Puoliso jäi kiinni pettämisestä. Pääseekö tästä koskaan yli?
1,5 vuotta on hypännyt vieraissa ja saman ajan minä olen kantanut vaimolle kukkia, olen hemmotellut, ostellut lahjoja ja panostanut parisuhteeseen..kaikki aivan turhaan. Toistaiseksi vaimo pakkasi kamansa ja muutti pois vaikka avioeroa ei olla laitettu vireille kun itse kertoi pettäneensä. Ajatukset sekaisin ja sydän pirstaleina luottamus rikki.. Naimisissa oltu seittemän vuotta ei lapsia ja yhteensä yhteisiä vuosia tasan kymmenen. Tuntuu niin saa..nan pahalta ja olen itkenyt silmät päästäni yksin kotona kun en minä tämmöistä kestä enkä ansaitse. Syytä pettämiselle en tiedä mutta sanoi lopettaneensa suhteen ja tuli kotiin kertomaan tämän kun ei enää kestänyt elää valheessa. Meidän piti eilen juhlia hääpäivää mutta en olis koskaan uskonut tämmöstä. Vaimoke on kai hotellissa yksin tai ystävänsä luona jos nyt enää pystyn toisen sanaan luottamaan. Pääseekö tästä yli ja miten??
Kommentit (76)
"Kukkia ja lahjoja ja hemmotellut...." 🤮
Hitto mikä Nyyrikki. Ymmärrän vaimoasi....!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkaa kamat ja etsi uusi vaimo. Kokemuksesta sanon, että ei kannata yrittää päästä yli.
Tuntuu että mikään muu ei auta kuin nukkuminen mutta kun herään iskee todellisuus päälle ja kaikki yhteiset muistot. En ole hätiköityjen ratkaisujen kannalla mutta huomenna haen saikkua töistä on niin voimaton olo. En ala uutta etsimään mutta vaimon kanssa en kestä puhua juuri nyt saati nähdä toista kun niin pahasti rikkoi luottamuksen. Ap
Olin itse samassa tilanteessa viisi vuotta sitten. Pelkkää mustaa. Jeesus auttoi. Oli myös mahdollisuus saada saikkua töistä mutta en ottanut: syynä oli että sentään työpäivän aikana jouduin miettimään jotain muuta kuin tilannettani.
Tiedätkö, tämä on sanottu sata kertaa, mutta asiat tulevat paranemaan ja saat ihan uutta perspektiiviä. Jossain vaiheessa huomaat että on parempi olla vaikka yksinkin kuin ihmisen kanssa joka tekee toiselle tuollaista. Jaksamista, asiat vielä järjestyy!
Edelleen vahvasti kyseenalaistaisin sitä, miksi nainen halusi nyt tuoda tämän seikan sinun tietoosi, kuitenkin pokkana viettänyt kaksoiselämään sen puolitoista vuotta selkäsi takana.
Olisikohan nyt niin, että ovat jääneet kiinni jollekin sinun tutulle, tai yhteiselle tutulle, ja tämä on antanut ukaasin, että nainen kertoo, tai hän kertoo. Olen itse kerran saanut erään miehen kiinni ystäväni selän takana värkkäämisestä, ja sanoin saman tien, että jompi kumpi kertoo, ja annoin tasan päivän aikaa.
En uskoisi sanaakaan, mitä nainen selittää. Kun on valmis noin pitkäaikaiseen ja systemaattiseen kusetukseen, täytyy olla mieleltään tasapainoton tai täysin tunteeton kumppania kohtaan. Minun maailmassani kahden ihmisen välinen parisuhde lakkaa olemasta sillä sekunnilla, jos jompi kumpi siihen sovittuun kahden ihmisen väliseen PARIsuhteeseen jonkun muun tuo. Sitä eikä sitä luottamusta ei pysty enää mitenkään ehjäksi saamaan, varsinkaan noin pitkään kestettyään.
Vierailija kirjoitti:
Pääsee yli, mutta siinä kestää 5-10 vuotta ja se vaatii paljon työtä. Puhun siis kokemuksesta. Jollei teillä ole lapsia, ei kannata. Älä haaskaa aikaasi suhteen korjaamiseen.
Sama täällä. Lasten takia jäin, osin itsenikin sillä mulla ei ole sukua/tukiverkkoja enkä olisi pärjännyt yksin. Meni vuosia, ja vielä nyt 7v jälkeenkin asia v*tuttaa.
Jos ei olis ollut lapsia niin olisi ukko lentänyt pihalle lopullisesti.
Aplle suosittelen ”sianjättöä” kuten av:lla tavataan sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee yli, mutta siinä kestää 5-10 vuotta ja se vaatii paljon työtä. Puhun siis kokemuksesta. Jollei teillä ole lapsia, ei kannata. Älä haaskaa aikaasi suhteen korjaamiseen.
Sama täällä. Lasten takia jäin, osin itsenikin sillä mulla ei ole sukua/tukiverkkoja enkä olisi pärjännyt yksin. Meni vuosia, ja vielä nyt 7v jälkeenkin asia v*tuttaa.
Aplle suosittelen ”sianjättöä” kuten av:lla tavataan sanoa.
Muuten, lapsille on parempi erota kun jäädä kituuttamaan huonoon suhteeseen. Lapset kyllä aistii sen, mitä teidän välillä on ja mitä puuttuu, ja kärsivät teidän huonoista väleistä. Äläkä tule sanomaan ettei se näy. Nimimerkillä tuollaisen paskan keskellä kasvanut, enkä vieläkään normaali. Eikä mulla ole parisuhdetta, koska en osaa luottaa ja vihaan ihmisiä. Tuollaisenko mallin haluat antaa lapsille, että kun toinen kohtelee huonosti, mitään sanktiota ei tule? Pahimmassa tapauksessa antavat kohdella itseään kuin kynnysmattoa, koska luulevat sen ns kuuluvan asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplle suosittelen ”sianjättöä” kuten av:lla tavataan sanoa.Muuten, lapsille on parempi erota kun jäädä kituuttamaan huonoon suhteeseen. Lapset kyllä aistii sen, mitä teidän välillä on ja mitä puuttuu, ja kärsivät teidän huonoista väleistä. Äläkä tule sanomaan ettei se näy. Nimimerkillä tuollaisen paskan keskellä kasvanut, enkä vieläkään normaali. Eikä mulla ole parisuhdetta, koska en osaa luottaa ja vihaan ihmisiä. Tuollaisenko mallin haluat antaa lapsille, että kun toinen kohtelee huonosti, mitään sanktiota ei tule? Pahimmassa tapauksessa antavat kohdella itseään kuin kynnysmattoa, koska luulevat sen ns kuuluvan asiaan.
Se ettei ole parisuhdetta, ei tarkoita että ei olisi normaali. Minun vanhempani ovat olleet yhdessä yli 50 vuotta rakastavassa liitossa, eikä minulla koskaan ole ollut vakavaa suhdetta (avo- tai avioliittoa), koska en ole halunnut sellaista. Olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni juuri tällaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplle suosittelen ”sianjättöä” kuten av:lla tavataan sanoa.Muuten, lapsille on parempi erota kun jäädä kituuttamaan huonoon suhteeseen. Lapset kyllä aistii sen, mitä teidän välillä on ja mitä puuttuu, ja kärsivät teidän huonoista väleistä. Äläkä tule sanomaan ettei se näy. Nimimerkillä tuollaisen paskan keskellä kasvanut, enkä vieläkään normaali. Eikä mulla ole parisuhdetta, koska en osaa luottaa ja vihaan ihmisiä. Tuollaisenko mallin haluat antaa lapsille, että kun toinen kohtelee huonosti, mitään sanktiota ei tule? Pahimmassa tapauksessa antavat kohdella itseään kuin kynnysmattoa, koska luulevat sen ns kuuluvan asiaan.
Se ettei ole parisuhdetta, ei tarkoita että ei olisi normaali. Minun vanhempani ovat olleet yhdessä yli 50 vuotta rakastavassa liitossa, eikä minulla koskaan ole ollut vakavaa suhdetta (avo- tai avioliittoa), koska en ole halunnut sellaista. Olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni juuri tällaisena.
Vanhempieni sitkuminen ja siinä myrkyllisessä perhedynamiikassa eläminen ovat jättäneet jälkensä. En osaa elää parisuhteessa, koska en luota ihmisiin, eikä minulla ole mallia hyvästä parisuhteesta. Hyvä, että sinulla menee hyvin. Rakastaviakin parisuhteita on, mutta rikkonaisia sitäkin enemmän. Ja ne rikkovat muutkin kuin vain ne kaksi, jotka vängällä siinä yrittävät pysyä. Tämä ero olisi hyvä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Paljon tsemppiä ap. Ihan vilpitön kysymys: miksi pohjimmiltasi haluaisit päästä yli ja jatkaa yhdessä ihmisen kanssa, joka valitsi pettää sinua, valitsi valehdella sinulle, valitsi salata sinulta kaksoiselämänsä?
Ketään rakasta ihmistä ei voi korvata toisella ei se vaan mene niin ja elämän täytyy jatkua tavalla tai toisella. Olen todella uskollinen mies enkä voisi koskaan edes kuvitella pettäväni vaimoani. On vaikea käsittää miten rakas ihminen satuttaa noin pahasti ja pettää luottamuksen kaikista lupauksista huolimatta (vihkivala). Ei pettämistä hetkessä anneta anteeksi eikä paineta villaisella mutta en halua jäädä rypemään murheissani. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse, jos ei eroa. Ainoa vaihtoehto on laittaa lusikat jakoon, siitä se paraneminen alkaa. Tsemppiä!
Johan on! Näin helpolla nykyään lapsukaiset eroavat eikä kestetä vastoinkäymisiä. Ennen oltiin naimisissa kunnes kuolema erottaa. Pettäminen on väärin, koska on aviorikos mutta puhu ensin vaimollesi ja yrittäkää päästä yhdessä yli. Naimisissa yli 40 vuotta
Jos toinen osapuoli on aivan itse ja yksin tämän "vastoinkäymisen" luonut, niin aika hlvtin epäreilua alkaa siltä uhrilta vaatimaan mitään.
Ennen oltiin naimisissa, koska naisen oli vähän pakko koska oli kotiäitinä eikä tehnyt uraa. Ennen myös oli ihan soveliasta antaa lapsille ja vaimolle fyysistä kuritusta ja puolison rskaaminenkin lainkin mukaan ihan ok.
Minulla oli sama tilanne 4 vuotta sitten. Vuosi kitkuteltiin lasten takia- ei olisi kannattanut. Pääset kyllä yli, aikaa siihen tosin menee. Itse en katsellut uutta/enkä katsele, kun on vielä kuopus luonani. Ja tuskin myöhemminkään, yksinkin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
"Kukkia ja lahjoja ja hemmotellut...." 🤮
Hitto mikä Nyyrikki. Ymmärrän vaimoasi....!
Minä hoidan parisuhdetta ja ilahdutan omaa rakasta puolisoani ei oikeuta pettämiseen! Ap
Vierailija kirjoitti:
Saatko nukuttua? Jos et, niin mene heti lääkäriin. Entäpä syötyä? Sama juttu. Mulla romahti elämä samasta syystä vuosi sitten, joskin jäi epäselväksi kuinka vakavasti mies oli sekoillut. Menin ihan sekaisin, ja laihduin 20kg parissa kuukaudessa.
Mies oli vieläpä velkaannuttanut meidät salaa. Kolme lasta niin eroakaan ei voinut rahattomana koronan keskellä alkaa puuhata.Olen tehnyt kahta duunia, että sain talouden kuntoon. Mutta säästöt paloi ja eipä siis unelmoidakaan oman kodin hankinnasta: yh:na en saisi varmaan lainaa + käsirahan kokoaminen veisi pitkään.
Koko homman käsittely on kesken, kun olen toipunut shokista tähän asti. En tahdo tehdä hätiköityjä päätöksiä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3861388/taydellinen-mieheni-petti-miten…
Tuossa ketjussa purin shokkia. Mun paras apu unilääke ja rauhoittava.
Pyörin vain sängyssä viime yönä itkien ja miettien miten meille tai minulle käy nyt. Ruoka ei ole ensimmäisenä nyt mielessä vaikka tavallisesti syön säännöllisesti. Kävin aamulla lääkärissä ja sain sairauslomaa. Yritän pitää itseni koossa vaikka tuntuu että romahdan. Vaimo soitti juuri ennen kuin olin menossa lääkäriin ja olisi halunnut tulla kotiin puhumaan asiat selväksi mutta kerroin etten pysty puhumaan asiasta kun julkitulo on niin tuore. Vaimo ehti vielä kysellä vointiani ja kertoa että on päättänyt suhteen ja majailee ystävänsä luona kunnes olen valmis puhumaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jokin muukin ongelma teillä oli kuin tuo ongelmien ilmentymä.
Anna kun arvaan - se että vaimo petti oli jotenkin miehen vika ja siten hyväksyttyä?
Jotkut petaavat uutta suhdetta varastaen jopa vuosia toisen elämästä. Valehtelevat ja uskottelevat kumppanilleen että toivoa tässä suhteessa vielä on. Kaikki siksi että että voivat varmistella uuden suhteensa toimivuutta.
Mikäli puolisosi haluaa takaisin niin ohjaa ulko-ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko nukuttua? Jos et, niin mene heti lääkäriin. Entäpä syötyä? Sama juttu. Mulla romahti elämä samasta syystä vuosi sitten, joskin jäi epäselväksi kuinka vakavasti mies oli sekoillut. Menin ihan sekaisin, ja laihduin 20kg parissa kuukaudessa.
Mies oli vieläpä velkaannuttanut meidät salaa. Kolme lasta niin eroakaan ei voinut rahattomana koronan keskellä alkaa puuhata.Olen tehnyt kahta duunia, että sain talouden kuntoon. Mutta säästöt paloi ja eipä siis unelmoidakaan oman kodin hankinnasta: yh:na en saisi varmaan lainaa + käsirahan kokoaminen veisi pitkään.
Koko homman käsittely on kesken, kun olen toipunut shokista tähän asti. En tahdo tehdä hätiköityjä päätöksiä.
Pyörin vain sängyssä viime yönä itkien ja miettien miten meille tai minulle käy nyt. Ruoka ei ole ensimmäisenä nyt mielessä vaikka tavallisesti syön säännöllisesti. Kävin aamulla lääkärissä ja sain sairauslomaa. Yritän pitää itseni koossa vaikka tuntuu että romahdan. Vaimo soitti juuri ennen kuin olin menossa lääkäriin ja olisi halunnut tulla kotiin puhumaan asiat selväksi mutta kerroin etten pysty puhumaan asiasta kun julkitulo on niin tuore. Vaimo ehti vielä kysellä vointiani ja kertoa että on päättänyt suhteen ja majailee ystävänsä luona kunnes olen valmis puhumaan. Ap
Et kai nyt ota sitä takaisin?! Miten voit uskoa mitään mitä hän suustaan päästää? Miettisin miksi ulostulo juuri nyt? Jos otat takaisin, melko varmasti joudut katumaan myöhemmin. Nyt voit päättää, montako vuotta annat hänen vielä valheilla varastaa elämästäsi.
Vastaan otsikkoosi : pääsee yli!
Minä jätin mieheni kun jäi kiinni pettämisestä. 5 kk itkin joka päivä, olin niin hajalla siitä pettämisestä.
Sitten vain päätin mennä eteenpäin ja sain uuden miehen. Ja todellakin huomasin että ei olisi kannattanut jäädä exän valheiden verkkoon.
Täältä löytyy kyllä ihan luotettaviakin ihmisiä.
On edelleen naisia, jotka ovat rehellisiä ja uskollisia. On edelleen naisia, jotka eivät tahallisesti varasta aviomiehiä ja tuhoa muiden ihmisten elämää. Varo brasilialaisia naisia Bolognassa - he tekevät kaiken tuhotakseen ihmishenkiä.Eräs brasilialainen bolognalainen, joka väittää olevansa "taiteilija", on jo tuhonnut ihmishenkiä Tampereella. Ole viisas ja etsi rehellinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai nyt ota sitä takaisin?! Miten voit uskoa mitään mitä hän suustaan päästää? Miettisin miksi ulostulo juuri nyt? Jos otat takaisin, melko varmasti joudut katumaan myöhemmin. Nyt voit päättää, montako vuotta annat hänen vielä valheilla varastaa elämästäsi.
Vastasin vaimolle etten tiedä pystynkö puhumaan huomenna, ylihuomenna vaiko vasta ensi viikolla koska tarvitsen aikaa sopeutuakseni. En pysty näkemään vaimoa ennen kuin olen itse kunnossa ja päätin puhelun. En tiedä miten meille käy mutta päätöstä ei tarvitse tehdä vielä jutellaan kyllä mutta nyt ei ole sen aika. Ap
Meethän terapiaan tai juttelet jonkun läheisen kanssa joka on sinun puolella. Ihan hyvä ettet laita itteäs tekemään ns lopullista päätöstä vielä. Anna itsellesi aikaa. Äläkä anna kenenkään painostaa suuntaan tai toiseen.
Ikävä kyllä olen sen kannalla että tuhlaat elämäsi jatkamalla nimim kokemusta on. Noin pitkällinen petos ei unohdu ja tekee suhteeseen sellaisen särön ettei luottamus palaudu koskaan kokonaan. Mutta jokaisen pitää oma tiensä kulkea ja omat virheensä tehdä.
Olipa hyvä, että tuli ilmi jo tuossa vaiheessa. Jotkut varastaa puoliskonsa elämästä monia vuosia.
Onnea ap uuteen elämään ilman petollista kumppania. Selviydyt kyllä!
(Jos joku kavereistasi tiesi, muttei kertonut, lemppaa myös sellainen.)