Mies lähtee viikon "työ"matkalle muttei tiedä, kenen kanssa
Miehen piti ensin lähteä kolmeksi päiväksi jonkun töiden yhteydestä tutun porukan kanssa Pärnuun. Ei siis työkavereiden vaan joidenkin muiden kanssa jostain muista firmoista. Nyt sain kuulla, että matkakohteeksi onkin vaihtunut Wien, matka kestääkin viikon. Mies ei osaa sanoa, keitä matkalle on tulossa ("yhden firman hallituksen jäseniä ja joku kaupunginvaltuustosta, en mä tiedä niiden nimiä"). Ei tiedä, missä hotellissa he majoittuvat. Ei tiedä, millä lentoyhtiöllä lennetään. Jne. Ja lähtö on kahden päivän päästä.
Sanoin, että saa luvan selvittää ainakin joidenkin matkaan lähtijöiden nimet ja antaa mulle niiden puhelinnumerot, jos vaikka jotain sattuu. Mies vaan tokaisi, että mitä sä sillä tiedolla teet. Ei kuulemma kuulu mulle, kenen kanssa hän matkustaa.
Mitä itse päättelisit tästä?
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:08"]
Jos mies kerran on jo jäänyt kiinni valheista, niin ei ihme, että epäilyttää. Ei ole kuitenkaan ihan jokapäiväistä valehdella nimeään.
[/quote]
Niin. Tässä on sellainen tausta, että olemme eronneet jo kerran aikaisemmin. Silloin mies jäi kiinni siitä, että oli pitänyt netissä treffi-ilmoitusta. Esiintynyt naisille eri nimellä. Ja tavannut useita naisia sitä kautta. Sitten meni pari vuotta, mies parkui ja vannoi muuttuneensa... Ja nyt sitten taas tällaista.
[/quote]
Se parkuminen ei ehkä ilmentänyt aitoa katumusta.
Tuolla taustalla miehen pitäisi tehdä kaikkensa, että voittaisi luottamuksesi takaisin. Parisuhdeneuvojat sanovat samaa. Esimerkiksi pettämisen jälkeen pettäjän on oltava valmis raportoimaan kaikista menemisistään, jotta petetyn ei tarvitsisi ahdistua kaikista mahdollisista tilanteista. Eihän se kivaa ole, mutta pettäjän on todellakin tehtävä jotain, että luottamus palautuu, eikä vain odotettava, että petetty nielee pettymyksensä. Muuten suhde ei voi jatkua.
Mun mies matkustaa paljon ja laittaa aina mulle matkatoimistolta saamansa tiedot, joissa lennot, autonvuokrat ja majoitukset. En aina ole ihan edes selvillä missä on, mutta jos hätä tulisi saisin kaikki tarvittavat tiedot sähköpostista.
Itse kun matkustelin töissä enemmän en aina tiennyt ketä porukkaan kuuluu. Silloinen miesystävä ei tätä käsittänyt ja oli mustasukkinen kuin piru. Mutta kyllä mä aina tiesin lennot ja majoituksen.
Joo. No, kysyin nyt mieheltä uudestaan suoraan, että mikä juttu tämä nyt on ja eikö muka tosiaan ole mitään s-postia tai muuta infoa saanut matkasta. Mies vaan nauroi, että entäs sitten, jos olenkin saanut. Kävi nappaamassa tosta voileivän ja lähti menemään taas jonnekin.
En mä jaksa tällaista peliä enää. Luulen, että mies on vaan ilkeä ja hänestä on jotenkin hauskaa kiusata mua. Turha mun on alkaa selvittää, mitä tässä on oikeasti taustalla. Koska tuo käytös kertoo nyt jo niin paljon siitä, että tällä suhteella ei ole tulevaisuutta.
Silkkaa ilkeilyähän tuo on. Älä kysele enää. Mene vaikka hotelliin pariksi päiväksi, siksi aikaa kun ukko lähtee reissuun. Jos ei matkalta soittele ja viestittele, niin TODELLA selkeä merkki. Ei rakasta ihmistä noin kohdella! Sitten vain ero vetämään. Muuta itse tai vaihda lukot.
Yhden mun kaverin mies ilmoitti, että lähtee viikoksi työmatkalle Kreikkan toimistolle ja osasi nimetä lahtijät, hotellin ja kaikki. Todellisuudessa lähti parin lomalla olleen työkaverin, eli nämä ketkä nimesi, kanssa Thaimaahan ryyppyreissulle. Oli anonut salassa vaimolta lomaa töistä. Muuten tää olis mennyt läpi, eikä olisi ikinä jäänyt kiinni, mutta hänen kirjoittaessaan vaimolle facebookissa viestiä ilmeisesti lentokentällä tuli paikaksi lukemaan "Lähetetty paikasta Phuket, Thailand".
Valitettavasti kuulostaa nyt pahasti siltä, että mies pettää. Eikä edes vaivautunut kehittämään kunnon peitetarinaa. Leopardi ei pääse raidoistaan. :o(
meille tuli ero, kun ex halusi mennessään Espooseen (asuttiin Helsingissä) "työmatkalle" jäädä sinne hotelliin yöksi, kun niin pitkä kokous. ja minä olisin halunnut että tulee yöksi kotiin, koska lapset olivat sairaana ja auto hänellä.
siitä sitten raivo (exän) repesi ja meni samantien kattilat jakoon. ja uusille kattiloille olikin, kas, jo uusi emäntä katottuna. Ihan sattumalta olisi myös hän ollut tulossa siihen Espoon kokoukseen.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:31"]
Silkkaa ilkeilyähän tuo on. Älä kysele enää. Mene vaikka hotelliin pariksi päiväksi, siksi aikaa kun ukko lähtee reissuun. Jos ei matkalta soittele ja viestittele, niin TODELLA selkeä merkki. Ei rakasta ihmistä noin kohdella! Sitten vain ero vetämään. Muuta itse tai vaihda lukot.
[/quote]
Joo, en kysele. No, mulla on muutenkin vikonloppu täynnä ohjelmaa: isänpäivä, yhden kaverin synttärit, perjantaina parin kaverin kanssa teatteriin, jne. Ei tässä ehdi yhtä miestä itkeä.
Alan suhtautua tähän nyt vaan sillä asenteella, että bygones. Voisinhän mä värvätä jonkun päivystämään jonnekin Helsinki-Vantaalle, että missä seurassa mies lähtee. Mutta maksaako vaivaa. Eiköhän tämä ollut muutenkin tässä. Jos se, että mä kysyn, minkä nimisten ihmisten kanssa olet lähdössä ja missä hotellissa te asutte on miehen mielestä tivaamista ja hän nyt ei kerta kaikkiaan voi tietää, keitä sinne lähtee, kun tällaisten reissujen osalta se porukkahan muuttuu koko ajan, niin vedän siitä omat johtopäätökset.
Satavarma voin olla siitä, että mies ei sieltä mulle soittele eikä viestejä lähettele. Ehkä se käytöksellään haluaa myös ärsyttää mua niin, etten itse soittelisi myöskään hänelle. En tiedä.
Ehkei tämä ole enää mun ongelma. Olisi pitänyt jo laakista tajuta, mikä tuo tyyppi on. Toivottavasti on löytänyt jonkun toisen naisen, niin ei enää paru mun perään vaan saa joku toinen tuon tyypin ristikseen.
Kaveri tarvitsi äkillisesti tonnin verran rahaa lainaksi. Oli ollut "luottamusmiespäivillä" eli jonkun akan kanssa hotellissa. Esittänyt maailmanmiestä ja tarjonnut ja maksanut akalle kaiken ja hotellihuoneen tietty. Luottokoritlla, joka vaimon kanssa yhteinen.
Nyt sitten pelko persiissä, että kun lasku tulee niin siinä lukee joku imatran valtionhotelli ynnämuuta sellaista, joka ei voi pitää paikkaansa siihen tarinaan, että mies on ollut luottamusmieskoulutuksessa liiton opistolla. Pitäisi pystyä maksamaan lasku äkkiä pois kuleksimasta ettei muija näe sitä ollenkaan.
Lainasin tietysti, vaikka takaisinmaksun sen pystyy ehkä puristamaan jollain 5 euron lyhennyksillä että se onnistuisis vaimolta salaa.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:33"]
Valitettavasti kuulostaa nyt pahasti siltä, että mies pettää. Eikä edes vaivautunut kehittämään kunnon peitetarinaa. Leopardi ei pääse raidoistaan. :o(
[/quote]
Sillä ei varmaan mielikuvitus riittänyt niin pitkälle. Jos mä olisin lähdössä jonkun kanssa kielletyille teille, miettisin tosi tarkkaan kaikki hotellit ja muut yksityiskohdat, mitä reissusta kertoisin. Pitää kai mua niin tyhmänä, että ihan sama, mitä mulle sanoo. Tai oikeastaan, ei vaan yksinkertaisesti arvosta sen vertaa, että edes valehtelisi kunnolla. Kiukuttaa vaan. ettei voi suoraan sanoa, että tämä oli nyt sitten tässä, en halua olla sun kanssa enää. Mikäs siinä sitten, reilu peli. Tuollainen kaksinaamaisuus on kaikkein inhottavinta.
Se nyt on selvää, että tuollainen mies pettää kaikkia naisia, ja voi hyvinkin tulla taas parkumaan sinulle.
Oman kokemukseni mukaan pettäjä saattaa virittää petettävälle sellaisen ansan, että pääsee syyttämään petettävää mustasukkaisuudesta, ilon pilaamisesta, ylireagoinnista jne. Sitten esiinnytään marttyyrinä, vaikka oikeasti on koko ajan ollut tavoitteena päästä pettämään.
Katsopa yksityisetsivä Helsingistä. Sun nyt tietysti pitäisi tietää lentoaika ja -yhtiö. Kuva ja tuntomerkit etsivälle ja luulisi olevan aika peruskeikka. Jos matkaseura olisi jotenkin arveluttavaa sun ei tarvitsisi koskaan sitten miettiä, että teitkö oikean ratkaisun.
Mutta vaikka reissu ja seura olisi asiallista, niin mies kohtelee sua rumasti. Se on anteeksiantamatonta. Ei kenenkään tarvitse tuollaista katsella.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:41"]
Kaveri tarvitsi äkillisesti tonnin verran rahaa lainaksi. Oli ollut "luottamusmiespäivillä" eli jonkun akan kanssa hotellissa. Esittänyt maailmanmiestä ja tarjonnut ja maksanut akalle kaiken ja hotellihuoneen tietty. Luottokoritlla, joka vaimon kanssa yhteinen.
Nyt sitten pelko persiissä, että kun lasku tulee niin siinä lukee joku imatran valtionhotelli ynnämuuta sellaista, joka ei voi pitää paikkaansa siihen tarinaan, että mies on ollut luottamusmieskoulutuksessa liiton opistolla. Pitäisi pystyä maksamaan lasku äkkiä pois kuleksimasta ettei muija näe sitä ollenkaan.
Lainasin tietysti, vaikka takaisinmaksun sen pystyy ehkä puristamaan jollain 5 euron lyhennyksillä että se onnistuisis vaimolta salaa.
[/quote]
No, niin tyhmä mä en ole ollut, että olisin yhteisen luotollisen tilin tuollaisen miehen kanssa perustanut. Sehän tekisi varmaan niin, että maksaisi jollekin vosulle kymppitonnin reissut ja laina lankeaisi sitten mun maksettavakseni.
Näin n. 100-150npäivää vuodessa ympäri maailmaa matkustavan miehen vaimona jotenkin hymyilyttää.
Siis tottakai on ok välittää, mutta itse en aina pysy edes kärryillä siitä, missä maassa mies on milloinkin, saati kenen kanssa tai edes asiakkaasta. Jos nyt olis jatkuvasti jollain lemmenlomalla Intiassa ja Etelä-Amerikassa, kaipa se alkaisi näkyä tiliotteessa ja YT-neuvotteluissa.
Kerran olen joutunut pikkuisen jopa hädässä selvittämään miehen olinpaikkaa, kun kolmesta lapsesta nuorimmainen sairastui kolmen viikon ikäisenä ja jouduin lähtemään päivystykseen keskellä yötä kolmen lapsen kanssa. Tiesin silloin toki, että mies on Kanadassa, mutta paikka oli sellainen, ettei kännnykkä kuulunut (2000-luvun alku). Aamulla kyllä sain helposti yhteyden sihteerin kautta ja mies lähti kotiin enismmäisellä mahdollisella koneella. Siihen saakka sain apua anopilta ja omalta äidiltäni, että pystyin olemaan vastasyntyneen kanssa sairaalassa.
En tiedä onko ap:n aloitus provo vai ei, mutta itse tulisin hulluksi, jos pitäisi vielä pitää miehenkin matkoista ja hotelleista kirjaa. Jos jotain sattuu, firman kautta tieto löytyyy.
Eihän noin pihalla olevaa miestä edes uskaltais päästää liikenteeseen. Eu tiedä mihin on menossa, kuinka pitkäksi aikaa, missä seurassa.
En mä tajua miksei tästä voi nostaa kissaa pöydälle. Olisin aidosti huolissani miehen mielenterveydestä, jos mulle antaisi noin ylimalkaisia vastauksia.
Meillä siis mies reissaa pitkin eurooppaa ja on yleensä ma-pe välisen ajan poissa. Kyllä se kyselemättä kertoo lennot ja seurueen. Hotelleja ei ole kertonut, enkä ole kysellyt. Hyviä pointteja, että pitäisi tietää. Opin uutta ja seuraavan reissun hotellit sähköpostiin, kiitos. :)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:44"]
Se nyt on selvää, että tuollainen mies pettää kaikkia naisia, ja voi hyvinkin tulla taas parkumaan sinulle.
Oman kokemukseni mukaan pettäjä saattaa virittää petettävälle sellaisen ansan, että pääsee syyttämään petettävää mustasukkaisuudesta, ilon pilaamisesta, ylireagoinnista jne. Sitten esiinnytään marttyyrinä, vaikka oikeasti on koko ajan ollut tavoitteena päästä pettämään.
[/quote]
No just näinhän tuo mies tekee.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:59"]
Seurueen nimitietojen puuttuminen vielä menettelee, mutta kyllä työmatkoista on saatava itselleen tiedot lennoista ja hotellista. Lentoliput ovat useimmiten sähköisiä ja printataan töissä. Mies on hyvä ja kysyy matkan järjestäjältä majoitustiedot.
[/quote]
Jos mies ylimielisyyttään ei anna noita tietoja, niin hän ei kyllä hirveästi arvosta naista.
Asuuko ap miehensä kanssa samassa osoitteessa siis? Onko miehellä tapana pyöriä omia aikojaan ties missä?
[/quote]
Asumme samassa osoitteessa. Olemme naimisissa. Jne. Ja mies on koko syksyn pyörinyt pääasiassa keskenään jossain, ei ole halunnut kanssani tehdä mitään yhdessä.