Puoliso jäi kiinni pettämisestä. Pääseekö tästä koskaan yli?
1,5 vuotta on hypännyt vieraissa ja saman ajan minä olen kantanut vaimolle kukkia, olen hemmotellut, ostellut lahjoja ja panostanut parisuhteeseen..kaikki aivan turhaan. Toistaiseksi vaimo pakkasi kamansa ja muutti pois vaikka avioeroa ei olla laitettu vireille kun itse kertoi pettäneensä. Ajatukset sekaisin ja sydän pirstaleina luottamus rikki.. Naimisissa oltu seittemän vuotta ei lapsia ja yhteensä yhteisiä vuosia tasan kymmenen. Tuntuu niin saa..nan pahalta ja olen itkenyt silmät päästäni yksin kotona kun en minä tämmöistä kestä enkä ansaitse. Syytä pettämiselle en tiedä mutta sanoi lopettaneensa suhteen ja tuli kotiin kertomaan tämän kun ei enää kestänyt elää valheessa. Meidän piti eilen juhlia hääpäivää mutta en olis koskaan uskonut tämmöstä. Vaimoke on kai hotellissa yksin tai ystävänsä luona jos nyt enää pystyn toisen sanaan luottamaan. Pääseekö tästä yli ja miten??
Kommentit (76)
Pääsit vähällä. Rakasta kärsi ja unhoita, sanotaan. Tästä se lähtee. Takaisin ottamis -vinkumisulinoita ei kannata kuunnella, jatkaa hommiaan edelleen ja pamauttaa itsensä vielä paksuksikin. Älä lankea.
Jokin muukin ongelma teillä oli kuin tuo ongelmien ilmentymä.
Etsi uusi nainen. Kerran H aina H. Vaikka pyytäisi anteeksi niin älä hyväksy. Maailmasta löytyy myös naisia, jotka eivät petä.
Seksitön liitto? Lahjat ei auta, jos muuten ette sovi yhteen.
Ei kannata yrittää korjata. Se oli siinä, löydät parempaa.
Sellaistahan se, näin naisena voin kertoa, mitä enemmän miehelle olen antanut, sitä sikamaisemmin on käyttäytynyt. Ehkä harvoin toisensa löytää nainen ja mies, jotka molemmat ovat valmiita antamaan pyyteettä.
Ei pettäjä tarvitse siihen mitään syytä, on luonteeltaan sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Seksitön liitto? Lahjat ei auta, jos muuten ette sovi yhteen.
Ei ollut seksitön liitto enkä edelleenkään voi käsittää mitä vaimoni on mennyt tekemään. Sanoin kuvaamattoman pahalta tuntuu mutta kauheampaa olisi ollut kuulla pettämisestä ulkopuolisilta. Ap
Ei pääse. Voin kertoa elämänkokemuksesta. Ei vaikka haluisi, luottamus on parisuhteen ja kaverisuhteenkin perusta. Jos ei luottamusta ole on vain teeskentelyä. Kannattaa etsiä kumppani joka on luottamusken arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei pettäjä tarvitse siihen mitään syytä, on luonteeltaan sellainen.
Just noin. Löytyy vielä naisia, jotka ei hyppää vieraan miehen sänkyyn. Eikä ala sivusuhteeseen.
Tuollainen akka pihalle ja äkkiä. Voisin ehkä antaa anteeksi jonkin pienen kertaluontoisen haitahduksen, pitkäaikaista henkistä ja/tai fyysistä pettämistä en koskaan.
Ero vireille välittömästi. Nyt kirvelee, mutta oikeasti tuhlaat vain elämäsi tuollaisen vaimon irvikuvan kanssa. Onneksi teillä ei ole lapsia!
Ei pääse, jos ei eroa. Ainoa vaihtoehto on laittaa lusikat jakoon, siitä se paraneminen alkaa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Pakkaa kamat ja etsi uusi vaimo. Kokemuksesta sanon, että ei kannata yrittää päästä yli.
Tuntuu että mikään muu ei auta kuin nukkuminen mutta kun herään iskee todellisuus päälle ja kaikki yhteiset muistot. En ole hätiköityjen ratkaisujen kannalla mutta huomenna haen saikkua töistä on niin voimaton olo. En ala uutta etsimään mutta vaimon kanssa en kestä puhua juuri nyt saati nähdä toista kun niin pahasti rikkoi luottamuksen. Ap
Pääsee yli, mutta siinä kestää 5-10 vuotta ja se vaatii paljon työtä. Puhun siis kokemuksesta. Jollei teillä ole lapsia, ei kannata. Älä haaskaa aikaasi suhteen korjaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse, jos ei eroa. Ainoa vaihtoehto on laittaa lusikat jakoon, siitä se paraneminen alkaa. Tsemppiä!
Johan on! Näin helpolla nykyään lapsukaiset eroavat eikä kestetä vastoinkäymisiä. Ennen oltiin naimisissa kunnes kuolema erottaa. Pettäminen on väärin, koska on aviorikos mutta puhu ensin vaimollesi ja yrittäkää päästä yhdessä yli. Naimisissa yli 40 vuotta
Pääsee yli, mutta se sattuu vielä pitkään.
Siihen on olemassa kaava, että sattuu vähä vähältä harvemmin, mutta kipu on yhtä kovaa. Itselläni parin vuoden kuluttua huomasin, että ei enää viillä niin kipeästi. Siihen saakka vihlaisu oli yhtä syvä aina kun tuli mieleen.
Mikä auttaa: kiinnittää huomion siihen mitä nyt on. Keskittyy huomioimaan hyvät asiat elämässä, lisäämään niitä. Turruttaminen on huonoin vaihtoehto. Kun se mitä on menetetty tulee mieleen, huomioi se mitä nyt kuitenkin on.
Unettomuus on yksi asia, joka todennäköisesti on pitkään vieraanasi tai yöheräily. Siihen auttaa hengitysharjoitukset. Jos ajatukset valvottavat, älä jää niiden kanssa sänkyyn vaan käy vaikka aamuöisellä lenkillä.
Läheiset ihmiset: saattavat olla liian läheisiä kun tuntevat vaimonkin. Eivät välttämättä osaa olla puolueettomia kuuntelijoita. Terapeutille juttelu voi auttaa. Ei tarvitse lähetettä jos yksityiselle varaa aikaa.
Katso paikkakuntasi mahdollisia miesryhmiä ja eroryhmiä. Niissä saa vertaistukea.
Jätä se sika, etsi kunnon vaimo ja kiitä onneasi että teillä ei ole lapsia. Pääset aloittamaan puhtaalta pöydältä.
Hakeudu terapiaan ja mieti tarkkaan kannattaako enää jatkaa. Pitkäaikaisesta valehtelusta on hyvin vaikea päästä yli.
Pakkaa kamat ja etsi uusi vaimo. Kokemuksesta sanon, että ei kannata yrittää päästä yli.