Mies lähtee viikon "työ"matkalle muttei tiedä, kenen kanssa
Miehen piti ensin lähteä kolmeksi päiväksi jonkun töiden yhteydestä tutun porukan kanssa Pärnuun. Ei siis työkavereiden vaan joidenkin muiden kanssa jostain muista firmoista. Nyt sain kuulla, että matkakohteeksi onkin vaihtunut Wien, matka kestääkin viikon. Mies ei osaa sanoa, keitä matkalle on tulossa ("yhden firman hallituksen jäseniä ja joku kaupunginvaltuustosta, en mä tiedä niiden nimiä"). Ei tiedä, missä hotellissa he majoittuvat. Ei tiedä, millä lentoyhtiöllä lennetään. Jne. Ja lähtö on kahden päivän päästä.
Sanoin, että saa luvan selvittää ainakin joidenkin matkaan lähtijöiden nimet ja antaa mulle niiden puhelinnumerot, jos vaikka jotain sattuu. Mies vaan tokaisi, että mitä sä sillä tiedolla teet. Ei kuulemma kuulu mulle, kenen kanssa hän matkustaa.
Mitä itse päättelisit tästä?
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:35"]
Juurikin sitä mitä tarkoitan... Eihän toi voi olla totta edes, eihän? Ei voi olla noin epätoivoinen ja läpinäkyvä. Pakko olla totta sit kai.
[/quote]
Valitettavasti on totta. Tuon Pärnu-jutun vielä uskoin, mutta se, ettö yhtäkkiä tuosta noin vaan kymmenen hengen matkakohteeksi vaihtuu jokin ihan toinen paikka ja ketään ei osata seurueesta edes nimetä, haiskahtaa minusta kyllä. Varsinkin, kun mies aiemmin hehkutti, miten hyvissä väleissä on sen jonkun firman hallituksen porukan kanssa, joka tuota matkaa kuulemma on valmistellut. Että ihan ovat parhaita kavereita.
Aika oudolta tuntuu, ettei muka matkaa järjestänyt henkilö olisi laittanut jotain sähköpostia matkaan liittyvistä yksityiskohdista.
[/quote]
Tiedätkö siis edes firman nimeä? Oleto varma, että mies on töissä siellä (jos siis väittää olevansa)?
Yhä härskimpiä huijauksia tapahtuu koko ajan. Joku valehtelee käytännössä kaikesta ja pyörittää naisia ja sitten vain jatkaa uusien uhrien parissa, kun jää kiinni.
[/quote]
Siis matkaa ei järjestä miehen työpaikka vaan joku toinen firma, johon mies on töiden kautta kontaktissa. Alunperin juttu meni niin, että siitä toisesta firmasta lähtee kaikki työntekijät kolmeksi päiväksi Viroon ja mies on nyt vaan niin hyvää pataa niiden kanssa, että ne kutsui mukaan.
Nyt yhtäkkiä matkan järjestääkin ko. firman hallitus, siitäkin vaan osa jäsenistä ja niidenkään nimiä ei ole tiedossa.
Mies on kyllä töissä siellä, missä väittää olevansa. Tai sitten on aika tehokkaasti saanut viisi työkaveriaan vaimoineen valehtelemaan mulle asiasta viimeisen neljän vuoden ajan. Ollaan siis ihan vapaa-ajallakin heitä tavattu. Mutta miten on laita sen firman, jonka hallituksen + joidenkin ylimääräisten tyyppien kanssa mies on nyt lähdössä matkaan, se onkin eri juttu.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:53"]
Soita ap miehesi matkanjärjestäjälle ja vaadi saada ohjelma osanottajalistoineen. Sen jälkeen ei miehesi kehtaa matkalle lähteä. Kävelemään voi.
[/quote]
Kuule, ihan voi lähteä kävelemään, jos siltä tuntuu. Ja mun voi olla hyvin vaikea soittaa matkaa järjestelevälle henkilölle, kun puheidensa mukaan edes mies ei tiedä tämän ihmisen nimeä.
Ok, voinhan mä soittaa tuohon firmaan, josta mies puhui. Mutta mahtaako siellä joku puhelinvastaaja tietää, mitä niiden hallituksen jäsenet puuhaa.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:59"]
Seurueen nimitietojen puuttuminen vielä menettelee, mutta kyllä työmatkoista on saatava itselleen tiedot lennoista ja hotellista. Lentoliput ovat useimmiten sähköisiä ja printataan töissä. Mies on hyvä ja kysyy matkan järjestäjältä majoitustiedot.
[/quote]
Jos mies ylimielisyyttään ei anna noita tietoja, niin hän ei kyllä hirveästi arvosta naista.
Asuuko ap miehensä kanssa samassa osoitteessa siis? Onko miehellä tapana pyöriä omia aikojaan ties missä?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:54"]
Kiinnostaako teitä ylipäätään missä miehenne majoittuu? En edes tiedä aina missä maassa se on... miehen työmatkat ei vaikuta muhun, ja pidetään yhteyttä kännykällä. Periaattessa ihan sama soittaako se Shangaista vai Tampereelta, pääasia että soittaa. :D
[/quote]
Tämä mies ei ikinä soita mulle mistään matkoiltaan.
Aika outoa jos ei muka mitään tiedä :O
Mies vaan menee kentälle ja viikon kulkee jonkun nimettömän perässä joka on järjestänyt kaiken mistä kukaan muu ei tiedä mitään...niin varmaan.
Valitan ap mutta kyllä sua nyt kustaan linssiin.
Ukkosi menee reissuun jonkun eukon kanssa.
Sanos ukolle että voit viedä sen kentälle niin saat samalla ne yhteystiedot siltä järjestäjältä ;)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:57"]
Sillä on salarakas.
[/quote]
Niin. Sitä minäkin epäilen. Olisi vaan reilua, kun kertoisi asiasta suoraan ja laittaisi suhteen poikki eikä valehtelisi joka käänteessä.
Olen tehnyt matkatöitä yli 10 vuotta ja usein katson vasta matkapäivän aamuna hotellit yms. Monesti saakin niiden tiedot vasta kun olen lentokentällä. Samalle paikalle tulevista työtovereista ei ole hajuakaan. Sittenpä ne taas näkee, ketkä on paikalla.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:42"]
Voi tuo olla totta mun mielestä. Mutta kyllä sun pitäis ainakin hotellin nimi saada tietoosi, jos jotain tapahtuu. Mun sisko oli kesällä reissussa, täällä kotona tapahtui jotain ikävää, en saanut siskoani kiinni, kun en tiennyt hotellin nimeä. Hän piti kännykkää kiinni, koska halusi olla lomalla ilman elektroniikkaa. Kerran vuorokaudessa vain hän avasi puhelimen ja sain häneen lopulta yhteyden.
Ylipäätään matkasuunnitelma lentoaikoineen sinun olisi hyvä tietää.
[/quote]
Mutta miten voi olla, ettei ole hotellin nimestä tai matkaseuran nimistä hajuakaan kahta vuorokautta ennen reissua?
[/quote]
Joo, olet oikeassa, en ajatellut loppuun asti. Mutta miehelle voisi sanoa, että kaiken ikävän varalle pitää tietää edes hotellin nimi ja lentoyhtiö jne.
Ja tuossa edellä kun sitä sukuniemen kirjainta joku kysyi, vastaus oli, että on valehdellut ennenkin netistä löytämilleen naisille...Eli kusetukselta vaikuttaa valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:42"]
Voi tuo olla totta mun mielestä. Mutta kyllä sun pitäis ainakin hotellin nimi saada tietoosi, jos jotain tapahtuu. Mun sisko oli kesällä reissussa, täällä kotona tapahtui jotain ikävää, en saanut siskoani kiinni, kun en tiennyt hotellin nimeä. Hän piti kännykkää kiinni, koska halusi olla lomalla ilman elektroniikkaa. Kerran vuorokaudessa vain hän avasi puhelimen ja sain häneen lopulta yhteyden.
Ylipäätään matkasuunnitelma lentoaikoineen sinun olisi hyvä tietää.
[/quote]
Ja mitähän se rouva sillä matkasuunnitelmalla tekee?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:03"]
Aika outoa jos ei muka mitään tiedä :O
Mies vaan menee kentälle ja viikon kulkee jonkun nimettömän perässä joka on järjestänyt kaiken mistä kukaan muu ei tiedä mitään...niin varmaan.
Valitan ap mutta kyllä sua nyt kustaan linssiin.
Ukkosi menee reissuun jonkun eukon kanssa.
Sanos ukolle että voit viedä sen kentälle niin saat samalla ne yhteystiedot siltä järjestäjältä ;)
[/quote]
Mies menee kuulemma jonkun kanssa kimppakyydillä Helsinkiin. Mutta sitäkään ei osannut sanoa, kenen kanssa. Jonkun yhden ihmisen kanssa vaan, että vaikka ne kaikki kymmenen lähtee täältä Helsinkiin, niin heillä ei kuitenkaan ole mitään yhteiskuljetusta. Joo, ja mies ei tietenkään tiennyt, kuka se on, kenen kanssa on kimppakyytiä kulkemassa.
Viikon työmatkoja Eurooppaan ja yhteen kaupunkiin tehdään tosi vähän, yleensä riittää pari päivää. Kuulostaa ennemmin viikon pakettimatkalta. Ja matkaseuralaisen nimi voi hyvinkin olla tiedossa. Raivostuttaa ap:n puolesta.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:04"]
Olen tehnyt matkatöitä yli 10 vuotta ja usein katson vasta matkapäivän aamuna hotellit yms. Monesti saakin niiden tiedot vasta kun olen lentokentällä. Samalle paikalle tulevista työtovereista ei ole hajuakaan. Sittenpä ne taas näkee, ketkä on paikalla.
[/quote]
Mun mies ei tee matkatöitä. Mun mies ei osaa edes mitään muita kieliä kuin suomea, jos ei lasketa sellaista päätähuimaavaa kielitaitoa kuin Hello ja Thank you.
Jos mies kerran on jo jäänyt kiinni valheista, niin ei ihme, että epäilyttää. Ei ole kuitenkaan ihan jokapäiväistä valehdella nimeään.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:06"]
Viikon työmatkoja Eurooppaan ja yhteen kaupunkiin tehdään tosi vähän, yleensä riittää pari päivää. Kuulostaa ennemmin viikon pakettimatkalta. Ja matkaseuralaisen nimi voi hyvinkin olla tiedossa. Raivostuttaa ap:n puolesta.
[/quote]
Ohjelma, mitä mies siitä on puhunut, kuulostaa kyllä ihan pakettimatkan ohjelmalta kiertoajeluineen jne. Eli ei olla menossa minnekään messuille, yritysvierailuille, tms. Ihan vaan kymmenen tyyppiä jostain eri firmoista plus yksi kaupunginvaltuutettu lähdössä viikoksi pitämään hauskaa Wieniin jonkun firman rahoilla. Sellaisen firman, missä on yhteensä alle 20 työntekijää. Eli ei mikään iso ja varakas pulju.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:05"]
Ja mitähän se rouva sillä matkasuunnitelmalla tekee?
[/quote]
Meillä kuuluu ihan normaaliin parisuhteeseen, että ollaan kiinnostuneita toisen menemisistä ja tekemisistä. Toisaalta kysymyksessä on myös jonkinlainen turvallisuustekijä. Jos kotona olevalle tulee tarpeen tavoittaa puoliso kiireesti, on hyödyksi, jos tietää, milloin lennot ovat (lennon aikana toista ei tietenkään saa kiinni) ja missä toinen majoittuu (jos kännykästä on akku loppu). Ja taas toisaalta jos uutisissa näkyy vaikkapa lento-onnettomuus tai tulipalo, kotona olijan on helppo selvittää, onko toinen ollut juuri siellä vai jossain aivan muualla.
Ohis
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:08"]
Jos mies kerran on jo jäänyt kiinni valheista, niin ei ihme, että epäilyttää. Ei ole kuitenkaan ihan jokapäiväistä valehdella nimeään.
[/quote]
Niin. Tässä on sellainen tausta, että olemme eronneet jo kerran aikaisemmin. Silloin mies jäi kiinni siitä, että oli pitänyt netissä treffi-ilmoitusta. Esiintynyt naisille eri nimellä. Ja tavannut useita naisia sitä kautta. Sitten meni pari vuotta, mies parkui ja vannoi muuttuneensa... Ja nyt sitten taas tällaista.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:06"]
[/quote]
Ohjelma, mitä mies siitä on puhunut, kuulostaa kyllä ihan pakettimatkan ohjelmalta kiertoajeluineen jne. Eli ei olla menossa minnekään messuille, yritysvierailuille, tms. Ihan vaan kymmenen tyyppiä jostain eri firmoista plus yksi kaupunginvaltuutettu lähdössä viikoksi pitämään hauskaa Wieniin jonkun firman rahoilla. Sellaisen firman, missä on yhteensä alle 20 työntekijää. Eli ei mikään iso ja varakas pulju.
[/quote]
Taitaa sitten olla Suomen ainoa firma, jossa ei olla tiukalla säästökuurilla.
Mun mies on johtotehtävissä isossa yrityksessä. Matkustaa niin paljon, että me katsotaan yhdessä työmatkan tiedot (lentoajat ja -reitit, hotellin tiedot ym.) aina vasta matkaa edeltävänä päivänä. Mutta, yksikään TYÖmatka ei kyllä koskaan ole kestänyt viikkoa, vaan aina 2-3 arkipäivää. Toki työmatkoja on kovin erilaisia, mutta jos mies on lähdössä viikon työreissulle niin kyse on varmastikin jostain projektista josta miehen on arvatenkin pakko tietää etukäteen..
Ha haa...vai ei tiedä edes kenen kyydissä menee niin miten edes tietää kenen autoon pitäisi mennä vai onko sillä ukolla kyltti kaulassa jossa lukee helsinki-wien ja joku random sen poimii kyytiin paikasta X!
Aika "tietämätön" mies...
Seurueen nimitietojen puuttuminen vielä menettelee, mutta kyllä työmatkoista on saatava itselleen tiedot lennoista ja hotellista. Lentoliput ovat useimmiten sähköisiä ja printataan töissä. Mies on hyvä ja kysyy matkan järjestäjältä majoitustiedot.