K-Kauppias avaa kaikkien reput?
Aloittiko kauppias juuri kiusaamisen??
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkun jääräilette sen paskaisen kånkeninne kanssa ja lähdette mieluummin poliisilaitokselle sitä aukaisemaan. Itse olen sitä mieltä että noin merkityksetön asia muodostuu noin valtavaksi vain vatipäille. Pienimmän riesan tie on paras tie.
Näin ne omat oikeudet pikkuhiljaa kapenee jos kukaan ei asiaan puutu.
Mitä seuraavaksi? Pitää olla tietyn merkkinen takki(jota myydään vain K-kaupassa) jotta saa tulla ostoksille. Pienimmän haitan tiellähän sinä sen takin ostat ja nillität kun joku toinen ei siihen suostu.
Eihän tuo nyt ole mitenkään verrattavissa tähän. Sitäpaitsi elämässä kannattaa kyllä taistella oikeuksistaan mutta turhista asioista taisteleminen on turhaa ja typerää.
Kuka sen määrittää mikä on turhaa? Sinäkö?
Olen aikuinen, jos minulla on laukku tai reppu, avaan sen aina kassalle nähtäväksi. Ei sinne kauppaan ole pakko mennä. Menee toiseen kauppaan jos haluaa varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastetut tavarat kannattaa siis laittaa muualle kuin reppuun.
Samalla systeemillä olen vienyt alkoholin festareille, suurin elkein siinä portilla esittelen repun sisältöä kun siellä ei ole mitään kiellettyä....Esim. leveä hame on kätevä.
Vaan keksivät Alkossa kun tarkistivat leveän hameen. Alkoivat ostoskorin kanssa käymään jossa oli maitopurkkeja. Olikin pohjat leikattu ja pullot niiden sisään. Vissiin muutaman kerran onnistuikin mutta sitten jäi kameraan. Poliisit tuli suoraan, myyjä nappasi oven sähkölukon vaan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassi on pitänyt näyttää kassalla iät ja ajat. Avattu kassi on rehellisyspassi. On oikein.
Periaatteessa ei tarvitse. Vain poliisi voi kurkkia reppuun ilman lupaa.
Menkää nyt näiden periaatelässytystenne kanssa pois. Vastenmielistä itsensä korostamista, lapsellista kiukuttelua ja säälittävää kontaktin pidentämiyritystä.
Kakarat näyttäköön reppunsa kassalla, Jos se on niin vaikeaa, niin sitten jättää tulematta kauppaan. Kukaan ei kaipaa.
Vanhempi voi ohjeistaa lastaan näyttämään reppunsa, sen sijaan aikuisen ihmisen tvaroihin ei kaupan henkilökunnalla ole mitään asiaa. Se on asiakkaan oikeus että poliisi on pyydettävä paikalle, ja asiakas saa sitä käyttää. Jos tämä ahdistaa sinua, niin kirjoita kansanedustajallesi ja vaadi että asiasta tehdään lakialoite, jotta tulevaisuudessa kenen tahansa on näytettävä missä putiikissa tahansa laukkunsa sisältö henkilökunnalle. Mitäs kitiset, kun laki on ihan selkeä.
"Minun oikeus on ottaa kaikki mikä minulle kuuluu. Vastaväitteisiin en suostu edes vastaamaan". Noin alkaa eräs kappale jossa halveksutaan kaltaisiasi minä minä-ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytän reppuni-kassini-pussini ainoastaan poliisille poliisilaitoksella sen jälkeen kun minnua virallisesti epäillään jostain, ja se lukee paperissa joka minulle ojennetaan allekirjoitettavaksi. En missään kassoilla, saati kauppojen takahuoneissa availe kantamuksiani kaupan henkilökunnalle.
Olet asennevammainen.
Sinä olet tyhmä. Kirjoita kansanedustajallesi jos haluat muuttaa lakia äläkä itke täällä kun muut toimivat täysin lain puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Oon sanonu omille koululaisille, että vain poliisilla on oikeus tutkia taskut ja reput. Jos kaupassa tulee tilanne, että aikovat tarkastaa repun, niin ensin käydään valvontakamerat läpi ja sitten jos on vielä tarvetta epäillä, kutsutaan poliisi paikalle. Henkilökunnalla tai vartijalla ei ole mitään oikeutta kajota. Mihin tahansa ei tarvitse suostua, vaan pitää olla oikea syy. Oikeaksi syyksi ei voi nimetä sitä, että jotkut samanikäiset varastaa.
Tällä konstilla kasvatetaan itseriittoisia rääväsuita. Tulee meinaan hankaluuksia vanhempana, kun täytyisi osata puhaltaa yhteen hiileen ja olla solidaarinen. Ei taida kehittyä ymmärrystä siihen miksi sääntöjä on olemassa. On vain ne omat oikeudet ja omat mielipiteet.
Lapsesi tulee olemaan työelämässä se tiimin hankalin, kun aletaan sopia kesälomista. "Koska mä haluun ja mut on opetettu ettei tartte ymmärtää asioita muiden näkökulmasta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassi on pitänyt näyttää kassalla iät ja ajat. Avattu kassi on rehellisyspassi. On oikein.
Periaatteessa ei tarvitse. Vain poliisi voi kurkkia reppuun ilman lupaa.
Menkää nyt näiden periaatelässytystenne kanssa pois. Vastenmielistä itsensä korostamista, lapsellista kiukuttelua ja säälittävää kontaktin pidentämiyritystä.
Kakarat näyttäköön reppunsa kassalla, Jos se on niin vaikeaa, niin sitten jättää tulematta kauppaan. Kukaan ei kaipaa.
Vanhempi voi ohjeistaa lastaan näyttämään reppunsa, sen sijaan aikuisen ihmisen tvaroihin ei kaupan henkilökunnalla ole mitään asiaa. Se on asiakkaan oikeus että poliisi on pyydettävä paikalle, ja asiakas saa sitä käyttää. Jos tämä ahdistaa sinua, niin kirjoita kansanedustajallesi ja vaadi että asiasta tehdään lakialoite, jotta tulevaisuudessa kenen tahansa on näytettävä missä putiikissa tahansa laukkunsa sisältö henkilökunnalle. Mitäs kitiset, kun laki on ihan selkeä.
"Minun oikeus on ottaa kaikki mikä minulle kuuluu. Vastaväitteisiin en suostu edes vastaamaan". Noin alkaa eräs kappale jossa halveksutaan kaltaisiasi minä minä-ihmisiä.
En ole koskaan ottanut mitään luvatta kaupasta, että koitahan kaivaa joku toinen biisi.
Vierailija kirjoitti:
"Kaupan henkilökunta voi pyytää asiakkaitaan yhteistyöhön ja näyttämään reppujaan ja taskujaan vapaaehtoisesti, mutta pakottaa ei voi.
– Mikäli henkilö kieltäytyy ja on syytä epäillä rikosta, kutsumme poliisin paikalle, sillä näissä tilanteissa tarkastuksen tekoon on valtuudet vain poliisilla, kauppias Haarala kertoo.
Myöskään vartijalla ei ole oikeutta tutkia kaupassa asiakkaan tavaroita. "
Lasten kannattaa kieltäytyä. Siinä kun joutuu soittelemaan poliisin availemaan reppuja jatkuvasti, saattaa kauppiaan mieli muuttia.
Ymmärrän kyllä kauppiaan turhautumisen, mutta ei tämä hänen tapansa ole missään nimessä oikein.
Tottakai se on oikein. Vapaan kasvatuksen kakarat varastavat ja ne on laitettava kuriin. Jos siellä repussa ei ole mitään varastettua niin tottakai sen sisällön voi näyttää.
Kauppiaalla pitäisi olla oikeus myös pieksää varasteleva kakara. Kaverini varasti kerran kaljapullon eräästä lähibaarista, omistaja otti kiinni ja täräytti turpaan. Samainen omistaja myös kerran läiski baarin pihalla jotain vapaakasvatuksen tuotosta kun tämä oli baarissa heittänyt vesilasin sisällön omistajan vaimon päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon sanonu omille koululaisille, että vain poliisilla on oikeus tutkia taskut ja reput. Jos kaupassa tulee tilanne, että aikovat tarkastaa repun, niin ensin käydään valvontakamerat läpi ja sitten jos on vielä tarvetta epäillä, kutsutaan poliisi paikalle. Henkilökunnalla tai vartijalla ei ole mitään oikeutta kajota. Mihin tahansa ei tarvitse suostua, vaan pitää olla oikea syy. Oikeaksi syyksi ei voi nimetä sitä, että jotkut samanikäiset varastaa.
Tällä konstilla kasvatetaan itseriittoisia rääväsuita. Tulee meinaan hankaluuksia vanhempana, kun täytyisi osata puhaltaa yhteen hiileen ja olla solidaarinen. Ei taida kehittyä ymmärrystä siihen miksi sääntöjä on olemassa. On vain ne omat oikeudet ja omat mielipiteet.
Lapsesi tulee olemaan työelämässä se tiimin hankalin, kun aletaan sopia kesälomista. "Koska mä haluun ja mut on opetettu ettei tartte ymmärtää asioita muiden näkökulmasta".
Ei varmaankaan, jos syyksi luetaan se että on tietyn ikäinen. Eikä tarvitsekaan. Kesälomat ei ole mitenkään verrannollisia siihen että ihmistä pidetään syyllisenä ja tarkastettavana siksi, kun hän on tietynikäinen. Koskeeko sama myös tiettyjä värejä, tai etnistä taustaa? Hekään eivät voi varmaan lomia sopia töissä kun eivät suostu näyttämään reppujaan vain siksi että ovat eri värisiä kuin valtaväestö?
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä tässä(kin) asiassa syrjitään toisia.
Moneltako esim. 60-vuotiaalta rouvalta on vaadittu ison käsilaukkunsa avaamista? Vs. koululaisen reppu?
On ainakin kerran. Olin pakkaamassa tavaroita kun vieressä oleva mummo laittoi reilusti meikäläiset maksamia tavaroita omaan kassiinsa. Kyllähän se tutkittiin. En kyllä mennyt sanomaan että ne oli mun joten meni mummon piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaupan henkilökunta voi pyytää asiakkaitaan yhteistyöhön ja näyttämään reppujaan ja taskujaan vapaaehtoisesti, mutta pakottaa ei voi.
– Mikäli henkilö kieltäytyy ja on syytä epäillä rikosta, kutsumme poliisin paikalle, sillä näissä tilanteissa tarkastuksen tekoon on valtuudet vain poliisilla, kauppias Haarala kertoo.
Lasten kannattaa kieltäytyä. Siinä kun joutuu soittelemaan poliisin availemaan reppuja jatkuvasti, saattaa kauppiaan mieli muuttia.
Ymmärrän kyllä kauppiaan turhautumisen, mutta ei tämä hänen tapansa ole missään nimessä oikein.
Tottakai se on oikein. Vapaan kasvatuksen kakarat varastavat ja ne on laitettava kuriin. Jos siellä repussa ei ole mitään varastettua niin tottakai sen sisällön voi näyttää.
Kauppiaalla pitäisi olla oikeus myös pieksää varasteleva kakara. Kaverini varasti kerran kaljapullon eräästä lähibaarista, omistaja otti kiinni ja täräytti turpaan. Samainen omistaja myös kerran läiski baarin pihalla jotain vapaakasvatuksen tuotosta kun tämä oli baarissa heittänyt vesilasin sisällön omistajan vaimon päälle.
Tämä todistaa miksi vapaa kasvatus on hyvä juttu (vaikka sitä ei missään olekaan käytetty)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, Itse kauppiaana sanoisin noille varasteleville herratertuille, että nyt näytette ne reppunne tai itkette ja näytätte. Nämä kermaperseet opettavat kakaransa itseriittoisiksi paskiaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen baarissa istuja siellä huutelee. Saat näyttää kassin pyytämättä tai pyydettäessä, niin ei kuitenkaan tarvitse tehdä.
Meidän kaupassa, koulun vieressä, oppilaat jättää reppunsa ostoskärryjen luo eivätkä vie niitä kauppaan. Onhan ne siinä kärrynottajien tiellä aina mutta potkin niitä syrjään (varovasti). Lukittavia lokeroita on vain muutama, ja kauppiaalle kerran motkotin että eikö niitä voi korjata kun kaikki melkein on rikki. Ihmetteli että eihän niitä kukaan käytä, nuoriso ne rikkookin. No minä ainakin käytän ja koululaisetkin vois käyttää jos ne sais lukittua muuten kuin kolikolla (se kolikkohan menee teineillä herkkuihin), Eikä suurin osa sinne reppuun edes mitään pöllittyä jemmaa, kyllä ne menee taskuun tai muualle. Yksikin teinityttö lällätteli minulle kun myyjänä sain kiinni varastamisesta että "hähää, eipä ollu repussa!" ja nauroi pilkallisesti. Jos tuon olisi jättänyt sanomatta, ja aidosti pahoitellut typerää tekoaan, en olisi soittanut poliisille :D Sitten olikin suupielet ihan eripäin kun poliisit saapui paikalle :D Lastensuojelulle lähti tieto teosta ja myös vanhemmille. Haki rajoja itselleen, ja ne hänelle laitoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi tulee olemaan työelämässä se tiimin hankalin, kun aletaan sopia kesälomista. "Koska mä haluun ja mut on opetettu ettei tartte ymmärtää asioita muiden näkökulmasta".Totta, Itse kauppiaana sanoisin noille varasteleville herratertuille, että nyt näytette ne reppunne tai itkette ja näytätte. Nämä kermaperseet opettavat kakaransa itseriittoisiksi paskiaisiksi.
Kerrotko missä kaupassa olet kauppiaana niin tietää varoa kyseistä liikettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi tulee olemaan työelämässä se tiimin hankalin, kun aletaan sopia kesälomista. "Koska mä haluun ja mut on opetettu ettei tartte ymmärtää asioita muiden näkökulmasta".Ei varmaankaan, jos syyksi luetaan se että on tietyn ikäinen. Eikä tarvitsekaan. Kesälomat ei ole mitenkään verrannollisia siihen että ihmistä pidetään syyllisenä ja tarkastettavana siksi, kun hän on tietynikäinen. Koskeeko sama myös tiettyjä värejä, tai etnistä taustaa? Hekään eivät voi varmaan lomia sopia töissä kun eivät suostu näyttämään reppujaan vain siksi että ovat eri värisiä kuin valtaväestö?
Jos siellä repussa ei ole varastettua tavaraa niin sen voi hyvin tutkia. Jos joku tyhjentäisi polkupyörästäsi kumit ja paikalla olisi 60v pukumies ja lippispäinen kakara niin kumpaa epäilisit?
Kakarat varastelevat, joten on ihan oikein että heidät tutkitaan.
Meillä koulussa opettajakin oletti sukupuolen perusteella, että joku pojista on työntänyt purkkaa avaimen reikään ja komensi kaikki pojat riviin seisomaan selvittääkseen syyllisen ja ihan oikein oletti. Eikä kukaan itkenyt syrjinnästä.
Oman kylän K-Marketin kauppias menee itse seisomaan kuin patsas karkkihyllyjen viereen kun koululais parvi pyrähtää sisään. Ei ole valituksia tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi tulee olemaan työelämässä se tiimin hankalin, kun aletaan sopia kesälomista. "Koska mä haluun ja mut on opetettu ettei tartte ymmärtää asioita muiden näkökulmasta".Totta, Itse kauppiaana sanoisin noille varasteleville herratertuille, että nyt näytette ne reppunne tai itkette ja näytätte. Nämä kermaperseet opettavat kakaransa itseriittoisiksi paskiaisiksi.
Kerrotko missä kaupassa olet kauppiaana niin tietää varoa kyseistä liikettä.
En ole kauppias, mutta jos olisin. Toki jos asiakkaana näen varastelevan kakaran niin tempaisen niskavilloista kiinni ja kannan vartijan tai myyjän luokse enkä ole turhan helläkätinen vaikka pentu on heti itkemässä oikeuksistaan.
Ennen vanhaan kauppias olisi hyvällä omalla tunnolla saanut pieksää varkaan, tosin ennen vanhaan ei ollut tarvetta koska kakaroilla oli kotona kuri.
Vierailija kirjoitti:
Oman kylän K-Marketin kauppias menee itse seisomaan kuin patsas karkkihyllyjen viereen kun koululais parvi pyrähtää sisään. Ei ole valituksia tullut.
Oikein tekee. Itse muistan kun kaverini kanssa ala-aste ikäisinä luimme kaupassa sarjiksia ja vartiomies seisoi kädet puuskassa takanamme katsomassa ettemme varasta mitään.
Olet asennevammainen.