K-Kauppias avaa kaikkien reput?
Aloittiko kauppias juuri kiusaamisen??
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon sanonu omille koululaisille, että vain poliisilla on oikeus tutkia taskut ja reput. Jos kaupassa tulee tilanne, että aikovat tarkastaa repun, niin ensin käydään valvontakamerat läpi ja sitten jos on vielä tarvetta epäillä, kutsutaan poliisi paikalle. Henkilökunnalla tai vartijalla ei ole mitään oikeutta kajota. Mihin tahansa ei tarvitse suostua, vaan pitää olla oikea syy. Oikeaksi syyksi ei voi nimetä sitä, että jotkut samanikäiset varastaa.
Tällä konstilla kasvatetaan itseriittoisia rääväsuita. Tulee meinaan hankaluuksia vanhempana, kun täytyisi osata puhaltaa yhteen hiileen ja olla solidaarinen. Ei taida kehittyä ymmärrystä siihen miksi sääntöjä on olemassa. On vain ne omat oikeudet ja omat mielipiteet.
Lapsesi tulee olemaan työelämässä se tiimin hankalin, kun aletaan sopia kesälomista. "Koska mä haluun ja mut on opetettu ettei tartte ymmärtää asioita muiden näkökulmasta".Totta, Itse kauppiaana sanoisin noille varasteleville herratertuille, että nyt näytette ne reppunne tai itkette ja näytätte. Nämä kermaperseet opettavat kakaransa itseriittoisiksi paskiaisiksi.
Kerrotko missä kaupassa olet kauppiaana niin tietää varoa kyseistä liikettä.
En ole kauppias, mutta jos olisin. Toki jos asiakkaana näen varastelevan kakaran niin tempaisen niskavilloista kiinni ja kannan vartijan tai myyjän luokse enkä ole turhan helläkätinen vaikka pentu on heti itkemässä oikeuksistaan.
Ennen vanhaan kauppias olisi hyvällä omalla tunnolla saanut pieksää varkaan, tosin ennen vanhaan ei ollut tarvetta koska kakaroilla oli kotona kuri.
Varastaminen on väärin ja rikos, mutta se ei oikeuta sinua rikkomasta lakia fyysisestä koskemattomuudesta. Kiinni saa varkaan ottaa, mutta väkivaltaa ei saa siinä käyttää.
Aikoinaan koululaisena ja vielä lukiolaisenakin eräässä kaupassa myyjä aina pakotti näyttämään repun sisällön. Usein ostin koulupäivän jälkeen ruokaostoksia kotiin lukioaikana. Meni muutama vuosi ja kerran tajusin ettei tämä myyjä enää reppuani tutkinutkaan koska ilmeisesti aikuisena en ollut enää todennäköinen rikollinen. Jos edessä jonossa oli joku nuorempi reppuselkä niin hän ei edelleenkään saanut armoa vaan oli potentiaalinen myymälävaras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon sanonu omille koululaisille, että vain poliisilla on oikeus tutkia taskut ja reput. Jos kaupassa tulee tilanne, että aikovat tarkastaa repun, niin ensin käydään valvontakamerat läpi ja sitten jos on vielä tarvetta epäillä, kutsutaan poliisi paikalle. Henkilökunnalla tai vartijalla ei ole mitään oikeutta kajota. Mihin tahansa ei tarvitse suostua, vaan pitää olla oikea syy. Oikeaksi syyksi ei voi nimetä sitä, että jotkut samanikäiset varastaa.
Tällä konstilla kasvatetaan itseriittoisia rääväsuita. Tulee meinaan hankaluuksia vanhempana, kun täytyisi osata puhaltaa yhteen hiileen ja olla solidaarinen. Ei taida kehittyä ymmärrystä siihen miksi sääntöjä on olemassa. On vain ne omat oikeudet ja omat mielipiteet.
Lapsesi tulee olemaan työelämässä se tiimin hankalin, kun aletaan sopia kesälomista. "Koska mä haluun ja mut on opetettu ettei tartte ymmärtää asioita muiden näkökulmasta".Totta, Itse kauppiaana sanoisin noille varasteleville herratertuille, että nyt näytette ne reppunne tai itkette ja näytätte. Nämä kermaperseet opettavat kakaransa itseriittoisiksi paskiaisiksi.
Oletko myymälävaras jos varoa pitää? Vai onko kakarasi myymälävaras?
En ole, mutta kierrän kaukaa kaupan jossa kauppias uhkailee asiakkaita.
Todella iso näpistelevä ryhmä on pienituloiset iäkkäät ihmiset. Tämä on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein sovi mainontaa tukevaksi, ettei K-Kauppias kiusaa, koska selvästi on yksilöinyt ryhmän koululaisiin, joiden reput tarkistetaan?
Niinpä. Periaatteessa tuo on ihan yhtä syrjivää, kuin että kaikilta romaninaisilta vaadittaisiin hameen helman nostamista kassalla.
Olisi sellainen kiva juliste, että "Nostathan hameesi, kiitos"!
"Nostettu hame on luottamustae!"
"Kauppaan vain minihameessa".
No, periaatteessa moni karsastaa pakollista laukun / repun avaamista. Se saa tunteen, että on epäilyksen alla. Työkaverini poliisin vaimo sanoi aikoinaan, ettei hän ainakaan avaa. Jos vaativat niin sanon, että soittamaan poliisi paikalle.
Kävin kerran oman paikkakunnan Motonet liikkeessä ja melkein juosten etenin sisällä ja löysin hakemani tuotteen. Kassa vaati, että pitää avata reppu ja tietysti avasin sen. Minulla oli vain se yksi pieni ostos. Meni ns maku ja olen käynyt ko liikkeessä kerran ko tapahtuman jälkeen. Aikaa on kolme vuotta. Jätti jäljen. Valitettavasti. En ole ikinä varastanut mitään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytän reppuni-kassini-pussini ainoastaan poliisille poliisilaitoksella sen jälkeen kun minnua virallisesti epäillään jostain, ja se lukee paperissa joka minulle ojennetaan allekirjoitettavaksi. En missään kassoilla, saati kauppojen takahuoneissa availe kantamuksiani kaupan henkilökunnalle.
Olet asennevammainen.
Sinä olet tyhmä. Kirjoita kansanedustajallesi jos haluat muuttaa lakia äläkä itke täällä kun muut toimivat täysin lain puitteissa.
Mielestäsi sinulla on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Noh, älä huoli. Jääräpäisyytesi kyllä vielä kostautuu sinulle ja muille kaltaisillesi pölvästeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, mutta kierrän kaukaa kaupan jossa kauppias uhkailee asiakkaita.
Yksikään kauppa ei tarvitse sinua joten kierrä suosiolla kaikki kaupat kaukaa.
Laittaisin ihan piruuttaani reppuun ison hieromasauvan päällimmäiseksi.
Mulla on hälyttänyt portit kymmeniä kertoja, kun olen ohittanut kassalinjan jossain kaupassa. Jään selvittämään asiaa vain silloin, jos olen ostanut juuri siitä kaupasta jonkun vaatteen tms. johon epäilen jääneen hälyttimen. Muuten vaan laitan tyynesti ostokset kassiin ja lähden pois. Jos joku tulee urputtamaan, sanon vaan että suurin osa porttien hälytyksistä on täysin aiheettomia eikä mulla ole mitään mielenkiintoa haaskata kallisarvoista aikaani sen takia, että kauppa on hankkinut liian herkästi reagoivat laitteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytän reppuni-kassini-pussini ainoastaan poliisille poliisilaitoksella sen jälkeen kun minnua virallisesti epäillään jostain, ja se lukee paperissa joka minulle ojennetaan allekirjoitettavaksi. En missään kassoilla, saati kauppojen takahuoneissa availe kantamuksiani kaupan henkilökunnalle.
Olet asennevammainen.
Sinä olet tyhmä. Kirjoita kansanedustajallesi jos haluat muuttaa lakia äläkä itke täällä kun muut toimivat täysin lain puitteissa.
Mielestäsi sinulla on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Noh, älä huoli. Jääräpäisyytesi kyllä vielä kostautuu sinulle ja muille kaltaisillesi pölvästeille.
Ei ole mitään kostalutumista, enkä usko tuollaisene hölynpölyyn muutenkaan. Laki on laki, jos olet eri mieltä, yritä saada joko laki muutettua tai sopeutua vallitsevaan lakiin.
En ole koskaan varastanut kaupasta, mutta ulkonäön takia on usein epäilty varkaaksi. Niissä tilanteissa alan lähentelemään ja esittämään seksuaalisia vihjailuja. Se usein sammuttaa halun selvitellä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaupan henkilökunta voi pyytää asiakkaitaan yhteistyöhön ja näyttämään reppujaan ja taskujaan vapaaehtoisesti, mutta pakottaa ei voi.
– Mikäli henkilö kieltäytyy ja on syytä epäillä rikosta, kutsumme poliisin paikalle, sillä näissä tilanteissa tarkastuksen tekoon on valtuudet vain poliisilla, kauppias Haarala kertoo.
Myöskään vartijalla ei ole oikeutta tutkia kaupassa asiakkaan tavaroita. "
Lasten kannattaa kieltäytyä. Siinä kun joutuu soittelemaan poliisin availemaan reppuja jatkuvasti, saattaa kauppiaan mieli muuttia.
Ymmärrän kyllä kauppiaan turhautumisen, mutta ei tämä hänen tapansa ole missään nimessä oikein.
Uskomatonta pelleilyä. Kaikki pääsevät helpommalla kun kakarat näyttävät reppujen sisällön mukisematta. 2000-luvun alussa kukaan ei olisi tehnyt tästä ongelmaa mutta nykypäivän minä minä-ihmiset haluavat häiritä kaikkien, myös omaa, elämää.
Suomen no-can-do kulttuuri vaan voimistuu koko ajan. Sen sijaan että kaikki miettisi keinoja miten parhaiten auttaa kauppiasta vetämään dunkkuun kuspäisiä kersoja, keskittyykin kaikki ihan poliisia myöten vaan voivottelemaan kesämies-tyyliin, että sie et saa sit tehdä sitä, etkä sie saa tehdä tota, etkä sie saa...
MITEN TÄHÄN ON TULTU?! :
Ei ole kukaan pyytänyt näyttämään repun sisältöä, kun tällainen keski-ikäinen ukko on käynyt hakemassa joitakin unohtuneita ruokatarvikkeita pinkki reppu selässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkun jääräilette sen paskaisen kånkeninne kanssa ja lähdette mieluummin poliisilaitokselle sitä aukaisemaan. Itse olen sitä mieltä että noin merkityksetön asia muodostuu noin valtavaksi vain vatipäille. Pienimmän riesan tie on paras tie.
Näin ne omat oikeudet pikkuhiljaa kapenee jos kukaan ei asiaan puutu.
Mitä seuraavaksi? Pitää olla tietyn merkkinen takki(jota myydään vain K-kaupassa) jotta saa tulla ostoksille. Pienimmän haitan tiellähän sinä sen takin ostat ja nillität kun joku toinen ei siihen suostu.
Eihän tuo nyt ole mitenkään verrattavissa tähän. Sitäpaitsi elämässä kannattaa kyllä taistella oikeuksistaan mutta turhista asioista taisteleminen on turhaa ja typerää.
Kuka sen määrittää mikä on turhaa? Sinäkö?
Selvästi sinä ja muut sinun kaltaisesi ämmät sen täällä määritätte. Sen kuten muutkin asiat ja muita mielipiteitä teidän mielestänne ei saa olla olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin ihan piruuttaani reppuun ison hieromasauvan päällimmäiseksi.
Sellainen teillä ämmillä siellä taitaa ollakin kun sitä reppua on niin helvetin hankala avata. Tosin hävettäähän se jos siellä on ryhmysauva joka on tarkoitettu hevosen toosan omistaville.
minultakaa ei ole koskaan reppua pyydetty näyttämään, vaikka olen keski-ikäinen täti. Ehkä syynä on se, että jo kassalla kassa näkee miten hiton kauan reppuni avaamiseen kuluu aikaa (joten jos sitä alkaisin tehdä ennen kassoja jollain hyllyllä, taatusti saisin huomiota. Ja toisaalta se, että maksan kortilla, joten jos joku alkaa epäillä minua varkaaksi, osaavat kyllä selvittää henkilöllisyyteni.
KErran tuli vartija katsomaan, kun olin naisystäväni kanssa kaupan elektroniikkaosaston hyllyjen välissä etsimässä juuri oikeanlaista lamppua. minulla oli vanha lamppu mukana repussa, juuri tuossa repussani,joka on erityisen hankala avata. Niinpä sitten viattomasti sanoin ystävälleni, että "hei, pidätkö mun reppua, niin saan sen parhaiten auki tota lamppua varten, näätkö muuten myyjiä lähistöllä" :D En ihmettele yhtään, että vartija ilmestyi paikalle, mutta kyllä siitä naurut saatiin ja vartija vielä vei sitten sen vanhan lampun ser-keräykseen. Kun ei ollut tuo varastaminen edes mielessäni, niin niinpä sitä sitten valitsi sanansa sillä lailla että ne kuulostivat vieraan ihmisen korviin juuri siltä, että nyt on jotain hämäräperäistä menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvin ymmärrettävää että et halua mennä varastelemaan kauppaan jossa siitä joutuu vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun reppuun ei koske kukaan.
Jos et ole näpistänyt mitään tai repussa ei ole laittomuuksia, niin ei pitäisi olla ongelmaa näyttää sisältöä
Mutta kun se repun sisältö ei kuulu sille kaupan tädille.
Siltä osin kuuluu että onko repussa jotain mistä ei aiota maksaa.