuin lapsi on syntynytkään. Onko sinun mielestäsi muka väärin olla abortoimatta vahinkolasta ja pitää se, vaikka isä ei lasta haluaisikaan? Kyllä lapselle onneksi riittää yksikin rakastava vanhempi. Tämä ei silti tarkoita, ettei miehenkin pitäisi mielestäni osallistua lapsen elämään.

Vierailija
96/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:26"]

Miksi ihmiset harrastaa seksiä sellaisen partnerin kanssa, jonka kanssa ei missään tapauksessa halua lapsia?

[/quote]

Miksi luulet vapaaehtoisesti lapsettomien harrastavan seksiä? Saat kolme arvausta.

[/quote]

Tä oli hyvä :DD

Vierailija
97/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miten joku voi olla niin tunteeton, että omaan lapseensa ei pitäisi yhteyttä. Vaikka kuinka olisi ei-suunniteltu. Miksi kostaa asia lapselle?

Vierailija
98/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi osallistua  vahingossa raskautuneen naisen lapsen elämäänyhden yön jutun jälkeen?   Olisi parempi jos yksinhuoltaja avustukset maksettaisiinverovaroista eikä elatusmaksuilla.  

Vierailija
99/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään olisi tehnyt aborttia missään olosuhteissa pelkästään sen vuoksi, että isä olisi satunnainen pano. Tuli kuitenkin puuhasteltua ehkä kolmenkymmenen miehen kanssa (no, osa oli seurustelusuhteitakin), ja joskus hajosi kondomi. Ei kuitenkaan ilmeisesti ovulaation aikaan. Ja eihän niitä pillereitäkään aina muistanut ihan säntillisesti ottaa, ja eiväthän ne oikein käytettynäkään anna 100 % ehkäisytehoa.

Silti olisin pitänyt lapsen ja ihan varmasti pärjännyt jotenkin, jos raskaaksi olisin jollekin tullut. Jokaisen seksiä harrastavan pitää ymmärtää, että seksistä saattaa seurata lapsi. Ellei sitten naiselta puutu kohtu tai ole ikää reilut 50v. Jos sitä ei ymmärrä, eikä ole valmis mahdollisuuteen saada lapsi, kannattanee pidättäytyä seksistä kokonaan.

Lopulta sitten kunnollisessa parisuhteessa sain muutaman lapsen, ja hienoahan se tietysti on, että lapset syntyivät suhteeseen, jossa molemmat haluavat olla vanhempia. Mutta jos jonkun lapsi syntyy suhteesta, jossa toinen ei sitä vanhemmuutta halua, on vain silti kannettava vastuunsa. Lapset tarvitsevat isän ja äidin, vaikkei jompikumpi olisikaan aina läsnä.

Ja venäläisen ruletin pelaajille tiedoksi, että vaikka olin käyttänyt pillereitä 15 vuotta ennen kuin päätimme ne jättää pois ja tehdä lapsen, tuosta "pilleriputkesta" ja 35-vuoden iästä huolimatta tulin raskaaksi ensimmäisestä kierrosta. Eli kerta laaki piisaa raskaaksi tuloon, muistakaahan se.

Vierailija
100/114 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:57"]

Tuli vain tuosta "Simo tuli 23-vuotiaana isäksi vasten tahtoaan"-keskustelusta mieleen, että miksi miehet eivät halua kantaa omaa vastuutaan paitsi ehkäisystä myös mahdollisesta lapsesta? Simo olisi voinut käyttää kondomia ja näin ollen minimoida tyttöystävänsä raskaaksi tulemisen mahdollisuuden, vaikka tämä olisikin jättänyt tahallaan ehkäisyn pois. Nämä "Simot" eivät aina myöskään tunnu ymmärtävän, että raskaaksi voi tulla myös ehkäisystä huolimatta. Mikään ehkäisymenetelmä ei ole 100% varma. Oli raskaaksi tultu sitten huijaamalla tai vahingossa, ei lapsen tulisi joutua siitä kärsimään. Lapsella on oikeus elatukseen ja tavata vanhempiaan (olettaen, etteivät ole vahingollisia lapselle), vaikka välit vanhempien kesken olisivatkin rikkoutuneet. Ajatelkaa joskus muutakin kuin sitä omaa napaa. Elatusmaksuissa on kyse lapsen elatuksesta, ei äidin. Niitä maksaa äiti silloin, jos lähivanhempi on isä.

[/quote]

Isä EI voi saada lähivanhemmuutta jos äiti ei halua. Elatustuen pitäisi olla sellainen että se on vaan puolet lpasentarvitsemasta rahasta. Loput maksaa lähivanhempi. Jos lähivanhemmalla ei ole rahaa niin se ei ole kykenevä vanhemmaksi. 

Jos nainen sen lapsen päättää pitää niin kantakoot sen vastuun. Yleensä nainen ei juuri sitä vastuuta kanssa. Vaan eletään elastustuilla ja valtion tuilla. Se EI ole vastuuta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi