Miksi mies ei halua kantaa vastuuta omasta lapsestaan?
Tuli vain tuosta "Simo tuli 23-vuotiaana isäksi vasten tahtoaan"-keskustelusta mieleen, että miksi miehet eivät halua kantaa omaa vastuutaan paitsi ehkäisystä myös mahdollisesta lapsesta? Simo olisi voinut käyttää kondomia ja näin ollen minimoida tyttöystävänsä raskaaksi tulemisen mahdollisuuden, vaikka tämä olisikin jättänyt tahallaan ehkäisyn pois. Nämä "Simot" eivät aina myöskään tunnu ymmärtävän, että raskaaksi voi tulla myös ehkäisystä huolimatta. Mikään ehkäisymenetelmä ei ole 100% varma. Oli raskaaksi tultu sitten huijaamalla tai vahingossa, ei lapsen tulisi joutua siitä kärsimään. Lapsella on oikeus elatukseen ja tavata vanhempiaan (olettaen, etteivät ole vahingollisia lapselle), vaikka välit vanhempien kesken olisivatkin rikkoutuneet. Ajatelkaa joskus muutakin kuin sitä omaa napaa. Elatusmaksuissa on kyse lapsen elatuksesta, ei äidin. Niitä maksaa äiti silloin, jos lähivanhempi on isä.
Kommentit (114)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:53"]
Loppujen lopuksi luulen että se on todella harvoin kun nainen tahallaan hankkiutuu raskaaksi. Miehet haluaa tehdä itsensä marttyyri tässä asiassa. Onhan se kivaa harrastaa seksiä, mutta mielellään niin että nainen huolehtii ehkäisystä ja jos vanhinko tapahtuu, niin nainen pitää tehdä abortti koska mies haluaa. Eli eikö naisen sanalla ole mitään väliä?
Nainen on se joka synnyttää, tai tekee abortin. Mies voi rauhassa katoa vieressä, ja sitten taas vetää paljaalla uudestaan toisen naisen kanssa ja taas vaatia aborttia. Koska nainen on valehdellut?
Käyttäkää kumia! Olkaa nyt hyvät miehet aikuisia ja ottakaa itse vastuu lasten hankinnasta.
Minun ex mies halusi lapsia enemmän kuin minä, tarvittiin apuja ja vihdoin meille syntyi kaksoset. Mies löysi uuden naisen ja lähti hänen matkaan. Jäin yksin lasten kanssa, ja sain kuulla kuinka olin hänta pakottanut isäksi, oikein huijaamalla olin hankkiutunut raskaaksi. Olen siis oikeasti pakottanut hänta runkkaamaan purkkiin, että saadaan keinohedelmöitys aikaiseksi. Taas kun piti elareita maksaa, sain hänen vaimolta viestin, kuinka kehtaan vaatia elatusmaksuja kun olen pakottanut miestä isäksi.
Luulen enemmän, että miehet vain valittavat elatusmaksuista, koska he ei halua maksaa niitä. uusi elämä uuden kanssa menee pilalle.
[/quote]
On helpompi valehdella itselleen, että nainen on se kaiken pahan alku ja juuri kuin katsoa peiliin ja nähdä siellä vastuuntunnoton kusipää. Uskon myös, että näitä tahallaan raskaaksi hankkiutuvia naisia on TODELLA vähän, eivätkä he hankkiudu raskaaksi millekään täälläkin vaahtoaville lassukoille, vaan rikkaille bisnesmiehille. Näille urpoille raskaaksi tulemisen olisi pakko olla ihan puhdas vahinko.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:56"]
Olisit vihainen äidillesi etät olet olemassa hengittävänä ja elävänä ihmisenä? Olisit vihainen äidillesi joka on pitänyt huolta sinusta, ruokkinut, vaatettanut sinut?
Ja olisit isän ratkaisusta vain tyynen rauhallinen ja miettist, että se on ok hylätä jälkeläisensä?
Just joo, kuinka vanha olet ? joku 19 v vela?
[/quote]
Olisin vihainen siitä, että hän on päättänyt itsekkäistä syistä hankkia ei-toivotun lapsen. Se on minusta väärin, ja moraalisista vääryyksistä on minusta ihan luonnollista suuttua. Jos tietäisin, että isäni on isäni vain, koska hänet on siihen rooliin pakotettu, en suuttuisi hänen etäisyydestään. Pettymystä toki varmasti kokisin, mutta syyllinen tilanteeseen olisi äitini. -4
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:00"]Hei, ainahan sä voit tappaa itsesi.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:52"] Joo, isän ei tarvitse olla lapsen elämässä lain näkökulmasta, mutta te jotka sanotte, että on ok, että isä hylkää epätoivotun lapsen, mitä jos te olisitte se lapsi? [/quote] Olisin todennäköisesti vihainen äidilleni. -4 [/quote] Komppaan. Olen isän hylkäämä ei-toivottu lapsi ja olen helkkarin vihainen siitä äidilleni.
[/quote]
[/quote]
Olen yrittänyt nuorempana pariin otteeseen, kiitos vain. Terapian jälkeen olen päässyt sinuksi itseni kanssa, mutta usein toivon etten olisi syntynyt. Äitini itsekkyttä sen sijaan en ole ruvennut kunniottamaan.
Samaa mieltä. Miksi naisella on vain oikeuksia ja miehellä vastuita?? Eikös tasa-arvo ole sitä että päätetään YHDESSÄ?? Ja ihan turva vinkua täällä vahingoista. Vahinko on hieman eri asia, tosin siin pätee tuo sama; jokaisella pitäisi olla oikeus päättää. Tässähän puhutaan siitä, että nainen tietoisesti HYVÄKSIKÄYTTÄÄ miestä. Yleensä hyväksikäyttö on tuomittavaa. Tässä tapauksessa mies saa vihat niskoilleen kun kehtaa esittää oman näkemyksensä omasta elämästään. Ja päälle haukut siitä, että mitäs et varmistamalla varmistanut, oma vika. Tosin, viitaten edelliseen, enemmän olen miäkin nähnyt vastuuta pakoilevia eroisiä, joiden uuden naisen mielestä exä pakottaa heitä milloin mihinkin.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:00"]
Miehet: Jos ette halua lasta, käyttäkää kondomia ja menkää vasektomiaan heti, kun mahdollista. Opetelkaa käyttämään kondomia kunnolla, niin on lähes yhtä varma kuin pillerit. Ettehän te panisi Afrikassa hiv-alueella prostituoituakaan ilman kondomia, miksi sitten Suomessa lisääntymisiässä olevaa naista? Jos ei ole käyttänyt kondomia ja nainen tulee raskaaksi, voi syyttää vain itseään. Vastuu ehkäisystä ei ole pelkästään naisella, enkä minä itse naisena ole ainakaan niin tyhmä, että jättäisin ehkäisyvastuun ainoastaan miehelle, jos en ehdottomasti haluaisi lasta.
[/quote]
En tiedä, millaisisa parisuhteissa sinä olet elänyt, mutta yleensä on kai tapana luottaa siihen, ettei toinen jätä tahallaan pillereitä pois.
[/quote]
Entäs, jos pillerit pettää ja tulee silti raskaaksi? Se ei muuta tilannetta ja vieläkin pitäisi tehdä abortti? Harmi, että sinua ei aikanaan abortoitu...
Olen isän hylkäämä ei-toivottu lapsi ja olen helkkarin vihainen siitä äidilleni. [/quote] [/quote] Olen yrittänyt nuorempana pariin otteeseen, kiitos vain. Terapian jälkeen olen päässyt sinuksi itseni kanssa, mutta usein toivon etten olisi syntynyt. Äitini itsekkyttä sen sijaan en ole ruvennut kunniottamaan.
Siis käsitänkö oikein, että toivot että äitisi olisi tehnyt abortin??! Minä tunnen useita onnellisa ihmisia, jotka siis isä hylännyt ennen syntymää, heillä on kyllä ollut rakastavat äidit.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:04"]
Miehet: Jos ette halua lasta, käyttäkää kondomia ja menkää vasektomiaan heti, kun mahdollista. Opetelkaa käyttämään kondomia kunnolla, niin on lähes yhtä varma kuin pillerit. Ettehän te panisi Afrikassa hiv-alueella prostituoituakaan ilman kondomia, miksi sitten Suomessa lisääntymisiässä olevaa naista? Jos ei ole käyttänyt kondomia ja nainen tulee raskaaksi, voi syyttää vain itseään. Vastuu ehkäisystä ei ole pelkästään naisella, enkä minä itse naisena ole ainakaan niin tyhmä, että jättäisin ehkäisyvastuun ainoastaan miehelle, jos en ehdottomasti haluaisi lasta.
[/quote]
En tiedä, millaisisa parisuhteissa sinä olet elänyt, mutta yleensä on kai tapana luottaa siihen, ettei toinen jätä tahallaan pillereitä pois.
[/quote]
Entäs, jos pillerit pettää ja tulee silti raskaaksi? Se ei muuta tilannetta ja vieläkin pitäisi tehdä abortti? Harmi, että sinua ei aikanaan abortoitu...
[/quote]
Lapsi on ei-toivottu --> abortti.
Voisiko sen vielä yksinkertaisemmin ilmaista?
idiootti, mikä idiootti. Kyllä huomaa, että on miehen mielipide koska sivuseikat ovat nousseet tärkemmäksi kuin asian oikea pääkohde, eli lapsi.
On LOPULTA aivan sama vituttaako sitä miestä ja huijasiko se nainen, koska asiaa ei saa tekemättömäksi lapsi on maailmassa ja jokainen suoraselkäinen, moraaliltaan korkeaotsainen ei kosta lapselle omaa vittuuntumistaa, tai huijatuksi tulemista. Jokainen oikea MIES ymmärtää, että on miehen tehtävä pitää jollain tavalla huolta jälkeläisestään eikä itkeä katkerana, sitä kuinka epäoikeudenmukainen emakko huijasi hänet siihen ja hyljätä lapsi.
Mutta....suomessahan niitä Suoraselkäisiä Miehiä tunnetusti ei ole montaa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:52"]
Joo, isän ei tarvitse olla lapsen elämässä lain näkökulmasta, mutta te jotka sanotte, että on ok, että isä hylkää epätoivotun lapsen, mitä jos te olisitte se lapsi? Saisit tietää vanhempana isäsi nimen, jokainen lapsi haluaa tietää kummastakin vanhemmasta, mutta saisit tietää että isääsi ei paskaakaan kiinnostanut eikä kiinnosta. Tämäkö olisi sitten ihan ok? ajattelisit että niin, se on iskän oikeus olla olematta musta kiinnostunut.
Jotenkin tämä SUOMALAINEN ihmisviha ja jopa omien jälkeläisten hylkäämisen ihannointi, äitien ja lasten halveksunta on jotain täysin käsittämätöntä. Only in finland.
[/quote]
Olisin enemmän vihainen äidilleni, joka on valehtelemalla ja petoksella saanut minut alulle.
Uhriutat naisen, syytät miestä? Femakko mikä femakko. Naisilla on kehoonsa itsemääräämisoikeus, mutta ei vastuuta siitä, kuinka monta kertaa ja missä elämäntilanteessa pamahtaa paksuksi ? Näinkö?
[/quote]
Ei kukaan voi varmuudella tietää, mitä Simon tapauksessa on tapahtunut. Tyttöystävän raskaus on voinut olla vahinkokin, mutta Simo vain kokee itsensä huijatuksi, koska ei tajunnut, että pilleritkin voivat pettää, eikä olisi vielä halunnut lasta. Pitääkö teistä aina vahingon sattuessa tehdä abortti?
Joo, isän ei tarvitse olla lapsen elämässä lain näkökulmasta, mutta te jotka sanotte, että on ok, että isä hylkää epätoivotun lapsen, mitä jos te olisitte se lapsi? Saisit tietää vanhempana isäsi nimen, jokainen lapsi haluaa tietää kummastakin vanhemmasta, mutta saisit tietää että isääsi ei paskaakaan kiinnostanut eikä kiinnosta. Tämäkö olisi sitten ihan ok? ajattelisit että niin, se on iskän oikeus olla olematta musta kiinnostunut.
Jotenkin tämä SUOMALAINEN ihmisviha ja jopa omien jälkeläisten hylkäämisen ihannointi, äitien ja lasten halveksunta on jotain täysin käsittämätöntä. Only in finland.
[/quote]
Ihannointi ja ihmisviha?! Mitä vittua. Suhtaudutko sinä nyt vähän liian tunteella tähän ajanvietteenä käytettyyn keskusteluun. Ei erilainen mielipide ole auttamatta mitään kiihkoiliua.
Lapselle riittää kyllä yksi kyllin hyvä vanhempi ja poissaoleva isä on parempi kuin isä joka on sitä vastoin tahtoaan!
Isättömiä lapsia ei saisi tehdä enää yhtään lisää. Mutta naisella on vaan joku ihme oikeus vauvakuumessaan vähän auttaa kohtaloa ja hankkiutua raskaaksi vastoin puolison tahtoa. Äitiys on valtion tukema oikeus, mutta isyys saadaan äidin armosta.
Voiko nainen ihan oikeasti nauttia jostain jonka hankki vääryydellä tai katsoa lasta silmiin, että auttoin vähän kohtaloa ja jätti vauvakuumeessaan pillereita syömättä ja samalla syyttä isää lapsen hylkäämisestä.
Ei nainen mikään lapsen asemaan typistetty viaton uhri ole vaan ihan toimiva subjekti, joka ihan itse tekee arvioita, valintoja ja päätöksiä. Elämässä kun ei ennustettavuutta ole niin niistä valinnoista voi joutua vastuuseen myös yksin.
Jokainen on perustuslain nojalla saman arvoinen ja jokaisella on itsemääräämisoikeus. Ei ole mitään ihanne maailmaa, jossa kaikki menisi aina tismalleen oikein niin kuin jossain ohjekirjoissa sanotaan. Jokainen akka joka miehelle jalat levittää niin tietää, että tuloksena saattaa olla raskaus. Koskee myös näitä epeleitä, joille biologian perustunti olisi ihan poikaa.
No et kyllä vaikuta olevan sinut itsesi kanssa kun päiväsi kuluu vihatekstien suoltamiseen Vauva-palstalla.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:00"]Hei, ainahan sä voit tappaa itsesi. [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:59"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:52"] Joo, isän ei tarvitse olla lapsen elämässä lain näkökulmasta, mutta te jotka sanotte, että on ok, että isä hylkää epätoivotun lapsen, mitä jos te olisitte se lapsi? [/quote] Olisin todennäköisesti vihainen äidilleni. -4 [/quote] Komppaan. Olen isän hylkäämä ei-toivottu lapsi ja olen helkkarin vihainen siitä äidilleni. [/quote] [/quote] Olen yrittänyt nuorempana pariin otteeseen, kiitos vain. Terapian jälkeen olen päässyt sinuksi itseni kanssa, mutta usein toivon etten olisi syntynyt. Äitini itsekkyttä sen sijaan en ole ruvennut kunniottamaan.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lapsi on ei-toivottu --> abortti.
Voisiko sen vielä yksinkertaisemmin ilmaista?
[/quote]
Eli vaikka nainen ei haluaisikaan lopulta aborttia, hänet tulisi siihen pakottaa, koska mies ei halua lasta???
Tänän ketju perusteellla miehet ja naiset vihaavat toisiaan, ihme että ylipäänsä voivat lisääntyä:D
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tota, vahinko on aina ihan eri asia kuin tahallinen teko, vaikka lopputilanne olisi sama.
Siinä on ero rikkooko jonkun omaisuutta tahallisesti vai vahingossa tai ajaako jonkun yli autolla tahallisesti vai vahingossa. Kyllä tietoinen petos parisuhteessa koko loppuelämää koskettavassa lisääntymisasiassa on eri asia kuin vahinko.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:10"]
Eli vaikka nainen ei haluaisikaan lopulta aborttia, hänet tulisi siihen pakottaa, koska mies ei halua lasta???
[/quote]
Ei tietenkään tarvitse pakottaa. Nainen voi myös päättää pitää lapsen itse ja olla vaatimatta isyyden tunnustamista. Tosin jos abortti on täysin ylitsepääsemätön ajatus, ei kannata harrastaa yhdyntöjä ollenkaan. Yhdyntään kun liittyy aina raskaksi tulon mahdollisuus. -4
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:10"]No et kyllä vaikuta olevan sinut itsesi kanssa kun päiväsi kuluu vihatekstien suoltamiseen Vauva-palstalla.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:00"]Hei, ainahan sä voit tappaa itsesi. [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:59"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:52"] Joo, isän ei tarvitse olla lapsen elämässä lain näkökulmasta, mutta te jotka sanotte, että on ok, että isä hylkää epätoivotun lapsen, mitä jos te olisitte se lapsi? [/quote] Olisin todennäköisesti vihainen äidilleni. -4 [/quote] Komppaan. Olen isän hylkäämä ei-toivottu lapsi ja olen helkkarin vihainen siitä äidilleni. [/quote] [/quote] Olen yrittänyt nuorempana pariin otteeseen, kiitos vain. Terapian jälkeen olen päässyt sinuksi itseni kanssa, mutta usein toivon etten olisi syntynyt. Äitini itsekkyttä sen sijaan en ole ruvennut kunniottamaan.
[/quote]
[/quote]
Vihatekstien? Minä en ole kehottanut ketään tappamaan itseään. Sen perusteella olen omista menneistä ongelmistani huolimatta ehdottomasti se stabiilimpi tyyppi tässä keskustelussa.
Aika hauskaa muuten, että vauva-palstalle kirjoittava dissaa toista vauva-palstalle kirjoittavaa vauva-palstalle kirjoittamisesta. :)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:14"]
[/quote]
Ei tietenkään tarvitse pakottaa. Nainen voi myös päättää pitää lapsen itse ja olla vaatimatta isyyden tunnustamista. Tosin jos abortti on täysin ylitsepääsemätön ajatus, ei kannata harrastaa yhdyntöjä ollenkaan. Yhdyntään kun liittyy aina raskaksi tulon mahdollisuus. -4
[/quote]
Ei vaan, jos lapsen saaminen ja abortti ovat MOLEMMAT mahdottomia ajatuksia, niin ei kannata harrastaa yhdyntöjä ollenkaan. Minulle abortti olisi huomattavasti mahdottomampi ajatus kuin vahinkolapsenkin pitäminen.
[/quote]
[/quote]
Minä naisena ymmärrän vastuuni ja olisin valmis synnyttämään vahinkolapsen ja pitämään siitä huolta. Missä sinun vastuusi? Sinä tässä puhut koko ajan aborteista ja siitä, ettei tulisi olla mitään velvollisuuksia lasta kohtaan, jos nainen ei suostu aborttiin. Ehkä SINUN ei pitäisi harrastaa niitä yhdyntöjä?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:18"]
[/quote]
[/quote]
Ei vaan, jos lapsen saaminen ja abortti ovat MOLEMMAT mahdottomia ajatuksia, niin ei kannata harrastaa yhdyntöjä ollenkaan. Minulle abortti olisi huomattavasti mahdottomampi ajatus kuin vahinkolapsenkin pitäminen.
[/quote]
Olet oikeassa. Miehelle abortti voi kuitenkin olla täysin hyväksyttävä ajatus. -4
[/quote]
Olisin enemmän vihainen äidilleni, joka on valehtelemalla ja petoksella saanut minut alulle.
Uhriutat naisen, syytät miestä? Femakko mikä femakko. Naisilla on kehoonsa itsemääräämisoikeus, mutta ei vastuuta siitä, kuinka monta kertaa ja missä elämäntilanteessa pamahtaa paksuksi ? Näinkö?