Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso jäi kiinni pettämisestä. Pääseekö tästä koskaan yli?

Vierailija
19.09.2021 |

1,5 vuotta on hypännyt vieraissa ja saman ajan minä olen kantanut vaimolle kukkia, olen hemmotellut, ostellut lahjoja ja panostanut parisuhteeseen..kaikki aivan turhaan. Toistaiseksi vaimo pakkasi kamansa ja muutti pois vaikka avioeroa ei olla laitettu vireille kun itse kertoi pettäneensä. Ajatukset sekaisin ja sydän pirstaleina luottamus rikki.. Naimisissa oltu seittemän vuotta ei lapsia ja yhteensä yhteisiä vuosia tasan kymmenen. Tuntuu niin saa..nan pahalta ja olen itkenyt silmät päästäni yksin kotona kun en minä tämmöistä kestä enkä ansaitse. Syytä pettämiselle en tiedä mutta sanoi lopettaneensa suhteen ja tuli kotiin kertomaan tämän kun ei enää kestänyt elää valheessa. Meidän piti eilen juhlia hääpäivää mutta en olis koskaan uskonut tämmöstä. Vaimoke on kai hotellissa yksin tai ystävänsä luona jos nyt enää pystyn toisen sanaan luottamaan. Pääseekö tästä yli ja miten??

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että päätti suhteen. Nostan hattua, että tunnusti sivusuhteen. Monet ei paljasta pettäneensä ja siirtyneensä jo eteenpäin. Siinä jää jätetty sitten arpomaan, että miksi tää päättyi nyt.

Vierailija
22/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä voi yli päästä, jos molemmat sitä aidosti tahtoo. Minun mielestäni kuulostaa pahaenteiseltä jos vaimosi ensin tunnusti ja sitten omasta tahdostaan lähti pois? Itse olisin vastaavassa tilanteessa jäänyt asiaa selvittämään ja olisin anonut viimeiseen asti anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoke on kai hotellissa yksin

LOL - ei varmasti ole.

Vierailija
24/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ja vertaistuki olisi nyt tarpeen. Ei kannata yrittää korjata suhdetta, ero vireille heti.

Vierailija
25/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasii naiset on. Kehotan olla ottamatta sellaista riesakseen.

Vierailija
26/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä ap. Ihan vilpitön kysymys: miksi pohjimmiltasi haluaisit päästä yli ja jatkaa yhdessä ihmisen kanssa, joka valitsi pettää sinua, valitsi valehdella sinulle, valitsi salata sinulta kaksoiselämänsä?

Vierailija
27/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eropaperit vaan vetämään, pettäjä saa hoitaa sen puolen. Siirry eteenpäin, ei kannata tuhlata aikaa tuollaiseen naikkoseen.

Vierailija
28/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuutin kohdalta:

Vierailija
29/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääsisi yli jatkamalla, ei olisi edes vaihtoehto kun luottamus noin pahasti rikottu. Kun ei yhteisiä lapsiakaan niin mahd vähäinen kontakti, ero vireille ja keskity itsees. Ihan turhaa itsensä rääkkäystä alkaa puhumaan tai selvittelemään mitään. Ennemmin yksin terapiaan. Turha pitkittää kärsimystä. Uus elämä odottaa ja tuut huomaamaan ettei eksäs ollu sun arvoinen.

Eikä varmasti ole hotellissa yksin.

Vierailija
30/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista vuotta on näytellyt sinulle ja esittänyt kaikkea muuta kuin mitä oikeasti on? Sellainen luonne vaimollasi oikeasti siis on. Nyt näet mihin epärehellisyyteen hän pystyy pää kylmänä.

Olet kriisissä ja aiheestakin ja pelkäät muutosta. Inhimillistä. Mutta älä ota takaisin. Säilytä itsearvostuksesi ja jatka elämää.

Vierailija
31/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin jos olisi yksittäinen kerta, on sekin paha virhe, mutta hän on pettänyt kerta toisensa jälkeen. Ei ole sen arvoista jäädä korjaamaan.

Vierailija
32/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu millään lailla. Minulla oli mies, joka koko avioliiton ajan eli 18 vuotta hyppeli naisesta naiseen. Kaikista en edes tiennyt ja anteeksi se ei koskaan pyytänyt, kun kärähti.

Ainoan lapsemme takia sinnittelin viimeiset 15 vuotta (ensimmäinen nainen paljastui kolmen vuoden liiton jälkeen) ja nyt jo aikuinen poika on sitä mieltä, että a) tein väärin, kun laitoin eropaperit vetämään b) turhaan sinnittelin...

Onneksi teillä ei ole lasta!!!

Vierailija
33/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vahvasti parisuhdeterapiaa. Siitä olisi sulle hyötyä jatkoon, vaikka et päättäisi jatkaa tätä suhdetta. Juuri mikään (paitsi väkivalta) ei oikeuta petetyksi tulemista, mutta liian moni petetty ei tarkastele omaa rooliaan parisuhteessa vaan heistä tulee jeesuksia. Tämä olisi hyvä tilaisuus oppia itsestään. Ja sanon tämän petetyksi tulleena miehenä. Ja jos nyt yrität pelastaa suhteesi niin sulle ei jää jossiteltavaa ja tulevaisuudessa tiedät voimavarasi. Minä yritin, enkä enää koskaan mene sen myllyn läpi. Toki meillä oli lapsia ja lasten takia sitä laittaa enemmän itseään likoon.

M44

Vierailija
34/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä voi yli päästä, jos molemmat sitä aidosti tahtoo. Minun mielestäni kuulostaa pahaenteiseltä jos vaimosi ensin tunnusti ja sitten omasta tahdostaan lähti pois? Itse olisin vastaavassa tilanteessa jäänyt asiaa selvittämään ja olisin anonut viimeiseen asti anteeksi.

Vaimo itse ehdotti että pakkaa laukkunsa ja muuttaa väliaikaisesti muualle koska en halunnut tuolloin kuulla enempää pettämisestä. Vaimo olisi varmasti kertonut enemmänkin ja ainoa mitä tiedän on etten tunne kyseistä miestä ei kuulu yhteiseen ystäväpiiriin ja vaimo on päättänyt suhteen. Ap

Vierailija
35/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolitoista vuotta on näytellyt sinulle ja esittänyt kaikkea muuta kuin mitä oikeasti on? Sellainen luonne vaimollasi oikeasti siis on. Nyt näet mihin epärehellisyyteen hän pystyy pää kylmänä.

Olet kriisissä ja aiheestakin ja pelkäät muutosta. Inhimillistä. Mutta älä ota takaisin. Säilytä itsearvostuksesi ja jatka elämää.

Tämä. Miten voi luottaa mihinkään mitä toinen sanoo. Mikä oli todellinen syy että kertoi? Uhkasiko toinen mies tai joku muu kertoa sinulle? Mistä voit tietää? Luultavasti oli narahtanut jollekin toiselle jolla oli vielä moraali. Onko todella päättänyt suhteen? Puoltoista vuotta melko kylmäpäisesti elänyt kaksoiselämää. En uskoisi sanaakaan.

Vierailija
36/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko nukuttua? Jos et, niin mene heti lääkäriin. Entäpä syötyä? Sama juttu. Mulla romahti elämä samasta syystä vuosi sitten, joskin jäi epäselväksi kuinka vakavasti mies oli sekoillut. Menin ihan sekaisin, ja laihduin 20kg parissa kuukaudessa.

Mies oli vieläpä velkaannuttanut meidät salaa. Kolme lasta niin eroakaan ei voinut rahattomana koronan keskellä alkaa puuhata.

Olen tehnyt kahta duunia, että sain talouden kuntoon. Mutta säästöt paloi ja eipä siis unelmoidakaan oman kodin hankinnasta: yh:na en saisi varmaan lainaa + käsirahan kokoaminen veisi pitkään.

Koko homman käsittely on kesken, kun olen toipunut shokista tähän asti. En tahdo tehdä hätiköityjä päätöksiä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3861388/taydellinen-mieheni-petti-miten…

Tuossa ketjussa purin shokkia. Mun paras apu unilääke ja rauhoittava.

Vierailija
37/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pettäjä tarvitse siihen mitään syytä, on luonteeltaan sellainen.

Just noin. Löytyy vielä naisia, jotka ei hyppää vieraan miehen sänkyyn. Eikä ala sivusuhteeseen.

Tämä. En ole pannut ketään kolmeen vuoteen.

N29

Vierailija
38/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä korona-aikana löytää parisuhteen?

Vierailija
39/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasii naiset on. Kehotan olla ottamatta sellaista riesakseen.

Ei miehet ole yhtään sen parempia.

Mun ex-mies petti, oltiin melkein pari vuotta avossa. Ei ollut kyse yhdestä "vahingosta" vaan suhde toiseen naiseen oli jatkunut pitkään - kuukausia. Sillä hetkellä kun sain asian selville ja mies tunnusti, näytin ovea. Ei käynyt mielessäkään yrittää uudestaan vaikka mies pyysi anteeksi mutta olisi halunnut pitää sekä minut että tämän toisen naisen. Tervemenoa! Se oli raskasta ja syytin pitkään itseäni vaikka jopa exän veli yritti rauhoittaa kertomalla, että ei ollut ensimmäinen kerta kun veljensä pettää mutta jätti kertomatta koska oli huomaavinaan veljensä oppineen, muuttuneen ja olevan erilainen minun kuin aiempien kanssa. Onneksi perhe oli tukena.

Itseni vuoksi olen yrittänyt antaa anteeksi mutta myönnän, että edelleen huomaan olevani ajoittain pelokas ja epävarma miesten suhteen vaikka tuosta on jo yli 5 vuotta. Itse miehestä olen yli, mutta jäljet hänen teoistaan näkyvät välillä. Siksi suosittelen sulle AP, että mene puhumaan jollekin ammattilaiselle. Minä en tehnyt sitä, lukuunottamatta paria kertaa kun kävin puhumassa psykiatrille. Se ei riittänyt. Susta tuntuu nyt aivan kamalalta ja koko maailma tuntuu kääntyneen päälaelleen, mutta toivotan sulle kovasti tsemppiä. Tulevaisuudessa on vielä jotain parempaa edessä, kunhan otat nyt aikaa ja annat itsesi toipua.

Vierailija
40/76 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuutin kohdalta:

Kylmät väreet kun huutaa tossa loppussa sängyn vieressä...