Puoliso jäi kiinni pettämisestä. Pääseekö tästä koskaan yli?
1,5 vuotta on hypännyt vieraissa ja saman ajan minä olen kantanut vaimolle kukkia, olen hemmotellut, ostellut lahjoja ja panostanut parisuhteeseen..kaikki aivan turhaan. Toistaiseksi vaimo pakkasi kamansa ja muutti pois vaikka avioeroa ei olla laitettu vireille kun itse kertoi pettäneensä. Ajatukset sekaisin ja sydän pirstaleina luottamus rikki.. Naimisissa oltu seittemän vuotta ei lapsia ja yhteensä yhteisiä vuosia tasan kymmenen. Tuntuu niin saa..nan pahalta ja olen itkenyt silmät päästäni yksin kotona kun en minä tämmöistä kestä enkä ansaitse. Syytä pettämiselle en tiedä mutta sanoi lopettaneensa suhteen ja tuli kotiin kertomaan tämän kun ei enää kestänyt elää valheessa. Meidän piti eilen juhlia hääpäivää mutta en olis koskaan uskonut tämmöstä. Vaimoke on kai hotellissa yksin tai ystävänsä luona jos nyt enää pystyn toisen sanaan luottamaan. Pääseekö tästä yli ja miten??
Kommentit (76)
Luottamusta ei saa koskaan takaisin, ei koskaan. Älä ota takaisin vaikka mitä puhuisitte. Aloita vähitellen elämään omaa elämääsi. Vielä et pysty, mutta tilanne oikeasti muuttuu pään sisällä ajan kuluessa. Itse olin samassa tilanteessa noin puoli vuotta aivan sumussa. Joka tapauksessa tämä tulee muuttamaan sinua.
Itse elän nyt omaa elämääni, enkä usko, että enää koskaan muutan yhteen kenenkään kanssa. Enkä usko että koskaan enää annan kenellekään 100% itsestäni. Mene salille. Tee itsestäsi isompi. Älä jää vellomaan suruun liian pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tsemppiä ap. Ihan vilpitön kysymys: miksi pohjimmiltasi haluaisit päästä yli ja jatkaa yhdessä ihmisen kanssa, joka valitsi pettää sinua, valitsi valehdella sinulle, valitsi salata sinulta kaksoiselämänsä?
Monelle avioeron omaisuuden jako 50:50 tarkoittaa, että menee kämppä, harrastukset yms.. Jos on keski-ikäinen, ei välttämättä enää ehdi hommata itselle edes uutta kämppää, kun sitä kuitenkin sen 20-30 vuotta makselee lainanlyhennyksinä.
Silloin avioero ei ole vaihtoehto, vaan tarvii olla vaikka kulissiavioliitossa. Tunnen parikin tapausta, missä nimenomaan tuo taloudellinen puoli on ainoa syy pysyä näennäisesti yhdessä.
Typerintä mitä olen kuullut!!! 🤯🤯🤯🤯
Mielenterveys ja ainoa elämä elää kulississa toisen petoksen vuoksi valheellisen ihmisen kanssa. Arvostakaa nyt ihmiset itseänne ja elämäänne enemmän. 😖
Vierailija kirjoitti:
Jokin muukin ongelma teillä oli kuin tuo ongelmien ilmentymä.
Mitä tarkoitat? Ap
Kun ei ole lapsia, niin ero on todennäköisesti kannaltasi järkevintä.
Pakkohan siitä on päästä joskus yli. Se, että yhdessä vai erikseen lienee se kysymys. En usko, että on oikeaa tai väärää toimintatapaa.
Oma ohjeeni on se, että älä tee päätöstä vielä. Keskustelkaa asiasta ja kerro vaimollesi että saa etsiä väliaikaisen asunnon/ olla kaverilla ym. Sitten jonkin ajan kuluttua tapaatte, keskustelette asiasta ja päätätte, mitä teette. En usko, että mitään hyvää seuraa siitä että vaimo palaa kotiin ja elätte yhdessä niin kun mitään ei olisi sattunut.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan siitä on päästä joskus yli. Se, että yhdessä vai erikseen lienee se kysymys. En usko, että on oikeaa tai väärää toimintatapaa.
Oma ohjeeni on se, että älä tee päätöstä vielä. Keskustelkaa asiasta ja kerro vaimollesi että saa etsiä väliaikaisen asunnon/ olla kaverilla ym. Sitten jonkin ajan kuluttua tapaatte, keskustelette asiasta ja päätätte, mitä teette. En usko, että mitään hyvää seuraa siitä että vaimo palaa kotiin ja elätte yhdessä niin kun mitään ei olisi sattunut.
Olemme vaimon kanssa tällä hetkellä erillämme ja vaimo majailee edelleen ystävänsä luona kunnes olen valmis puhumaan. En aio tehdä hätiköityä päätöstä eikä toivottavasti vaimokaan mutta kyllä asiasta täytyy puhua ennemmin tai myöhemmin. En aio elää niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ap
Saat asialista tietoa ja apua tilantessasi heti.Kun otat kontaktin työpaikka lääkäriin heti. Jos olet työtön varaa aika terveyskeskus lääkäri asiasta. Niin mutkin tekee,vastaavat tilanteet!
Joku vanha kirjoitti: „Johan on! Näin helpolla nykyään lapsukaiset eroavat eikä kestetä vastoinkäymisiä. Ennen oltiin naimisissa kunnes kuolema n erottaa. Pettäminen on väärin, koska on aviorikos mutta puhu ensin vaimollesi ja yrittäkää päästä yhdessä yli. Naimisissa yli 40 vuotta“
Mitä hittoa! Pettäminen on vain ,vastoinkäyminen‘?? Joo, ennen oli varmaan ihanaa kun oltiin naimisissa kuolemaan asti! Vaikka miten inhotti ja suututti! Ennen saatiin myös ruumiillisesti kurittaa vaimoa ja lapsia, oli ihanaa aikaa!
Kukaan järkevä ei nykyään jää liittoon, jossa ei halua olla. Piste. Meillä on vain tämä yksi elämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoke on kai hotellissa yksin
LOL - ei varmasti ole.
No ei varmasti ole. Eiköhän se sama tyyppi anna vaimokkeelle parrua tälläkin hetkellä.
Kamppailen samankaltaisen asian kanssa, jouduimme koronan takia olemaan vuoden etäsuhteessa (hän asuu toisessa maassa) ja minulle paljastui vahingossa, että hän on aloittanut 3 kk sitten uuden parisuhteen kun näin yhteisen kaverin "vahingossa" jakaman kuvan somessa. Olimme suunnitelleet elämäämme eteenpäin ja hän sanoo yhä rakastavansa minua ja katuvansa tätä, mutta hän valitsi silti tämän minua 6 vuotta nuoremman, koska se oli hänen sanojensa mukaan helpompaa ja käytännöllisempää. Tämä uusi on varmasti kuullut eri tarinan? Tuskin hänelle on kerrottu, että mies kaipaa ja rakastaa yhä elämänsä rakkautta, jonka kanssa ei voinut jatkaa käytännön syistä. Kuinka hän itki ja katui. Ymmärrän jo, että pettäminen ja salainen elämä oli 100 % miehen syytä, hän olisi voinut valita toimia toisin ja voisimme olla nyt kavereita.
On ollut helpottavaa lukea näitä, ymmärrän nyt että hän piti minuakin varalla jos uusi suhde ei toimisikaan, eikä siksi kertonut. En voi luottaa enää keneenkään ja arvottomuuden tunne on valtava. Miten olen niin helposti korvattavissa? Jotkut päivät ahdistus on niin suuri, että on vaikeaa hengittää ja unettomuus, ruokahaluttomuus on tuttua. Olen lukenut aiheesta ja yritän ymmärtää ja käsitellä tunteitani.
On kuin hän olisi kuollut, en saanut edes jäähyväisiä.
Ehkä hän on narsisti. Narsistit ovat riippuvaisia siitä, että he saavat jatkuvasti uusia naisia. Kun he ovat saaneet uuden korvaajan, he pudottavat edellisen ikään kuin hän ei olisi enää ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on narsisti. Narsistit ovat riippuvaisia siitä, että he saavat jatkuvasti uusia naisia. Kun he ovat saaneet uuden korvaajan, he pudottavat edellisen ikään kuin hän ei olisi enää ihminen.
En enää tiedä mitä uskoa. Hän on muuten todella avoin ja puhuu kyllä tunteistaan, mutta tämä ei ollut ensimmäinen kerta. Petti myös edellistä pitkäaikaista tyttöystäväänsä. Hän ei tunnu ymmärtävän tekojensa seurauksia ja jotenkin torjuu ne. Hänen ego-ihanne on luotettava ja rehellinen, mutta ristiriita on valtava. Hän sanoo, ettei tiennyt mitä tehdä, eikä ikinä halunnut satuttaa. Mutta on todella itsekästä pitää toista varalla niin, etten voinut itse jatkaa elämässä eteenpäin kun hän jo vakiinnutti uutta suhdetta. Olemme kolmekymppisiä, onko hänellä joku kriisi saada äkkiä kaikki se, mitä kavereillaan on, eikä siksi voinut odottaa minua? On paljon, mitä en pettämisestä ymmärrä kun olen itse myös äärimmäisen luotettava ja rehellinen.
Kyllä ero on järkevin ratkaisu. Se ei ollut edes mikään yksi kerta. Vaimo tietoisesti petti sinua 1,5 vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Joku vanha kirjoitti: „Johan on! Näin helpolla nykyään lapsukaiset eroavat eikä kestetä vastoinkäymisiä. Ennen oltiin naimisissa kunnes kuolema n erottaa. Pettäminen on väärin, koska on aviorikos mutta puhu ensin vaimollesi ja yrittäkää päästä yhdessä yli. Naimisissa yli 40 vuotta“
Mitä hittoa! Pettäminen on vain ,vastoinkäyminen‘?? Joo, ennen oli varmaan ihanaa kun oltiin naimisissa kuolemaan asti! Vaikka miten inhotti ja suututti! Ennen saatiin myös ruumiillisesti kurittaa vaimoa ja lapsia, oli ihanaa aikaa!
Kukaan järkevä ei nykyään jää liittoon, jossa ei halua olla. Piste. Meillä on vain tämä yksi elämä!
Hahaha. Kuules, jos noin ajattelee niin miksi mennä töihin tai tehdä yhtään mitään kun ei haluta. Meillähän on vain tämä yksi elämä. Nykyajan nuoret ovat nössöjä eivätkä kestä epämukavuutta, heti naristaan ja halutaan erota. Missään en ole väittänyt että hyväksyisin kurittamista, koska se on väärin! Meillä on ollut alusta saakka yhteiset arvot ja säännöt ja olemme todella onnellisia ja rakastuneita edelleen yli 40 aviovuoden jälkeen. Pettäminen on väärin eikä kumpikaan meistä hyväksy sitä, joten me emme petä. Naimisissa yli 40 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Surun ja vihan tunteista huolimatta en sanoisi vaimoani narsistiksi. Vaimo on laittanut joka päivä viestiä ja kysellyt kuulumisia, pyydellyt anteeksi ja pyytänyt että saa avautua kasvotusten tapahtuneesta. En ala sulamaan pyynnöille mutta minulla on oikeus (varauksella) kuulla syy mikä laittoi vaimon pettämään mutta minä olen syytön koska olen panostanut parisuhteeseen kaikin keinoin mitä ikinä olen keksinyt. Sovimme että vaimo tulee huomenna kotiin ja puhutaan asiasta. Vaimolle sanoin etten tiedä voinko kuunnella kaikkea että kannattaa varautua lähtemään pois jätin sanomatta että jos en jaksa kuunnella niin saatan vetäytyä ja vaadin lisäaikaa. Vaimo kertoi edelleen yöpyvänsä ystävänsä luona ja että on käynyt testeissä jotka aikoo näyttää minulle todisteeksi eikä aio enää koskaan pettää. Ap
Monelle avioeron omaisuuden jako 50:50 tarkoittaa, että menee kämppä, harrastukset yms.. Jos on keski-ikäinen, ei välttämättä enää ehdi hommata itselle edes uutta kämppää, kun sitä kuitenkin sen 20-30 vuotta makselee lainanlyhennyksinä.
Silloin avioero ei ole vaihtoehto, vaan tarvii olla vaikka kulissiavioliitossa. Tunnen parikin tapausta, missä nimenomaan tuo taloudellinen puoli on ainoa syy pysyä näennäisesti yhdessä.